| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.08.2008 11:49 Post subject: |
|
|
Starta vel mot Asker for RBK2 mandag så får håpe på et friskt innhopp mot DIF ikveld _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.08.2008 11:56 Post subject: |
|
|
DIF kampen spilles først i morgen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2008 12:37 Post subject: |
|
|
| Er Pelu tatt ut i RBK-troppen mot DIF? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.08.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Troppen er vel ikke offentliggjort endnu, men han er ikke i startopstillingen i hvert fald. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2008 13:22 Post subject: |
|
|
Han er med på benken:
- Det er hans tur å komme inn i troppen igjen. Vi har noen spillere som er veldig like i sin spillemåte og veldig jevnbyrdige kvalitetsmessig også. Det blir Kjell Rune (Sellin) som får klive av, forteller Hamrén.
- Hvorfor blir Sellin vraket?
- Som jeg sa, har vi flere like spillere. Da får vi se på hva vi tror er best i den enkelte kampen.
- Hvorfor er Pelu tilbake i troppen?
- Han har fått kontinuitet i sin trening. Fysisk lå han langt etter da vi kjørte i gang etter sommerferien.
Last edited by 2mas on 27.08.2008 13:26; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2008 13:24 Post subject: |
|
|
| Bra. Kanskje vi har en Pelu som kan ha noe på gang nå og dermed bidra til at vi slår ut DIF. Vi trenger kanskje en som også kan spille på høyrekanten i løpet av kampen i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 27.08.2008 13:34 Post subject: |
|
|
Jeg synes at det er rart at Sellin ikke blir foretrukket framfor Aas og Pelu.
Ut fra inntrykket etter Rbk2 kampen mot Asker, så er i alle fall ikke jeg i tvil om hvem som burde vært foretrukket. Men, men... treneren kjenner nok situasjonen best. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.08.2008 13:43 Post subject: |
|
|
Det er mulig Sellin har bedre innsats (eller, vel, det har han nok sikkert), men samtidig virker han totalt hjelpesløs og ufarlig når han har vært i nærheten av ballen i de innhoppene han har hatt. Pelu er kanskje foreløpig i stand til å gjøre mer, når han får ballen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 27.08.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Får bare håpe han ikke får "akutt krampe i begge beina" vis han får et innhopp mot DIF. _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.08.2008 15:00 Post subject: |
|
|
| vegviks wrote: | | Starta vel mot Asker for RBK2 mandag så får håpe på et friskt innhopp mot DIF ikveld |
Evt imorgen kveld ja. Takker. Små barn, store gleder _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.08.2008 19:25 Post subject: |
|
|
| eksiltrøndern wrote: | | Nå har vel RBK2 bare spilt 5 kamper de siste 2 månedene, så om jeg bommet med en kamp så synes jeg ikke det er så ille :-/ |
6 kamper på 2 måneder, en Hel måned feil, ja det er ingenting.
Beklager.
Ikke prøv deg.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 04.09.2008 17:13 Post subject: |
|
|
| Synes ikke at Pelu har gjort seg bort på noen måter siden han kom fra Kongsvinger.Jeg synes vi burde prøve ut han på vingen der han med sin fart kansje kunne gjort best nytte for seg.At han får så få sjanser er meg et under.Har likssom ikke sett mye til Pelu etter den såkalte filmingen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.09.2008 17:29 Post subject: |
|
|
| Ser du har kommentert Berisha også. Nå skal jeg ikke dra igang den debatten igjen, men lurer litt på hva folk har sett av Pelu som er så mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 04.09.2008 17:56 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Ser du har kommentert Berisha også. Nå skal jeg ikke dra igang den debatten igjen, men lurer litt på hva folk har sett av Pelu som er så mye bedre. |
Se nøye på nicket mitt.LOL
Neida men pelu har åpenbart et stort potensial.Har blitt brukt som Spiss men jeg sitter med en følelse av at han passer vel så godt på vingen.Rosenborg har jo pr nå ingen utpreget vingspiller med fart.Pelu har Fart og er i tilleg målfarlig.Berisha er treg ..Da bør han ha andre kvaliteter som oppveier for mangelen på farten.Iversen er heller ingen utpreget sprinter men han har mange andre kvaliteter som gjør han til den han er.Jeg ser fort om en spiller har potensial evt en framtid på lerkendal og er lei kvantitetspillere på lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.09.2008 18:48 Post subject: |
|
|
Pelu har spilt lite da, men har vel ikke bevist at han er målfarlig på dette nivået.
For tidlig å konkludere, men det finnes en del spillere som presterer bra på nivå 2 men ikke slår riktig gjennom.
HÃ¥vard Sakariassen er beste eksemlet av nyere dato. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 04.09.2008 19:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Pelu har spilt lite da, men har vel ikke bevist at han er målfarlig på dette nivået.
For tidlig å konkludere, men det finnes en del spillere som presterer bra på nivå 2 men ikke slår riktig gjennom.
HÃ¥vard Sakariassen er beste eksemlet av nyere dato. |
Gode poeng.Men er ingen tvil om at han har talent.Vil gjerne se han fra start i flere kamper før sier noe mere.Tippeligaen er tross alt svakere enn på lenge og forskjellen på lagene i tippeligaen og øvre halvdel i adecco er relativt liten.Rosenborg i formen de er i og stabæk skiller seg ut da men generellt sett liten nivå forskjell.Får bare håe Pelu får de sjansene han fortjener etter mye ufortjent pepper |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.09.2008 20:09 Post subject: |
|
|
Viss Konan og Berisha ikke hever seg snart bør en Pelu i formstigning snart få sjansen igjen. Skader tidligere i år har satt Pelu tilbake i deler av sesongen. Nå har han trent godt over en lengre periode og framgangen vil komme  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.09.2008 20:17 Post subject: |
|
|
| Konan har da vitterlig hevet seg. Var meget god mot både DIF og VIF. Ankepunktene er den evinnelige evnen til å gå i offside, samt at han for ofte avslutter framfor å spille fram bedre plasserte spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.09.2008 22:04 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Pelu har spilt lite da, men har vel ikke bevist at han er målfarlig på dette nivået. |
Tidlig å konkludere, men Konan og Berisha er ikke mye farligere. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 05.09.2008 11:09 Post subject: |
|
|
Konan har hevet seg, men han får ikke den fordømte ballen inn i målet.
Jeg er for at Pelu skal få starte en kamp snart. Han er en bevegelig og hurtig spiss som utfyller Iversen bra. Kampen i vår mot Brann beviste nettopp det, og jeg tror det blir enda mindre stasjonært med Pelu. Berisha og Konan er ingen slik spiss som han er, selv om de begge kan gjøre gode kamper (nå begynner jeg å lure på om Berisha egentlig kan gjør en god kamp). Få inn Pelu fra start snart. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2008 11:33 Post subject: |
|
|
| Hehe du lurer allerede på om Berisha kan gjøre en god kamp etter at du har sett ham i til sammen tre og en halv (hvorav i hvert fall en halv kamp var god). Du burde vel allerede ha konkludert med at Pelu ikke kan gjøre en god kamp etter halvannen også da... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.09.2008 13:25 Post subject: |
|
|
Berisha kan nok gjøre en god kamp han, så lenge kampbildet er at vi stort sett ligger og jager rundt og i 16-meteren. Må han operere i rommet mellom midtsirkel og 16-meter stiller han vel svakere pga mangel på en hver form for hurtighet, og tydeligvis et behov for for mange touch før ballen går videre.
Det er vel også derfor en del av oss ikke har tiltroen til at han vil bety stort for oss. Hvor ofte/stor del av kampene, opererer man mer eller mindre konstant i en så begrenset del av banen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2008 13:32 Post subject: |
|
|
Må si jeg synes det har vært mange kamper i år hvor vi har hatt ballen hele tiden
I hvert fall har det føltes slik. Men så har vi vært ubesluttsomme foran mål og fått en kontring i mot slik at vi har blitt jagende resten av kampen.
Helt utrolig hvor mange kamper i fjor høst og i vår hvor vi fikk det første målet i mot oss, til tross for spillemessig overtak. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.09.2008 14:36 Post subject: |
|
|
Det er vel en viss forskjell på å ha ballen og å presse så mye (og så konstant) at man stort sett bor i motstanderens boks! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Vi gjorde ikke akkurat det mot Molde heller, og den ene scoringen kom sågar fra 20 meters hold. Effektiviteten har vært det største problemet i år. Spillemessig har vi jo ført de fleste kampene.
Men det har altså vært alt for mye på tvers og bakover rundt 16-meteren i tillegg til dårlige avslutninger inne i 16-meteren.
Naturligvis i tillegg til at vi ikke i stor grad har utnyttet mulighetene for å spille hurtig i bakrom - delvis fordi vi ikke har hatt bakromsspillere og delvis fordi vi ikke har disse kreative sjelene i midtbaneleddet vårt.
Uten forkleinelse for Ørjan, så var kanskje Runar en enda bedre offensiv kraft i sin tid her. Han var veldig bra på å spille på entouch rett i bakrom mot kantspillerne våre og Roar Strand.
Nå skal det også sies at norsk fotball er litt annerledes nå enn for 10-15 år siden. Det Astana-laget vi så på Lerkendal i fjor spilte jo forsvar omtrent som en del norske lag gjorde på midten av 1990-tallet. Da fikk vi se at RBK fortsatt kan både spille og løpe i bakrom. |
|
| Back to top |
|
 |
|