English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steaua - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doris
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:31    Post subject: Reply with quote

Kritikk av spillestilen, som de har fått hele en trening å øve seg på? Overlykkelig over resultatet, mye bedre enn forventet. Spillet var egentlig som forventet. Fortsatt dårlig, men en smule bedre. Og med et par ukers god jobbing, kan det bli en hyggelig høst, nok en gang...
Back to top
View user's profile Send private message
Krampe
Junior

PostPosted: 10.08.2005 21:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
Den støtter jeg fullt ut Krampe

Flotte saker. Og nå går jeg og legger meg. Godnatt folkens og gratulerer med et flott resultat mot Steua. (som var overraskende gode)

Krampe RBK RBK RBK
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:34    Post subject: Reply with quote

metakid wrote:
Eguren er kampklar så d holder, jeg forventer mye mye bedre enn dette av et lag m Norges beste stall. Dette var etRAN! og ja, slik er fotballen...

Har vi hatt Norges beste stall i år? Vi ligger på 8. plass på tabellen! Vi har norges dyreste stall, men ikke den beste.

Tror det kan bli den beste til neste sesong. Vi mangler noen klare enerne i stallen vår. Spillere som står frem, stikker seg litt ut, og som tør å gjøre litt på egenhånd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
RBKw
Rutinert

PostPosted: 10.08.2005 21:34    Post subject: Reply with quote

Setter spørsmålstegn ved at Bråten blir bytta ut, i stedet for Frode. Hvorfor kunne ikke han byttet med Storflor, også bare omrokert litt på laget. Synes Bråten jobber bra, viser muskler og gir seg ikke. Spiller ute på siden i stedet for å surre seg inn i midten, som skjedde noen ganger. Synes Rosenborg spilte bra på starten av kampen, ved at de gikk opp i hver spiller, som Høgmo snakket om før kampen. Pasningene var passe sløvt. Synes laget sank etter 1-0 målet. Andre omgang synes jeg det ble litt bedre igjen. Passe uflaks er at jeg har vært borte fra tv'en i knapt tre-fire sekunder for å hente grillkrydder, da 1-1 -målet kom. Flaks med mål, men synd å gå glipp av sånt;)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:35    Post subject: Reply with quote

Metakid:Hvem ville du skulle spilt i forsvar da utenom de som var der? Koppinen og Kvarme er skadet. MÃ¥tte bli Stensaas og Russel det da.
Fikk dessverre ikke sett kampen, men skjønner at RBK sleit.
Men å gi Høgmo og hans ideer skylda for det etter ei trening og ca 55 timer i jobben er vel ganske latterlig.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:37    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Men å gi Høgmo og hans ideer skylda for det etter ei trening og ca 55 timer i jobben er vel ganske latterlig.

Hvis du leser postene til metakid og brady, så har de vært negativ til Høgmo hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:40    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:

Du vil ha alle mann i angrep på bortebane i europa? Må spille "revva-fotball" (Sitat Supermann) på bortebane om det skal bli noe stort. Underholde kan vi gjøre på lerkendal.

Alle mann i angrep har jeg aldri sagt, men å holde litt på ballen er bestandig lurt, så man ikke får angrep etter angrep mot seg.

Ser man bak resultatet fortjente vi å tape kampen med 3-4 mål. Defensivt var vi slett ikke bunnsolid.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:41    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:
Brady wrote:
Utrolig flaks da, for det var offside,

Nei!

Er lett å se at Helstad er såvidt offside når pasningen går hvis du ser på skillet på gresset og føttene til spillerne. Helstad sine er nærmere skillet enn hva nærmeste rumener er.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:43    Post subject: Re: Mye kan forbedres Reply with quote

jørgen12345 wrote:
Å dra fram Berg etter kampen får meg til å lure på om vi har sett samme kamp...

Den spekulerte jeg også på. Er jo åpenbart at Ørjan Berg ikke er i sin beste form med mange ballmiss og feilpasninger, samt få vellykkede taklinger.
Back to top
Luringen
Junior

PostPosted: 10.08.2005 21:44    Post subject: Reply with quote

Dorsin var iallefall meget dårlig (som vanlig). Ellers et meget positivt resultat forran hjemmekampen, la oss håpe at flaksen har endra seg. Wink
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ser man bak resultatet fortjente vi å tape kampen med 3-4 mål. Defensivt var vi slett ikke bunnsolid.

Sant nok, men heldigvis gjorde vi ikke det. Takket være video-analyse og taktiske valg av Høgmo. Han visste at Steua ikke var gjennombruddshissig, At de hadde en god spiss og at de sløser med sjanser...[/quote]

Last edited by Moltisanti on 10.08.2005 21:49; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:47    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Fikk dessverre ikke sett kampen, men skjønner at RBK sleit.

Høgmo gav nok klar beskjed til Dorsin og Basma om å slå langt, og det førte til at de gang på gang fikk angrep mot seg, uten å kunne 'hvile seg' med ballen i laget.

Det var jo denne tabben RBK gjorde i Europa på begynnelsen av 90-tallet også. Det ble for panisk når de først hadde ballen. Eggen poengterte jo mange ganger viktigheten av å kunne få motstanderen til å jage ball også når vi spilte bortekamper i Europa.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2005 21:47    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:

Vi var heldige idag, men taktikken med å ha Helstad til å true bakrommet, funket utmerket! Det ble mål og det er det som teller! Very Happy

Syns ikke det fungerte i det hele tatt. Det var bare en dommerfeil og tilfeldigheter som gjorde at det ble mål av det. Ellers i kampen skapte vi ingenting. Vi vil ikke ha samme flaks i hver kamp.

Da misforsto du meg! Bare påpekte omstendighetene rundt målet.. Det var ENESTE gangen bakromsopplegget fungerte, men det var nok.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:49    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Sant nok, men heldigvis gjorde vi ikke det. Takket være video-analyse og taktiske valg av Høgmo. Han visste at Steua ikke var gjennombruddshissig, At de hadde en god spiss og at de sløser med sjanser...

Nå må jeg le Very Happy Så du påstår at Høgmo regnet med at Steaua ville sløse mange sjanser, slik at det ikke var så farlig om de kom til sjansene? Det får være måte på å glorifisere mannen da...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Da misforsto du meg! Bare påpekte omstendighetene rundt målet.. Det var ENESTE gangen bakromsopplegget fungerte, men det var nok.

Det var nok i dag, takket være en feil av linjedommeren, men vi kan ikke regne med at vi skal score på 100% av målsjansene i hver kamp.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:50    Post subject: Reply with quote

Han vet bare hva de har gjort tidligere...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:51    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:

Det er det dummeste jeg har hørt...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2005 21:54    Post subject: Reply with quote

Tullprat at taktikken til Høgmo gjorde at vi mistet ballen for mye. Det skyldtes pasningskvaliteten!
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:56    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
thorarildv wrote:

Så du mener at rosenborg skal kunne kjøre over hvem som helst i europa, fordi vi har norges beste stall?

Synes du skal våkne opp litt og innse at uavgjort på bortebane er gull verdt Smile

Gleder meg til å gå på lerkendal utover høsten. Endelig begynner opphentinga som jeg ha pratet om helt siden vi tapte mot fredrikstad hjemme i vår... Razz
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 21:58    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tullprat at taktikken til Høgmo gjorde at vi mistet ballen for mye. Det skyldtes pasningskvaliteten!

Er ikke enig. Når vi slår langt mot enslig spiss fra backene, vil vi uansett kvalitet på pasningen tape ballen ofte til motstanderen hvis denne er på et bra nivå som Steaua er. Selv om vi har en hodesterk spiller på topp som kan vinne slike baller, er det ganske så tilfeldig hvor ballen ramler ned. Ettersom Helstad ikke er spesielt hodesterk og Johnsen ble liggende for langt bak på banen var disse ballene helt bortkastet. Det må Høgmo ta på sin kappe.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 22:01    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Brady wrote:
thorarildv wrote:

Så du mener at rosenborg skal kunne kjøre over hvem som helst i europa, fordi vi har norges beste stall?

Synes du skal våkne opp litt og innse at uavgjort på bortebane er gull verdt Smile

Gleder meg til å gå på lerkendal utover høsten. Endelig begynner opphentinga som jeg ha pratet om helt siden vi tapte mot fredrikstad hjemme i vår... Razz

Ja, nå prater du i allefall masse tull. Min kommentar var myntet på din påstand om at Høgmo kalkulerte med at Steaua ville brenne mange sjanser.

Jeg har da aldri sagt at vi skal kjøre over hvem som helst i Europa, og jeg ser også at uavgjort på bortebane er gull verdt.

Allikevel må det gå an å se bak resultatet.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.08.2005 22:02    Post subject: Reply with quote

Nytter ikke dømme etter stilen i kampen her. Vi hadde overhodet ikke stil.
Det jeg derimot stiller spørsmål ved er byttene. Winsnes inn når vi ligger under 1-0, og Braaten av og Solli og Frode får fortsette. DET stiller jeg spørsmål ved. Hadde Winsnes kommet inn etter scoringa hadde det vært et godt valg, før scoringa var det bare feigt. Da så man at vi skulle safe inn 0-1.

Og kommentaren om Berg etter matchen? Herregud mann...

Helstad var ihvertfall ærlig om scoringa si. Sansynligvis den dårligste avslutninga jeg har sett som enda har gått inn.
Og jeg trodde det var offside til reprisen kom.

Brady. nye regler for flere år siden. Det skal være luft i mellom, og tvil skal komme angriper til gode.

Se folkens, et tilnærmet balansert innlegg fra meg. Kryss i taket.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 22:04    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Brady. nye regler for flere år siden. Det skal være luft i mellom, og tvil skal komme angriper til gode.

Ifølge Mini på et TV2-program for ikke lenge siden, er det målsnøreprinsippet som gjelder. Han hadde visstnok spurt Rune Pedersen direkte om det, ettersom han var av samme oppfatning som deg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2005 22:05    Post subject: Reply with quote

RBK mistet ballen etter en eller to kortpasninger også.. Heller det altså? Målet kom etter en langpasning! Dessuten var det ikke så veldig mange langpasninger. Det var mange muligheter for kortspill, men vi klarte ikke å beholde ballen da heller. Langballene var forresten elendig utført, men det kan rettes på!
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.08.2005 22:07    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Allikevel må det gå an å se bak resultatet.

Syntes ikke hjemmekampen mot fredrikstad i vår var bra. Om vi skal se bak resultatet, så skulle vi ha vunnet med 5-6 mål.

Hadde du sagt det for ett år siden, så hadde jeg vært hjertens enig med deg. Men slik situasjonen er nå, er jeg sjeleglad for at hellet endelig ser ut til å ha snudd.

Vi har hatt mye utur, som har skapt dårlig selvtillitt blandt spillerne. Da holder det med bra resultat foreløpig, så kommer prestasjonene til å heve seg utover høsten.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb