English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 30.08.2008 15:56    Post subject: Reply with quote

Pcs er kanskje den beste på laget når det gjelder å sette fart, og få litt tempo i angrepspillet... Det er noe vi absolutt trenger. Og han har itillegg teknikken til å løse opp om det blir trangt, og så sette igang nytt hurtig angrep. Og mot DIF skaffet han jo også et straffespark. Alt han gjorde fram til han ble felt var det virkelig høy klasse over. Herlige finter, og stort driv. Startet vel å gå med ballen fra midten om jeg ikke husker feil. Skapte et straffespark helt alene.

Kan forsåvidt si meg enig i at banensbeste avstemningen ofte kanskje er preget av fjortiss jenter som stemmer, men skjelbred er likevel ofte blandt de beste på laget.

3 mil pund er latterlig lavt for han. Iallefall slik situasjonen er med mange storklubber etter han. 6 mil er et minimum slik jeg ser det!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 17:21    Post subject: Reply with quote

Blind er et ord, du må da ha null fotballforståelse..
Nordlendingen wrote:
Pcs er kanskje den beste på laget når det gjelder å sette fart, og få litt tempo i angrepspillet... Det er noe vi absolutt trenger. Og han har itillegg teknikken til å løse opp om det blir trangt, og så sette igang nytt hurtig angrep.

Tettey er bedre i å sette igang angrep enn det Skjelbred er per i dag. Det er er Lenge siden jeg har sett Skjelbred komme seg ut av trange situasjoner. Han pleier istedet å løpe inn i motstander eller ta Winsnes-finta. Nei takk det holder ikke.
Det blir ikke noe flyt, og istedet for å løpe fremover så
stopper han opp..

Nordlendingen wrote:
Og mot DIF skaffet han jo også et straffespark. Alt han gjorde fram til han ble felt var det virkelig høy klasse over. Herlige finter, og stort driv. Startet vel å gå med ballen fra midten om jeg ikke husker feil. Skapte et straffespark helt alene.

Det var et feilaktig idømt straffespark, mer er det ikke å si. Å hva gjorde Skjelbred i den situasjonen, jo løpe inn i motstander.. Herregud kan ikke den gutten sentre til andre?

Nordlendingen wrote:
Kan forsåvidt si meg enig i at banensbeste avstemningen ofte kanskje er preget av fjortiss jenter som stemmer, men skjelbred er likevel ofte blandt de beste på laget.

Jeg kan ikke huske sist gang han var i nærheten engang, nei heller ikke mot DIF.

Nordlendingen wrote:
3 mil pund er latterlig lavt for han. Iallefall slik situasjonen er med mange storklubber etter han. 6 mil er et minimum slik jeg ser det!

Helt utrolig påstand, du ikke kjenne til fotballens mekanismer når du kommer med en slik påstand.
HÃ¥per Keegan er like tykk i hue som deg..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quarterback
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 18:22    Post subject: Reply with quote

Herregud, for en latterlig og patetisk argumentasjon Ballahl. Du har tydeligvis ikke sett så altfor mange RBK kamper i år, når du klarer å prestere å si at PCS er dårlig til å komme seg ut av trange posisjoner og i tillegg argumenterer mot at han mangler tempo i spillet.

Siden du synes at påstanden om en pris på PCS på 6 millioner pund er latterlig, kan du tydeligvis svært lite om prismekanismer, konkurranse og optimale forhandlingsstrategier. Hvis du av en eller annen grunn mener man ikke kan forsvare en pris på 6 millioner pund, hva mener du selv er markedsverdien på en spiller som PCS da?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Herregud, for en latterlig og patetisk argumentasjon Ballahl. Du har tydeligvis ikke sett så altfor mange RBK kamper i år, når du klarer å prestere å si at PCS er dårlig til å komme seg ut av trange posisjoner og i tillegg argumenterer mot at han mangler tempo i spillet.

Jo takk, jeg har fulgt med alt av kamper. Og kan ikke med
hånden på hjerte si at han har imponert offensivt, derimot
har han skuffet Stort.
Defensivt derimot jobber han fremdeles iherdig. Og han har
selvsagt i noen kamper og glimtvis i noen enkeltkamper vist
offensivt repertoar men totalt sett er dette svært skuffende.

quarterback wrote:
Siden du synes at påstanden om en pris på PCS på 6 millioner pund er latterlig, kan du tydeligvis svært lite om prismekanismer, konkurranse og optimale forhandlingsstrategier. Hvis du av en eller annen grunn mener man ikke kan forsvare en pris på 6 millioner pund, hva mener du selv er markedsverdien på en spiller som PCS da?

Jeg hadde sagt meg fornøyd med rundt 20 millioner, alt over det er en bonus. Å da påstå at han dermed er verdt 3 ganger blir da latterlig. Skulle dog gjerne sett Newcastle eller andre klubber betale mer, penger er noe vi alltid trenger.
Men markedsprisen er ikke mer en 20 millioner.

Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 19:13    Post subject: Reply with quote

Ro deg ned nå, kjekken. Du er vel nærmere å tilhøre katagorien som bør ta til seg min signatur enn å ha noen som helst tyngde bak dine fotballfaglige vurderinger av Per Ciljan Skjelbred.

Forumet er for tiden tungt befengt med fanboys og hatere av enkeltspillere, uten at så veldig mye av det har rot i virkeligheten.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 19:41    Post subject: Reply with quote

Min personlige mening om PCS er vel rimelig representativ for Fotball-Norge for øvrig. Han er en klassespiller, sin alder tatt i betraktning. Sjeldent har man i Norge hatt en spiller med så bra driv, teknikk, kreativitet og kvikkhet.

Markedsprisen til PCS er vel over Tarik Elyonussi's pris. Han ble solgt for 30 millioner til Herenveen og er et lag som ikke har mulighet for å konkurrere på pris sammenliknet med PL-lagene. Det finnes ingen spiller, jeg vil påstå, i Norden, med de samme kvalitetene som PCS har og som er på samme alder. Han er Norges desidert største talent, nettopp tegnet ny kontrakt og har et internasjonalt snitt over spillet sitt som gjør han svært ettertraktet på markedet. Med to eller tre klubber inne i en forhandlingssituasjon, ser jeg absolutt ingen grunn at prisen på PCS vil ligge oppimot 60 millioner kroner. Dessuten er det RBK som sitter med forhandlingsmakten: de er ikke i en posisjon som gjør at de må selge (ulikt FFK i salget av Tarik), de tegnet nettopp ny kontrakt med spilleren og i tillegg stenger overgangsvinduet i morgen kl 23:59.

EDIT: Endret innlegget da jeg misforstod innlegget over + endret skrivefeil

Last edited by quarterback on 30.08.2008 20:45; edited 3 times in total
Back to top
Isfuglen
Junior

PostPosted: 30.08.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per for Pers del at han styrer unna Newcastle, favorittlag eller ikke.

Gjengen som ble rundspilt av Arsenal, med fanboy Barton og useriøse klubbledere i spissen (halvliteren gikk jo greit ned), kan vel ikke være noe å hige etter.

Ønsker en god Trondheimsgutt og RBKer alt vel, og Newcastle virker ikke akkurat som en snarvei til stjernene.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

quarterback, rolig, han tenkte på meg.
Og din kompetanse quarterback fikk jeg bekreftet i "Ny Sportslig Leder"-tråden. Wink

Og til Dags:
Wow for et argument, ble helt satt ut her..

Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 19:50    Post subject: Reply with quote

Quarterback, føler meg rimelig sikker på at Dags' innlegg var rettet til vedkommende som postet like før han.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

Forsto det slik jeg også..
quarterback
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Da beklager jeg eventuelt direkte ovenfor Dags.

Jeg trodde personlig innlegget var rettet mot meg.
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 30.08.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

markedsprisen til PCS er i allefall høyere enn 20 millioner. Latterlig å påstå noe annet.
i dagens marked så er han nok en av de RBK-spillerne med høyest markedsverdi. en pris på mellom 35-50 millioner er et helt naturlig anslag.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 20:00    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
quarterback, rolig, han tenkte på meg.
Og din kompetanse quarterback fikk jeg bekreftet i "Ny Sportslig Leder"-tråden. Wink

Vel Ballahl.. Det sårer vel meg like mye at jeg faktisk tok feil i den saken. Men helt ærlig, hadde jeg vel strengt tatt aldri forventet at skulle ende opp på valgets enkleste løsning. Jeg skjønner godt hvorfor flere sentrale RBK-medlemmer stilte seg spørrende til den såkalte "prosessen". Det heter seg gjerne at man lærer av sine feil, men i RBK tror jeg helt sentrale fundamenter som finnes i det generelle næringliv, mangler.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

Reaksjonen din angående vedtaket om ny sportslig leder anser jeg som rasjonell, quarterback. Uten å på forhånd ha kjennskap til detaljer i prosessen er det klart man blir kunne bli overrasket over denne ansettelsen.
dags
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 20:12    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Og til Dags:
Wow for et argument, ble helt satt ut her..

Ballahl. Det holder å lese noen av dine utallige tidligere poster med gammelt og nytt nick for å underbygge mitt "wow-argument." For de som måtte være interessert.

Rett nok kunne Skjelbred ha gjort mye anderledes og har fremdeles en god del å forbedre i spillet sitt, men du må se på basisferdigheter og potensial. Her er det neppe mange spillere i Norge som kan sammenlignes. Du får det til å høres som han ikke holder Tippeliganivå engang. Når det gjelder en eventuell overgangssum er det markedet som bestemmer den, ikke du og dine bastante meninger.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 20:48    Post subject: Reply with quote

Helt enig med innlegget over. Jeg kan ikke komme på en spiller i Norge som har så gode basisferdigheter som PCS. Potensiale er enorm.
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 30.08.2008 20:53    Post subject: Reply with quote

Prisvurdering av Skjelbred blir rimelig subjektivt, men er her enig med Dags.. Markedet bestemmer, og det er forskjell på om interessenten kommer fra England eller Nederland.. Tarik gikk til Herenveen for 30 mill, der Fredrikstad var i en posisjon der følte at de ikke kunne takke nei økonomisk.. Rosenborg er ikke i den posisjonen pdd*.. Samtidig ser en at Milner gikk for 120 mill til Villa.. Skjelbred med hans nåværende egenskaper, uforløst potensiale og nysignert kontrakt bør ikke ligge mye under halvparten av den summen..

*Under forutsetning av at Skjelbred ikke har en klausul som sier noe annet
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Prisvurderingen er selvfølgelig subjektiv, men det handler vel egentlig om hva RBK kan si nei til og ikke. Da melder det seg spørsmål som; Har vi råd til å si nei til 60 mill? Kan vi få noe særlig mer om vi beholder han en sesong til? Kan vi få en like god spiller til den prisen?

Min subjektive mening er nei,nei og ja. Jeg tror 60 mill er innen rekkevidde, samtidig synes jeg man skal selge til den prisen.
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 30.08.2008 21:44    Post subject: Reply with quote

Rbk har råd til å si nei, en faktor som kan være med å presse opp prisen.. Var litt utydelig der.. Uansett, møter meg sjøl i døra med det argumentet så lenge herr Hoftun mer enn gladelig har sagt seg villig til å ro PCS over elva med et tilbud på rundt 60 mill..

Noe han også bør gjøre om tilbudet kommer, men that's another cup of tea..
Guffen
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er nærmest uvurderlig for RBK når man tar hensyn til kombinasjonen sportslig + marketing. Han er klubbens posterboy, ingen lokal spiller når Ciljan til knehasene når det gjelder nåværende og fremtidig markedsappell, han har et ekstremt sportslig potensial, og derfor må/kan ikke RBK selge før de får absolutt topp-pris, dvs 60+ mill.

Og spar gutten for Newcastle og andre engelske lag. Må han selges, så la han for guds skyld komme til Ajax, PSV, Anderlecht eller et annen klubb hvor han finner kompetanse og apparat rundt seg til å fortsette sin sportslige modning/utvikling.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.08.2008 02:26    Post subject: Reply with quote

quarterback, ta det med ro, jeg driver bare litt ap med deg.
Du skrøt av kompetansen din, derfor måtte jeg bare komme med en litt krass kommentar. Bare spøk altså, herregud du må ikke ta alt personlig (skulle tro jeg kom men et personangrep..).
Jeg prøvde å illustrer det med en smiley, ser i ettertid at den kan kanskje være vanskelig å forstå..

Dags wrote:
Ballahl. Det holder å lese noen av dine utallige tidligere poster med gammelt og nytt nick for å underbygge mitt "wow-argument." For de som måtte være interessert.

Hva mener/tenker du på?

Dags wrote:
Rett nok kunne Skjelbred ha gjort mye anderledes og har fremdeles en god del å forbedre i spillet sitt, men du må se på basisferdigheter og potensial. Her er det neppe mange spillere i Norge som kan sammenlignes.

Det gjør jeg absolutt, guttungen har et potensiale som er helt hinsides. Høyere en Myggen f.eks.
Men nå er det svært lenge siden jeg har sett potensiale hans. Det eneste han gjør nå for tida er å løpe..

Dags wrote:
Du får det til å høres som han ikke holder Tippeliganivå engang. Når det gjelder en eventuell overgangssum er det markedet som bestemmer den, ikke du og dine bastante meninger.

Nei jeg bestemmer ikke, men jeg må da få lov til å dele meningene mine. Og jeg mener fremdeles at han ikke er verd stor mer enn 20 millioner kr. Akkurat som Tore Reginiussen ikke er verd 20 millioner, men Reginiussen spiller faktisk fast for A-landslaget.
Mine meninger i hvert fall saklige, jeg går ikke ut i den ene tråden og påstår at Reginiussen er verd under 20 millioner for så i neste tråd påstå at Per Ciljan Skjelbred er verd rundt 60 millioner.

Slike påstander holder ikke.

Back to top
Søring
Senior

PostPosted: 31.08.2008 02:39    Post subject: Reply with quote

Ballahl, du er den eneste jeg har sett som mener at en pris på 60 mill for Ciljan er latterlig...
spraggon
Proff

PostPosted: 31.08.2008 02:46    Post subject: Reply with quote

Neida, vi er nok flere. Men skulle tilbudet komme tror jeg ingen vil holde PCS tilbake. Heller ikke spilleren selv. Et slikt tilbud er meget sterkt signal om at apilleren vil bli satset på. Og da er det bare å "go for it". Ergo, ..den beste løsningen for både spiller og klubb.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 31.08.2008 08:29    Post subject: Reply with quote

Ballahl skrev:
Men nå er det svært lenge siden jeg har sett potensiale hans. Det eneste han gjør nå for tida er å løpe..

Om jeg ikke husker helt feil så scoret han i siste kamp Razz
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 31.08.2008 09:14    Post subject: Reply with quote

Akuratt det målet forteller vel ikke så altfor mye om potensialet hans. Men er enig i at PCS ikke har hatt den fremgangen jeg hadde håpet på, og at han ikke har vært i kanonform (fotballform) de siste kampene.

Håper han klarer å motbevise meg i kveld!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 231, 232, 233  Next
Page 87 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb