| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gbh Junior
|
Posted: 26.08.2008 13:00 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Dere har ikke særlig god status i Norge heller, av åpenbare grunner: |
Jeg tror forskellen er, at vi ikke rigtig har samme behov for at manifestere os overfor jer, som ni åbenbart har overfor os. Vi frygter jer ikke rigtig på samme måde som i tydeligvis frygter FC København.
Indenfor psykologien er det et klassisk tegn på hvordan forholdet objektivt set er. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.08.2008 13:02 Post subject: |
|
|
| Ikke? Jeg var innom sidelinien.dk i fjor når vi herjet i CL. Der var det en eget tråd med over 100 innlegg hvor det nærmest var Rosenborg-lynsje stemning og irritasjon over at vi gjorde det så bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.08.2008 13:05 Post subject: |
|
|
Jeg tror du skal tage nogle flere aftentimer i Psykologi C-niveau.
Det eneste vi har udmeldt er at vi ikke kan måle os med FCK økonomisk. Det er ikke ligefrem overraskende, da ingen nordiske klubber kan det.
Sportslig er vi dog langt bedre og i er små i forhold til os. Vi har ingen frygt overfor jer, men har selvfølgelig respekt for hvad Don Ø tryller frem.
Forøvrig kan i bare beholde Ulrik Laursen, jeg er æskeglad for at det ikke var ham vi spildte 22 mil. på. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 13:11 Post subject: |
|
|
| FCK, er nordens Chelsea en liten rik plastikk klubb som kjøper det dem kan få tak uten tanke på hva dem skal bruke det til og til tross for stor resurssbruk fremdeles spiller det mange vil kalle kjedelig fotball med få mål. Tror mye av grunnen til at dere kjøpt Laursen for var for hindre oss i å kjøpe han, etter at dere hørte om vår interesse for Cooper meldte dere også inn i kampen om han. Det at dere også har en trener som tidligere har vist at han ikke er spesiellt begeistret for oss og titt ofte er ute i norsk presse for å si at dansk fotball er så fantastisk og at FCK er veldig mye bedre enn Rosenborg tyder på at dere har et mindreverdighetskompleks i forhold til vår sportslig historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.08.2008 13:35 Post subject: |
|
|
| Jag undrar om FCK har någon heltidsanställd spejder. Det verkar inte så eftersom Ni påfallande ofta hänger på vår Stig Torbjörnsen när han har letat fram någon intressant spelare eller att ni köper någon som känd och omtalad, som alla fotbollsintresserade skulle kunna hitta. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 26.08.2008 13:35 Post subject: |
|
|
| Det er sikkert likt for begge lags supportere, vi godter oss når FCK gjør det dårlig, de gjør nok det samme når RBK sliter. F.eks kommer jeg til å le meg ihjel hvis Lillestrøm vinner 2-0 på torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 14:39 Post subject: Re: FCK-fan |
|
|
| WegHard wrote: | | Fagerlund wrote: | | Hele diskussionen om at FCK skulle være større end RBK ser jeg som lidt ligegyldig da det er klart man føler sin egen klub er størst. |
| Fagerlund wrote: | | Derudover har FCK den største fanklub i norden og ligeledes det højeste antal tilskuere.. FCK var i Champions league forrige år, RBK i Champions League sidste år... kan ikke se hvorfor RBK stadig skulle være kongerne af norden? |
Vil du diskutere, eller ikke?
I følge den statestikken jeg fant på nettet nå har dere så langt i sesongen et snitt på 12.352 tilskuere, mot RBKs 19.903 (sist sesong). |
Det gør vi bare så.. havde glemt jeg skrev det
Sidste sæson var i, i Champions league... sammenlignet med vores CL sæson i 2006 havde vi 23.795 tilskuere i snit.. altså flere end jer i jeres CL sæson Og vores sæson er jo lige startet lige nu.. så det er jo slet ikke brugbart det du kommer med.. |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 14:57 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Jeg tror du skal tage nogle flere aftentimer i Psykologi C-niveau.
Det eneste vi har udmeldt er at vi ikke kan måle os med FCK økonomisk. Det er ikke ligefrem overraskende, da ingen nordiske klubber kan det.
Sportslig er vi dog langt bedre og i er små i forhold til os. Vi har ingen frygt overfor jer, men har selvfølgelig respekt for hvad Don Ø tryller frem.
Forøvrig kan i bare beholde Ulrik Laursen, jeg er æskeglad for at det ikke var ham vi spildte 22 mil. på. |
Hvordan kan du bare sige "sportsligt er vi dog langt bedre og i er små i forhold til os."? Det giver jo ingen mening, og er ikke støttet op af fakta. Fakta er at RBK var store i 90erne, og der var FCK det ikke, men præsterede dårligt både internationalt og i SAS-ligaen.
Indtil 2004 var RBK stadig dominerende i Tippeligaen, men sidenhen har i kun vundet mesterskabet en gang (06) og har ellers sluttet 7. og 5. og i år ser det ikke nødvendigvis ud til at blivet meget bedre (selvom det er tidligt og sige). FCK vandt ligeledes Royal League to år i træk (og ja, jeg ved godt det var en træningsturnering.)
Derudover har FCK den største fanklub i norden, flest penge og de største stjerner på holdet. Her tænker jeg på især Sionko, Grønkjær, N. Jensen og U. Laursen som har haft store karrierer i udlandet. Af internationale stjerner har RBK vel kun Steffen Iversen.
Ikke dermed sagt at RBK ikke har gode spillere, for det har i bestemt.. Men rent sportsligt kan jeg bestemt ikke se hvad der skulle gøre at RBK er bedre end FCK lige nu.. men vil meget gerne høre det. Og skal lige hilse og sige at fodbolden faktisk ikke er så kedelig i FCK mere.. men det er den så vidt jeg husker stadig i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.08.2008 15:01 Post subject: |
|
|
Ja, det er nok ren champagnefotball man byr på med Ståle ved roret.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 15:03 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | FCK, er nordens Chelsea en liten rik plastikk klubb som kjøper det dem kan få tak uten tanke på hva dem skal bruke det til og til tross for stor resurssbruk fremdeles spiller det mange vil kalle kjedelig fotball med få mål. Tror mye av grunnen til at dere kjøpt Laursen for var for hindre oss i å kjøpe han, etter at dere hørte om vår interesse for Cooper meldte dere også inn i kampen om han. Det at dere også har en trener som tidligere har vist at han ikke er spesiellt begeistret for oss og titt ofte er ute i norsk presse for å si at dansk fotball er så fantastisk og at FCK er veldig mye bedre enn Rosenborg tyder på at dere har et mindreverdighetskompleks i forhold til vår sportslig historie. |
Jeres sportslige historie?! Vi vandt EM 92!!!
Men den der snak om Kenny cooper er noget pjat.. der var aldrig nogen fra FCKs ledelse som interesserede sig for Kenny cooper.. De eneste der gjorde det var FCK fans som synes han så meget god ud.. Men tror bestemt ikke det skal forveksles med at vi vil have spillere blot fordi i ser på dem.. Tror helt ærligt vi er komplet ligeglade med hvem i vil hente, men som de to nordiske tophold RBK og FCK er, så kigger vi nok nogenlunde efter de samme spillere.
Og ja, jeg vil også mene at dansk fodbold har taget et lille hop op ad stigen i år, mens norsk fodbold ikke ligefrem har ændret sig meget.. |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 15:05 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Ja, det er nok ren champagnefotball man byr på med Ståle ved roret.  |
Ville have ønsket du kunne have set kampen mellem FCK-FC Midtjylland forrige uge.. FCK spillede virkelig lækker fodbold uden høje bolde op til angriberne.. Jeg har selv været en stor modstander af Ståle, fordi han for alvor ikke kunne få det til at fungere sidste år, MEN såfremt han kan få det til at fungere med hurtigt pasningsspil, aggresive wings og højt pres... så er det sku strålende.. Men ja.. ville ønske du havde set nogle af de nyere kampe.. for der er ting der har ændret sig. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.08.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Ah, Ståle vil spille Rosenborgfotball nå, ser jeg, slik du beskriver det.
Jeg trodde ikke dere likte hurtig spill. Men uansett bare mobber jeg nå - gammel vane med å mobbe en av mine UC-kompiser. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 15:10 Post subject: |
|
|
hehe det sku os helt i orden.. Ståles lorte system faldt til jorden, og han er blevet nødt til at finde på noget nyt.. nu må vi se om det lykkedes..
Og ja, det jo meningen man skal mobbe lidt.. men har sku ik noget imod RBK, har jeg aldrig haft.. Det altid fedt med nordiske hold i CL! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 15:10 Post subject: |
|
|
| Det var nok Danmark og ikke FCK som vant EM i 92. Dansk fotball bør vi nordmenn se på me beundring og vårt landslag har aldri vært i nærheten av Danmark i deres gode stunder. For øyeblikket er begge landslag i en bølgedal og Sverige må sies å være nordens førende landslag. Dere har i det minste et meget spennede landslag på vei oppover og ungespillere som Agger og Bendtner som allerede er i europeiske toppklubber og får regelmessig spilletid. I tilegg har jeg hørt mye lovende om deres stopper Zanka Jørgensen som vistnok skal være bedre enn Agger var på samme alder. Ser desverre få norske talenter som er på vei opp mot et europeiske toppnivå selv om en kan håpe at spillere som Nordtveit tar steget og at Skjelbred, Tettey og Tarek fortsetter sin utvikling, men fremdeles er det langt opp til det nivået Bendter og Agger befinner seg på. Kanskje er det først når Landu Landu, Bakenga og gjengen kommer opp at vi kan begynne å kjempe om å ha nordens beste landslag. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 26.08.2008 15:14 Post subject: |
|
|
| nå er jeg litt usikker på om denne lista er den riktige, men som det ligger ann på denne coefficient rankingen så er RBK nr 72 og FCK 99. dette er vel også noe man kan ta med i diskusjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 15:16 Post subject: |
|
|
| Jamen selvfølgelig! Rosenborg har gjort det rigtigt rigtig godt i Champions league.. og senest sidste sæson gjorde RBK det rigtig godt, men en stor del af RBKs bedre placering skyldes altså jeres storhedstid i 90erne, og mener ikke rigtigt at man kan sige i er bedre sportsligt nu, når i ikke har gjort det bedre end fck de sidste 5 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 15:20 Post subject: |
|
|
| Rankingen gjelder vel for det siste 5 årene i Europa, så ja vi har gjort det bedre enn dere det siste 5 årene. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.08.2008 15:28 Post subject: |
|
|
| For å si det sånn Fagerlund, Rosenborg har en langt mer attraktiv spillestil enn huleboer fotballen til Ståle Solbakken. Tror ikke du bør gå så mye inn på spillestil diskusjon, det er mildt sagt ikke FCKs sterkeste kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Fagerlund Junior
|
Posted: 26.08.2008 15:35 Post subject: |
|
|
Hvis nu du læste hvad jeg skrev ovenfor først:
"Ville have ønsket du kunne have set kampen mellem FCK-FC Midtjylland forrige uge.. FCK spillede virkelig lækker fodbold uden høje bolde op til angriberne.. Jeg har selv været en stor modstander af Ståle, fordi han for alvor ikke kunne få det til at fungere sidste år, MEN såfremt han kan få det til at fungere med hurtigt pasningsspil, aggresive wings og højt pres... så er det sku strålende.. Men ja.. ville ønske du havde set nogle af de nyere kampe.. for der er ting der har ændret sig."
Der er andre tider på vej angående vores spillestil, det håber jeg og mange andre FCK-fans i hvertfald. Og RBKs spillestil har åbenbart kun været god nok til at vinde 1 ud af de sidste 3, og efter den her sæson, 4 mesterskaber. Når du tydeligvis ikke har set FCK spille i denne sæson (den danske) så synes jeg dine argumenter er lidt tynde?
Nu er det også sådan at jeg har set Hamréns måde og gøre tingene på gennem de sidste år, og hans stil er da bestemt heller ikke sprudlende fodbold. Men han er da bestemt en dygtig træner uanset det. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.08.2008 15:50 Post subject: |
|
|
| Fagerlund wrote: | Hvordan kan du bare sige "sportsligt er vi dog langt bedre og i er små i forhold til os."? Det giver jo ingen mening, og er ikke støttet op af fakta. Fakta er at RBK var store i 90erne..
(..)
Men rent sportsligt kan jeg bestemt ikke se hvad der skulle gøre at RBK er bedre end FCK lige nu.. men vil meget gerne høre det. Og skal lige hilse og sige at fodbolden faktisk ikke er så kedelig i FCK mere.. men det er den så vidt jeg husker stadig i RBK. |
Jeg tror du glemmer at FCK på ingen måte kan måle seg med Rosenborgs internasjonale resultater (både i senere og nyere tid). Du erkjenner at vi var gode på 90-tallet, men senest i fjor kvalifiserte vi oss til Champions League for 10. gang. I gruppespillet spilte vi uavgjort 1-1 borte mot Chelsea (CL-finalist), og slo Valencia 2-0 hjemme og 0-2 borte. På Estadio Mestalla rundspilte vi de til de grader og ble klappet av banen av hjemmesupporterne. Forflytter vi oss noen år tilbake i tid finner vi lignende prestasjoner.
Et enslig 1-0-resultat i en forsvarskamp mot et b-preget Manchester United i Parken blir peanuts i forhold. Man kan også trekke frem Gorica og Aberdeen som ikke akkurat imponerende sportslige prestasjoner.
Dere er gode på økonomisk gevinst, det skal dere ha. Her har vi mye å lære. Men deres klubb ingen kultur for å prestere sportslig når det virkelig gjelder, så her er det ingen sammenligning. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.08.2008 15:53 Post subject: |
|
|
Så kampen mot Esbjerg, ellers har jeg ikke sett noen kamper i år. Var samme gamle i den kampen hvertfall...
Men over den perioden Ståle Solbakken har vært trener, så har jeg sett nok kamper til å se at det overhodet ikke finnes noe offensivt mønster i spillet. At dere gjør en fin og underholdene kamp mot Midtjylland er jo fint, men dere har vel hatt enkelte kamper i tidligere sesonger hvor det har vært underholdene også? Kanskje spillerene nektet å følge ordre fra Solbakken?
I Europa er stilen om mulig enda verre, var det et mål dere scorte i Uefa gruppespillet, på straffe?
Ståle Solbakken sin fotballstil (Hvis vi kan kalle det en stil) i Ham-Kam er en egen historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 26.08.2008 16:01 Post subject: Re: FCK-fan |
|
|
| Fagerlund wrote: | Det gør vi bare så.. havde glemt jeg skrev det
Sidste sæson var i, i Champions league... sammenlignet med vores CL sæson i 2006 havde vi 23.795 tilskuere i snit.. altså flere end jer i jeres CL sæson Og vores sæson er jo lige startet lige nu.. så det er jo slet ikke brugbart det du kommer med.. |
MÃ¥ bare kommentere denne.
Du sier dere hadde et snitt på 23.800 i deres CL-sesong? Ser at Parken har en kapasitet på 34.000 sitteplasser (som samtidig er ett midlertidig tall mens D-tribune ombygges). København er en by med en halv million innbyggere.
Nå vet jeg ikke hva RBKs tilskuersnitt i CL er, men er rimelig sikker på at Lerkendal Stadion har vært så og si utsolgt under hver eneste kamp vi har spillt i CL. Lerkendal har plass til 21.620 tilskuere i internasjonale kamper. Nå blir dette ren spekulasjon fra min side, men jeg tipper vi ikke ville hatt noen problemer med å fylle Lerkendal til randen med 30.000 + sitteplasser (under CL-kamper vel å merke).. Trondheim har 166000 innbyggere.
Vet ikke helt jeg.. Synes det er først og fremst underlig og i allefall ikke noe å skryte over at dere ikke klarer å fylle stadion når dere er i Champions League. Kamper som burde være interessante å se, selv for de minst fotball-interesserte av dansker..
Tar jeg feil eller? |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 26.08.2008 16:04 Post subject: |
|
|
Én ting er at man ikke klarer å fylle stadion under CL, en annen er at tilskuerantallet daler så til de grader fra CL til ligaen igjen. 1/3 av "supporterne" kommer altså for å se bortelaget spille. Kurant
Og når det gjelder FCKs økonomiske muskler tror jeg brorparten av disse kommer direkte fra Carsberg, og ikke nødvendigvis så mye fra større billett- og klubbinntekter generelt. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Last edited by vegviks on 26.08.2008 16:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2008 16:04 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han siktet til snittet i superligaen siste sesong de var med i CL. |
|