English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Øyvind Storflor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.08.2008 23:40    Post subject: Reply with quote

Storflor har gjort så mye dårlig i Rosenborg drakta de siste årene, så det skal en del mer enn et par gode innhopp for at jeg ønsker han i klubben i fortsettelsen.

Men sånn som ståa er nå så er det nok verdt å la han starte en kamp igjen, vi kan jo være heldig og det kan vise seg at han er en "late bloomer" som Nannskog :-p
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:00    Post subject: Reply with quote

Det Storflor gjorde i dag, er det beste en RBK-spiller har prestert offensivt i år. Så og si hver eneste handling, pasning og løp ute på banen var så utrolig, fantastisk riktig at jeg satt og sikla med åpen munn foran TV-skjermen.

Og det verste er at måten han spiller på og kvaliteten på ballbehandlingen hans, gjør ham like god internasjonalt som i Norge. Er Hamren lur, så bygger han det offensive spillet rundt Storflor i stedet for Sapara. Storflor er et nivå over, og med tillit og hardt arbeid fremover kan han være den som drar oss tilbake til toppen av norsk fotball igjen, samt gjør oss til et lag å regne med i Europa.

At Storflor snart fyller 30 gjør ham også mindre interessant for utenlandske klubber, samtidig som det er bra for oss å ha noen i den alderen som fremdeles kan prestere i noen år fremover. Et ungt lag slik vi har nå, der Storflor er den sentrale kreative drivkraften vil være en bra start for oppturen vi alle venter på.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.08.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper mange kommer til å le av og angripe innlegget ditt, Brady, men jeg skal la deg vite at jeg er hundre prosent enig i det du skriver.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke 100% enig i alt det der, men at Storflor er en kvalitetsspiller som vi burde kunne utnytte bedre er det ingen tvil om. I et 4-3-3-system vil han komme til sin rett. Om vi har en midtbane bestående av konstellasjonen Annan som defensiv, Skjelbred som venstre indreløper og Tettey som høyre indreløper vil disse kunne bli godt samspilt. Med Storflor på venstreving og en ny, rask og truende høyrekant vil man kunne spille Iversen (Cooper kanskje) veldig god.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Jag håller med om att Storflor gjorde ett mycket bra inhopp, men att han skulle vara en klass bättre än Sapara är minst sagt överdrivet. Det är märkligt att en av de många Storflorhatarna på forumet inte har kommit med något inlägg.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke en hater, og innrømmer at han gjorde et bra innhopp...Men ikke fantastisk. Veldig god de første 15 minuttene, borte etter det.

Storflor-fantastene har lett for å glemme at det var Sapara som skapte 90% av alt vi skapte i dag, og som også var nest sist og tredje sist på ballen i begge angrepene der storflor beveget seg riktig.
Storflor beveger seg riktig, og har noen smarte pasninger fra sin rolle på venstre side, men det blir feil å si at dette er mer kreativt enn Saparas bidrag.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2008 00:51    Post subject: Reply with quote

Storflor var absolutt bra i dag.

Men hans største problem er at han fortsatt som nesten 30-åring sliter med "talent-nykker" og er utrolig ustabil, spesielt i kampene han starter. Han har enkeltkamper på verdensklassenivå, noe han tilogmed har hatt på landslaget. Men selv om han har hatt flere gode innhopp i år, kan jeg ikke unngå å tenke tilbake på den nære fortid, hvor han har vært irriterende dårlig i hele kamper. Dette gjelder også i cup-kamper mot langt svakere motstand.

Hadde Storflor holdt toppnivået stabilt, hadde det vært greit valg å bygge laget rundt ham. Men så lenge han er som han er nå (god som innbytter), mener jeg det er best å fortsette med nettopp det - å bruke ham som joker. Jeg tror også Hamrén hadde brukt ham mer dersom han mente laget ble bedre av det.

Men med innhoppene han har hatt i år, ser jeg absolutt argumentet for at han i det minste bør få starte en kamp snart. Bekymringen min er dog at jeg tror han spiller langt dårligere. Jeg har sett han for mange ganger som elendig til å tro blindt på at nivået hans i de siste kampene er representativt for en eventuell langsiktig satsning. Men han får gjerne motbevise meg kraftig.

Dersom vi skulle leke med 4-3-3 igjen, er han i mine øyne et klart valg på vingen for øyeblikket.
Recon
Legende

PostPosted: 25.08.2008 01:03    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Jag håller med om att Storflor gjorde ett mycket bra inhopp, men att han skulle vara en klass bättre än Sapara är minst sagt överdrivet. Det är märkligt att en av de många Storflorhatarna på forumet inte har kommit med något inlägg.

Hadde du ikke vært slik en fersking, så ville du vel sett at folk som i flere år har kritisert Storflor har kommentert.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg viil si Zorac ikke er langt fra å treffe spikeren på hodet her. Tommel'n opp!

Godt å se en spiller som kan løpene og gjør kombinasjoner som vi så så mye, mye oftere før. Det er ikke rart han kommer til sjanser, når han er såpass flink til å gjøre disse bevegelsene. Som Zorac, håper jeg bare at dette kan vedvare (stabilt) fremover i høst.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hadde du ikke vært slik en fersking, så ville du vel sett at folk som i flere år har kritisert Storflor har kommentert.

Jag menade kommentarer till Bradys något provokativa inlägg om att Storflor ligger en nivå över Sapara i kvalitet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 04:20    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt tidligere så håper jeg Storflor fortsetter som joker, og kommer inn på kamper vi ønsker å endre kampbilde på.
Det er det han er best på, og det er det han bør fortsette med.
Hyggelig og positivt at gutten for litt selvtillit.

At han bør starte neste kamp og at vi bør bygge framtiden rundt ham er jeg helt uenig i.
Fortsetter han å imponere så bør han kanskje få en ettårs kontrakt.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 25.08.2008 08:58    Post subject: Reply with quote

Storflor har jo hatt slike innhopp og strålende kamper før, problemet er stabiliteten. Jeg håper han får sjansen fra start mot Djurgården, men å tro at det Storflor viste i går er det vi kan forvente hvis han får sjansen er på grensa til historieløst.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 09:25    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Kanskje ikke 100% enig i alt det der, men at Storflor er en kvalitetsspiller som vi burde kunne utnytte bedre er det ingen tvil om. I et 4-3-3-system vil han komme til sin rett. Om vi har en midtbane bestående av konstellasjonen Annan som defensiv, Skjelbred som venstre indreløper og Tettey som høyre indreløper vil disse kunne bli godt samspilt. Med Storflor på venstreving og en ny, rask og truende høyrekant vil man kunne spille Iversen (Cooper kanskje) veldig god.

Hver gang Storflor gjør et godt innhopp skriker folk om å få han inn fra start i neste kamp og hver gang han skuffer fra start skriker folk om at han må forlate klubben. Hva med litt enkel logikk: Storflor er best som innbytter!!

Storflor gjør det konsekvent best som innbytter når han kan komme inn mot slitne motstandere. Han har en direkte spillestill og er avhengig av store rom for å få det til. Fra start er han en vandrende katastrofe men som innbytter er han en farlig våpen.
Back to top
_ein_
Junior

PostPosted: 25.08.2008 09:31    Post subject: Reply with quote

Synes det blir vel preget av T5PCstemning her etter et innhopp av Storflor.

For meg er Storflor like ufarlig om han starter, eller som innbytter. Så lenge målene eller assistene uteblir, så er han alt annet enn et våpen...

Selv har jeg gitt opp storflor for en gOd stund siden, men det ville selvfølgelig ha gledet meg om han skulle vise meg at jeg tar feil - og levert varene for RBK!

Men det som ble bekreftet for meg og mange andre, er behovet for en spiller med Storflor sine egenskaper - men med bedre ferdigheter. Savnet etter en slik spiller er stort uansett om vi spiller 433 eller 442.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 03:30    Post subject: Reply with quote

Velkommen til RBKweb-forumet _ein_. Et godt førsteinnlegg fra din side. Og jeg også stiller meg litt uforstående til hyllesten av Øyvind Storflor.

Ja han gjorde en god kamp og bidro, men det forventer jeg faktisk av en rutinert RBKspiller. Gjør han ikke det så har han ingenting i RBKstallen å gjøre.

Han blir hyllet fordi han spilte meget bra mot brann. Men la oss se litt på fakta her, for Storflor kommer inn i det 58 minutt og får dermed 32-35 minutter å prestere på. Og hvem får han som sin oppasser/motstander jo en sliten Birkir Már Sævarsson som har spilt høyrekant hele kampen igjennom. Fordi Bjørn Dahl i samme minutt som Storflor kom inn, må ut med en skade..
Birkir Már Sævarsson spiller dermed sin første kamp for brann som høyreback, så samhandlingen bak der er nok ganske sikkert fraværende.

At en frisk og rask Storflor skal prester mot en slik back er rimelig opplagt etter min mening og alt annet er skuffende.

Last edited by Ballahl on 26.08.2008 03:35; edited 1 time in total
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 03:34    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke bare om å fungere mot høyrebacken til Brann, det handler også om å se medspillere, motspillere, ta de riktige løpene. Det er så mye mer enn dueller i kampen. Og Storflor var mer skapende og innvolvert enn resten av laget til sammen den lille tiden han fikk. Om han kan få fire-fem slike kamper til i høst, hvor han kommer inn i det 55-65 så vil han nok også få god uttelling på målpoenga.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 03:48    Post subject: Reply with quote

At han har lært noe i sin tid hos oss er også noe å forvente. At noen av dere for orgasme ved å gjenkjenne endel gamle "RBK-løp", ja det er merkelig.

Dette skal man forvente av en såpass rutinert spiller.
Strand wrote:
Og Storflor var mer skapende og innvolvert enn resten av laget til sammen den lille tiden han fikk.

Ja men det forventer jeg, og den lille tiden han fikk var såpass mye som en halvtime..
Btw, det siste kvarteret så var Storflor nesten helt borte og usynlig.

Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 26.08.2008 04:32    Post subject: Reply with quote

Så du forventer at Storflor skal være mer skapende enn resten av laget pga at han har lite spilletid? Ser ikke helt logikken i den der.

Finner også holdningene til Storflors løp og spill rimelig merkelig. Og det er bare tåpelig å bagatellisere det gode han gjør på den måten du gjør i disse innleggene. Du sier at han har lært NOE, ja, og virker pdd å være langt mer enn hva de andre spillerene har lært.

Når Storflor slår smarte og gode passninger tar de rette løpene og setter opp gode kombinasjoner så skal han ha skryt for dette, for det er ingen andre på laget som faktisk gjør dette.

Med resten av laget så virker det faktisk planløst om vi ser bort fra det som har blitt standard, nemlig å slå ballen til Sapara som spiller en høy ball opp mot Iversen i feltet. Og med Storflor så klarer vi faktisk å spille på andre strenger.

Nei jeg sier ikke at Storflor er Gud og redningsmann, men pdd så er han det beste alternativet vi har på venstrekanten.
Back to top
Bobby Bacala
Junior

PostPosted: 27.08.2008 01:04    Post subject: Reply with quote

Så enig, så enig Krakra.
Storflor er vår beste ving pdd.
TomH
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

Det er godt å se at vi alle er enige i at Storflor er en større offensiv ressurs enn f.eks Skjelbred.

La oss ikke glemme det, når han en gang spiller en litt svak kamp.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 11:51    Post subject: Reply with quote

Rull in da, er slett ikke enig i dette. Storflor har som sagt ferdigheter som kommer best til sin rett når han kommer inn som innbytter. Fra start framstår han litt hjelpesløs. Han trenger store rom for å være effektiv og sliter ofte mot etablerte forsvar og lite rom

Ikke siter innlegg ret ovenfor dit eget. Mod.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 11:57    Post subject: Reply with quote

Synes det bare er bra at Storflor starter imorgen. Skummelt å se hvor mye mer effektiv han er offensivt enn Traoré og Konan. Samtidig så skal det sies at dette er en gylden mulighet, kanskje hans siste til og med, for karen å vise at han virkelig duger.

Last edited by Socrates on 27.08.2008 12:10; edited 1 time in total
Back to top
Runkle
Junior

PostPosted: 27.08.2008 12:06    Post subject: Reply with quote

Vi trenger kantspillere, og Storflor er det nærmeste vi kommer en kantspiller i klubben for øyeblikket. Har troen på at dette blir bra
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.08.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det er godt å se at vi alle er enige i at Storflor er en større offensiv ressurs enn f.eks Skjelbred.

La oss ikke glemme det, når han en gang spiller en litt svak kamp.

Blir det ikke slitsomt i lengden å dra slike latterlige konklusjoner, hvor den røde tråden kun finnes i ditt eget hode?

Du framstår jo bare desperat etter litt cred på forumet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2008 13:41    Post subject: Reply with quote

Herlig overskrift på Storflor-saken i dag Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43  Next
Page 34 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb