English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besart Berisha
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 11.08.2008 12:10    Post subject: Reply with quote

Hehe, herlig. Helt enig. Dårlige spisser scorer ikke enkle mål. Men varter til gjengjeld opp med et kremmerhus i ny og ne som gjør at enkelte tror de er så enormt gode Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Nydelig, Storey. Og flott ord, gnällspikarna.

Det är min erfarenhet att i alla församlingar finns det 10-20 % gnällspikar. Det kan vara på arbetsplatser, klubbar och forum. Det som kännetecknar dessa människor är att de aldrig är nöjda och kan alltid hitta något att kritisera - gärna små oväsentligheter. T.ex efter en härlig 3-1 seger mot Molde och Berisha succe är de inte nöjda utan är mest intresserad av att gnälla om farmarklubb, optionsavtal mm. Nu har jag inte varit på forumet så länge men det verkar finnas några supergnällspikar - med mycket god stilistisk förmåga - som aldrig skriver något positivt. Men det skall erkännas det kan vara underhållande läsning och utan dessa gnällmonsar hade forumet varit fattigare.

Last edited by Peter Storey on 11.08.2008 12:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2008 12:14    Post subject: Reply with quote

Lurer på om skuddet på andremålet hans hadde endt i mål? Synes dribleserien han hadde i forkant ikke var ueffen. Jeg har ikke sett noen kommentere det, men han tok seg jo elegant forbi en to-tre spillere der.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2008 12:20    Post subject: Reply with quote

Har tenkt på det samme selv, attach. Meget pen serie som ble avsluttet med en deilig frekk tunell. Mye morsommere om den hadde gått rett i mål i stedet, da hadde det vært en kandidat til rundens mål. Selv om Derek sitt er ganske untouchable denne runden.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Hæ? Hva er det egentlig som er så fantastisk bra med det Sørensen-målet?

Det ser flott ut når ballen fyker inn i krysset, javisst. Men det er én god prestasjon på rad, altså at man treffer godt med strak vrist. At han trikser et par ganger og lar ballen sprette kan da umulig regnes som noen prestasjon, upresset som han er. Til sammenligning hadde førstemålet vårt i går tre-fire gode prestasjoner på rad, med Saparas iskalde beregning og geniale innlegg som høydepunkt.

Denne særegenheten med å hylle vådeskuddscoringer fra langt hold er som å kåre verdens høyeste bygning til verdens flotteste bygning på grunn av utsikten fra den.
Back to top
Orb
Junior

PostPosted: 11.08.2008 12:30    Post subject: Reply with quote

Synes det høres merkelig ut at Burnley skulle ville låne ut Berisha til RBK kun for å "spille han i form", tipper den uttalelsen mest var for å forsvare et utlån av en populær spiller blant fansen. Og hvorfor skulle Berisha selv ønske å flytte til en ny klubb i et nytt land kun for det, å spille seg i form kunne han gjort på reservelaget i Burnley.

Tipper framtiden til Berisha fremdeles er helt åpen, og avhengig av mange faktorer. Blant annet hvor bra han gjør det i RBK, hvordan situasjonen i Burnley er når avtalen er over, hvor sterkt RBK eventuelt ønsker han, hvilke andre alternativer de har på det tidspunktet (Cooper?) og ikke minst spillerens egne ønsker.

At Berisha er en spennende spiller som vi vil kunne få god bruk for burde det ikke være noe særlig tvil om etter gårsdagens kamp.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

Enig med Orb og fastlår at Peter Storey er min nye helt på forumet. Og så på svensk i tillegg. Smile
TomH
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

For å dreie diskusjonen om Berisha noe;
er det et kvalitetstegn for Tippeligaen (TL) at en "utrent" Championshipklubbspiller skårer to mål på 70 minutter?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

Det første målet hadde jeg også scoret. Det andre var flaks.

At han scoret to mål i går sier ingen verdens ting om nivået i Tippeligaen. Slike mål scores overalt og de scores hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brandy
Proff

PostPosted: 11.08.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

I forkant av det første målet hans var det bevegelse av Brattbakk-klasse. og det sier ikke lite.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2008 13:20    Post subject: Reply with quote

Noe som isåfall ytterligere understreker hvor lite målene sier om nivået i TL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:20    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Peter Storey treffer blink, jeg tviler på om Konan ville vært der Berisha var på 2-0.

Akkurat. Han ville vært to meter lenger fram... i offside...

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 11.08.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Timingen og viljen forut for det første målet hans er vel det som gjør meg mest optimistisk til at dette er en type vi trenger. At den andre går i en motspiller og inn er ikke noe nytt for oss i år, men den første synes jeg viser klasse. At så selve avslutningen blir enkel sier lite i så måte. Helhjertede og godt timede løp innenfor 16meteren har vært en akutt mangelvare de siste sesongene, med små unntak de gangene Roar får plass på midten.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

En god spiss vet hvor han skal være til enhver tid og han har også ofte "flaks" i form av at ballen spretter dit han vil. Nå sier ikke jeg at BB er Tippeligaens nye Helstad, men at han kan å plassere seg er det vel ingen tvil om. Og han vet hvor han vil ha ballen, jfr. all pekingen og varslingen til medspillerne. Men Molde-forsvaret var uansett svakt i går, kun Forren som hang med.
kristobal
Legende

PostPosted: 11.08.2008 13:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det første målet hadde jeg også scoret. Det andre var flaks. At han scoret to mål i går sier ingen verdens ting om nivået i Tippeligaen. Slike mål scores overalt og de scores hele tiden.

Da aner det meg at du hadde scoret 150 av Brattbakks 166 mål i eliteserien også. Omtrent så mange av målene scoret han fra veldig kort hold, gjerne med kun keeper mellom seg og nettmaskene og en del sågar uten keeper foran seg Smile

Vi skal på ingen måte ta av etter to mål i debuten mot et Molde-lag som ikke var all verden. Men det må være lov å glede seg litt, ha litt forhåpninger og innse at det verken er prislappen eller hvilken klubb en spiller kommer fra som avgjør om et kjøp er godt eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Enig med Orb og fastlår at Peter Storey er min nye helt på forumet. Og så på svensk i tillegg. Smile

Oj då, det blir svårt att leva upp till en sådan hjältestatus. Jag måste säga att beundran är ömsesidig med dina ofta positiva och humoristiska inlägg.
Och din drömsyn inför Molde-matchen var ju en höjdare.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:51    Post subject: Reply with quote

Nei, det er bra med uenighet og oposisjon. Noen må tørre å tale Roma midt i mot, som f.eks Recon. Overdrevent positive folk er mye verre.

Blir spennende å se hva Berisha har å by på i de neste kampene. Han viste kvaliteter som Konan totalt mangler som spiss, men jeg lurer på hvor god han vil bli når han kommer i matchform.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 13:58    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
rawky wrote:

Oj då, det blir svårt att leva upp till en sådan hjältestatus. Jag måste säga att beundran är ömsesidig med dina ofta positiva och humoristiska inlägg.

Nei, det var det faktisk ikke.

Youtube, SkyrScout:
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 14:01    Post subject: Reply with quote

Haha. Rett i opposisjon! Skal prøve å ikke være så positiv neste gang. Blir jo så tamt da. Razz

Edit: Nei, vent. Klart jeg skal være positiv. Det er jo på den måten det blir uenighet? Eller... Vanskelig for meg dette. Vent nå. Jeg gjør det enkelt: Jeg har rett, ingen andre.

Last edited by uglevett on 11.08.2008 14:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 14:03    Post subject: Reply with quote

Ok, la meg presisere: "Nei, det syns jeg faktisk ikke" Wink

Youtube, SkyrScout:
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 11.08.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
For å dreie diskusjonen om Berisha noe;
er det et kvalitetstegn for Tippeligaen (TL) at en "utrent" Championshipklubbspiller skårer to mål på 70 minutter?

Det der er jo ikke noe nytt da. Iversen har jo vært tilbake i noen år nå, og putta jevnt med mål på den tiden han har vært her.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Let's not start sucking each others dicks just jet. Flott at noen taler gnellkukarna elns (roma?) midt i mot, men gnellkukarna har jo vitterlig noen gode poeng. Flott med to mål og godt overblikk, teknikk og ballkontroll - men å inkassere en seier over gnellkukarnas hurtige konklusjon er litt tidlig.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2008 14:43    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Hæ? Hva er det egentlig som er så fantastisk bra med det Sørensen-målet?

For meg er det en stilstudie av førstemottak og skuddteknikk. Det kan ikke gjøres særlig bedre.

Jeg er fullstendig enig i at Argentinas mål i VM for fire år siden hvor rundt 20 trekk ble avsluttet av Cambiasso i mål er en mye større kollektiv prestasjon.

Men det går nå an å sette pris på begge deler. Ved å frata Sørensen pent mål-status i går, sier du også at det er umulig å skåre pene mål direkte på frispark, for eksempel.

Greit nok, men der er jeg veldig uenig.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Let's not start sucking each others dicks just jet. Flott at noen taler gnellkukarna elns (roma?) midt i mot, men gnellkukarna har jo vitterlig noen gode poeng. Flott med to mål og godt overblikk, teknikk og ballkontroll - men å inkassere en seier over gnellkukarnas hurtige konklusjon er litt tidlig.

Jag sökte efter ordet gnellkuk på google men det fanns inte. Grattis Tönna Brix du verkar ha kommit med en novelty (en använd term inom
schack för teoretisk nyhet). Min egen term gnällspik finns dock i 83400 dokument. För den som vill fördjupa sig om gnällspikar kan följande läsas.
http://www.fackliganyhete...enDocument
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 11.08.2008 14:57    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Men det går nå an å sette pris på begge deler. Ved å frata Sørensen pent mål-status i går, sier du også at det er umulig å skåre pene mål direkte på frispark, for eksempel.

Nå får du lese hva jeg skriver. Det ser flott ut når ballen suser inn i krysset, skrev jeg. Du overfortolker når jeg angivelig skal mene at frisparkmål ikke kan være pene. Det jeg ville til livs var din kommentar om at Sørensen sitt mål er utilnærmelig i en rundens mål-kåring. Det er nok på topp 3, men langt fra så milevidt foran andre scoringer som du insinuerer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next
Page 17 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb