| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.08.2008 22:38 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | Jeg tror ikke Hoftun får jobben. Rett og slett på bakgrunn av to ting:
1. Han ble tilbudt stilling som ass.sportslig, et halvt år før han ble konstituert sportssjef. Forfremmelse i dagens moderne forretningsmiljø krever mer enn som så.
2. Han har enda ingen kvaliteter som gjør han til et godt sportsdirektøremne. Det har han klart å vise allerede. |
Tror du Brakka har blitt så profesjonelle over natta? Det der er ønsketenkning. Jeg sier som Per Sundnes: Wake up and smell the coffee. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 07.08.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Peter Story - tror flere her er enige med meg i at det kunne vært lurt at Stig T og Hamrén tok seg av å finne de riktige spillerne, vi så hvordan det gikk når Hoftun skulle finne kandidater. Det det mangler hos disse avdankede fotballspillerne er kunnskap og erfaring innen hvordan man driver business, Rbk er en stor moderne bedrift. Se f.eks. på hvordan det gikk da Junior skulle stå for forhandlinger. Rett i dass er ingen overdrivelse er det vel?
Tror derfor ikke at det ikke nødvendigvis er en svakhet at en direktør ikke bare er huket inn fordi han just har lagt skoene på¨hylla. I alle andre bedrifter er man ute etter kvalifiserte medarbeidere, det har ikke en ballsparker uten relevant utdanning. Hoftun som assistent for denne direktøren, altså den rollen han egenstlig skal ha, kan han få tilbake. Da er ditt krav om forballkjennskap i ledelsen til stede, men man har fått inn nødvendig og friskt blod. Denne nye vil forhåpentligvis også skjønne at man må satse for å vinne, både på kortere og lengre sikt.
Last edited by vingback on 07.08.2008 22:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Spillerkjøp er vel som andre innkjøp når det gjelder forhandling av pris. Synes også det er feil at det er sportsdirektøren som skal finne spillere, det bør vi ha et speidernettverk som jobber i sammen med klubbens trener med å hele tiden ha oversikten over aktuelle nye spillere. Sportsdirektøren bør kobles inn når en har bestemt seg for hvilken spiller en ønsker for å forhandle med klubb og spiller om overgangsum og lønn.
Sportsdirektøren skal være den personen som legger forholdene til rette for at det sportslige apparatet skal ha best mulig forutsetninger for sportslig vekst. Han skal ikke stå for den sportslige utviklingen selv. Derfor er det langt viktigere at sportsdirektøren er en god organisator og forhandler enn at han har spesifikk kunskap om enkelte spillere eller markeder fordi dette er en jobb som andre bør ta seg av. Hans viktigeste oppgave er å hele tiden knytte til seg mer og mer kompetanse og holde på klubbens nøkkelkompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 07.08.2008 22:43 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Jag är säker på att för några veckor sedan gav sitt stöd till Hoftun i en intervju. |
Hadde vel vært oppsiktsvekkende om han på spørsmål hadde sagt noe annet?
"Erik Hoftun, min overordnede? Nei, synes ikke han har kvelifikasjonene til å bli forfremmet til sportslig leder. Jeg mener styret må finne en annen, bedre kvalifisert kandidat". Synes jeg hører det. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.08.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Men var han ikke veldig overbevisende?
"For meg er det ingen annen kandidat enn Erik Hoftun" |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.08.2008 22:46 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: |
Tror du Brakka har blitt så profesjonelle over natta? Det der er ønsketenkning. Jeg sier som Per Sundnes: Wake up and smell the coffee. |
Ønsketekning? Ny profesjonalisme?
Det handler ikke om i det i det hele tatt. Det er realitet og det er normal sedvane i dagens forretningsmiljø, inkludert i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 07.08.2008 22:48 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Hvilke sterke kandidater har meldt sin interesse? |
Det vet jeg ærlig talt ikke, men det har jo blitt antydet av flere her inne den siste tiden, som tilsynelatende har god oversikt over en del av det som skjer i klubben.
| Quote: | Recon: Vel da blir du skuffet, for det blir han. Det finnes ingen reell prosess rundt det der. Treneres hele våren og sommeren, så man kan ansette nok en kompis som ikke har ryggrad til å være en trussel for Himml...Skutle, uten at media henger seg for mye opp i det. Var dette noe annet enn en skinnprosess, ville enkelte som har signalisert interesse vært kontaktet.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 22:48 Post subject: |
|
|
| Er det egentlig så merkelig at Hamrèn støtter sportsdirektøren som ansatte han. På samme måte som et trenerbytte er uheldig for spillere som er ny i klubben er vel også et sportsdirektør bytte ofte uheldig for nyankomne trenere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.08.2008 22:49 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | Ønsketekning? Ny profesjonalisme?
Det handler ikke om i det i det hele tatt. Det er realitet og det er normal sedvane i dagens forretningsmiljø, inkludert i RBK. |
Tja... historien viser vel at det desverre ikke har vært normal sedvane på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.08.2008 22:57 Post subject: |
|
|
| Totto_dahlum: De eneste som har signaliserte interesse offentlig, er vel Mni, Heggem og Hoftun - de kan vel ikke kalles sterke kandidater akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.08.2008 23:00 Post subject: |
|
|
| Hm... jeg er ikke helt sikker på at ikke godeste Heggem kunne ha vært en aktuell kandidat. Han har jo gjort det godt i en administrativ stilling etter fotballkarrieren, og har fortsatt en del kontakter rundt om i fotballeuropa... ingen helt umulig tanke ihvetrafll... slik som mini.. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.08.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Jo da, men det er langt mellom det å være en kandidat og en sterk kandidat. For å ta et navn ut av løse lufta, så er Tor Kristian Karlsen, som Joko har snakka varmt om mange ganger, en sterk kandidat med sine kontakter ute i fotballeuropa. Om han passer i en administrativ stilling vet jeg dog lite om.
Edit: Du skriver at Heggem har kontakter i fotballeuropa, men hvor mye kontakter oppretter man med å være spiller i en europeisk klubb? Karslen f.eks har vært/er speider og har forhandla med flere europeiske klubber.
Last edited by Haugen on 07.08.2008 23:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 07.08.2008 23:08 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Totto_dahlum: De eneste som har signaliserte interesse offentlig, er vel Mni, Heggem og Hoftun - de kan vel ikke kalles sterke kandidater akkurat. |
Tror kanskje du har misforstått meg litt.
Det har blitt antydet av en del brukere på forumet her at det er gode kandidater som har signalisert sin interesse for stillingen - ikke offentlig, men til ledelsen i RBK. Videre sies det at disse kandidatene har blitt ignorert av RBK og ikke en gang blitt innkalt til intervju.
Spørsmålet mitt da er hvorfor ingen av disse kandidatene bruker media til å fremme sitt kandidatur, og dermed gjøre seg selv umulig å ignorere? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 03:17 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: | | Det har blitt antydet av en del brukere på forumet her at det er gode kandidater som har signalisert sin interesse for stillingen - ikke offentlig, men til ledelsen i RBK. |
Har RBK utgitt en stillingsannonse?
Har RBK virkelig kartlagt markedet etter en Sportslig leder?
Det tror jeg Neppe.
| quarterback wrote: | Ønsketekning? Ny profesjonalisme?
Har du fulgt med RBK de siste årene?
Du tar dessverre skammelig feil, å skal jeg fortelle deg en nyhet?
Erik Hoftun er allerede ansatt! Nyheten er bare ikke offentlig bekreftet enda.
Saken så langt har gått som forventet.
Jeg forventet ingenting annet enn at Erik Hoftun skulle bli ansatt.
Det eneste som har skuffet meg så langt i denne prosessen, er 2mas. Han har ikke satt den saken sikkerlig på dagsorden.
Mange kritiske spørsmål som burte vært stilt. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2008 03:36 Post subject: |
|
|
| Hva mener du 2mas burde gjort, Ballahl? Med all mulig respekt for RBKWeb og Thomas Myren - som gjør en utrolig god jobb - så er nok dette en sak for Adressa. Problemet er bare at de ikke gidder / har baller. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 04:24 Post subject: |
|
|
Hva tror du?
Lage en sak, 2mas går rundt å vanker med disse menneskene.
Han burte stille RBK (ledelsen) en god del kritiske spørsmål.
Jeg Driter i om en slik saken har null effekt, hos svake riksmedier. Men stille spørsmål / være kritisk det bør han kunne gjøre. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2008 04:26 Post subject: |
|
|
Hva skal han gjøre da? Stille kritiske spørsmål om ansettelsen av ny SD, og få til svar; "Vi jobber med flere aktuelle kandidater for øyeblikket, men utover det har vi ingen kommentar"?
Og jeg tipper 2mas har mer enn nok med det glimrende arbeidet han driver med i dag. Husk at han også studerer, han har vel ikke ubegrenset med tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 04:32 Post subject: |
|
|
Jepp!
Andre eksempler:
Hvordan går det med jaken etter en ny sportslig leder, er kartleggingsprosessen fremdeles ikke avsluttet?
Når eventuelt vil denne prosessen være over?
Dere kartla visstnok endel før Knut Thorbjørn Eggen ble ansatt, er de samme fremdeles aktuelle?
| knerten_10 wrote: | | Og jeg tipper 2mas har mer enn nok med det glimrende arbeidet han driver med i dag. Husk at han også studerer, han har vel ikke ubegrenset med tid. |
Det vet jeg allerede.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2008 04:36 Post subject: |
|
|
| Han kan jo spørre, men selv tipper jeg han hadde fått "ingen kommentar" på samtlige spørsmål... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 08.08.2008 08:10 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: |
Spørsmålet mitt da er hvorfor ingen av disse kandidatene bruker media til å fremme sitt kandidatur, og dermed gjøre seg selv umulig å ignorere? |
Kanskje fordi de har arbeidsgivere i dag også, som kanskje ikke vil bli i ekstase over at vedkommende utroper seg til aktuell for en annen jobb.
Det er jo ikke helt uvanlig i arb.livet akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 08.08.2008 08:51 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
Har du fulgt med RBK de siste årene?
Du tar dessverre skammelig feil, å skal jeg fortelle deg en nyhet?
Erik Hoftun er allerede ansatt! Nyheten er bare ikke offentlig bekreftet enda.
Saken så langt har gått som forventet.
Jeg forventet ingenting annet enn at Erik Hoftun skulle bli ansatt.
Det eneste som har skuffet meg så langt i denne prosessen, er 2mas. Han har ikke satt den saken sikkerlig på dagsorden.
Mange kritiske spørsmål som burte vært stilt. |
Men jeezes da. Hvis du ikke er fornøyd med ledelsens strategiprosesser, kunne du vel strengt tatt gitt ditt syn på årsmøte?
Svendsen som styreleder har flere år som næringslivsleder i Trondheim og flere sterke personligheter rundt seg. Han vet han er på kanten med supporterne, og det gir meg styrket tro at det ikke vil bli en ny assistens som tar over en så viktig rolle som sportsdirektørens.
Du kan jo prøve å lekke nyheten din da, så får du se hvor mange som ler av deg. Erik Hoftun er ikke ansatt, kommer ikke til å bli ansatt og har allerede fått beskjed om dette via ledelsen.
For øvrig; tror du folk er helt evneveike eller? Det er litt ironisk at du selv insinuerer at det ikke finnes ressurssterke og kunnskapsrike folk i ledelsen på brakka, når det er du selv sammen med demokratiet (resten av eierne av RBK) som faktisk har valgt de som igjen skal velge ut dagens RBK ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2008 09:31 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Jag är säker på att för några veckor sedan gav sitt stöd till Hoftun i en intervju. |
Det var vel heller ment som en diplomatisk støtte til den sittende ledelsen. Tror ikke vi skal ta det så tungt. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 08.08.2008 09:47 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: |
For øvrig; tror du folk er helt evneveike eller? Det er litt ironisk at du selv insinuerer at det ikke finnes ressurssterke og kunnskapsrike folk i ledelsen på brakka, når det er du selv sammen med demokratiet (resten av eierne av RBK) som faktisk har valgt de som igjen skal velge ut dagens RBK ledelse. |
Vil gjerne minne om at Svendsen, fikk under 50% av stemmene på årsmøtet, som eneste kandidat til ledervervet. Øvrige kandidater ble spilt ut over sidelinjen i dagene før årsmøtet av Svendsen-tro medlemmer av valgkomiteen. "Har valgt" er vel således en sannhet med modifikasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.08.2008 10:26 Post subject: |
|
|
| 99,9% sikkert vil Hoftun bli ansatt. Enhver annen person vil være en trussel mot kameraderiet på Brakka. Derfor blir det et nyt innkompetent ledd. Innkompetanse + innavl = dårlig = RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Selgeren Junior
Joined: 06 Aug 2008 Posts: 9 Location: Der du ikkje kunne tru at nokon kunne bu, Bergen
|
Posted: 08.08.2008 10:42 Post subject: |
|
|
| Personlig mener jeg Vegard Heggem er en utmerket kandidat. Mannen viser god forretningssans mtp hva han har skapt ut av Aunan As b.la. Jeg tror Heggem har kvaliteter som ville ha gjort han til en god Sportsdirektør, mannen er klok, ambisiøs, har forretningsteft og litt av den kremmerånden i seg samt at han kjenner RBK miljøet uten å ha forgubba seg i det. |
|
| Back to top |
|
 |
|