| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Guffen Rutinert

|
Posted: 10.07.2008 09:19 Post subject: |
|
|
| Å bruke Konan som reserve i RBK er som å bruke Angelina Jolie til å bare vaske gulvet hjemme.... |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 10.07.2008 09:30 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Vi sitter på en diamant, som desverre har blitt misbrukt i hele sin rosenborgkarriere. Jeg skyter ikke langt over mål når jeg påstår at han har det største råtalentet i klubben. Beveger seg ofte klokt, har blikk for å vende spillet, i motsetning til ciljan og sapi, og er den mest målfarlige av samtlige midtbanespillere i klubben. |
jepp!
Han har en veldig bra skudd/pasningsfot, han går nesten alltid i retning mot mål og han har en slepen teknikk. Problemet er at han ble kastet inn i et uvandt spillesystem i en ukjent rolle. I et lappeteppe av et lag. "Alle" så jo råtalentet der hele tiden, men det ble liksom alltid bare nesten.
Det han mangler av forståelse, spillesystem og sin plass i laget, er mye lettere å lære seg ved tid og tillit, enn feks å slå en presis 5 meters pasning(Tettey) |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.07.2008 23:50 Post subject: |
|
|
| KRS wrote: | | Det han mangler av forståelse, spillesystem og sin plass i laget, er mye lettere å lære seg ved tid og tillit, enn feks å slå en presis 5 meters pasning(Tettey) |
Det går utover alle også Tettey, jeg håper vi satser en fast ellever slik at samhandlingen begynner å sitte fremover.
Dessuten mener jeg som kjent at vi ikke spiller i den optimale formasjonen med tanke på spillerstall. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.07.2008 18:58 Post subject: |
|
|
Finnes det i det hele tatt en optimal formasjon med tanke på det spillermaterialet vi har i dag?
Nesten sånn at vi må spille 2-6-2, hvor alle de seks midtbanespillerne spiller sentralt.
Formasjonen spiller liten rolle, det er hva vi gjør når vi har ballen som bestemmer om vi er i stand til å score mål og vinne kampen, eller ikke.
Når alle midtbanespillerne våre er best sentralt i banen, så blir det vanskelig å komponere en ideell formasjon. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.07.2008 00:17 Post subject: |
|
|
mener bestemt han bør ha en rolle på midtbanen som er lik den Alanzinho har i stabæk. Litt fri offensiv rolle. Konan ble jo kåret til Afrikas beste spiller et år (aqltså av dem som spilte i afrika), og han har masse potesialet. ER sikker på at han kan spille meget bra om han får en ryddegutt forran seg...
Kansje bør vi se litt på spanias formasjon der de spiler med en udiskutabel Ryddegutt?
Vi har en DM, ja, men han spilelr ikke som ryddegutt. Synes Demidov forøverig er bedre enn Tettey i den rollen for øyeblikket da han er bedre i igangsetting, men DM rollen bør ha definisjon som rydder og sweepe bak midtbanen for å plukke baller altså i 4-1-3-2 formasjon.
Vi har ingen kantspillere pr dags dato og må derfor spille smalt og satse på å få frem backene og mye folk i feltet. Konan kan da ha en av midtbanerollene da det ikke er like farlig om vi har en udiskutabel ryddegutt som DM.
DM= Defensiv Midtbanespiller om noen lurte... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.07.2008 02:54 Post subject: |
|
|
Ja, den optimale formasjonen med dagens stall er 4-2-3-1. På den måten vil vi best utnytte de tekniske spillerne vi har.
Rune Almenning Jarstein
Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Miller/Traoré
Alexander Tettey - Vadim Demidov
Marek Sapara - Didier Ya Konan - John Pelu
Steffen Iversen _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 12.07.2008 08:10 Post subject: |
|
|
. Tror ikke Pelu har noen typiske ving-ferdigheter bortsett fra hurtighet. Vi legger jo opp til mange touch og er ikke så gjennombruddshissig som vi har vært tidligere, så det er vel å foretrekke å ha en ballteknisk Ciljan fremfor en mer touch-and-go type som Pelu
Selv om dette er en god 11er ville jeg nok byttet ut Pelu med Skjelbred, ev. droppet TittenTey og kjørt
Demidov
Sapi - Konan - Ciljan
Pelu - Iversen _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.07.2008 08:47 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Ja, den optimale formasjonen med dagens stall er 4-2-3-1. På den måten vil vi best utnytte de tekniske spillerne vi har.
Rune Almenning Jarstein
Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Miller/Traoré
Alexander Tettey - Vadim Demidov
Marek Sapara - Didier Ya Konan - John Pelu
Steffen Iversen |
Det beste laget vi kan stille med dagens spillere og i dagens form. Her trengs det kun noen få enkle erstatninger før vi har tippeligaen soleklart beste lag med god back-up som Traore, Skjelbred, Savolainen og Storflor. Etter min mening burde Iversen byttes ut med en spiss som er langt mer komplett spiss ( Cooper ) altså vår egen utgave av Torres eller Drogba. En burde også prøve å få inn en venstrebeint kantspiller.
Hvis Skjelbred skal inn er det i Konan sin plass og ikke på noen av kantene ( har ingen av det ferdighetene som en kantspiller trenger ). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2008 10:37 Post subject: |
|
|
| Skjelbred har ingenting å gjøre som ving. En ving må kunne å drible, være hurtig og slå gode innlegg. Skjelbred burde spille offensiv midtbane med to ryddegutter (Tettey/Demi) bak seg slik at han kan konsentrere seg fullt og helt om offensive oppgaver. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.07.2008 01:02 Post subject: |
|
|
Enig med deg knerten_10, men for meg er ikke Ciljan førstevalget, for Ya Konan er bedre. På sitt beste kan Ciljan fungere utmerket i en venstre Hleb/Ribery-rolle også.
Keenoir, jeg hadde valgt Koné fremfor Iversen men han er som kjent på vei til Romania. Enig i at Iversen ikke er komplett nok som enslig spiss, men per i dag har vi rett å slett ingen bedre alternativer.
Akilleshælen ved dette laget vil være, venstreback-plassen og spissplassen.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2008 11:12 Post subject: |
|
|
| Skal ikke diskutere det her, men Hleb og Ribery er helt forskjellige spillere. Og hadde Arsenal spilt 4-2-3-1 hadde Hleb selvsagt spilt som den sentrale offensivt, noe han gjorde veldig ofte i forrige sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 06.08.2008 21:10 Post subject: |
|
|
Kan ikke hamren slutte å bruke konan som midtspiss? Han knoter alt for mye og er elendig i ball mottaket osv. Jeg vil heller se Pelu ved ivers sin side enn konan. Blir for mye vims på afrikaneren. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker sterkt å se Konan i et par kamper i en rolle han trives. Han jobber godt, og er en av de få målfarlige spillerne vi har, selv om også han skårer for lite om dagen. Han viser tidvis meget bra touch og mottak, grei fysikk og overblikk. Problemet er at jeg tviler på om han noen gang vil bli særlig over middels som spiss.
Jeg synes det er merkelig at man konsekvent bruker en spiller i "feil" posisjon. Å bruke en av Afrikas beste midtbanespillere for kort tid tilbake som spiss er vanskjøtsel. Det er en grunn til at man ikke bruker Lago som høyreving, for å dra sammenligningen vel langt.
Av rein interesse, noen som husker hvor mange (om noen) Konan har spilt sentral/offensiv midt? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 06.08.2008 22:53 Post subject: |
|
|
| Konan var mer målfarlig i fjor da han spilte ving. Jeg mener Pelu og ivers utfyller hverandre bedre. En med fart og en med hodestyrke. I tillegg vil jeg ha inn storflor. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 07.08.2008 02:26 Post subject: |
|
|
inn med storflor? Røyka sokka dine eller? _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.08.2008 04:06 Post subject: |
|
|
Han fikk prøve seg i vinter, Bodø/Glimt ble blant annet knust 8-0. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 08:29 Post subject: |
|
|
| En kan jo risikere at han spiller så godt at en ser seg nødt til å benke "goguttene" Skjelbred eller Sapara ,men disse er tross alt trøyeselgere og må selvsagt spille hver eneste kamp uavhengig hvor ræva dem var i den forrigje kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2008 08:43 Post subject: |
|
|
| Tror du på sånn sprøyt selv? Tror du Hamrén tenker "Denne Konan er sannelig en knakende god offensiv midtbanespiller som lett vil heve laget, men godguttene Sapara og Skjelbred må vi jo ha på laget"? Ærlig talt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 08:52 Post subject: |
|
|
| En kan jo begynne å lure.... For kamp etter kamp jeg ser spiller Sapara og Skjelbred elendig og det får ingen konsekvenser. Det er ikke urimelig å forlange at gjentatt elendige prestasjoner blir belønnet med en plass på benken. Prestasjonene deres står ikke stil med tilitten dem har fått, at dem er profiler gir dem selvsagt en kortere vei til laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 07.08.2008 18:44 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | En kan jo begynne å lure.... For kamp etter kamp jeg ser spiller Sapara og Skjelbred elendig og det får ingen konsekvenser. Det er ikke urimelig å forlange at gjentatt elendige prestasjoner blir belønnet med en plass på benken. Prestasjonene deres står ikke stil med tilitten dem har fått, at dem er profiler gir dem selvsagt en kortere vei til laget. |
For noe sprøyt! Tror du Hamren setter opp de nest beste spillerne? Snakk om begrave sin egen grav, i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 07.08.2008 18:47 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | | Å bruke Konan som reserve i RBK er som å bruke Angelina Jolie til å bare vaske gulvet hjemme.... |
Angelina til å vaske gulvet......ser ikke noe galt i det  |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 07.08.2008 19:19 Post subject: |
|
|
| frenchy wrote: | | Guffen wrote: | | Å bruke Konan som reserve i RBK er som å bruke Angelina Jolie til å bare vaske gulvet hjemme.... |
Angelina til å vaske gulvet......ser ikke noe galt i det  |
Tror ordet bare var ganske essensielt her. Jeg er for resten helt enig!
...hun bør da ha kapasitet til å støvsuge, vaske klær, handle og lage middag mens hun først er i gang. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 19:48 Post subject: |
|
|
| Oddis wrote: | | For noe sprøyt! Tror du Hamren setter opp de nest beste spillerne? Snakk om begrave sin egen grav, i så fall. |
Hamrèn vil ikke være den første ferske treneren som velger å bruke dem mest profilerte spilleren. Lennartsson valgte f.eks å ikke bruke Annan når han skulle redde Start og i ettertid har Annan vist at han med stor sansynlighet var den beste midtbanespilleren Start hadde til rådighet ifjor. Høgmo gjorde akkurat det samme iforhold til Eguren og Lago som i ettertid har vist at dem var bedre enn dem som spillte. Selv jeg vet at Sapara og Skjelbred har meget gode ferdigheter og egenskaper som spillere ,men hvor lenge skal en vente på at dem skal bruke dem eller skal en la andre som fortjener sjansen få prøve seg. Jeg heller mot det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 07.08.2008 19:49 Post subject: |
|
|
| Oddis wrote: | | For noe sprøyt! Tror du Hamren setter opp de nest beste spillerne? Snakk om begrave sin egen grav, i så fall. |
Vi kan i alle fall være enige om at Hamren er litt inkonsekvent med spillervraking. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 01:23 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | En kan jo risikere at han spiller så godt at en ser seg nødt til å benke "goguttene" Skjelbred eller Sapara ,men disse er tross alt trøyeselgere og må selvsagt spille hver eneste kamp uavhengig hvor ræva dem var i den forrigje kampen. |
Tror ikke det er dét som er problemet..
Problemet er etter mitt skjønn at Hamrén er for lojal mot 4-4-2,
og vil ikke innrømmet at laget har størst potensialet i en
4-2-3-1 formasjon. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
|