English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
GÃ… AV, PER JOAR HANSEN!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
langtind
Junior

PostPosted: 03.08.2005 20:15    Post subject: Reply with quote

Sticks wrote:
Rbker wrote:
Drømmeoverskrift i avisene i morgen:
"Perry sparket, _____ klar for RBK" (Du kan sette inn hvilket navn du vil, for det kan ikke bli noe verre enn det er nå...)

"Perry sparket, verdensmester i ludo klar for RBK"

Rolling Eyes

Høres ok ut i mine ører... Wink (men i så fall bør vi ha en ny mann på plass til neste sessong)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 20:16    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke Norges bedste spillerstall, det har denne sesong gjort fuldstændig klart.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
robinla
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 20:18    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Vi har ikke Norges bedste spillerstall, det har denne sesong gjort fuldstændig klart.

Vet ikke om denne var ment til meg eller ikke, men som jeg sa har vi Norges best betalte spillerstall.

Spillerstallen er nok en av de beste, men når spillerne (med unntak) gir fullstendig faen på banen, taper laget uansett hvor store stjerner det er på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 20:20    Post subject: Reply with quote

Var ikke ment som en kommentar til dit indlæg Smile

Medlem nr. 2477
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 20:22    Post subject: Reply with quote

Har støttet Perry frem til nå, men i dag så har han fortjent fyken.

Dette er Ã…ge Hareides feil.. Sviker..
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 20:26    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Har støttet Perry frem til nå, men i dag så har han fortjent fyken.

Dette er Ã…ge Hareides feil.. Sviker..

Uenig. Under Åge Hareide havde vi nok den bedste sesong vi har haft siden ihvertfald årtusindskiftet. Problemerne startede under de sidste 2-3 sesonger med Eggen som træner. Selv om det ikke ligefrem hjalp at Åge skiftede til landslaget.

Medlem nr. 2477
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 03.08.2005 20:28    Post subject: Reply with quote

NÅ BØR TING FAEN MEG SKJE NEDE PÅ BRAKKA, MED UMIDDELBAR VIRKNING (sorry caps men det trengs).

Mad Mad Mad Mad Mad Mad
Skammels10
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 20:39    Post subject: Reply with quote

langtind wrote:
Sticks wrote:
Rbker wrote:
Drømmeoverskrift i avisene i morgen:
"Perry sparket, _____ klar for RBK" (Du kan sette inn hvilket navn du vil, for det kan ikke bli noe verre enn det er nå...)

"Perry sparket, verdensmester i ludo klar for RBK"

Rolling Eyes

Høres ok ut i mine ører... Wink (men i så fall bør vi ha en ny mann på plass til neste sessong)

Neste sessong?!

Så du mener den nye treneren skal få lede RBK opp fra 1.Divisjon..?

For RBK kommer til å tape mange kamper fremover... Helt til en ny og BEDRE trener er på plass! (Høgmo! Wink )
Back to top
creative
Junior

PostPosted: 03.08.2005 20:50    Post subject: Reply with quote

dette er ikke noe annet enn rett og slett flaut! jo mer penger en tjener,jo mindre jobber man! men når det skal sies,så MÅ da trener hansen ta på seg ansvaret for de elendige resultatene så langt!
når man har en trener som hansen så viser jo styret i rbk at man ikke satser verken nasjonalt eller internasjonalt!
jeg ser det som rett og rimelig at hansen tar til fornuft og trekker seg omgående! om ikke må styret få ut fingeren!
jeg ser ikke mange trenere som er ledig på markede i dag som kan få ut det beste i laget,men per mathias høgmo har jeg STOR tro på at skal klare det! henviser bare til forrige sesong med tromsø hvor han gjorde det serdeles bra.
tenk hva han kan gjøre med rbk som har store resursser når han fikk det bra til med tromsø med lite resurser...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 21:01    Post subject: Reply with quote

HVis de ikke greier å ansette en ny trener/manager i løpet av august, bør Nils Arne Eggen overtales til å trene laget ut sesongen, slik at resten av sesongen ikke blir helt ødelagt, og det kanskje går an å redde i land en UEFA-cupplass eller Royal League-plass til neste sesong.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 21:02    Post subject: Reply with quote

creative wrote:

jeg ser ikke mange trenere som er ledig på markede i dag som kan få ut det beste i laget,men per mathias høgmo har jeg STOR tro på at skal klare det! henviser bare til forrige sesong med tromsø hvor han gjorde det serdeles bra.
tenk hva han kan gjøre med rbk som har store resursser når han fikk det bra til med tromsø med lite resurser...

Så lett fungerer det ikke, men syns du han gjorde det særdeles bra i august, september, oktober og november også?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2005 21:04    Post subject: Reply with quote

Forventer at man har ny trener klar før LSK-kampen. Vi er 11 spillere på banen, men ikke et lag. Har aldri sett ett lag så blotta for selvtillit før. Det er ikke mulig å skifte ut hele spillerstallen, og da må mannen med ansvaret skiftes ut. Man bør ha jobbet med ny trener såpass lenge at man bør ha klart å komme frem til det beste alternativet nå. Det som skjer nå er under RBKs verdighet!!!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 21:14    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Man bør ha jobbet med ny trener såpass lenge at man bør ha klart å komme frem til det beste alternativet nå.

Vet ikke hvor lenge og hvor hardt de har jobbet jeg, men mener å huske en uttalelse fra Snuruås i juli om at de ventet til Bratseth var tilbake fra ferie før de startet oppgaven om å finne ny trener til neste sesong.

Hvor involvert styreleder Snuruås er i det som foregår er jeg også usikker på, ettersom han stod frem i et TV-intervju og sa han ikke var klar over at Eguren hadde en dopingdom bak seg. Er litt merkelig at slike ting ikke blir nevnt til styrelederen før et såpass viktig kjøp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2005 21:15    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
HVis de ikke greier å ansette en ny trener/manager i løpet av august, bør Nils Arne Eggen overtales til å trene laget ut sesongen

Eggen er ikke lenger motivert. Vi må gå videre. Å hente ham inn igjen før jul var en tabbe, noe man innså i sommer.

Årets sesong er uansett ødelagt. Nå må vi tenke langsiktig. (Jeg tror ikke i min villeste fantasi at vi rykker ned, så akkurat dét trenger vi ikke å frykte.)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 21:43    Post subject: Reply with quote

Eggen fikk en såppas flott avslutning på karrieren mot Lyon at det vil være helt på trynet å ansette han som hovedtrener igjen. Han huskes nå som den største treneren i klubbens historie, en legende og det er slik vi alle ønsker det.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2005 21:51    Post subject: Reply with quote

Perry har helt klart gjort en haug av taktiske feil denne sesongen (f.eks. Solli som ving i dag, noe som måtte endres tidlig i kampen), men samtidig er jeg enig med Gilbrant: «Players lose you games, not tactics»

Å se folk som får to millioner kroner i året for å spille fotball tusle rundt på banen uten vilje og innsats, noe som fører til begredelig personlige feil, er rett og slett uutholdelig! Kall det gjerne en klisje at kaptein Strand sier at "nå må vi gå i oss sjøl", men det er mange på laget som virkelig må se seg sjøl i speilet.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2005 21:53    Post subject: Reply with quote

Eggen vil være en håpløs løsning. Den æraen er forbi.
Ønsker at den som ansettes etter Perry skal få god tid (dvs et par sesonger) på å bygge opp ett nytt lag. Derfor er det ekstremt viktig at man finner den riktige personen!
Back to top
Bonnien
Proff

PostPosted: 03.08.2005 22:01    Post subject: Reply with quote

Idag er begeret fullt...nå må Per Joar Hansen sparkes eller så må styret sparke han. Vi har norges desidert beste spillerstall ( selv om det ikke ser sånn ut), desidert mest penger og de desidert beste treningsforholdene. I dag hjelper det ikke med bortforklaringer, Perry har vist at han ikke holder det nivået som forventes på Lerkendal Tapet idag var ydmykende og nasjonen ler av RBK! I natt forventer jeg møtevirksomhet på Brakka og at det ender med at Rosenborg ansetter en ny sjef med stor S.En autoritet som har spillernes fulle respekt og kan skape et lag som ofrer seg for hverandre. Alt ligger til rette for det, bare til å få det ut. Spillerne skal ikke fraskrives alt ansvar, den innsatsen og tøffheten som forventes er fullstendig fraværende...dere må faen begynne å gå i dere selv!!

Gi meg Tom Nordlie eller Per Mathias Høgmo nå!!!!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 22:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Eggen er ikke lenger motivert. Vi må gå videre. Å hente ham inn igjen før jul var en tabbe, noe man innså i sommer.

Årets sesong er uansett ødelagt. Nå må vi tenke langsiktig. (Jeg tror ikke i min villeste fantasi at vi rykker ned, så akkurat dét trenger vi ikke å frykte.)

Han var jo ikke så involvert i laget i vinter da. Halvveis blir ingenting bra, og tror nok Eggen greier å gjøre det bedre siste halvdel av sesongen enn det Perry vil gjøre. Men for all del, det beste vil være å ansette en ny trener allerede nå i august.

At vi rykker ned tror ikke jeg heller, men det bør jo være et poeng å kvalifisere seg til Royal League og UEFA-cup, samt Champions League.
Back to top
Vajp
Junior

PostPosted: 03.08.2005 22:11    Post subject: Reply with quote

Jeg blir så jævla sjalu på Start!

Se som de jobber og fikk kjempet seg til et poeng!

Gi meg Nordlie!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 22:12    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Perry har helt klart gjort en haug av taktiske feil denne sesongen (f.eks. Solli som ving i dag, noe som måtte endres tidlig i kampen), men samtidig er jeg enig med Gilbrant: «Players lose you games, not tactics»

Å se folk som får to millioner kroner i året for å spille fotball tusle rundt på banen uten vilje og innsats, noe som fører til begredelig personlige feil, er rett og slett uutholdelig! Kall det gjerne en klisje at kaptein Strand sier at "nå må vi gå i oss sjøl", men det er mange på laget som virkelig må se seg sjøl i speilet.

Enig i det. Men det med at "nå må vi gå i oss sjøl". Er fordi jeg synes jeg hører den efter hver kamp, uden at der er mærkbare forbedringer. Når det er sagt er der 3-4 spillere som jeg synes har spillet til godkendt i de kampe jeg har set og det er Dorsin, Helstad, Strand og tildels E. Johnsen.
Og spillerne har helt klart meget af skylden, for det kan godt være at Perry ikke er den bedste træner for os, men han er næppe så dårlig at 1-5 mod Fredrikstad udelukkende er hans skyld.
Egentlig håber jeg at det ikke kun er Perry denne kamp for konsekvenser for, men også for spillerne i form af bøder eller fyringer.

Medlem nr. 2477
Back to top
2mas
Sjef

Brady wrote:
tror nok Eggen greier å gjøre det bedre siste halvdel av sesongen enn det Perry vil gjøre.

Det kan så være, vi må komme videre. Eggen har vært hentet inn X antall ganger siden 1971, og det kan vi ikke gjøre for evig tid.

Quote:
At vi rykker ned tror ikke jeg heller, men det bør jo være et poeng å kvalifisere seg til Royal League og UEFA-cup, samt Champions League.

Bare seriemesteren får plass i CL 2006/07 (Norge rykket i år ned til 20. plass på nasjonsrankinga til UEFA). Vi må derfor bli nummer tre eller bedre for å få e-cupplass. Dette tror jeg vi bare kan glemme. I mine øyne er ikke en plass i RL så gjevt at vi trenger å tenke kortsiktig.

Last edited by 2mas on 03.08.2005 22:14; edited 2 times in total
Back to top
creative
Junior

Brady wrote:
creative wrote:

Så lett fungerer det ikke, men syns du han gjorde det særdeles bra i august, september, oktober og november også?

det har vel sine grunner? liten stall,salg av spiller etc
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 22:16    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Jeg blir så jævla sjalu på Start!

Se som de jobber og fikk kjempet seg til et poeng!

Gi meg Nordlie!

Er litt usikker på Nordlie, liker stilen hans og tror nok han er en flott motivator. Men det er litt dårlig at det virker som om Start må vente helt til slutt med å avgjøre kampene. Misforstå meg rett, det er en flott egenskap, men hvorfor avgjør de så sjelden kampene tidligere?

Det andre jeg er skeptisk til er at mye av spillet baserer seg på voldsom entusiasme og innsats. Slikt kan ikke var evig, og jeg tror Start kan få litt problemer mot slutten av sesongen. Er også usikker på hvor gjennomførbart dette vil være med Rosenborgs mer meritterte spillere.

Det siste jeg er skeptisk til ved Nordlie er om han vil bringe noe nytt til RBK. Kan han noe de ikke kan fra før på brakka? Vil han lære bort noe nytt? På meg virker det som om han er fra Eggen-skolen i å spille fotball, så jeg har mine tvil.

Uansett vil jeg foretrekke Nordlie eller Knut Torbjørn Eggen hvis det absolutt må bli en norsk trener.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 22:18    Post subject: Reply with quote

creative wrote:
Brady wrote:
creative wrote:

det har vel sine grunner? liten stall,salg av spiller etc

Salg av en spiller på første-11ern, Gamsten. De kjøpte også en til høstsesongen, Patrice Bernier, som Høgmo selv beskrev som Tippeligaens beste midtbanespiller i fjor. De hadde vel heller ikke skader av betydning på nøkkelspillere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 14 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb