View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Angriff Proff

|
Posted: 23.07.2008 22:56 Post subject: |
|
|
Synes det er bra at klubben kjører en stram lønnspolitikk. Vi vil ikke ende opp som Brann! Man må gjerne betale godt for en spiller, men å tilby høy lønn fører oss raskt inn i en ond sirkel. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.07.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Helt enig der Angriff. Noe av det bedre som er gjort det. Se bare på brann og luseklepp.. Plutselig skal Helstad ha doblet lønn, samme med Hanstveit osvosv.
Gjerne Dorsin tilbake, men det blir på våre lønnpremisser. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.07.2008 23:11 Post subject: |
|
|
Det er vel en mulighet for at Knerten mente sign-on fee'en.
Vi har jo vist før med en feit alkis av en tjuvraddsønn, at vi gir faen i prinsippene for både lønn og sign-on summer, når det bare klær nok i rektale områder. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2008 23:14 Post subject: |
|
|
Jeg tenkte i hovedsake på sign of fee, ja. Selvsagt vil jeg ikke at vi skal ende opp som brann med slik lønnspolitikk, men det må gå an å gi litt mer også.
Ivers ser da ut til å være i slaget for tiden han, Recon. Når begynte ditt hat mot mannen egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.07.2008 23:15 Post subject: |
|
|
Kanskje ikke helt riktig sted å ta denne diskusjonen, men hvis det er ivers du sikter til så er vel lønna hans kraftig bonusorientert, noe som bla ga ham 7 mill i fjor. dessuten fikk han vel en fet sign-on fee ja.
Med dorsin var det da vitterlig grunnlønna det skortet på ? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 23.07.2008 23:18 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Ivers ser da ut til å være i slaget for tiden han, Recon. Når begynte ditt hat mot mannen egentlig? |
Nærmer seg vel 12 år nå.
Baldy på tvn i dag: -...Iversen, som vel ikke kan sies å være i sitt livs form for tida...
Hvor mange ganger i karrieren der har vi hørt akkurat den kommentaren om Iversen? Hvor mange ganger bare på en sesong! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 23.07.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Det er vel en mulighet for at Knerten mente sign-on fee'en.
Vi har jo vist før med en feit alkis av en tjuvraddsønn, at vi gir faen i prinsippene for både lønn og sign-on summer, når det bare klær nok i rektale områder. |
Jo, det er sant det, men synes likevel det er en vesensforskjell mellom Iversen og Dorsin. Det kan selvsagt være uheldig at Iversen ble gitt en høy sign on fee, men siden Iversen er å anse som lagets stjerne fører ikke det til at alle andre krever astronomiske summer fordi at dette ble gjort.
Ved å gjøre unntak for en spiller som går utenpå det vi har fra før, så kan man forsvare det. Å ta en Iversen for å få tilbake Dorsin ender gjerne opp i en Huseklepp. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2008 23:22 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Baldy på tvn i dag: -...Iversen, som vel ikke kan sies å være i sitt livs form for tida...
Hvor mange ganger i karrieren der har vi hørt akkurat den kommentaren om Iversen? Hvor mange ganger bare på en sesong! |
Skjønner deg godt, Recon. Blir bare enda mer irritert av å tenke på hvor god Iversen kunne vært med holdningene til Roar Strand f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.07.2008 00:35 Post subject: |
|
|
Det er nå ikke forskjell på Sign On Fee og lønn i denne sammenhengene, å øke dem setter presens for fremtidige lønsforhandlinger uavhengig av hvordan pengene blir betalt. Store deler av Huseklepp sin lønn er også sign-on fee. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.07.2008 00:40 Post subject: |
|
|
Seff er det forskjeller. Ofte får spilleren "igjen" for det man på en bosman sparer på ellers betalt overgangssum, samt "navnet"/hypen rundt spilleren. Ergo får "større" spillere større sign-on. Nordvik vil ikke få like mye i sign-on av Vålerenga, som Skjelbred, om begges kontrakt gikk ut nå.
Fordi Skjelbred har et større navn, og fordi Skjelbred ville vært dyrere å kjøpe ut av en 3-årskontrakt enn Nordvik ville vært. Derfor får Skjelbred flere nuller på sin sign-on.
(teit logikk egentlig dog. Spilleren får mer, fordi kjøpende klubb slipper å betale selgende klubb. -her har du noen sølvpenger ekstra, siden du hora deg ut og dreit i ny kontrakt med dem som gjorde deg stor.
Du bare må elske moderne fotball... ) _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
brattigoal Junior

|
Posted: 24.07.2008 02:18 Post subject: |
|
|
Var det ikke slike at en usedvanlig stor del av lønnen til huseklepp (og mange andre spillere rundt den tiden) ble utbetalt som sign-on pga. endringer i forhold til hvor mye skatt fotballspillere skal betale?
Når det gjelder billige svensker spillere så har det en viss risiko. Ligaen der borte er skikkelig dårlig for tiden :/ |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.07.2008 02:37 Post subject: Løkrull nr 368 000 851 |
|
|
Hva med Luciano Emilio?
scoret 10 mål dene sesongen på 15 kamper... tar han straffene?
har to assist. tar han frisparkene??? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 09:54 Post subject: |
|
|
Litt seint nå som overgangen tydeligvis er klar. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 24.07.2008 10:02 Post subject: |
|
|
Motstridende meldinger på det
- Det stemmer at det har vært interesse fra Skandinavia, men ingenting er klart. Ring meg i morgen (torsdag), sa Graham. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 24.07.2008 11:07 Post subject: |
|
|
Fredag i neste uke håper jeg at Hoftun har noen fete overraskelser på lager lov å håpe? _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 11:11 Post subject: |
|
|
Håper ting kan skje rett over helga. Trenger ikke vente til fredag sjøl om den formelle overgangen først skjer da. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.07.2008 11:17 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe på nye gode spillere som kan forsterke laget? Eller blir vi like skuffet som i fjor sommer?
Jeg er personlig veldig spent på den kommende uken og måneden. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 11:54 Post subject: |
|
|
Om det var noen tvil: Shelton klar for VÃ¥lerenga
Quote: | The Jamaican striker has joined the Tippeligaen side for a £1m fee, which could rise should Shelton's stay with the Norwegians be successful. The Blades have also negotiated a sell-on fee.
"Luton wasn't exactly what I was looking for, he was a bit of a maverick," said Kevin Blackwell. "This opportunity arose for him to play regularly and is just what he needs at this stage of his career." |
Read more: Shelton departs |
|
Back to top |
|
 |
brattigoal Junior

|
Posted: 24.07.2008 19:16 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg synes det gjøres en god jobb på Brakka om dagen. At vi og media ikke hører så mye om hva som skjer synes jeg bare er positivt. Iallfall så lenge det er snakk om å kjøpe spillere, for da slipper vi at prisen presses opp, og det kan også gi mindre press på spilleren hvis overgangen ikke omtales i media hver dag, osv.
At det visstnok har vært flere klubber inne i bildet ved salget av Stoor er også et godt tegn på at noe gjøres riktig.
Hvis Lustig nå blir klar håper jeg Lago signerer på nytt (han har noen feil, men er også en av de spillerne som har vist at han hever seg til det nivået som trengs når vi skal ut i Europa). Klarer de nå finne en GOD spiss, og helst en til, til neste seriestart synes jeg laget ser bra ut. - For lat jeg vet kan det hende vi allerede har den siste spissen i form av en av de unge.. who knows. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.07.2008 19:28 Post subject: |
|
|
brattigoal wrote: | Jeg må si jeg synes det gjøres en god jobb på Brakka om dagen. At vi og media ikke hører så mye om hva som skjer synes jeg bare er positivt. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2008 20:48 Post subject: |
|
|
FCK har nu officielt sikret sig Peter Larsson eller næsten i hvert fald.  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 24.07.2008 20:50 Post subject: |
|
|
?? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.07.2008 20:52 Post subject: |
|
|
Haha, fin den Kleven  |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 25.07.2008 07:28 Post subject: |
|
|
Stjärnorna flyr allsvenskan
"César SantÃn - frÃ¥n Kalmar till Heerenveen (Holland)
Khari Stephenson - från AIK till Ålesund (Norge)
Peter Larsson - Halmstad till FC Köpenhamn (Danmark, endast detaljer återstår)
Viktor Elm - från Kalmar till Rosenborg (Norge, efter säsongen)
..."
EDIT: Hvis det er sant så kan det hende de valgte RBK fordi vi er villige til å vente til Kalmar eventuelt har vunnet serien?
EDIT2: Men det ville vel Heerenveen også gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
|