English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjell Rune Sellin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Buran
Senior

PostPosted: 18.07.2008 08:50    Post subject: Reply with quote

Her er trur jeg og håper du tar feil. Sammenligningen med Jamtfall jr. har jeg aldri hørt før, men at han er bedre enn Jo Sondre Aas har flere sagt.

Jeg har sett spilleren selv og har rapporter fra de som trener/spiller med han daglig om at han fysisk er helt rå. Når jeg og mine kompiser etter å ha sett han spille i 20 minutter så at den gutten ikke blir lenge i 2.div vil jeg si at han har det lille ekstra. Samme som med Kris Stadsgaard, alle på Lerkandal så han hadde det lille ekstra etter 10 minutter mot FFK.

Fysisk og løpssett synes jeg han ligner på Daniel Braaten (som 19 åring er han kanskje ikke helt der ennå, men det kommer). At han er bedre taktisk og har bedre avslutninger enn nevnte Braaten skulle bare mangle da det gjelder 99% av alle fotballspillere.

At han som 19 åring skal gå inn å forsterke RBk er det ingen som forventer. Men i løpet av 1-2 bør en i a-stallen være med å knive om en plass i 1. 11-eren og med videre utvikling vil Sellin være der!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2008 09:00    Post subject: Reply with quote

Interessant. Tørr du å anslå hvor rask han er? Snakker vi supperrask? Er teknikken hans god nok?
Back to top
Buran
Senior

PostPosted: 18.07.2008 09:29    Post subject: Reply with quote

Håpløst uten å ha noe reelt sammenligningsgrunnlag, men cupen osv viser jo at det ikke er store forskjellen mellom 2. div og Tippeligaen. Men vil helt sikkert være blandt de raskeste i RBK, uten at det er noen stor prestasjon.

Tipper Stadsgaard er rasker over lengre distanser (20-40 meter). Mulig Sellin er rasker de første stegen. Behøver Stadsgard litt tid på å få opp farten? Sellin er sikkert minst like rask som Tettey, Stoor, Pelu og Nordvik som er de andre i RBK med litt fart i bena.

Litt usikker teknisk, men som bakromsspiss gjelder det å ha effektiv teknik. Et godt mottak og å beholde roen i avslutningene, les Helstad.

Flere av målene hans er også kommet på hode, så han er ikke helt håpløs der heller.

Fra Byåsen sin hjemmeside, kampreferat der Sellin har scoret.

2-1 60min : Kjell Rune Sellin
Et innoverskrudd frispark fra Kim Roger Laugsand finner hodet til Kjell Rune Sellin som header inn 2-1.

1-0 5min : Kjell Rune Sellin
Kjell Rune Sellin drar seg forbi på høyresiden og fra spiss vinkel hamrer han ballen opp i krysset.

2-1 65min : Kjell Rune Sellin
Kjell Rune setter opp farten på et gjennomspill og snapper en ball fra Kjelsås sin midstopper. Alene med keeper lobbet han ballen pent i nettet.

4-1 93min : Kjell Rune Sellin
Innbytter Dag Even Kristiansen slår en flott bakromspasning til Kjell Rune som løper fra Kjelsås forsvaret. Han dribler av et utrusende keeper og setter ballen sikkert i mål.

2-0 28min : Kjell R. Sellin
Kampens angrep. Kim Roger Laugsand og Aleksander Nynes kombinerer fint på venstresiden. Nynes drar seg helt ned til hjørneflagget før hans presise innlegg finner en godt plassert Kjell Rune Sellin i feltet. Sellins hedding er kontant og utagbart for Kil Hemne keeperen.

4-1 62min : Kjell R. Sellin
Kim Roger tar sitt spesialinnkast og Torgeir Dahle kriger ballen videre med hodet på bakre stolpe der "Kjella" har funnet rom og plass. Fra kort hold setter han ballen i det tomme buret.

Det ble seks mål, kampen BIL-Lyn2 var uten referat der scoret Sellin 3-2 målet. Han har også flest målgivende i BIL hittil i sesongen med fire assist.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 02:12    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Har Hamrèn sett mye på han Sellin? Og hva mener han om spilleren? Blir feil hvis Hoftun bare kjører solo løp når det gjelder nye spillere (er ikke første gangen) men treneren skal ha minst like mye å si. Treneren skal faktisk ha mest å si når det gjelder anskaffelse av nye spillere.

Kjell Rune Sellin
- Det viktigste for meg når jeg skal velge klubb er at treneren har trua på meg.

Det tyder vel på at Hamrén har tro på ham.

Ikke ny Hoftun/Miller-sak, heldigvis.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

Han sier til Fosna-Folket han vil prøve å trene både med RBK og Byåsen de nærmeste to ukene.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 16:48    Post subject: Reply with quote

Kjell Rune Sellin scoret idag hattrick på snaue 15 minutter mot Groruddalen. Lover godt. Skaffet straffespark gjorde han også.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2008 22:02    Post subject: Reply with quote

Noen som så denne kampen? Er spent på hva denne gutten egentlig duger til. Er jo en imponerende målrate han har nå. 10 mål på 11 kamper, vel? I tillegg til en god del assists.

Dette er riktignok andre divisjon, men det er da en mye bedre statistikk enn noen av våre spillere i andre div på andrelaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Vil minne om at Årst som 20-åring, i løpet av en sesong, skåret pene 34 mål for Skarp i 2. divisjon rundt 1994 el 1995 (av disse målene var sikkert 2-3 med bakhodet og 3-4 med ryggen. I tillegg han hadde han en egen evne til å skåre når han ikke så noen ting pga dårlige linser eller linser som hadde falt ut)

Skarp havnet vel denne sesongen på 3. eller 4. plass i avdelingen sin.
_ _ _

Hvor mange skåret Aas i fjor? Tok Aas straffer?
Hvor mange kamper har Byåsen igjen i serien? Har Sellin tatt straffer?

Last edited by TomH on 19.07.2008 22:36; edited 3 times in total
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Er ganske sikker på at Jo Sondre Aas hadde en bedre målrate ifjor enn det Sellin har så langt.

Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Aas hadde vel ikke bedre enn 10 mål etter 12 kamper i 2. divisjon i fjor?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Minner TomH om at det var seks 2. divisjonsavdelinger i 94, og at avdeling 6 ikke direkte var imponerende kvalitetsmessig med Silsand/Omegn, Norild og Lyngen/Karnes.

Last edited by 2mas on 19.07.2008 22:38; edited 1 time in total
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen, og fulgte spesielt med Sellin. Ikke imponert etter første omgang. Så ikke noe til farten og rykket som har blitt fremhevet som hans spisskompetanse. Nå skal det sies at Grorud lå lavt og det var lite bakrom å boltre seg i, og lagkameratene var heller ikke spesielt 'snille' med han. Mye ballføring og pasningene kom alt for seint. Sellin hadde kun en brukbar avslutning i 1 omg, heading over.

Men i 2. omg tok det seg opp, for å si det mildt. Grorud lå høyere i banen, større bakrom, og Sellins kvaliteter kom til sin rett.
1-0: KRS løper fra 2 forsvarere, iferd med å runde keeper, blir tatt og straffe. Kanskje litt billig, da det for meg ser ut som han snubler. Men der så vi første prov på farta.
2-0: Bakromspasning, løper fra forsvaret, runder keeper og setter ballen hardt og høyt fra spiss vinkel. Klassescoring.

De to siste målene viser at han ogaå er smart i boksen, han plasserer seg bra.

3-0: Litt pingpong i fem-metern etter hjørnespark. Sellin bruker fysikken og beiner ballen i nota fra tre meter.

4-0: Innlegg fra venstre, Sellin først på ballen ved 1. stolpe og pirker ballen over streken fra 2-3 meter.

Styrker: Ekstremt hurtig, god fysikk, plasserer seg smart i boksen, målteft:)
Svakheter: Teknisk, mye å gå på

Oppsummering: Skuffende førsteomgang, men stor i andre. Kan være et smart kjøp av RBK. For tidlig å si om han vil slå til i TL.

PS. Grorud fikk en mann utvist midt i 2. omg.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

Egentlig er det sikke så interessant hvem som har skåret mest og minst. Det som ER interessant er TYPEN.

Ut fra det som har stått her inne er TYPEN Sellin veldig spennende - vel så spennende som Aas.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

Tror han scoret 16 mål for RBK2 ifjor, så spørs det da hvor mange kamper han spilte.
RBK.no melder at han for RBK2, RBK3 og juniorlaget scoret totalt 23 mål i 2006.

Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 15:51    Post subject: Reply with quote

Synes det lover bra med 3 scoringer av Sellin. Han scorer og det er viktig. Regner med at han kommer til å utvikle seg mye i når han kommer til RBK, og da vil han score mer mål. Både for RBK2 og førstelaget. Men tror han trenger tid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Trener fast med laget fra mandag
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 21:34    Post subject: Reply with quote

Visste dere at Sellin allerede har 4 mål i tippeligaen?

Ihvertfall om man skal tro DB.no's statistikk.
Han ble faktisk kåra til BB mot HamKam

http://www.dagbladet.no/p...;pliga=116
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 21:38    Post subject: Reply with quote

Jøss, han har til og med spilt mange kamper før han signerte for RBK. Kan det være lov? Smile
Sånn går det når latsekkene i Dagbladet bare putter ham inn i Koné-profilen...
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

dæven!

Kjella er effektiv!

var det ikke Ivar hoff som lirte av seg noe sånt som "han er så god at han bare trenger 1 sjanse for å score 2 mål" når han jabba om Brattigol tidligere her?

lurer på hva han hadde sagt om kjella...

"han er så god at han ikke trenger å spille for å score mål engang..." haha

men håper å se sellin på topp i neste kamp... han er ufyselig rask!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.08.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

Råtass også, ett rødt og to gule allerede ifølge den statistikken der.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

Er det greit å kalle KRS for "Kjellin"? Slår liksom sammen for- og etternavnet? Kan dette bli en hit i både offisielle og høyst uoffisielle kretser?
Ablativ
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

He he, er ikke så langt unna med kortene da. Han har jo greid to gule på 40 minutter eller deromkring.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.08.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Stemmer det, hadde jeg faktisk glemt.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2008 09:43    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Er det greit å kalle KRS for "Kjellin"? Slår liksom sammen for- og etternavnet? Kan dette bli en hit i både offisielle og høyst uoffisielle kretser?

Det er sikkert helt greit å kalle ham Kjellin, men "Kjella" er etter det jeg skjønner det etablerte kallenavnet hans, et kallenavn han hadde med seg fra Byåsen.
alnafabet
Junior

PostPosted: 20.08.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

"Kjella" får månedens pris for døveste kallenavn.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Next
Page 7 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb