| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 16.07.2008 12:15 Post subject: |
|
|
jeg tenker i hvertfall at Rosenborg bør være attraktive for backer som er offensive av legning, såklate moderne backer, med tanke på vår spillestil. Hvis beskrivelen av Lustig stemmer så skulle han og Rosenborg være en god match.
Men som sagt, vi har fortsatt Stoor så det er bare å avente. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.07.2008 14:07 Post subject: |
|
|
| Stoor kan vel også brukes som midtstopper noe vi har stor manko på. I tilegg vil det nok komme nye intressenter for Stoor og det skader ikke å være føre var. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 16.07.2008 16:18 Post subject: |
|
|
på giffarnas forum spekuleres det i at øyvind svenning kommer tilbake for å ta over plassen til lustig hvis han stikker.
itillegg har lustig sagt at han ikke vil til noen annen allsvensk klubb,men at utlandet er aktuelt..
antatt verdi er 5-6mill,men jeg tipper vi må opp i 7-8..
her er det bare å kjøre på rbk! |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.07.2008 19:25 Post subject: |
|
|
Lustig bör köpas oavhängigt om Stoor säljs tycker jag, för med så få bra ytterbackar som det finns i Skandinavien är det bara att säkra sig de som finns innan FCK kommer och tar dem.
Jag tror dock Sundsvall kräver minst 10 miljoner för honom men det är inga problem eller vad säger du Hoftun?  |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 16.07.2008 19:29 Post subject: |
|
|
| Jeg er helt enig. Basma er jo uansett finale, og vi må ha to gode høyrebacker. Det kan fort vise seg at vi må kjøpe enda en høyreback i tillegg til Lustig hvis Stoor drar, med tanke på at Basma legger opp og at Strand er en gammel mann samt at han også sannsynligvis legger opp. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 16.07.2008 21:53 Post subject: |
|
|
"sannsynligvis"  |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 16.07.2008 22:16 Post subject: |
|
|
Lustig blir vell ikke noe mindre aktuell nå som det ser ut til at Stoor overgangen er på gli...
Virker som en såpass god spiller at det bør handles...
hadde vært fint å få han allerede til 1. aug...
Lars Jackobsen er vell det eneste andre nordiske alternativet...? _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.07.2008 22:22 Post subject: |
|
|
Nå ser det ut til at vi får beskjeden om at Stoor drar i morgen... da er det bare å legge pengene på bordet for Lustig! Det er ihvertfall ikke mer å drive reasearch på. Rosenborg har vel fulgt spilleren over flere år, Perry er trener der, og rosenborg- venn... i tillegg ser det ut til at agenten hans er en gammel kamerat av Hamrèn. Hamrèn har trent han eller noe...
Med dette reasearch- grunnlaget er det bare å ta en avgjørelse om kjøp eller ikke kjøp litt faderlig fort. Hvis gutta på brakka mener at han holder mål, er det bare å flekke ut! Jeg synes absolutt ikke 10 mill er avskrekkende for en ung back av god nok klasse.
...og hvis jeg skal få lov til å vurdere det, så ser det lovende ut... ser ut til at han er vurdert som rett under landslagsklasse, eller en av de som virkelig banker på døra der. Ikke dårlig av en 21- åring... hvis noen spør meg, så sier jeg kjøp, kjøp, kjøp!!! ...men det er det jo ingen som gjør...spør meg altså.. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 17.07.2008 00:57 Post subject: |
|
|
La oss håpe Lustig blir erstatter for Stoor nå da.
Har en følelse av att Lustig ikke står så mye tilbake for Stoor, i verfall etter rapportene å bedømme.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Billabong Junior
|
Posted: 17.07.2008 09:28 Post subject: |
|
|
Får håpe det stemmer. Men hvis prisen på Lustig er rundt 10 millioner, så mener i hvert fall Fulham at Stoor er "10 millioner bedre".javascript:emoticon(' ') |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2008 09:51 Post subject: |
|
|
FC Twente och Rosenborg är inte ensamma. Enligt vad Dagbladet erfar så är även danska FC Nordsjälland intresserade av Mikael Lustig.
(...)
FC Midtjylland är för övrigt en annan klubb som varit intresserade av Lustigs tjänster. Det bekräftar klubbens sportchef.
– Vi var intresserade för ett tag sedan, men vi fyllde den luckan på ett annat sätt, berättar FCM-sportchefen Jens Örgaard.
GIF Sundsvalls sportchef Cain Dotson säger så här om intresset kring Lustig:
– Vi vet att det finns klubbar utifrån som är intresserade. Mer än så vill jag inte kommentera.
Läs mera: …och nu ger sig FC Nordsjälland in i jakten på Mikael Lustig
FCN har tydeligvis litt penger - slik som i Farum-tida, så det blir ikke bare enkelt å matche økonomisk. Sportslig sett bør RBK derimot være atskillig mer interessant for Lustige Micke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 22.07.2008 13:43 Post subject: |
|
|
| Er det noe nytt i forhold til Lustig nå? Kan ikke se noen grunn til at gutta på brakka må vær lynkjapp nå for å sikre seg spilleren.... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2008 13:59 Post subject: |
|
|
Representanter för den norska klubben har varit på plats både i Örebro för att se Örebro SK möta GIF Sundsvall och på Norrporten Arena i söndags då GIF mötte GAIS. I den senare fanns självaste huvudtränaren Erik Hamrén på plats på läktaren.
– Jag vill inte kommentera några spelare, jag brukar inte göra det med spelare som inte är mina och det är ju inte Lustig. Men jag försöker hänga med i svensk fotboll så gott jag kan och jag var bland annat och såg Giffarnas match mot GAIS, säger Hamrén som ju har en bakgrund som tränare i IFK Sundsvall.
Rosenborgs sportchef Erik Hoftun bekräftar också att klubben studerat Lustig.
– Vi har varit och kollat på Mikael Lustig, ja. Men vi har som policy att inte kommentera vilka spelare som kan vara aktuella för oss så något mer än så vill jag inte säga, säger Hoftun.
Men ert intresse för honom verkar ha växt?
– Eftersom vi har varit och tittat på honom så tycker vi naturligtvis han är en spännande spelare. Men mer än så vill jag inte säga, säger Hoftun.
Läs mera: - Vi har kollat på Lustig |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 23.07.2008 15:02 Post subject: |
|
|
Det ser ud som om Lustig er den fremste kandidaten til at tage over for Stoor. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.07.2008 15:05 Post subject: |
|
|
| Alle her ser ut til å ønske Lustig, skrytet av innleggsfoten og de offensive kvalitetene, er nok grunnen til det, men samtidig ble han jo kritisert for å være for dårlig defensivt. Greit nok, vi foretrekker offensive backer i Rosenborg, men hvis han er tafatt defensivt, foretrekker jeg heller en annen spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Sikter du til Perry-pratet?
At Micke imponerer mest offensivt trenger jo ikke nødvendigvis si at han er dårlig defensivt. Jævlig dårlig eksempel, men at Zidane imponerte mest med første ballberøring og spilleforeståelse forhindret ham ikke til å være en god skytter i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.07.2008 15:35 Post subject: |
|
|
| Du har rett i at det nødvendigvis ikke er sånn, men uttalelsen til Perry kan jo tyde på at han har en del å gå på defensivt. Isolert sett er det ok, men med tanke på hvor variable resten av laget er bakover, er jeg skeptisk til nok en spiller som liker seg best offensivt. Samtidig må jeg påpeke at jeg ikke kjenner til Lustig som spiller, så dette er mest ei generell betraktning. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 23.07.2008 17:27 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er hvem vi skulle hatt inn i stedet for Stoor, hvis ikke Lustig? _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.07.2008 17:58 Post subject: |
|
|
| Hvis han har mangler, er det bra det er defensive. De er enklest å gjøre noe med. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.07.2008 19:11 Post subject: |
|
|
| Synes det er best at en back har det defensive i orden jeg, deretter det offensive. Er jo bare å lære ham å time løp og når han skal løpe. |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 23.07.2008 23:37 Post subject: |
|
|
| ? gjelder dette en spiss og? bare å lære seg å time løpene og når? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Må vel stå for mine ord ang. Dorsin, Stoor og Miller: I utgangspunktet syns også jeg det er en stor trygghet om det defensive sitter fra dag 1. Så får heller angrepsmønstret bli lært med tida.
Men inntil videre tror jeg ikke det er tilfellet at Lustig er skrekkelig defensivt - verken individuelt eller kollektivt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 17:20 Post subject: |
|
|
Enligt uppgifter till FotbollsExpressen.se är parterna överens, endast detaljer återstår innan övergången blir officiell.
Kostar 5 miljoner
Prislappen på Mikael Lustig ligger enligt uppgift på fem miljoner kronor, och kontraktet är på 3,5 år.
Läs mera: Rosenborg värvar Lustig för 5 miljoner |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.07.2008 17:26 Post subject: |
|
|
Godt å høre at det er i boks slik at han kan være på plass når Stoor drar. Jeg har vært litt bekymret over å hente han til Rosenborg men han skal visst ha hatt en bra utvikling det siste året.
Dette blir et spennende bekjentskap. Ung og på vei opp. Klarer vi å lage en ny landslagsspiller til det svenske landslaget? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.07.2008 17:32 Post subject: |
|
|
| John Ass wrote: | | ? gjelder dette en spiss og? bare å lære seg å time løpene og når? |
Ikke fult så lett for en spiss, men en back skal i utgangspunktet ha grunnteknikken på plass før man kjøper ham til RBK. Vi driver jo ikke utvikling fra start av hos eldre spillere. Så lenge det defensive er i orden så er det jo bare å lære en back nøyaktig det med når han skal komme frem og hvor langt han skal gå. Innlegg, teknikk osv skal han beherske fra før. Det handler om å få vedkommende inn i lagets spillermønster. |
|
| Back to top |
|
 |
|