|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Solo Veteran

|
Posted: 29.06.2008 21:41 Post subject: |
|
|
Gratulerer spania, Europamestere 2008  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.06.2008 22:12 Post subject: |
|
|
Spania var totalt sett det beste laget og det eneste som presterte på et jevnt høyt nivå i hver eneste kamp. Fullt fortjent seier.
Syns det er latterlig hvordan Semb/Alsaker og Drillo et al i studio har latterliggjort Luis Aragones under dette mesterskapet. Fabregas må spille har omkvedet vært, men ikke et ord om hvem de skulle satt ut, selv om det hadde betydd at Xavi måtte slite benken, og Xavi er fremdeles en bedre fotballspiller enn Fabregas, selv om det er vanskelig å innrømme for norske fotballtrenere og -eksperter som hater Barcelona's kortpasningsspill, men som forguder Arsenal og Premier League-spillere.
I kveld igjen var byttene til Aragones 'spot on', da han tok ut både Fabregas og Torres, noe Semb var sterkt kritisk til. I tillegg var både Drillo og Semb kjempekritisk til at Raul ble igjen hjemme. Det holdt faktisk til et suverent gull, og det skulle si alt om avgjørelsen Aragones har tatt både før og under mesterskapet. Hadde Guus Hiddink ledet dette spanske laget hadde TV2-ekspertene brukt mange minutter på å geni-erklære ham.
Jeg fryder meg dessuten over at Lennart Johansson ikke er UEFA-president lengre. Det var tragisk å se ham dele ut medaljer og pokaler år etter år med det gledesdrepende steinansiktet sitt. Michel Platini er en levende legende, med et smil og trøstende ord til taperne og er med og skaper stemning hos vinnerlaget. At Norge gikk imot Platini er en skam. Platini er det beste som kunne ha skjedd europeisk fotball på ledernivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.06.2008 23:01 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Spania var totalt sett det beste laget og det eneste som presterte på et jevnt høyt nivå i hver eneste kamp. Fullt fortjent seier.
Syns det er latterlig hvordan Semb/Alsaker og Drillo et al i studio har latterliggjort Luis Aragones under dette mesterskapet. Fabregas må spille har omkvedet vært, men ikke et ord om hvem de skulle satt ut, selv om det hadde betydd at Xavi måtte slite benken, og Xavi er fremdeles en bedre fotballspiller enn Fabregas, selv om det er vanskelig å innrømme for norske fotballtrenere og -eksperter som hater Barcelona's kortpasningsspill, men som forguder Arsenal og Premier League-spillere. |
Hva annet kan man forvente? Det er dystert å høre nivået på fotballdebatten blant norske trenere, ledere og såkalte eksperter i tv-studio. Som vanlig snakker de om de overlegne individuelle ferdighetene til spillerne. At dette bare er en liten del av et større bilde tror jeg faktisk ikke de skjønner. Hva med hele fotballmentaliteten til Spania? Hva med spillernes valg i alle situasjoner? Hva med spillestilen? Hva er det som gjør at Spania tar over og dominerer på slutten av alle kamper? Kan det ha noe å gjøre med at de bearbeider motstanderen gjennom hele kampen med et trygt og kjapt pasningsspill med stor bevegelse, slik at motspillerne blir slitne og etter hvert må etterlate rom?
Dette er bare noen av mange spørsmål jeg så gjerne skulle hørt bli diskutert blant lederne og meningsytrerne i fotball-Norge. Som vanlig er synet på hva de andre landene er bedre på urovekkende snevert. Fotballkompetansen i Norge er dessverre på et så lavt nivå at jeg tror det vil ta mange, mange tiår før Norge i det hele tatt kan nærme seg nivået til verdens beste fotball-land. Vi sliter med en fryktelig kulturarv i Norge. Jeg flytter til Spania innen få år.
For øvrig takk for et som vanlig flott innlegg med kloke betraktninger, Brady. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 29.06.2008 23:11 Post subject: |
|
|
Flere som synes det var flaut å høre "grinebiteren" Drillo, nærmest slaktet hele EM i studio nettopp?
Det ligger nok mye "bitterhet" bak uttalelsene, som jeg tror skyldes at han ikke har lykkes med noen verdens ting etter 98-VM.
Rødt kort, Drillo  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.06.2008 23:16 Post subject: |
|
|
Synes det er flaut å høre Drillo komme med antydninger om at Spania ville vært et bedre fotball-lag med han som trener. Det er nettopp slike holdninger og overdreven tro på kunnskapsnivået i norsk fotball som vil føre til at vi ikke utvikler oss i riktig retning. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.06.2008 23:34 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig med Drillo jeg. Årets EM har vært enormt spennende og dramatisk, men noen spesielt god fotball har man ikke sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2008 23:57 Post subject: |
|
|
| Synes det er temmelig latterlig at Drillo, Semb med andre driver å overvurderer Nederland sine prestasjoner som i gruppespillet hadde Tysk effektivitet og røk ut for et godt Russisk lag som nok hadde mer enn bare en "god dag" som igjen ble knust av Spania ved to annledninger og Spania var bedre enn sin motstander i alle sine kamper og det er ikke alltid vi har hatt en mester som har vunnet så fortjent som Spania. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 30.06.2008 16:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Syns det er latterlig hvordan Semb/Alsaker og Drillo et al i studio har latterliggjort Luis Aragones under dette mesterskapet. Fabregas må spille har omkvedet vært, men ikke et ord om hvem de skulle satt ut, selv om det hadde betydd at Xavi måtte slite benken, og Xavi er fremdeles en bedre fotballspiller enn Fabregas, selv om det er vanskelig å innrømme for norske fotballtrenere og -eksperter som hater Barcelona's kortpasningsspill, men som forguder Arsenal og Premier League-spillere. |
På kornet, mann. Har sittet og irritert meg over dette jeg og. Andre norske sportsjournalister er like dårlige, Dagbla' hadde bl.a. en helsidesartikkel igår som snakket om Aragones stahet osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.06.2008 18:02 Post subject: |
|
|
Det hele ble poengtert med at Xavi ble kåret til turneringens beste spiller og i motsetning til Fabregas hadde han en meget god finale.
Last edited by Keenoir on 30.06.2008 21:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 30.06.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Enig! Semb sa vel MINST 15 ganger under mesterskapet at "Jeg elsker Fabregas og kan ikke skjønne hvorfor han ikke har fått mer spilletid". _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |