| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.06.2008 20:30 Post subject: |
|
|
Artig. Jeg må nesten prøve å finne innslaget nett.
Fredrik Stoor
Zlatan har öga för högerbackar. Den förre Bajen-spelarens första tävlingsmatch från start var en succé. Han slog inlägget till 1-1 och vågade hela tiden fylla på och utmana. Han var helt respektlös. Försvarsspelet låg han oftast rätt i och det var med kyla han rensade några gånger.
Kun Zlatan og Mellberg har fått bedre betyg av folket.
Last edited by attach on 14.06.2008 20:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 20:32 Post subject: |
|
|
Deilig og lese attach  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 14.06.2008 20:36 Post subject: |
|
|
Var det bare meg som la merke til speakeren etter scoringene:
Speaker: Fernandooo...
Publikum: TORRES
Ikke bare én gang, men tre ganger
La ikke merke til når Sverige scoret, men han gjorde det samme når Spania igjen.
Forøvrig:
Er det Nederland som har vunnet hattekonkurransen? _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 21:19 Post subject: |
|
|
Nikopolidis er værre enn Espen Johnsen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 14.06.2008 21:33 Post subject: |
|
|
| Moten Langli og Nils Johan Semb hadde vært et knall par som kommentatorer |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 14.06.2008 21:38 Post subject: |
|
|
Stoor spiller på seg mer og mer selvtillitt for hver kamp han spiller, ser det ut som; Tror vi har en av Skandinavias beste høyrebacker innen "rimelig" kort tid, kansje allerede neste år. Se bare på kroppsspråket, nå, sammenlignet med i fjor.
Flott med nylig langtidskontrakt. Godt jobba, Hoftun 
Last edited by skjæringen on 14.06.2008 21:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.06.2008 21:40 Post subject: |
|
|
Nikopolidis og Espen Johnsen er begge to alltid best mot RBK.
Ellers,
- Olof Mellberg er en klassestopper
- At Anders Svensson fortsatt spiller på bekostning av Kim Källstrøm er lettere skandaløst.
- Recons bortforklaring av Stoors suksess er morsom lesning, i motsetning til TomH som bare er pinlig.
De svenske komentarene holder evig høyere nivå enn de norske. Men så er vi i Norge oppvokst med kauking og håjing i stedet for nøkter analyse. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 14.06.2008 21:49 Post subject: |
|
|
| Disse Stoor ordspillene begynner å bli en smule kjedelige. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 14.06.2008 21:59 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ les noe annet da! |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 14.06.2008 22:10 Post subject: |
|
|
| DrivA wrote: | | Disse Stoor ordspillene begynner å bli en smule kjedelige. |
Tror nok det vil fortsette, men er enig, de er stoort sett ganske kjedelige... _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.06.2008 22:29 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | | SÃ¥ les noe annet da! |
Vist faen!! Stoor-humor er alltid stor humor  |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 14.06.2008 22:30 Post subject: |
|
|
HeHe  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.06.2008 23:57 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: |
- Recons bortforklaring av Stoors suksess er morsom lesning, i motsetning til TomH som bare er pinlig. |
Bortforklaring av suksess?
Det er jo ikke som om jeg nekter for at han har kommet med på landslaget. Det jeg jo sier er at jeg mener han ikke holder nivå som RBK-back, ut fra de skils en slik bør ha mtp hvordan RBK har spilt, spiller og vil spille - og backens rolle i det.
[TomH]Uansett - er det noe historien har lært oss, så er det at jeg har rett om spillere![/TomH]
Edit: Roman Kienast er i EM han også. Løp og kjøp. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.06.2008 00:36 Post subject: |
|
|
Nja, du nevner forsåvidt også Andre Bergdølmo som strengt tatt var for treg til å være en perfekt RBK-back. Men han ble likevel en suksess i klubben. Jeg tror vi begge to må forholde seg til at det er begrenset hvor gode backer vi kan få tak i.
Kienast er sikkert en spiller etter TomH's hjerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 15.06.2008 01:10 Post subject: |
|
|
Morsomt poeng det der med Bergdølmo, som kanskje var den beste backen vi noen gang har hatt. Men forutsetningene var ikke akkurat til hans fordel. Høyrebent venstreback uten nevneverdig hurtighet. Blir ikke mange innlegg fra kant med de forutsetningene.
Hvis vi ser enkelt på det så er forutsetningene til Stoor mye større enn de var for Bergdølmo. Stoor er en tydelig offensiv back som vil være et kjempevåpen for RBK om han ikke blir huka tak i av et storlag. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 15.06.2008 02:59 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Edit: Roman Kienast er i EM han også. Løp og kjøp. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.06.2008 08:29 Post subject: |
|
|
Bergdølmo var høyreback og et panik-kjøp da Kvarme forsvant. Så ble han kastet over på venstre og Heggem skolert til back, da Stensaas forsvant. Enda mer panisk avgjørelse.
Bergdølmo hadde alle forutsetninger mot seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 15.06.2008 09:34 Post subject: |
|
|
| Heggem - Bergdølmo - Utvilsomt det beste backparet RBK har hatt. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.06.2008 10:16 Post subject: |
|
|
| Bergdølmo var ikke så treg da han spilte her. Når det gjelder Stoor, mente jeg Rosenborg hadde kjøpt katta i sekken. Der tok jeg feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.06.2008 11:46 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | Jeg tror vi begge to må forholde seg til at det er begrenset hvor gode backer vi kan få tak i.
|
Jo, men der er vi inne på noe. Det er en forskjell på hvor gode spillere Hoftun og co klarer skaffe, og hva vi burde ha i en klubb som RBK. Det er ikke dermed sagt vi må stå og klappe manisk i hendene for noen bare fordi det var de vi endte opp med.
Jeg kommer ikke til å være redd for å innrømme det om jeg syns Stoor skulle bli god nok. Det har ingenting med å snu kappen - det er debatt. Dersom ingen var villig til å ta til seg motpartens argumenter, var det ingen debatt, men kun krangling.
Jeg har jo også sagt han har forbedret seg, bl.a i mentalitet (eksempelvis i bortematchen mot VIF) og det er knallbra. Jeg syns derimot fortsatt ikke han holder nivå som RBK-back, både fordi han fortsatt går litt i søvne til tider med posisjonering og offside-linja i forsvaret og (mest) fordi han overhodet ikke har styring på cross og innlegg (joda, den til Zlatan var nydelig, men det ér unntakene) - og å gå ned linja og slå presise crosser og innlegg ér en RBK-backs viktigste offensive oppgave.
Jeg ser egentlig ikke hva som er så merkelig med det synet, annet enn at vi tydeligvis legger lista på forskjellige steder hva gjelder nivå på backer enn i resten av laget. Det er ingen av de andre offensive våpen som får slik "slack" på krava i forhold til deres vikigtse oppgaver/evner.
Uansett, nå kupper vi tråden, så de som vil fortsette kan quote meg inn i Stoor-tråden, selv om jeg tviler på at jeg kan forklare mitt standpunkt stoort klarere enn dette. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.06.2008 13:17 Post subject: |
|
|
Den generelle Stoor-debatten kan vi sikkert ta i Stoor-tråden, ja. Her er derimot litt mer om Spania-kampen:
Fredrik Stoor var precis så trygg med bollen som han sett ut när matcherna inte gällt något. Inte ens när han ska rensa kan han göra det fult, han gör det med omsorg och en sån ytterback var det längesedan vi hade.
Läs mera: Lugn, det fiXar sig |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.06.2008 17:56 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvorfor TV4 ikke sender Sveits-Portugal nå? :S _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.06.2008 17:59 Post subject: |
|
|
| Begge kampene starter 2045. |
|