| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.05.2008 22:59 Post subject: |
|
|
| Det er ikke mange årene siden Drogba drev å rotet i lavere divisjoner i fransk toppfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.05.2008 23:02 Post subject: |
|
|
| Som midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 14.05.2008 23:25 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Uansett synes jeg vi bør leie ut langt flere spillere enn vi gjør idag. Nordvik, Aas, Berbatovic burde vært lånt ut til et adeccoliga klubb for å få den nødvendige matchingen. Det er kommet til et steg der kamper med RBK 2 i andre divisjon ikke hjelper utviklingen deres lenger og en står i fare for å stagnere. |
Nettopp derfor er det viktig å få Ranheim opp i 1.divisjon.
Kunne tenkt meg to trønderlag i 1.divisjon jeg(Ikke RBK, altså) _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.05.2008 23:39 Post subject: |
|
|
| Jepp å få Ranheim opp er viktig og en kunne med fordel lånt dem spillere som Nordvik, Berbatovic og Aas slik at det kunne hjelpt dem med opprykk istedenfor å spille kamper for Rosenborg 2. |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 21.05.2008 11:45 Post subject: |
|
|
Hva skjedde egentlig med denne Ajax-turneringen Copa Amsterdam? I følge rbk.no skulle den ha blitt spilt 10-12 mai. Utsatt? Avlyst? Eller deltar ikke RBK likevel?
http://www.rbk.no/incomin...e79964.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.05.2008 11:52 Post subject: |
|
|
| Mulig de trakk seg eller ble kasta ut. Spilles 23-25. mai. Deltakere er Ajax, AZ Alkmaar, Valencia, Juventus, Ajax Cape Town, Cruzeiro EC, Atlético Mineiro og FCNH. Dog har jeg ikke peiling på hvem sistnevnte er. Skal komme fra Nederland. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2008 15:56 Post subject: |
|
|
| Spurte Nordsteien på e-post i vinter, og han skulle komme tilbake med info om RBK skulle delta eller ikke. Glemte sjøl hele saken fordi det ikke kom mer respons. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 08:45 Post subject: |
|
|
RBK ønsker i første omgang å benytte Bendik Bye på sitt juniorlag i JET-turneringen i Hamar 14. – 20. juli.
(...)
– Jeg kan bekrefte at vi har rettet en henvendelse til Steinkjer om å benytte Bendik i JET-turneringen. Det har vi gjort fordi vi synes Bendik er en spennende spiller.
- Ennå har vi ikke snakket med Bendik selv om saken. Vi avventer tilbakemelding fra Steinkjer. Hvis Steinkjer er enig i at dette er en sak å gå videre med, så gjør vi det. Hvis Steinkjer føler at dette ikke er gjennomførbart, så dropper vi det. Dette løpet er det Steinkjer som styrer, sier Nordsteien.
90-modellen Bendik Bye debuterte på SFKs A-lag som 16-åring, i 2006, og han er junior også neste sesong. Lørdag var Byafossen-gutten i aller høyeste grad delaktig i at en av opprykksfavorittene i avdeling 2 i 2. divisjon, Kristiansund, trynet skikkelig på Guldbergaunet.
Den storvokste og fysisk sterke spissen viser imponerende styrke i flere faser av spillet.
(...)
Rosenborg-juniorene møter danske Nordsjælland (mandag 14. juli), Vålerenga (tirsdag 15. juli) og svenske Halmstad (onsdag 16. juli) i gruppespillet i JET-turneringen.
Les mer: Bendik følges av Rosenborg
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2008 11:38 Post subject: |
|
|
| Bye har ennå ingen aldersbestemte landskamper. Jeg skal prøve å sjekke opp hva hans styrker er via bekjente i Steinkjer. Håper han er hurtig og har gode basisferdigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2008 08:15 Post subject: |
|
|
Rosenborg har fått grønt lys for å benytte Bendik Bye i JET-turneringen. Der møter RBK-juniorene Nordsjællkand (mandag 14. juli), Vålerenga (15. juli) og Halmstad (16. juli) i gruppespillet. Lørdag 19. juli spiller SFK sin første seriekamp etter ferien, borte mot Skarbøvik.
– Bendik reiser til Hamar søndag 13. juli. Han spiller kampen mandag, får fri tirsdag og så får vi ta en vurdering på om han skal spille noe av onsdagskampen. Vi vil ikke risikere at belastningen på Bendik blir for stor når vi selv har seriekamp noen dager etterpå, sier Jørn Holmen.
Les mer: Molde spionerte på SFK-spillere |
|
| Back to top |
|
 |
herbert Junior
|
Posted: 13.06.2008 14:25 Post subject: Tangmoen |
|
|
| hører at en Tangmoenspiller er å trener med juniorlaget for tida også.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2008 14:30 Post subject: |
|
|
| Deg sjøl eller en kompis? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.06.2008 09:56 Post subject: |
|
|
Vi prøver visst å kapre et talent fra LSK-land:
| Romerikes Blad, 19.06.2008 wrote: | Langås vil vente - ... men favorittene i Trondheim frister
Ole Kristian Langås skal gjøre ferdig ungdomsskolen før han flytter på seg. 15-åringen forteller at favorittklubben Rosenborg frister mest.
ÅRNES: Nesbuen har allerede deltatt på en talentsamling hos trønderne. Men det er ikke bare i Midt-Norge at man har merket seg Ole Kristians scoringsferdigheter.
Både LSK og Vålerenga har vist interesse for 15-åringen. Han var i fjor en del av guttelaget til Team Nes som nådde finalen i Norway Cup. Selv forteller Ole Kristian at han ikke tenker så mye på henvendelsene fra eliteserieklubbene.
– Jeg bryr meg ikke så mye om det. Planen er å fullføre ungdomsskolen på Årnes, og det betyr at jeg har ett år igjen her før det eventuelt skjer noe, sier unggutten.
Byttet klubb
Den målfarlige spissen er flasket opp i Hvam IL, men har de siste årene vært en del av det suksessrike samarbeidslaget i Nes kommune.
Tidligere i vår meldte han overgang til Raumnes & Årnes for å kunne bidra på klubbens seniorlag i 4. divisjon. Det har gitt to scoringer på tre kamper.
– Egentlig kan jeg ikke spille seniorfotball før neste sesong, men heldigvis fikk jeg disp. Det er jeg veldig glad for, sier Ole Kristian, som samtidig spiller for det gode guttelaget til Team Nes som satser på opprykk til interkretsserien.
Men selv om 15-åringen forteller at han ikke tenker på Rosenborg, LSK eller Vålerenga har han allerede fått grundig informasjon om hva klubbene kan tilby.
– Opplegget i Rosenborg var veldig profesjonelt. Jeg ble blant annet vist rundt på skolen der oppe. De har gitt best inntrykk hittil. Jeg skal også trene med LSKs rekruttlag på fredager, men det har ikke passet ennå. Jeg vil prøve ut mest mulig for å se hvordan det er rundt omkring, forteller Ole Kristian.
Landslaget
Neste uke reiser nesbuen til Porsgrunn for å delta på NFFs talentsamling. Ole Kristian håper å gjøre det så bra i sin utfordrergruppe at han blir tatt ut på landslaget til høsten.
– Jeg vet litt om hvor nivået ligger. Målet er å vise at jeg fortjener å være med på landslaget.
I motsetning til de fleste unge fotballspillere har Ole Kristian faktisk en som liker seg best med ski på beina som forbilde.
– Ole Einar Bjørndalen. Jeg liker innstillingen hans, forteller Raumnes & Årnes-spilleren. |
|
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.06.2008 10:53 Post subject: |
|
|
Høres ut som en flott type.
Her høster vi frukter av 90-tallets dominans, og klubbens generelt sympatiske oppførsel i de årene. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 25.06.2008 03:37 Post subject: |
|
|
| Håper Rbk blir en attraktiv klubb for talenter. De siste årene har vi vært gode på å få fram unge spillere fra egen stall. Håper det kan komme noen fra andre kanter av landet også.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2008 16:17 Post subject: |
|
|
LSK bør han i hvertfall styre unna spør du meg. De har ikke fostra opp egne talenter siden Pål Steffen Andresen og Espen Søgaard. I tillegg har de innkjøpte talentene ikke fått særlig spilletid. Tore Andreas Gundersen har fått noen få innhopp samt en kamp fra start hvor han ble byttet ut under Nordlie. Han ble kjøpt som U-21-landslagsspiller før forrige sesong om jeg ikke husker feil. Lite tillitt til ungdommen, altså.
Samme gjelder Lasse Bergan Foss. Muligens litt ung ennå, men han bør også begynne matching dersom han skal ha en god utvikling.
Uansett vil jeg tro at Nes er mer VIF-land enn LSK merkelig nok. LSK har i det store og det hele sitt hovednedslagsfelt innenfor maks 4-5 mils radius av Åråsen. Kommer man utenfor dette er det ofte VIF som gjelder, uansett hvilken sida av Lillestrøm man snakker om.
VIF har vel også sitt å stri med både med å gi tillitt og utløsende faktor for talentene sine, men vi har i hvertfall bevist at talentene får tillit og matcher nivået fint. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 15.07.2008 12:14 Post subject: |
|
|
Det er alltid like herlig å lese om spiring i talentrekkene. Det kribler i hvertfall litt ekstra oss meg når klubben klarer å produsere spillere som kan hevde seg på et høyere nivå.
Håper Rosenborg tar mere og mere tak i dette området, selv om det virker som det er mye bra på gang allerede. I hvertfall hvis vi sammenligner oss med andre tippeligaklubber. Det virker som det stort sett er Lyn og Rosenborg som ligger i front i forhold til å produsere talenter og la de få sjansen. Arrester meg hvis jeg tar feil. Vålerenga virket jo som de var villige til å satse på talenter en periode, men dette har jo ebbet ut med Martin Andresens inntreden.
Hvilken type er denne Mushaga Bakenga? Allroundspiss(kanskje litt tidlig?), bakromsspiller? Virker i hvertfall som han gjør det en spiss skal gjøre; score mål. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.07.2008 11:16 Post subject: |
|
|
Refererer et utdrag fra en artikkel fra "kvalitetsavisa" Glåmdalen, dagens papirutgave.
Bare fotball i hodet.
Han er en av de få som har fått dispensasjon til å spille seniorfotball. 15 år gamle Ole Kristian Langås fra Hvam drømmer om en lysende fotballkarriere.
Nes-gutten Ole Kristian Langås har opplevd mye som fotballspiller, sin unge alder til tross. Han har vært med på landslagets G15-samling, og han har prøvespilt for Rosenborg sitt juniorlag - laget han er fast tilhenger av, og som han reiser på mange av bortekampene til.
I tillegg var han med på Team Nes sin Norway Cup-finale i fjor, der de riktignok ble slått 3-0 av Diambars fra Senegal.
Besøker trønderne
I alle år, siden han startet med fotball i 1998, har Rosenborg vært klubben i fotballguttens hjerte.
- Det er ikke like lett å ta meg opp til Lerkendal for å se kampene deres, men bortekampene mot Vålerenga, Lillestrøm og Ham-Kam ser jeg på, forteller fotballtalentet.
- RBK har hele tiden vært favorittklubben min, og det vil den være uansett hvor jeg spiller i framtiden, fortsetter han.
At Langås tidligere i år fikk brev om å prøvespille for favorittlagets juniorlag, ble ikke følelsene for klubben akkurat mindre.
- Da jeg leste brevet, ble jeg utrolig glad. Neste uke skal jeg opp dit og trene med juniorlaget, før jeg drar til Danmark og Nord-Irland på Elite-cup med RBK. Der blir motstanden veldig tøff, understreker Langås.
- Hva slags lag er det snakk om?
- Det er snakk om Everton, Manchester og de store lagene der. I tillegg til mange lag fra alle kanter i Europa, sier den målfarlige spissen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2008 11:29 Post subject: |
|
|
| Har vel nesten aldri skjedd at RBK har hentet juniorspillere fra indre Østland før? |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.07.2008 11:51 Post subject: |
|
|
Kommer ikke på noen i farten. De få fra indre Østland som i det hele tatt har vært i klubben, har kommet i godt voksen alder. Vegard Eggen Hedenstad (fra Elverum?) spilte JET-turneringa i fjor som høyreback, og fikk vel også et tilbud, men valgte Stabæk da han mente han hadde en lettere vei inn i førsteelleveren der. Vet nå ikke det....
Edit: Før jeg får noen på nakken. Det skal legges til at Hvam I.L. og Team Nes tilhører Akershus fotballkrets, ikke IØFK. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2008 12:27 Post subject: |
|
|
| He-he, ikke ta meg for bokstavlig. Siktet egentlig til Østlandet sør for Koppang. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.07.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Prøver å ha mitt på det tørre før kverrulantene slipper til.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.07.2008 11:24 Post subject: |
|
|
Redd for å miste plassene!
Aleksander Bachke og Martin Holmen er ikke fornøyd med treningsopplegget i Moss. Nå frykter duoen for plassene på landslaget.
- Der ble det sagt at vi skulle trene mye med A-laget, men det har det ikke blitt til nå. Det har bare blitt en uke i ny og ne, sier han.
- Jeg tror vi trenger det for å utvikle oss videre, sier Holmen, som var ønsket av Rosenborg, før han forsvant til WANG i Moss og MFK. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|