View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
brattigoal Junior

|
Posted: 04.06.2008 22:34 Post subject: |
|
|
Pelu må starte mer i bakrom. Nå har han bare spilt i to korte kamper og det virker som forståelsen for hans spillemåte bedrer seg for hver omgang, så det ser for så vidt bra ut.
Er likevel mer imponert over Aas som beveger seg meget klokt. Det var en sliten midtbane utover andre omgang i dag (med rette i følge innledende statistikk!) så Aas hadde egentlig dårlige arbeidsforhold det siste kvarteret fordi løpene på flankene ikke kom, men likevel klarte han å finne rom og vinkler som satte han i gode posisjoner.
Synes forøvrig begge disse spillerne spillere mye smartere enn Konan Ya. Synd med tanke på at Ya er en mye bedre tekniker og avslutter.
Mens TV Bergen snakker om at Iversen har sluttet å spise pølser vil jeg påpeke at det vel er mer sannsynlig at det er endring av angrepsrekken og et straffespark som har gitt Iversen flere mål.. Jeg husker i gode gamle dager når Steffen faktisk kunne komme på løp i bakrommet jeg..  |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 04.06.2008 22:37 Post subject: |
|
|
Synes det var flere løp i bakrom som ikke ble utnyttet idag. Både Strand, Kvarme og Pelu hadde noen løp som kunne blitt utnyttet bedre. Men istedet spiller man på kantene.
Og hvorfor er så mange redd for å skyte? Ciljan fikk jo til en brukbar sjanse på "raidet" sitt.
Og må si at Kjernen hadde flott trykk idag. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.06.2008 22:38 Post subject: |
|
|
Aas blir for treg for min smak. Virker tung, og frekvensen på beina er ikke allverden.
Lago var forøvrig god i dag. Like bak Tettey, Miller og Ciljan i prestasjoner. Tapte hodeduellen mot karadas før målet er minuset.
Last edited by bommel on 04.06.2008 22:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2008 22:40 Post subject: |
|
|
Eneste miller kan lastes med idag er målet til helstad. Han er jo ikke med notene i det hele tatt. Ellers god. begynner å komme bra offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 04.06.2008 22:44 Post subject: |
|
|
Angående temaet rundt kilometerene til Tettey så er jo Norsk fotball mye mer fysisk enn den internasjonale. Tettey var jo høyt og lavt de første 40 minuttene og jeg ser helt klart at det kan stemme.
Han må dekke vanvittige rom, det må ikke internasjonale lag.
Mistenker også at Tettey og Ciljan må dekke returløpa til Sapara også. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.06.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Aas var ikke bestemmt nok idag og virket å være litt nervøs f.eks irriterte det meg noe voldsomt på den ene kontringen hvor en liten passning til side hadde satt Storflor alene med Opdal istedenfor stopper han opp tar en skuddfinte og prøver på en vanskelig passning til Sapara.
Litt mer konsetrasjon og bedre samspill med resten av laget så kommer Aas til å bli livsfarlig for de andre tippeligalagene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2008 22:48 Post subject: |
|
|
Jepp! det er dette Aas trenger. Prøving og feiling, studere situasjonen i etterkant, bli kjent med medspilleres løp og slippe seg litt mer løs. Aas kommer til å bli kongen av lerkendal en dag! |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 04.06.2008 22:59 Post subject: |
|
|
Jeg syns Pelu var veldig god. Han er veldig bevegelig, syns han er en smart spiller, og lager mye rom for de andre, f.eks. Iversen. Det er en grunn til at han plutselig har sett bedre ut de siste to kampene..
Brann vant kampen utelukkende pga Karadas syns jeg. RBK greide ikke å hamle opp med han i lufta. Løsningen da ville vært å la Kvarme ta duellen mens stopperne faller bakover og plukker 2.ballen. Nå tok kanskje Kvarme duellen, tapte den så det sang etter, og resten av forsvaret ble utspilt av stussen.
Edit: Kremt, det ble vel gjerne uavgjort ja.. 
Last edited by John Ass on 05.06.2008 00:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.06.2008 23:03 Post subject: |
|
|
Quote: | Brann vant kampen utelukkende pga Karadas syns jeg. |
? |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 04.06.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Forsåvidt enig i at de vant kampen, de ler sikkert godt på vei tilbake til Bergen. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.06.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Mener at ihvertfall Mascherano etter ekstraomganger var veldig nærme 20 kilometer i fjorårets semifinale mot Chelsea på Anfield. |
Dette stemmer nok. Har selv sett Kuyt sprungget 18 kilometer. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2008 23:09 Post subject: |
|
|
Skal vi ha noe sjans på gull er det slike kamper vi må vinne. faan irritert over at de får en billig sjanse. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 04.06.2008 23:09 Post subject: |
|
|
Hvor ser dere statistikken fra kampen? |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.06.2008 23:10 Post subject: |
|
|
Aas er 19 år og har til sammen minutter nok til å dekke bare tre-fire kamper i Tippeligaen. I tillegg ser det ut til at han ikke er i toppform. Da må vi gjøre regning med at det blir litt opp og ned. Det som er positivt er at Aas er der det skjer, når det skjer. Han er involvert i det meste. Han greier også å vinne noen dueller. Med mer erfaring og mer spilletid sammen med de beste blir han tryggere på både seg selv og medspillerne.
Men når det er sagt, er det en gåte hvordan han greier å rote bort den kontringssjansen hvor han hadde med seg Storflor motsatt. Hvis ikke han greier å se løpet til Storflor er han blind.
Men det var ikke bare Aas' feil at vi ikke vant i dag, og det var ikke bare fordi at vi manglet Iversen, Pelu, Kone, Konan, Traore, Stoor og Stadsgaard. Det går veldig mye på tvers og bakover og ingensteds i andreomgang. Inleggene fra kant er altfor dårlige, selv fra Sapara. De dype løpene er nesten fraværende. Ingen tør å avslutte. Tettey og Storflor prøver seg på et par håpløse skudd fra 20 meter, uten at det blir det minste farlig. Vi skal spille tusen pasninger og tør ikke å avslutte selv om vi er nesten alene med keeper. Det er rytmen i angrepsspillet som forsvinner utover i andreomgang, vi greier ikke å holde ballen oppe, vi greier ikke holde ballen i laget, og vi inviterer på den måten Brann inn i kampen. Jeg teller tre sjanser til Brann, hvorav kun målet virkelig er farlig. Hva en ellers meget god Miller gjør der, vet han sikkert ikke selv en gang.
Løsningen på Karadas-problemet kunne like godt være å la han heade i fred ute på 20-25 meter, og heller plukke opp løpene inne i boksen. Eventuelt måtte Lago og Kvarme ha byttet plass, så Lago hadde banket opp Karadas i lufta, og Tettey kunne satt i gang en kontring. Men hadde Lago tapt duellen hadde vi vært i trøbbel. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 04.06.2008 23:14 Post subject: |
|
|
Jepp 1972, det eneste offensive trekket deres var å spille ballen på hodet hans. Og utrolig nok fikk de lov til å skape kaos med det. Enig i det som står over her, var det samme jeg prøvde å si selv. Duellene med Karadas tapte vi uansett, så flytt heller fokus til 2.ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.06.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Noen måtte uansett ut og ta duellen med Karadas. Det er ikke slik at han bare header ballen videre uansett. Uten press tar han bare ned ballen og snur opp. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.06.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Jarstein 5 - Som vanlig sikker og god.
Miller 5 - God med ball, ikke helt like god som sist kamp.
Lago 5 - Solid, vinner mange dueller, men taper dessverre den avgjørende.
Demidov 6 - God kamp. Taper knapt en duell og trygg med ballen.
Basma 5 - Aktivt med offensivt, uten at det ble noen klasseinnlegg av det. God kontroll bakover.
Sapara 4 - Rett og slett skuffende grunnet innleggskvaliteten. Han kan langt bedre.
Tettey 7 - Nok en god kamp fra hans side. Presise pasninger, vinner ballen fint noen ganger og har noen herlige driv.
Skjelbred 7 BB - Bedre sentralt enn på kanten. Veldig teknisk, god til å passere spillere sentralt i banen.
Strand 4 - Startet greit, men gikk tom.
Iversen 7 - Var viktig i dag. Fikk en straffe, satte den, burde hatt en til og var generelt meget god i dagens kamp.
Pelu 5 - Burde truet bakrom mer med farten vi vet han har, men grei kamp.
Storflor 4 - Skuffende på spissplassen.
Aas 3 - Virker å være litt ute av form. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 04.06.2008 23:22 Post subject: |
|
|
Og derfor sier jeg at midtbanen må ta duellen, slik at forsvaret kan konsentrere seg om løpene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.06.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Det er jeg helt enig i John Ass, jeg bare reagerte siden kampen endte uavgjort så var det en hard uttalelse at Brann vant kampen
Men de burde føle det som en seier, forferdelig ufortjent. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 04.06.2008 23:28 Post subject: |
|
|
Uenig om at Skjelbred er BB. Det er fortsatt for mye hodeløs løping og "sklitaklinger" fra han. Klarer han å rette dette på dette vil han bli enda bedre.
Heldigvis er ofte "sklitaklingene" 30 sekunder for sene slik at motstanderne slipper farlige situasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.06.2008 23:32 Post subject: |
|
|
 _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.06.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Konge  |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 04.06.2008 23:45 Post subject: |
|
|
Endelig har vi et ungt lag med fortida foran seg og ikke bak seg. Selvsagt blir det ustabilt, særlig med så mye skadefravær. Og vi trenger klart forsterkninger på noen plasser.
Men legg til drilling i etablerte spillemønster, en sesong mer erfaring og fotballfaglig forståelse under ledelse av en god pedagog og arbeidsleder, og dette kommer til å bli riktig bra. Særlig trenger vi trimming fremover, fokus har vært på forsvarsrekka og den defensive midtbanen som i løpet av ett par år har gått fra å være katastrofal til å være den kanskje mest lovende i hele tippeligaen.
Sesongen i år er en mellomsesong uansett som skal brukes til å legge grunnlaget for framtida. Men selvsagt er det ergerlig at vi litt unødvendig tapte to poeng.
Men dette skal bli riktig morsomt om vi bare er litt tålmodige.
Hadde jeg vært Brannfan hadde jeg vært betydelig mer bekymret. |
|
Back to top |
|
 |
brattigoal Junior

|
Posted: 04.06.2008 23:56 Post subject: |
|
|
Takk. Noen ganger (les: nesten hver serierunde) er det lett å glemme akkurat det. Målet i år er definitivt ikke høyere enn å få delta i europa neste år. På dette punktet synes jeg også styret har vært godt i forkant av alle andre, mend et er en annen forum-tråd..
Vi har et bra, ungt lag med flere flotte typer det er lett og like samtidig som de 'spiller litt Barcelona' som Hamrén sier (Linken mellom RBK, Barcelona og Ajax har jo vært der siden tidlig nittitallet - bare at det var vel tider hvor Rosenborg var bedre enn begge ) Hadde vi abre hatt en skikkelig goalgetter på topp!... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.06.2008 23:56 Post subject: |
|
|
Noen tanker fra i dag:
- Savner virkelig Stoor. Nå er også han veldig variabel i innleggskvaliteten, men å sette opp Basma for innlegg er stort sett det samme som å gi bort ballen, eller iallefall - det er svært lav andel av innleggene til Basma som blir noe annet enn for nær keeper, for høyt i været eller helt feil retning. Satt og irriterte meg gang etter gang.
- Jeg likte IKKE trekket med Sapara på venstre midtbane, vil heller ha ham på høyre midtbane, innleggsvåpenet og løpene hans blir bedre der.
- I en førsteoppstilling med alle i form vil jeg heller ha Demidov og Tettey sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
|