English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2008 20:58    Post subject: Reply with quote

Det blev en lille skuffelse alligevel i dag, alt er serveret for Stabæk efter denne kampen.
Mye blev ødelagt da Pleu og Iversen måtte ut samtidigt for Storflor og Aas var skuffende erstatninger. Aas skuffede mig meget, han har en del muligheder som han burde have udnyttet mye bedre, lidt Braaten takter fra han. Storflor var også langt fra acceptabelt niveau.
Ellers er det skræmmende forsvarsspil ved målet, Miller er sløv og midtstopperne blev generelt knust i hovedspillet i andre omgang. Det var ikke godt nok.

Vi trykker dog stadig på i andre, selv om den ikke var like god som første. Desværre ser vi at, som tidligere nævnt, kan vi ikke skabe afgørende situationer. Vi tager fejle valg, indlæggene er ikke gode nok og når de er er modtageren ikke skarp nok.
For vi havde mange muligheder for at lukke denne kampen, hvilket vi burde have gjort.
Ellers ville jeg kanske have sat Berbatovic ind i stedet for Kvarme. lidt mere fart i han til at få lukket kampen i stedet for Kvarme som er lidt for treig.

Men jaja, der er klar forbedring at spore og med lidt udskiftninger i laget og lidt mere samhandling kan vi få en acceptabel placering i denne sæson. Seriegull har jeg aldrig troet på alligevel.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
quentez
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 20:59    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å forsvare Aas i dag. Greit nok at han var oppe i de fleste situasjonene, men han var jo direkte elendig i alle involveringene.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:00    Post subject: Re: Offside? Reply with quote

esp wrote:
Er ikke Helstad sitt mål offside? Ser ut som han er i offside i det stussen kommer. Greit den går til Hassan, men Helstad er jo sannelig med i spillet.

Desverre er ikke reglene slik. For meg også virker denne regelen rar. Men det er nesten umulig å dømme på dette.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:01    Post subject: Reply with quote

Fy faan så ufortjent at det forbanna Brann laget berger et poeng her. Forbanna bamsen Karadas som vinner hver eneste duell der oppe. Det var den eneste måten Brann kunne komme til sjanser på. Og der satt den. Helve***!!!

Selv om gutta der bak hadde kontroll på det meste offensive Brann foretok seg (bortsett fra bamsen Karadas hodespill), så savnet jeg Stadsgaard i denne kampen. Vi kunne trengt hans geniale framrykkinger med ball. Hadde Iversen vært på banen i hele kampen tror jeg dette hadde endt i seier.

Men utligningen til Brann (og skaden på Pelu?) var det eneste negative i denne kampen. Vi utklasset Brann, og hadde fortjent å vinne. Formkurven vår er meget bra. Med et solid spisskjøp i sommer nå, en som har de samme kvalitetene som Pelu uten ball (men som er bedre med ball, mer målfarlig osv), så blir dette en meget bra høst.

Erik Hamrén har allerede utrettet mirakler. Takk!
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:01    Post subject: Reply with quote

Mulig Miller rotet på målet, men jeg ble positivt overrasket over spillet hans i dag. Gjorde veldig mye bra!
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:02    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble Iversen byttet?
Back to top
KenMan
Veteran

Det er helt klart ikke offside. Helstad er ikke med i spillet når stussen kommer mot Fakiri, og derfor er det ikke offside.
puckno
Veteran

Bare å stikke fingern i jorda: vi har ikke scoret et ordinært spillemål på hjemmebane på to kamper. Kan ikke forvente mer enn 4 poeng totalt da.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Skuffet nå.

Vi avluttet jo kampen med et lag som er laaangt ifra første 11'ern.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.06.2008 21:06    Post subject: Reply with quote

Den siste halvtimen så manglet vi jo Ivers, Pelu, Kone, Konan, Traore, Stoor. Kan man forvente seier mot Brann da? Neh Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2008 21:06    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:

Som tidligere nævnt i tråden fik han et slag i en duell og var meget svimmel bagefter.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.06.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hva som har skjedd med innleggsfoten til Sapara, alltfor mye luft og for lite kraft. Var mye bedre når han kom, noe må fortelle han at han må skyte innleggene. Skadene på Iversen og Pelu viste med all tydlighet at vi trenger nye spisser i sommer, Aas er uferdig og Storflor kommer aldri til å bli god nok som spiss. Vi trenger etter min mening to nye spisser, et alternativ til Iversen og en rask bakromsspiss som kan konkurrere med Pelu.

For en gang skyld er jeg meget godt fornøyd med Basma som hadde god kontroll bakover samt var villig offensivt og en må nok innse at Basma aldri kommer til å lære hvordan han slår innlegg med kraft.

Strand viste tydelig at han ikke lenger har krefter til mer en en omgang og den siste tiden Strand var på banen var det mye feilpassninger og rare valg.

Miller fortsetter fremgangen og viser en vinduerlig ro med ballen og er kontrollert i allt han foretar seg fortsetter han slik har vi tippeligaens beste venstreback og når Stoor kommer tilbake har vi gått fra å ha et av tippeligaen svakeste forsvar til å kanskje det beste. Offensivt synes vi mangler litt sting vi knoter litt for mye og bevegelsen stemmer ikke helt itilegg skal vi ofte gjøre det litt for fint istedenfor å bare smelle ballen i mål. Dette tror jeg Hamrèn kan ordne over litt tid. Ser egentlig ingen grunn til å klage på dommeren selv om Bakke skulle vært utvist og var litt bortedommer ,men i disse tider må en regne med litt slik.
Back to top
Cingo
Junior

PostPosted: 04.06.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Mye bra spill i dag !
Har troen fremmover , dette blir medalje RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KenMan
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:08    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Den siste halvtimen så manglet vi jo Ivers, Pelu, Kone, Konan, Traore, Stoor. Kan man forvente seier mot Brann da? Neh Smile

Du glemte Stadsgaard. Men vi kunne forventet seier mot Brann, tross disse manglene. Brann hadde 2 sjanser i hele kampen, og da hadde de bare en sjanse den siste halvtimen
longns
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Hverken Pelu eller Aas er gode nok enda for å spille fast på dette Rosenborg laget, finnes ingen unnskyldninger for å ikke kjøpe en god rask spiss dette vinduet.

I tillegg bør Espen Hoff kjøpes inn som kant spiller. Vil også ha økt konkurranse på venstrebacken, derfor kan Dorsin være en løsning.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.06.2008 21:10    Post subject: Reply with quote

KenMan wrote:
RÃ¥nny wrote:

Du glemte Stadsgaard. Men vi kunne forventet seier mot Brann, tross disse manglene. Brann hadde 2 sjanser i hele kampen, og da hadde de bare en sjanse den siste halvtimen

Stemmer. Altså 7 spillere ute.

- Torgeir Børven
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

Harald wrote:
1r9b1k7 wrote:

Som tidligere nævnt i tråden fik han et slag i en duell og var meget svimmel bagefter.

Sånn går det når man spiser for lite.
Back to top
quentez
Veteran

Tror RBK kjøper Sellin fra Byåsen i sommer. Ekstremt rask. 89er som Aas og etter min mening en bedre spiller enn sistnevnte.
Back to top
brattigoal
Junior

PostPosted: 04.06.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tok meg bryet med å lage første oversikt over situasjoner NFF og TV Bergen altså mener spillerne selv bør gå bort til dommer og si fra om noe er galt:

6: Karadas handser - Burde sagt fra til dommer?
10: Bakke klager på straffesparket. Han holder klart. - Burde vel si fra til dommeren istedet?
22: Bakke(?) slår etter RBK spiller. *Ingen reprise vises på denne. Bakke burde vel selv sagt ifra til dommer?
27: Corner. Bakke holder, Iversen header over. Bakke burde sagt fra til dommer at det var straffespark igjen?
40: Karadas med albue i hodet til Iversen. Burde sagt fra til dommer?
40: Dommer stopper spillet fordi Iversen ligger nede, men spillerne fortsetter. Bakke gjør to taklinger med knottene først. Bakke burde nok en gang sagt fra til dommer at det nå for lengst er rødt kort?
45 (2.omg): Demidov feller Karadas. Her burde Demidov sagt fra.
59: Sapara vil ha straffe. Om Brann spilleren rører ballen har jeg vanskelig for å se. Om han ikke gjør det burde vel også han sagt fra til dommeren. Dette er jo det eksempelet flest har trukket frem som kontra til det TV2 klarte å skape til 'Pelu-saken'.
75: Fakiri 'løper i Sapara' med TV2s ord. Reprisen viser Fakiri i fart sette albuen i bakhodet til Sapara da ballen er 5 meter bortenfor hos en annen spiller. Han burde vel sagt fra til domemr og spasert av Lerkendal frivilig?

Paradoksalt nok har ikke jeg mye å utsette på dommeren i dag. Gikk glipp av et par stygge situasjoner som først og fremst linjemennene burde sett. Spesielt dobbelttaklingen til Bakke. Merk at denne listen på ingen måte er ment som en dom over alle dommeravgjørelsen.

Personlig er jeg overrasket over hvor mye ufint Bakke gjorde. Visste det var ille, men får virkelig oversikt når man tar frem penn og papir. At så få situasjoner gjelder RBK-spillere er nok delvis fordi de hadde ballen veldig mye, og at denne også befant seg mye på Branns halvdel. Da blir det ikke så mange nevneverdige situasjoner den veien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jarand
Junior

PostPosted: 04.06.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke hva problemet med Karadas er.
Han søker konsekvent rommet fem-ti m. utenfor 16m.
Det fins en enkel løsning på "problemet", og det er å ta ut dybde og la han gå opp helt alene. Han får ikke kraft på en evt. avslutning, og to-tre forsvarere har få problemer med å plukke opp et par løp i boksen.

Herregud. Skuffende resultat.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.06.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

brattigoal Tommel'n opp!

Ingen grund til at quote hele innleget, nok at nevne han ved navn. Mod.

- Torgeir Børven
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:26    Post subject: Reply with quote

selv om du ikke mener å påpeke "feilene" til dommeren, må jeg si du har et par gode poeng. Bakke bør uansett straffes, ellers blir det forskjellsbehandling.
Men tro meg; Bakke får ingen suspensjon!
toki
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Den klareste er vel heandsen til Karadas.
Ihvertfall slik jeg husket de forskjellige situasjonene.
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 04.06.2008 21:32    Post subject: Reply with quote

Hvorfor slipper vi inn drittmål i omtrent hver eneste jævla kamp? Nesten alle mål vi slipper inn (alt for mange mål btw) er et resultat av elendig forsvarsarbeid. Mad
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:33    Post subject: Reply with quote

ahhhh, ,faan for et ran. Vi pisser på brann i hele 1.omg. Som demi sier, så får vi for mange bytter til å klare å kjøre over i 2. omg.

Men Brann, fyfaan hvor dårlig de var.. Neste like dårlig som viking på søndag.

tung dag!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 11 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb