| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 03.06.2008 14:37 Post subject: |
|
|
| Det er vel bare en nyhet når Bånn-supporterne ikke gjør noe usportslig hth |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske det ble tatt opp at noen kastet papirfly på banen da vi hadde mosaik på nord-tribunen, heller.
Disse papirflyene (av relativt tykke A2-ark) er minst like farlige som disse hule sugerørene som ble kastet fra Felt Z i Bergen. Altså, en ikke-sak. Vi må ikke bli helt hysteriske her. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 03.06.2008 14:46 Post subject: |
|
|
| Var det sugerør da? |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 03.06.2008 14:47 Post subject: |
|
|
| Dersom man anlegger samme logikk som i Pelu- saken, er det vel hensikten som teller. Og det å kaste gjenstander (uansett av hvilken art - såvidt jeg forsto var det her snakk om plastlister?) mot motstanderens keeper er vel ikke gjort for å være hyggelig? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 14:49 Post subject: |
|
|
| Det var noen tynne plastrør som ble brukt i forbindelse med flaggtifoen deres. Sånne små plastflagg som man fikk i Happy Meal-menyen for noen år siden. Tror nok det er kun Riseth som kunne blitt skadet av disse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 14:52 Post subject: |
|
|
| anders1 wrote: | | Dersom man anlegger samme logikk som i Pelu- saken, er det vel hensikten som teller. Og det å kaste gjenstander (uansett av hvilken art - såvidt jeg forsto var det her snakk om plastlister?) mot motstanderens keeper er vel ikke gjort for å være hyggelig? |
Sikkert ikke for å være hyggelig nei.
Denne tråden handler om TV2 skandalejagende journalistikk. Om folk har et genuint ønske om at de skal drite i alle tenkelige utenomsportslige ting som skjer for å lage store saker, bør man iallefall la det passere når slike fillesaker dukker opp.
Det kastes papir og andre filleting på banen fra vår tribune også, uten at TV2 lager noen sak av det. Sånn bør det også være, enten det skjer i Bergen eller Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 03.06.2008 14:56 Post subject: |
|
|
| Notert. Poenget var å understreke ensidigheten i denne 'skandalejagende journalistikken'. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.06.2008 15:07 Post subject: |
|
|
| Det er en temmelig stor forskjell i hensikten med å hive papirfly inn på banen iforhold til å ha gjentatt ganger hevet ting mot motstanderens keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 03.06.2008 15:50 Post subject: |
|
|
Hva gjør Kjernen i morgen? Får vi se en seriøs støttemarkering FOR John Pelu og avstandsmarkering MOT TV2?
Taktikken er enkel. TV2 viser kampen i morra. TV2 trenger bilder av Kjernen for å lage god TV. Store banner blant Kjernen som sier "TV2 ødelegger fotballen" og "Ingen ny avtale til TV2" vil garantert bli synlige på TV-skjermene.
Tar Kjernens medlemmer utfordringen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 16:20 Post subject: |
|
|
| Man må ikke være med i Kjernen for å lage bannere, så det er bare å rive av lakenet på senga di og hente maling i garasjen. Om Kjernen skulle starte en storstilt aksjon mot TV2 vil det bare oppfattes som barnslig sutring. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.06.2008 16:29 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | Hva gjør Kjernen i morgen? Får vi se en seriøs støttemarkering FOR John Pelu og avstandsmarkering MOT TV2?
Taktikken er enkel. TV2 viser kampen i morra. TV2 trenger bilder av Kjernen for å lage god TV. Store banner blant Kjernen som sier "TV2 ødelegger fotballen" og "Ingen ny avtale til TV2" vil garantert bli synlige på TV-skjermene.
Tar Kjernens medlemmer utfordringen? |
Bare som en liten opplysning, det opp til enhver å lage banner. Kjernen lager ikke banner. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.06.2008 16:36 Post subject: |
|
|
Et banner mot TV2 synes jeg bare er tull. Et enkelt banner som sier "Likhet for loven" gjør like mye susen, spør du meg.
Det er et banner som ville vært rettet mot NFF. Og skal man rette sinnet sitt mot noen, må det være NøFF. Et slikt banner ville sikkert ikke skapt så veldig stor oppmerksomhet, men vært en enkel og saklig markering. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 17:01 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Er vel så langt ingen som har filmet seg til straffe nei. |
Tja, mange mener at Nannskog filmet seg til straffe mot Brann(?). I tillegg fikk vel Andrus Velicka gult kort mot VIF da Martin Andresen smadra inn i ryggen på han, noe som i mine øyne var krystallklar straffe. Martin Fillo trakk etter det jeg husker med seg ballen med hånda da han skåret vinnermålet i en kamp for kort tid siden også, noe som må sies å være juks i en kampavgjørende situasjon.
Det interessante her blir for meg definisjonene. Hva gjøres i slike situasjoner som denne Velicka var i? Og kampavgjørende situaqsjoner, hvor går grensen her? Et frispark man får etter juks som ender opp i mål er like fullt kampavgjørende som en straffe. Så hvor går grensen mellom et frispark fra midtbanen som blir mål etter stuss og en 11-meter? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 03.06.2008 17:12 Post subject: |
|
|
| Kan trygt si "Kampavgjørende situasjoner" er en ufattelig dårlig formulering, som burde vært fjernet. Får man straffe imot etter 1 min, på en tvilsom situasjon, så har man fortsatt 89 min til å score både 1 og 2 mål. Blir det ingen flere, så blir faktisk straffen kampavgjørende. Meget uheldig formulering av NFF. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 17:21 Post subject: |
|
|
Ja, for ikke å snakke om hvis man filmer seg til straffe på overtid når man leder 3-0. Kampen er da allerede avgjort, og situasjonen blir sånn sett ikke avgjørende for utfallet av kampen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 03.06.2008 17:26 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Kan ikke huske det ble tatt opp at noen kastet papirfly på banen da vi hadde mosaik på nord-tribunen, heller.
Disse papirflyene (av relativt tykke A2-ark) er minst like farlige som disse hule sugerørene som ble kastet fra Felt Z i Bergen. Altså, en ikke-sak. Vi må ikke bli helt hysteriske her. |
Er det ikke på tide å komme ut av skapet som Brann supporter snart Hedon? hehe...tar poenget ditt om å ikke bli for hysterisk, men det er heller ikke nødvendig å komme med underdrivelser når en kommenterer negative ting om andre supportere eller lag, de bør iallefall konfronteres med sannheten. At Brann fans kaller rørene for sugerør er en annen ting. _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 03.06.2008 19:36 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: |
Aksjon 2:
Alle dere som har bestilt TV2 Sport, si opp skitten. Noen ganger må vi sette hårdt mot hårdt. OK, vi kan gå glipp av en bortekamp eller to. Men det er det verd.
|
denne aksjonen er nå utført!! oppfordrer andre til å gjøre det samme,
tenkte jeg skulle sende mail om det til TV2 også, er det greit for den som skrev sitatet nedenfor at jeg bruker det i min mail til TV2?
| Cypern? wrote: | Istedet for å fokusere på positiv fotball og gode prestasjoner, har TV2 med eksperter en holdning at det er kontroversielle episoder og deretter radbrekking av den skyldige som skal skape seertall og engasjement."
I tillegg er det ett punkt jeg svært gjerne ønsker å belyse:
Har media/TV2 tenkt på hvilke ansvar de sitter med når de time etter time, runde etter runde fokuserer på dommere og situasjonere i forhold til unge spillere? Vet de hva et slikt fokus gjør med holdningene ovenfor dommere og ledere i idrettsnorge gjør? Hvorfor settes det overhode INGEN restriksjoner på dette, hvorfor får ikke media et større ansvar..?? |
|
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 03.06.2008 19:45 Post subject: |
|
|
jeg som skrev det. alt i orden, naturligvis.
Sikkert et par småfeil i formuleringene som du kan rette på, om du ønsker det. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 03.06.2008 20:13 Post subject: |
|
|
takk, da skal jeg bruke den, pluss litt ekstra jeg skal skrive selv.
Opprør starter med små skritt fra mange mennesker  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.06.2008 20:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Kjello wrote: | | Er vel så langt ingen som har filmet seg til straffe nei. |
Tja, mange mener at Nannskog filmet seg til straffe mot Brann(?). I tillegg fikk vel Andrus Velicka gult kort mot VIF da Martin Andresen smadra inn i ryggen på han, noe som i mine øyne var krystallklar straffe. Martin Fillo trakk etter det jeg husker med seg ballen med hånda da han skåret vinnermålet i en kamp for kort tid siden også, noe som må sies å være juks i en kampavgjørende situasjon.
Det interessante her blir for meg definisjonene. Hva gjøres i slike situasjoner som denne Velicka var i? Og kampavgjørende situaqsjoner, hvor går grensen her? Et frispark man får etter juks som ender opp i mål er like fullt kampavgjørende som en straffe. Så hvor går grensen mellom et frispark fra midtbanen som blir mål etter stuss og en 11-meter? |
Gode poeng, Zorac. Kåfjord og NFF får virkelig en stor jobb viss de skal ta skikkelig tak i alle slike avgjørende situasjoner hvor det er noe grums... |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 03.06.2008 21:18 Post subject: |
|
|
kjernen.com sa det bra syntes jeg:
Det blir introdusert flere nyvinninger i denne kampen. De skal ta i bruk et nytt sporingssystem der de kan følge alle spillernes bevegelser gjennom kampen. Den andre nyvinningen er at kampen spilles uten dommer. Istedet skal Davy Wathne dømme kampen fra studio i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 04.06.2008 02:33 Post subject: |
|
|
| Nazistene likte ikke, og diskriminerte mot, folk som var hvite i drakta, mens TV2 ikke liker.. eller.. hvordan var det der igjen.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.06.2008 02:40 Post subject: |
|
|
Jeg ser det er flere som ikke forstår intensjonen med Facebook-gruppa her. Grunnen til at jeg ville starte denne gruppa, er at TV2 i lange tider har overfokusert på såkalte "omdiskuterte" situasjoner og dårlige prestasjoner. Etter hver kamp står Harald Bredeli klar med mikrofonen, og det første han gjør, eller kanskje alt han gjør, er å vise spillere, trenere og dommere videoklipp av mål som kanskje kunne vært avblåst for offside eller hands som kanskje burde gitt straffespark. Det samme får vi servert fra studio om og om igjen. Slike situasjoner kan selvsagt nevnes, men slik det er nå, setter det alt annet som er interessant fullstendig i skyggen.
Jeg har reagert på det lenge, men grunnen til at gruppa ble startet under Pelu-saken, er at tidspunktet passet med tanke på engasjement hos folk.
Last edited by attach on 04.06.2008 03:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2008 02:57 Post subject: |
|
|
283 medlemmer nå. Får håpe de andre laga får pepper denne runden så de skjønner at vedtaket ved gruppa er bra.
Bredli med mic'en er faan så irriterende ja.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.06.2008 11:41 Post subject: |
|
|
Jeg forventer at kjæresteparet TV2 og NFF forfølger Bakkes stygge dobbeltakling av Demi og Basma. Taklingen ble feildømt av dommeren(egentlig utvisning pga Bakke hadde allerede gult kort ). Utvisning ville trolig ha påvirket resultatet. Kom igjen Kåfjord og Davy  |
|
| Back to top |
|
 |
|