English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
anders1
Proff

PostPosted: 02.06.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om denne har vært postet før, men dette er fra kampen mellom Brann og Godset midt i april: http://webtv.tv2.no/webtv...gId=229463 (etter ca 2 minutter, krever Sumo- abb). Helstad faller mye mer teatralsk enn Pelu, og tydeliggjør hensiktene sine på en helt annen måte. Legg også merke til hvordan denne nærmest fleipes bort av Tv2- sporten.

Anders
Back to top
View user's profile Send private message
Mainn
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 22:36    Post subject: Reply with quote

Ser at Mainn, NFF og resten av fotballfolket (minus Kjernen ++ ) er samstemte i denne saken. Hvem har rett? Flertallet selvsagt. Slutt å skyt dere selv i foten, ærlighet varer lengst.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Fælt å se på, anders1!

Legg merke til formuleringa av regelen:

"Dersom spiller klart forleder dommeren til å fatte en feil avgjørelse i kampavgjørende situasjoner, er dette å anse som ”upassende opptreden” i henhold til Sanksjonsreglementets § 2-1 (2) a."

1. Forleder man selv om dommeren ikke biter på?
2. Hvordan kan man vite hva som er kampavgjørende?

Last edited by attach on 02.06.2008 22:38; edited 1 time in total
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor i helvete får ikke Helstad smake på denne "ærligheten" da? Jeg bare spør. Flertallet er selvsagt ikke RBK-supportere, det sier seg selv. Da kan man si at Hitler gjorde riktig ettersom flertallet av det tyske folk var for han. Drøy sammenligning, I know, men poenget er det samme. Å ha flertall betyr ikke å ha rett.

Last edited by uglevett on 02.06.2008 22:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er for demokrati og fri talerett osv, men kan man kaste ut dette trollet? Fyren later som at han er Rosenborg supporter når han er Brann supporter.

(Tenker på "Mainn")
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Enig i den. Hadde jeg styrt forumet hadde en viss IP-adresse tilhørende en Brannsupporter blitt blokert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Dersom Pelu blir idømt noe mer enn et gult kort så FORLANGER jeg at Rosenborg kjører en sak på dette! Man bør uansett klage på det gule kortet som Pelu ble idømt mot Viking (frisparksituasjonen).
Back to top
Ellepo
Proff

PostPosted: 02.06.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Tenk å ha trollet fram over 500 posts. Ikke noe å si på dedikasjonen i hvertfall...
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

fordi jeg er uenig i at Pelu var ramlet, er jeg automatisk Brann-supporter? jeg ønsker RBK alt godt, men er tilhenger av at de får poengene på ærlig måte.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Ingen som kan samle alle disse eksempler på skuespil, så os uden sumoabonnement kan se dem?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Hvis noen låner meg en Sumo-konto i noen minutter, kan jeg prøve å laste ned og finne snutter med Quicktime Pro. Forventer ikke at dette skjer, men still.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Synes det blir knallartig om dette blir gjennomført, faktisk!

NFF legger her opp til et helvete for seg selv dersom de gir Pelu karantene her. Hittil har forbundet kun gått inn i saker hvor det er klare røde kort som er oversett, slik som i Heinz "the Terminator" Müllers tilfelle. Ved å straffe Pelu her mener jeg de danner en presedens som kommer tilbake og biter dem i ræva til de grader. Det er nesten ikke grenser for hvor langt fantasien kan trekke dette. Med tre feilaktige/manglende straffer og ei skåring ved hjelp av aktiv arm hver runde, skal det bli artig å se hvor mye papirarbeid de får i NFF. Hva med folk som jukser til seg et frispark det blir mål på? Og skal en spiller som slenger seg hvor det blir gitt gult kort for filming også gis karantene, eller gjelder det bare for de som klarer å "lure" dommeren?

Synes forøvrig denne blogg-saken til den såkalte journalisten er en fantastisk sak. Han slenger om seg med ukvemsord og utrykk som minner svakt om rasisme. I tillegg drar han frem et poeng ingen andre har brukt, ikke en gang Thomas Myhre. Hvilke fysikkkunnskaper og egne erfaringer han legger til grunn for å kunne uttale at "Iversen umulig kunne tatt den med på brystet", er uvisst. Men han kunne i hvertfall prøvd seg på en vri med å se episoden på nytt først.

Litt pussig at det nettopp er en Viking-supporter som kommer med dette. De har selv en ung og meget lovende herremann ved navn Martin Fillo som villig legger seg med vekslende hell når det frister. I tillegg var det også han som dro med seg ballen med en langt mer aktiv arm enn Iversens da han skårte for et par runder tilbake.

Denne RA-typen prøver seg også med at han hadde gått ut på samme måte mot Rösler dersom det var andre veien. Vel, jeg har hørt fint lite om sinte blogger etter Fillo-jukset. Jeg har heller ikke hørt Rösler gå ut og beklage disse. Kanskje greit å sjekke kvaliteten på glassveggene før man lemper kampestein.

Jeg har lenge ment at blogger er fandens verk. Det finnes heldigvis noe bra, men blogger blir i alt for stor grad brukt som ropert for enhver halv-tomsing med noe på hjertet. Jeg blir ikke mindre bastant etter dette.

Altfor mange benytter seg at retten til å ytre seg, mens altfor få benytter seg av retten til å holde kjeft.

Som nevnt før har jeg intet ønske om å beskytte Pelu eller klubbens håndtering av saken. Jeg ønsker ikke å vinne uærlig. Men om dette var godt for noe, fikk man i hvertfall fram hva som bor i norske supportere, som står i hylekoret og skriker etter offentlig henrettelse av han neger'n på Rosenborg.

Det får også fram enkelte "journalister" som klarer det kunststykke å bli en skamplett på den tabloide drittmølla som en gang kalte seg en statsmakt.
Mainn
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Grunnen til oppstyret er jo selvsagt at Hauge dømte straffe. Hadde han latt spillet gå, hadde dette knapt vært diskutert. Likevel, fortjener de som jukser en straff, som gjør at de selv og andre ser at det ikke vil lønne seg å jukse.
Back to top
brattigoal
Junior

PostPosted: 02.06.2008 22:52    Post subject: Hvor er du Bratseth? Reply with quote

Jeg synes dere som er i Trondheim selv skal sørge for å stenge TV2 ut av Lerkendal på onsdag dersom RBK ikke gjør dette selv.

TV2 har på søndag brutt både PFUs vær varsom plakat i forhold til å ikke gi RBKerne en fair sjanse til å uttale seg i disuksjonen etter kampen (fotballxtra er kryssklippet slik at det kan virke om som Hamren og Pelu vet at dette er blitt en stor sak i media, men det vet de jo0 ikke på daværende tidspunkt).

TV2 har også helt klart brutt sin forpliktelse til å dekke tippeligaen som nøytral formidler. Om dette skal overses er jeg ferdig med å se på fotball.

Uansett hva som nå måtte skje fremover har TV2 allerede vunnet da dette er et veldig forstyrrende element i forkant av Brann kampen.

Selv leser jeg knapt nyheter fra vg, dagbladet, adressa, aftenposten eller TV2 lengre da ingen klarer å ivareta sin intergritet på noe så enkelt som fotball. Tenkt da hvor usaklig de er i spørsmål knyttet il politikk?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

En innrappotering av Tv2 og Dagbladet hadde vært på sin plass. Hvis NFF dømmer Pelu bør Rosenborg av prinsipp prøve saken i rettsvesenet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Edit: Det er gitt gult kort for filming tidligere denne sesongen. Pelu kan ikke straffes hardere fordi dommeren ikke oppdaget det.

Det som svir mest er boikott av produktene som kommer i pausene til fotballsendingene. Skal ikke mye forstyrrelser til føler effekten.

Last edited by Konesseur on 02.06.2008 22:57; edited 1 time in total
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 02.06.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Men Mainn, skjønner du poenget med at Pelu her blir et offer for NFFs plutselige behov for å slå ned på filming i 9.serierunde? Hva med konsekvent regelføring? Du har fått med deg alle eksemplene i denne tråden (Helstad, Fillo mfl...)? I følge NFFs (Kåfjords) logikk burde de fått den samme straffen.
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 22:57    Post subject: Reply with quote

stalet: klart det, men ett sted må man begynne.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 02.06.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Da begynner man i starten av sesongen og slår ned på ALLE tilfeller.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

Hvis de skal forandre praksis må dette flagges på forhånd. Ellers blir det bare surr som på årsmøtet til Rosenborg.
Back to top
brattigoal
Junior

PostPosted: 02.06.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Jeg sjekket straks opplegget etter sending i går og fant rettningslinjer for å melde TV2 til PFU her:
http://presse.no/Spesial/...FRjMXn.ips

Jeg er noe mer usikker på hvor NFF kan anmeldes. De må da vel ha et krav om nøytralitet der også? Jeg vet styret i NFF helt tilbake til Ola By Rises tid hadde personlige interesser av å motarbeide Rosenborg. Dette ble det ikke snakket så høyt om, men de siste årene har vi jo av og til hørt disse murringene komme frem i media også. Bare at denne saken tas opp av NFF er jo fast bevis på at det ligger noe i dette.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Jeg har lenge ment at blogger er fandens verk. Det finnes heldigvis noe bra, men blogger blir i alt for stor grad brukt som ropert for enhver halv-tomsing med noe på hjertet. Jeg blir ikke mindre bastant etter dette.

Altfor mange benytter seg at retten til å ytre seg, mens altfor få benytter seg av retten til å holde kjeft.

Har selv blogget siden før ordet "blogg" ble tatt i bruk i norsk dagligtale (dvs. i over 7 år) og jeg føler vel at jeg nesten må være uenig med deg i akkurat den generaliseringen der. Klart det er mange tufser der ute som blogger, men poenget er HVEM det er som blogger. Når en sportsredaktør i Rogalands Avis, under fullt navn, skriver slikt som dette, så er det noe helt annet enn hva en anonym sekstenåring fra Toten skriver.

Så jeg er selvsagt enig med deg i at det er hårreisende hva han skriver, men jeg kan ikke være enig i at blogging er en styggedom sånn sett. Å lese en blogg er en aktiv greie - langt verre er det med all drittslengingen du finner i kommentarfelt på tabloidavisene, der det ligger på apestadiet - spesielt når det gjelder fotball:

- Sånn er det!
> Dust!
- Nei, du er dust!
> Du er så dust!
- Idiot
>idiot selv!

osv:
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

NFF skal kun anmeldes for usaklig karantene til Pelu og ulik praksis når det gjelder regelverket, itilegg må NFF klare å bevise at Pelu bevist gjekk inn for å filme noe som kommer til å bli fryktelig vanskelig og Pelu sin egen forklaring vil henge høyt. Vi har da litt rettsikkerhet.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

Hvis nogen har lyst til at rette en klage mot TV2 skriver jeg gerne under på den jeg også.

Ja, er for lat til at gøre det selv, undskylder mig med eksamenslæsning

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Konesseur
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:04    Post subject: Reply with quote

brattigoal wrote:
Absolutt. Jeg sjekket straks opplegget etter sending i går og fant rettningslinjer for å melde TV2 til PFU her:
http://presse.no/Spesial/...FRjMXn.ips

Da biter de nok negler tenker jeg...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next
Page 21 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb