English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
germain
Proff

PostPosted: 02.06.2008 21:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt på viddene å kalle dette filming. Pelu faller og tar seg til beina med krampe, men han slår ikke ut med armene og gjør ingenting for å påvirke dommeren. Til sammenligning ser vi at Berre, i videoen fra 2000, aktivt kaster seg ned og flakser som ei kråke.

Det er også lett å se at Viking-spilleren berører Pelu med armen. Det er ikke soleklar straffe, men lignende ting har blitt dømt mange ganger tidligere uten at det har blitt lignende oppstyr av den grunn.

Dette handler ene og alene om at TV2/Dagbladet ønsker å ta RBKs nye trener Hamrén fra dag én (dette er ganske tydelig når man leser db.no sin kommentar i forbindelse med saken) og vise hvor stor makt de har i norsk fotball ved å framprovosere enda et mediesirkus. At Pelu ikke er norsk og dessuten mørk i huden er nok heller ikke helt ubetydelig.

Last edited by germain on 02.06.2008 21:40; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Det største problemet er at TV2 og deres "eksperter" får diktere hva NFF skal gjøre. Hadde ikke TV2 mast noe så inn i hampen, så hadde ikke fotballpresidenten gått ut i media og sagt at "Pelu må straffes".

Hvorfor får ikke Morten Berre livsvarig utestengelse fra fotballen på grunn av alt han har gjort for å undergrave Fair Play?
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 21:40    Post subject: Reply with quote

skal man dømme én for filming i ettertid må de jo ta alle. Hvorfor plutselig starte med det når det er RBK som filmer..

http://fotball.aftenposte...hId=258319

Etter 72 min der.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 21:40    Post subject: Reply with quote

Her har Rosenborg en jobb å gjøre. Nå må de kjøre HARDT mot forbundet for å la de virkelig føle at dette er bare tull. For dette har bare gått over til det tragiske og håpløse.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 21:41    Post subject: Reply with quote

Helstad hadde aldri fått to kamper for å si det sånn. Jeg har sett Helstad falle på samme måte pga av ubalanse i gjennombruddsituasjoner.

Tv2 oppnevner seg selv som anklager og dommer samtidig. Her skal Pelu tydeligvis knekkes.

Last edited by Nåssåladden on 02.06.2008 22:17; edited 1 time in total
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 02.06.2008 21:46    Post subject: Reply with quote

Ingen som har SUMO-abo og kan spole seg fram til 72.minutter av Viking-Brannkampen?
Fra live.tv2.no:
Quote:

Fillo faller som en sekk i straffefeltet og får gult kort for filming. Trolig en korrekt avgjørelse av dommer Øvrebø.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 02.06.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Her må RBK gå høyt ut og kjøre på med advokathjelp. Dette blir jo så nært justismord man kan komme i fotballen om Pelu blir dømt til 2 kampers karantene. Skal man ha regler må man være konsekvente, ikke følge innfallsmetoden etter mediepress.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Nå blir det virkelig spennende å se hva Adressa står for.
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Et annen ting en kan gjøre er at John Pelu og Rosenborg saksøker TV2 og NFF for injurerende uttaleser.
Back to top
Ellepo
Proff

PostPosted: 02.06.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Det er bare for drøyt at NFF skal bøye seg for press i denne latterlige saken. Synes i teorien at det er en bra regel at spillere kan bli straffet i ettertid for filming, men da skal de behandles likt! Denne saken er jo blåst helt ut av alle proposjoner annført av et hårreisende tragisk TV2.

Dette kan da ikke RBK godta sånn uten videre!
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Kåfjord blir slik jeg ser det, notert på dette:
- Vi må ha troverdighet .....

hahahaha!
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:00    Post subject: Reply with quote

Brann- Viking ca 72min http://webtv.tv2.no/webtv...gId=223913 (må ha tv2sport abonnement)
Back to top
reina
Junior

PostPosted: 02.06.2008 22:09    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Nå blir det virkelig spennende å se hva Adressa står for.

Hehehe.....vel innimellom tar jeg meg selv i å lure på om det er Dagbladet jeg leser i når jeg faktisk leser Adressa...så jeg tror ikke det er så mye å lure på...KK finner vel på noe regner jeg med.

Skal ihvertfall gi min støtte på onsdag til Pelu som jeg føler prøvde å være ærlig og innrømme at det ikke var straffe. Kan bli mye spennende sanksjoner nå fremover tror jeg.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Her er svaret etter at jeg sendte en mail til NØFF med injurie som bakgrunnsteppe.

"Norges Fotballforbund takker for din henvendelse. På grunn av stor pågang, ber vi om forståelse for at vi ikke kan svare individuelt på alle henvendelser. Synspunkter vedr. NFFs virksomhet vil uansett bli vurdert, og tatt med i vårt videre arbeid.

Ha en fin dag!

The Football Association of Norway has received your e-mail, and will concider the need for an individual response. Due to the large number of requests, we hope you will understand that it isn't possible for us to give individual answers to everyone.

Have a nice day!

Med vennlig hilsen/kind regards,

Norges Fotballforbund /
The Football Association of Norway

Tel.: +47 2102 9300"
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Hører rykter om at CIA overvåker Rosenborg som del av et enormt komplott, noen som vet noe om dette?

Ro dere ned folkens. Pelu blir første sak, som setter standarden for behandlingen av filming videre- Og så er vi ferdige med den saken, og alle kan begynne å syte på neste sak.
doris
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:14    Post subject: Reply with quote

Ok, den er minst like drøy som Pelu sin. Hadde vel blitt litt prat om denne også, hvis Viking hadde fått straffe og vunnet kampen.
Back to top
Stano_11
Veteran

Blir det karantene på Pelu så mener jeg alle spillerne i Rosenborg som er aktuelle for landslagene (tar også med u-lagene) at de trekker seg med umiddelbar virkning og at de vil holde seg vekke fra landslagene resten av 2008 hvis det blir 2 kampers karantene. Her må vi stå sammen som lag og få disse helvetes NFF folkene til å forstå at nå har de virkelig trampa over streken.
Back to top
Kjello
Forumsjef

Send direkte til folkene i styret istedet. Sendte til Kåfjord jeg hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Det er isåfall viktig å nevne blant annet Helstad, for reglene sier følgende:

"Punkt 9 er nytt og er knyttet opp mot situasjoner hvor en spiller forleder dommeren til å fatte en feil avgjørelse. Det åpnes nå for at en med bakgrunn i video-opptak, kan ilegges 2 kampers karantene for f. eks. å ”filme seg til” et straffespark i tråd med praksis i UEFA fra 2007."

Dermed kan ikke Fillo straffes etter de nåværende reglene. Pill råttent opplegg. Situasjonene er bortimot identiske, men Pelu får laaangt strengere straff fordi dommeren ikke så at han filmet.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 02.06.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Dersom det fører frem for NFF med 2 kampers karantene er det uten tvil den største skandalen i norsk toppfotballs historie.

Ikke fordi det muligens hadde vært håpløst dersom reglene hadde vært klare på dette før tippeligaen startet, men fordi det er noen enkeltpersoner i NFF tilfeldigvis hadde tid til å se på fotballkamp en søndagskveld der Kjetil Rekdal fyret seg opp i studio....

Jeg kunne akseptert det under tvil det dersom den samme straffen allerede hadde vært sonet for blant andre Fillo, Helstad og Nannskog. (Garantert mange flere)

Tragisk...

Hva kan vi gjøre mot de 2 mektigste aktørene i fotballnorge som har en agenda om å få oss og rbk ned fra tronen?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hører rykter om at CIA overvåker Rosenborg som del av et enormt komplott, noen som vet noe om dette?

Ro dere ned folkens. Pelu blir første sak, som setter standarden for behandlingen av filming videre- Og så er vi ferdige med den saken, og alle kan begynne å syte på neste sak.

En setter ikke standaren etter 9 runder, det er noe en gjør i første serierunde, en begynner ikke å endre reglene etter sitt eget godt befinnende for at en ønsker å straffe Pelu. Hva skjedde med å la tvilen komme tiltalte til gode? Det er greit at det ønsker å ta filming ,men det skal ikke gjøres med Tv2 som tiltaler og dommer.

Jeg er enig med Stano her er det bare å statuere et eksempel, itilegg bør en stenge alle treninger for Tv2 og Dagbladet for deres heksejakt og slik bør det forbli helt til dem endrer sin redaksjonelle linje iforhold til Rosenborg.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp dette som er så innmari provoserende. Hvorfor er ikke dette tatt i bruk tidligere i år? Fordi "jukset" var så mye mer tydelig denne gangen? Det var jo ikke det! Enhver tufs med øyne i huet ser at akkurat det samme har skjedd tidligere i år. Synes ikke Pelu filmer noe tydeligere enn andre, så derfor er dette forskjellsbehandling.
Brady
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Det er mulig TV2 har en bitteliten agenda, men ledelsen i NFF er ikke skyldig i annet enn at de er en gjeng amatører som styrer med et begrenset intellekt og mange inkonsekvente og lite gjennomtenkte avgjørelser.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Haha, dette er jo tragikomisk. NFF har latterliggjort sig selv længe nu. Hvis ikke der snart kommer orden i fjøset har det forhåbentligvis konsekvenser for højerestående personer i organisationen.
Mærkeligt at man ikke har slået ned på andre (Helstad) før Pelu. Men man skal da ikke være konsekvent i sine handlinger...
Jeg håber næsten dette får retsligt efterspil, ja hul i hovedet, men det er det NFF driver med også.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 22:28    Post subject: Reply with quote

Røsler blir ikke straffet:
http://www1.nrk.no/nett-t...erdi/59280

Har ikke trenere tidligere fått karantene pga lignende episoder?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45  Next
Page 20 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb