| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.05.2008 20:33 Post subject: |
|
|
Haha, som sagt, Eguren skulle have haft flere chancer. Snak om at sælge en klassespiller for peanuts. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 28.05.2008 20:34 Post subject: |
|
|
| Egueren faktisk. Sløvt forsvarspill. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Storbæk! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.05.2008 20:48 Post subject: |
|
|
Ja, tænkt hvis vi havde svidd af 10 mil. på han. En back som ikke kan slå indlæg er værdiløs i dagens fotball.
Der blev det udlignet, ja. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.05.2008 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke imponert av landslaget. Her blir vi presset så til de grader av Uruguay, et land med mindre innbyggere enn oss. Vi har ikke et snev av offensvit mønster, Carew er vårt angrep.
Jeg vet ikke hva Hareide og By Riise vil, men et slagkraftig landslag har de ikke klart å festet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.05.2008 21:01 Post subject: |
|
|
Ikke specielt imponerende, nej. Folk som Gamst Pedersen og Solli bør ikke være faste. Det bør Høiland og tildels Reginiussen heller ikke være.
Folk som Demidov, Tarik, Tettey og Skjelbred bør få mye mere spilletid.
Jarstei stod frem i dag, vores klart bedste keeper. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 28.05.2008 21:01 Post subject: |
|
|
| Mye av det samme som tidligere, planløst spill fra uengasjerte spillere. Lurer på hvem som kunne fått skikk på landslaget vårt. Hareide er tydeligvis ikke den rette typen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2008 21:07 Post subject: |
|
|
| En erfaren, utenlandsk trener, hadde gjort seg. Bla opp, sier jeg bare. Sør-Korea, Australia og flere andre middelmådige nasjoner har gjort det, så jeg ser ingen grunn til at ikke vi kan. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.05.2008 21:15 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Her blir vi presset så til de grader av Uruguay, et land med mindre innbyggere enn oss. |
35 spillere i de største ligaene i europa, var det det som ble nevnt? Det er ti ganger så mange som norge har. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2008 21:24 Post subject: |
|
|
| Jeg registrerer at bergenserne på VGD syter og klager over at Jarstein var dårlig og at vi har et keeperproblem. Smålig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.05.2008 21:33 Post subject: |
|
|
Jeg må bare få sagt hvor dårlig jeg syns Martin Andresen er! Han ligger der, dypt på midtbanen, som en annen omskolert Rivaldo, og er forrerste mann defensivt og bakerste mann offensivt. Når motstanderlaget har ballen ser han ut som Madonna i Ray of Light-videoen, medspillere og motspillere bare flyr rundt en stillestående kaptein.
Det eneste den mannen er god til, det er å spille pasninger når han får VELDIG mye rom og tid. Så mye, faktisk, at selv mot et relativt lite hissig Uruguay skjedde det veldig sjelden. Med en gang han blir presset, kommer det en feilpasning.
Likevel nyter han nærmest ubegrenset tillit, og er faktisk unntatt fra kritikk fra både trener(e), kommentatorer, dommere, journalister og for alt jeg vet spillere. Ingen kommenterte at Eguren (klassespiller forresten) fikk jogge forbi en uinteressert Andresen i forkant av målet.
Skal vi først ha et "anker" på midtbanen uten defensive ferdigheter foreslår jeg at vi bruker Raymond Kvisvik i stedet. Han har i det minste grunnteknikken i orden. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.05.2008 21:38 Post subject: |
|
|
Fint at Jarstein greide seg bra, han blir nok førstekeeper i VM-kvaliken.
Derimot hårreisende at Alsaker og Semb brukte et kvarter på å forstå at Tarik ikke var offside.  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.05.2008 21:38 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | 35 spillere i de største ligaene i europa, var det det som ble nevnt? Det er ti ganger så mange som norge har. |
Det sier bare enda mer av Norge som fotballnasjon. Vi blir ikke noe bedre før Hareide slutter med spark og flyg fotballen og så må vi få bort disse huleboerlagene som Ham Kam o.l |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.05.2008 21:43 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg registrerer at bergenserne på VGD syter og klager over at Jarstein var dårlig og at vi har et keeperproblem. Smålig. |
En viss kommentator på TV2 med vestlandske aner måtte ta fart og svelge flere kameler for å innrømme at Jarstein var sollid og at målene var utagbare. Måtte bakkes opp av Semb der.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.05.2008 22:07 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | snegle wrote: | | 35 spillere i de største ligaene i europa, var det det som ble nevnt? Det er ti ganger så mange som norge har. |
Det sier bare enda mer av Norge som fotballnasjon. Vi blir ikke noe bedre før Hareide slutter med spark og flyg fotballen og så må vi få bort disse huleboerlagene som Ham Kam o.l |
Uruguay er et av de landene i verden med størst og lengst tradisjoner for å spille fotball. De er to ganger verdensmestere og har i flere tiår sendt avgårde klassespillere til europeiske ligaer.
Norge var outsidere i denne kampen. Når skal vi nisser forstå at vi ikke er en fotballnasjon? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2008 22:11 Post subject: |
|
|
| Klart vi er en fotballnasjon, om ikke kvalitetsmessig sett. Er vi ikke det landet i verden med flest registrerte spillere i forhold til folketallet? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.05.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Jeg synes 2-2 er et godt resultat mot Uruguay.
Til sammenligning har vi deltatt i like mange verdensmesterskap som de har vunnet. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.05.2008 22:34 Post subject: |
|
|
....øh?
Vi deltok i 38, 94 og 98. Uruguay vant i 30 og 50. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 28.05.2008 22:34 Post subject: |
|
|
| Som fotballnasjon faller vi selvsagt helt gjennom sammenlignet med Uruguay. Riktignok er det over et halvt århundre siden sist de ble verdensmestre, men landet er i tillegg regelmessig kvalifisert til VM. Dessuten er vel landet også blant de mestvinnende i Copa America, om jeg ikke husker feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.05.2008 22:36 Post subject: |
|
|
| Uruguay er selvsagt en bra fotballnasjon ,men det er temmelig lenge siden det vant Vm-gull. Det var vel heller ikke med i forrige VM og er en nasjon vi bør være istand til å slå og spille bedre enn på hjemmebane hvis vi skal ha ambisjoner om å være med i mesterskap. Forutsetningen for vi at vi skal få det til er at vi utvikler et velutviklet system på landslaget og spiller på våre styrker for spiller for spiller er det stor kvalitets forskjell i favør Uruguay. At det skal skje under Hareide ser jeg på svært usansynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 28.05.2008 22:45 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | attach wrote: | | Jeg registrerer at bergenserne på VGD syter og klager over at Jarstein var dårlig og at vi har et keeperproblem. Smålig. |
En viss kommentator på TV2 med vestlandske aner måtte ta fart og svelge flere kameler for å innrømme at Jarstein var sollid og at målene var utagbare. Måtte bakkes opp av Semb der.  |
Synes vi skal kjøre Jarstein fremover. Dette er hans mulighet for å vise hva han kan. Opdal har fått sin mulighet og må overbevise en del på klubbnivå før jeg vil se ham i landslagsdrakten igjen.
Men igjen - landslaget slik det fremstår (og har fremstått en god stund) er  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 28.05.2008 22:50 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: |
En viss kommentator på TV2 med vestlandske aner måtte ta fart og svelge flere kameler for å innrømme at Jarstein var sollid og at målene var utagbare. Måtte bakkes opp av Semb der.  |
Samme mann som syntes at ".. det er næsten synd at det ikke blir mål..." etter at VIFs dos Santos kjørte hælsparktunnel mot en Brannforsvarer 16. mai... |
|
| Back to top |
|
 |
|