English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 98, 99, 100  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Litt enig med Hoftun, jeg føler ikke det er der skoen trykker mest. I fjor under Tørum kan jeg dog være enig i at det var et større problem. Men det sier vel egentlig mest om Tørum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2008 18:07    Post subject: Reply with quote

Reportasjen: Forlater Rosenborg
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 19:25    Post subject: Reply with quote

ikke der skoen trykker mest ?? En så stor organisasjon som rbk må vel klare å fokusere på mer enn en ting samtidlig ??

Tror det er alt for lite individuell trening/opplegg/oppfølging i RBK.
Selvfølgelig er sammhandling viktigst nå, men dette er vel ikke noen motsetning til fellestreningene.

Kan ikke være sportsdirektør når du ikke klarer å tenke lengre enn kun dagens problem, ikke morgendagens
cris
Proff

PostPosted: 08.05.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme. Det burde være en selvfølge at spillere som ikke tilfredstiller krav til f. eks utholdenhet gjennomfører et treningsprogram for å få dette i orden. Det er helt uproblematisk å gjennomføre egentreninger sett ift den lave treningsbelastningen som laget har. Spillere som ikke innehar minimumskravet bør selvsagt ikke spille kamper før kravet er innfridd.

At Hoftun unnlater å kommentere dette på en ordentlig måte undergraver hans autoritet - både innad og utad. Jeg må innrømme at jeg har hatt mye større forventninger til Hoftun enn det han klart å fremvise hittil. Han burde være en ambassadør for en god treningskultur - og ikke motsatt som han opptrer nå. Stryk-karakter!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2008 08:51    Post subject: Reply with quote

Og der forsvandt Hollekim ut porten. Måske pga. forholdet til Strand? Også hun har været sygemeldt i længere tid:

Quote:
Hollekim har vært sykmeldt i en lengre periode i vår, og hun har nå forlenget sykmeldingen sin. Det bekrefter mediesjef Nils Heldal i RBK. Ut over dette vil ingen i Rosenborg kommentere årsaken til sykmeldingen.

Siri Marte færdig i Rosenborg

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vegviks
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 09:22    Post subject: Reply with quote

Synes tanken bak en fysisk trener på feltet (og på laben) er en meget god idé, og håper at vedkommende som overtar på laben også skal være tilstede under treningene, spesielt i oppkjøringsfasen og i kondisjonsøvelser
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.05.2008 09:31    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke utenkelig at det ryddes plass slik at Hamrèn kan få sitt eget støtteapparat. Hun skal ha takk for den jobben hun har gjort ,men et voldsomt stort savn tror jeg det ikke kommer til å bli.

Last edited by Keenoir on 28.05.2008 10:45; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.05.2008 10:32    Post subject: Reply with quote

Hva har resultatet hennes vært egentlig?
Bedre fysisk form? Neppe.
Mindre skader som følge av forebyggende trening/god fysisk form? Ikke stort jeg ser.

For ikke å snakke om den respekten hu jo måtte ha kommandert i spillergruppa med [...]vanene sine.

Kaaaanskje man ikke skal se til nyutdannede i RBK?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

supermanns feltmadrass på borteturer..
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 28.05.2008 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke hun ble respektert av spillerne godt nok slik at hun fikk de resultatene hun håpet på. Det er ikke lett for en nyutdannet kvinne som skal lede "late" fotballspillere i bedre form. Dette har hun merket og ikke mestret som har ført til en sykmelding.

Nå må vi vel skjønne at det er ikke optimalt med kvinner i den sportslige ledelsen. Hvertfall ikke når det innebærer å kommandere spillerne til å gjøre ting.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

Om du er kvinne eller mann har ingen betydning, Senador.

Kanskje verdens mest suverene idrettsmann i sin øvelse noensinne, Eric Heiden, hadde kvinnelig trener.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.05.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

Det trenger ikke å ha en betydning ,men det er helt opp til gruppen og individene som er innvolvert.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 14:07    Post subject: Reply with quote

Flytter mitt til sladder.

Last edited by RBKw on 05.06.2008 22:10; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 28.05.2008 14:33    Post subject: Reply with quote

->Fotballsladder
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Med frk. Hollekims utseende, og hennes forhold til Roar Strand er det ikke vanskelig å forstå at det dukker opp mange rare rykter. Personlig har jeg heller liten tro på flesteparten av dem.
senador
Legende

PostPosted: 28.05.2008 15:02    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Om du er kvinne eller mann har ingen betydning, Senador.

Kanskje verdens mest suverene idrettsmann i sin øvelse noensinne, Eric Heiden, hadde kvinnelig trener.

Rett og slett naivt å utelukke at dette kan ha betydning.

Jeg mener at du ikke kan sammenligne en individuell idrett men en person å lede. Det blir selvfølgelig noe helt annet. Her snakker vi om en idrettsgruppe som tror de er seg selv best og må holdes i nakken for å være best.

Ble spillerne i bedre form da under Siri? De er langt unna målet til hun hadde for å si det slik(verdens beste fysikk innen fotball).
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 10:22    Post subject: Reply with quote

Egne fettfjernings-økter

Det er jammen hærlig å følge med på hamrén om dagen..
Virker som om han har planer for alt han bedriver, noe som har vært savnet på lerkendal de siste 5 åra.

EDIT: kanskje litt off-topic denne. Kan godt flytte den til Hamrén-tråden elns.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 30.05.2008 12:17    Post subject: Reply with quote

Vel og bra at man skal kvalitetssikre at kosthold og restitusjon foregår på en fornuftig måte. Det er også godt mulig at kostholdseksperten Henning Svendsen som Hamren skal benytte seg av, er en ressursperson på området. Men jeg tror faktisk at jeg ville ha brukt Olympiatoppen som rådgiver i denne forbindelse. Der har man de beste ekspertene i Norge på området. Jeg må si at jeg blir skeptisk når jeg leser at Rosenborg spillerne skal begynne med egne fettfjerningsøkter. For det første så er det vel ikke et generelt fettproblem i rbk-stallen. For det andre vil jeg tro at et riktig sammensatt kosthold over tid vil føre til at de fleste får det jeg vil kalle matchvekt.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

fettfjernings-treningen det er snakk om sykling, gåing og jogging, sist jeg sjekket var ikke det farlig Razz
tror faktisk olympiatoppen anbefaler sykling og jogging Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg må også si at jeg umiddelbart reagerer på dette opplegget med egne slankeøkter. Virker litt sært.

Ser at også en eller annen selvutnevnt ekspert reagerer i et leserbrev i Adressa i dag. Kanskje noen har avskrift?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.05.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

cris wrote:
Vel og bra at man skal kvalitetssikre at kosthold og restitusjon foregår på en fornuftig måte. Det er også godt mulig at kostholdseksperten Henning Svendsen som Hamren skal benytte seg av, er en ressursperson på området. Men jeg tror faktisk at jeg ville ha brukt Olympiatoppen som rådgiver i denne forbindelse. Der har man de beste ekspertene i Norge på området. Jeg må si at jeg blir skeptisk når jeg leser at Rosenborg spillerne skal begynne med egne fettfjerningsøkter. For det første så er det vel ikke et generelt fettproblem i rbk-stallen. For det andre vil jeg tro at et riktig sammensatt kosthold over tid vil føre til at de fleste får det jeg vil kalle matchvekt.

Uten at jeg er noen ekspert selv, så tror jeg du har misforstått forholdet mellom fett-problem - fravær av bilringer (selv om Iversen har det også) og vekt - fettprosent. Det sistnevnte blir som å tro BMI sier noe om du er utrent og feit eller ikke.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 13:33    Post subject: Reply with quote

Så lenge Hamrèn mente dette var viktig for suksessen i Aalborg og mener det kan hjelpe Rosenborg. Driter jeg i hva selvutnevnte treningseksperter mener.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2008 13:34    Post subject: Reply with quote

Slankeopplegget er ikke mere sært enn det Juande Ramos gjorde i Tottenham da han kom, og det har jo gjort underverker for enkeltspillere som Huddlestone. Jeg tror helt klart det fins spillere i Rosenborg som har litt å hente på optimal matchvekt (bortsett fra de åpenbare).

Diskusjonen flyr på adressa om hvorvidt lavintensiv eller høyintensiv trening er det som gir høyest fettforbrenning per tidsenhet over lang tid. Poenget, slik jeg ser det, er at fettforbrenningen per forbrent kalori er høyere ved lavintensiv trening, og dette er essensielt all den tid Hamrén neppe ønsker å få en gjeng tynne, men overtrente spillere. Med andre ord: mere fett ut med mindre innsats, men mere tidsbruk.

Det viktigste her tror jeg imidlertid er å sende signalet om at kosthold er såpass viktig at man må betale i joggeturer for kulinariske utskeielser. Bedre kosthold = mere fritid, er ikke den pedagogisk, så vet ikke jeg Smile
Buran
Senior

PostPosted: 30.05.2008 13:46    Post subject: Reply with quote

Sergio Ramos oppnådde gode resultater med Tottenham etter at han tok over laget og la noe av "skylden" på slanking.

"- Jeg er fornøyd med at flere av spillerne på laget har slanket seg. De er mye lettere nå enn da jeg tok over. Spillerne skjønner nødvendigheten av slanking", sier Ramos.

Ramos slankekur gir resultater

At enkelte spillere må ha egne økter sier vel det meste om at det er mye å ta tak i Rolling Eyes
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 30.05.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Det som er kontroversielt er hvordan man bør trene for å få ned fettprosenten.

På den ene siden står de som mener at lav-intensitets-trenening (LIT) er best for å forbrenne fett, og på den andre siden står de som mener at høy-intensitets-trening (HIT) er det beste.

De som er for HIT ser ut til å mene at de har "nyere forskning" på sin side, og at LIT-folkene ikke henger med ang. ny kunnskap.

Hamren ser ut til å gå for LIT (ved å sende spillere på joggetur), og det er det en del folk klager på. F.eks

Quote:
Nok en gang et bevis på faglig inkompetanse, tror trenerteamet bør oppdatere seg på dagens realiteter, og ikke leve i et vakum fra 70-tallet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 98, 99, 100  Next
Page 36 of 100

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb