| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 13:06 Post subject: |
|
|
Hva med å legge frem de reelle talla du mener er riktig? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
asf Senior

|
Posted: 27.05.2008 13:14 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Til tross for 75 millioner kroner i kortsiktig gjeld? |
Hva i helvete har det med saken å gjøre? Kortsiktig gjeld betyr ikke at gjelden må innfris i løpet av de nesgte månedene da. Stort sett forsvinner jo gammel gjeld ut og ny kommer inn. Det du prater om er jo bare sprøyt.
Med mindre du har informasjon om hva posten kortsiktig gjeld inneholder er du ikke mer til å stole på enn Iraks gamle informasjonsminister (når det gjelder denne saken). Det Thor Arild sier om at kontantstrømmen for Rosenborg er positiv på denne tiden av året fremstår som langt mer sannsynlig.
Enten får du komme opp med noe fakta eller så får du holde kjeft. For dette er jo bare tull. Faen og, jeg burde heller benyttet tiden min til å få ferdig masteroppgaven i økonomi som skal leveres på mandag. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 13:20 Post subject: |
|
|
Hehe. Prøvd å moderere meg i hele dag, men må si meg helt enig med ASF. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.05.2008 13:24 Post subject: |
|
|
Når det gjelder kontantstrømmen tror jeg den er ganske jevn. TV2-pengene og sesongkortsalg også på høsten. Vanlige billett-inntekter og annen omsetning i sesongen.
Men dette har jeg ikke forutsetninger til å uttale meg om mer enn som så. Den kortsiktige gjelda er slik jeg forstår mye bundet opp mot kostnader i forbindelse med mesterligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 13:30 Post subject: |
|
|
Det er vel først i år Rosenborg åpner for salg av sesongkort etter serien er startet, så å si at den kontantstrømmen er konstant hele året er feil.
Pengene fra TV2 kommer sent på høsten, så du tar faktisk feil der også.
Når det gjelder penger fra CL/UEFA-Cup, får Rosenborg penger på høsten, i starten av året og i mai. Alt ettersom hvor langt de kommer i de respektive turneringene. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 27.05.2008 13:45 Post subject: |
|
|
kortsiktig gjeld kan jo her være forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, skyldige feriepenger, leverandørgjeld osv osv.
Hovedregelen er i alle fall at det er gjeld som forfaller innen 1 år, men tror ikke dette er noe dramatisk beløp mht kontantstrømmen i RBK. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.05.2008 13:47 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Etter at spillerne har fått sitt og reise- og arrangementskostnader er trukket i fra, sitter RBK igjen med rundt 40-50 mill. |
Jeg heller mer mot 40 millioner enn 50 millioner. Kom dere ned på bakken. Butikken er solid, men ikke formidabelt internasjonalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.05.2008 13:48 Post subject: |
|
|
| Det er vel ingen som har påstått det.. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 13:49 Post subject: |
|
|
Har du belegg for påstandene dine? Du lirer ut av deg så mange påstander, uten å kunne vise til noen form for dokumentasjon. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.05.2008 13:52 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Det er vel ingen som har påstått det.. |
Ifra sparing for et år siden er det nå mye mer enn 110 millioner i banken og riktignok 75 millioner i kortsiktig gjeld som det ikke er så nøye med. |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 27.05.2008 14:26 Post subject: |
|
|
Hørte Nils Skutle sa at man tjente 140 mill på CL og kampene mot Fiorentina. Dette er jo netto! så kan ikke ha blitt skrumpet inn til 30-40 mill..... kan det? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.05.2008 15:07 Post subject: |
|
|
| Skutle snakker om bruttoinntekter. Av de går ca 30% tIl spillerne, en del til arrangementkostnader og en del til reisekostnader. kansje utgjør kostnadene 50-55 %. |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 27.05.2008 15:42 Post subject: |
|
|
så rundt 28 mill går til arrangementer og transportutgifter? det er for drøyt...
men vi sporet vel kanskje litt av i snakk om økonomi her.
ingen videre kommentarer på stadion? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 15:46 Post subject: |
|
|
Kanskje på tide med en ny tråd, så kaller vi denne tråden Konesseur? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.05.2008 16:00 Post subject: |
|
|
| Personlig skulle jeg gjerne ønsket å ha en tråd over ting som faktisk skjer med Lerkendal på gjeldende tidspunkt, og en annen tråd for framtidige planer og ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.05.2008 16:28 Post subject: |
|
|
| Søring wrote: | | Når de brøt avtalen med bussene så skjønte de jo at det ikke var profitt i det, men det burde vært en eller annen form for et transporttilbud. |
I kroner i hånda her og nå kanskje. Men bussavtalen er mer vidtstrakt enn som så. Det handler også om goodwill-effekt og omsetningsmaksimering som gir langsiktige driftsfordeler.
En liten tvist de kan foreta er å gi langveisfarende fordeler i forhold til parkering. Produktkvalitet-utjevning vil etter teorien gi et lite løft. Kanskje det dreier seg om relativt små tall men allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2008 20:17 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Kanskje på tide med en ny tråd, så kaller vi denne tråden Konesseur? |
Tråden kan jo hete "Connoisseurs only"
no offence, Konesseur |
|
| Back to top |
|
 |
andersw Junior
|
Posted: 28.05.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Hva faen har inntektene og utgiftene i CL med Lerkendal Stadion å gjøre?
Til topic:
Har ikke fulgt med så nøye, men har RBK offentliggjort noen konkrete planer for Lerkendal, eller er det bare den tegninga på db.no (eller et annet sted, husker ikke hvor jeg så det) vi har fått se? _________________ Kokosnøtter dreper årlig flere mennesker enn haier gjør. Haier dreper omtrent 150 mennesker i året, mens kokosnøtter er skyld i om lag 2000 dødsfall årlig. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2008 00:16 Post subject: |
|
|
Det har med følgende å gjøre:
| Søring wrote: | kjapt spørsmål her: om treningsanlegg og ny stadion skal koste RBK 750 mill som jeg har fått inntrykk av (noen sitter vel bedre informert her) så regner jeg med at det blir et spleiselag med både kommunen, sportslige miljøet der oppe og andre.
spørsmålet er bare hvor mue RBK sin formue lyder på. trur det var i 2004 den var på 140 mill, men bare i 07 tjente de jo ca 140 mill på CL, dette blir jo i underkant av 300 mill. Stemmer dette? |
Klubben har kun offentliggjort det som var i Dagbladet. |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 28.05.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Andersw, grunnen var at jeg ville vite om Rosenborg har store nok finansielle muskler til å starte byggingen av både treningsfelt og stadion, og eventuelt hvem andres om kanskje måtte spleise med dem. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.05.2008 16:49 Post subject: |
|
|
Banken er som regel mer velvillig hvis man har solide langsiktige leietakere som signerer før bygging. Spesielt hvis man dermed øker verdien av eksisterende bygningsmasse i samme smekken.
Hvis man derimot har mye gjeld i eksisterende bygningsmasse og vil bygge noe med tvilsomme prognoser rynker banksjefen på nesen.
For en giganthall ser jeg for meg at HiST/NTNU leier på dagtid i giganthallen, og blir deleier i blokka.
På Lade ser jeg for meg et billig men bra treningsanlegg og oppgradering av Abra når den synger på aller siste verset.
Jeg ser for meg en totalsum på rundt en milliard norske kroner, med 50 millioner kroner på Lade, 15 millioner på Abrahallen og 935 millioner på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 28.05.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Kan aldri forestille meg at de oppgraderer Abra hallen når den takker for seg. Helt håpløst å ha en slik hall borte i ødemarka.
Den må bygges på Lade i lag med det nye treningsanlegget der. |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 28.05.2008 17:15 Post subject: |
|
|
finnes ikke noe skisser for et treningsanlegg på Lade?
Vel, syntes at å pusse opp Abrahallen er bortkastet. Syntes heller kommunen/lokale klubber kunne tatt på seg ansvaret for å drive den for breddefotballen. Vet ikke hvor stort tilbud det er der fra før av, men det er vel gledelig for unge spillere, lag eller folk som sparker bare på fritid? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.05.2008 19:24 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Helt håpløst å ha en slik hall borte i ødemarka. |
De fleste spillerne har bil. Skulle tro man kan finne en kjøreordning for resten. Mange har vel råd til en drosjetur en gang iblant også.
Det er penger og tilskuerne som er de kritiske aksene slik jeg ser det. Det er der tyngden i investeringene må ta veien. |
|
| Back to top |
|
 |
|