| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 27.05.2008 15:40 Post subject: |
|
|
| Kan de være så dumme at de forfremmer assistenten igjen? Jeg mener, Hoftun er jo en hyggelig fyr, men kompetansen, erfaringen og nettverket som trengs for å være en dyktig sportsdirektør har han ikke enda. Nå får man virkelig se UTENFOR brakka, assistent opprykk har aldri vært heldig. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.05.2008 15:41 Post subject: |
|
|
Olympiatoppen har også en spennende kar her i byen; Atle Kvålsvoll. Skjønt han har vel liten erfaring med fotball, dog er han desto tyngre på sportslig utvikling.
Ellers tror jeg vi må se til Fotballforbundets kretser i Oslo for å finne aktuelle kandidater. Høgmo utmerker seg sjølsagt som den mest aktuelle. Semb sitt navn vil vel dukke opp, det samme vil vel Ulseth og Rekdal, skjønt jeg har liten tro på noen av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 27.05.2008 15:43 Post subject: |
|
|
De MÅ se på andre alternativer enn Hoftun. Men hva skal Hoftun drive på med hvis han ikke er sportslig leder? Hva ble han ansatt som?
Håper de ser på kandidatene de hadde til vurdering når de valgte Eggen Jr. Jeg vil anta at flere av dem er mulig å hanke inn i dag, det er jo bare et år siden den prosessen ble gjort sist. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.05.2008 15:46 Post subject: |
|
|
En god kandidat ville vært håndballjentenes ubestridte leder, Marit Breivik. Sjøl om hun mangler fotballens nettverk, har hun gode sosiale relasjoner og et omfattende kontaktnett som hun vet å bruke - vi har jo også speidere til å ta seg av den "aktive" delen. Hun har en lederstil og en tilnærming som ville ha brakt mye godt inn i brakka. Vedder ganske mye på at hun i løpet av relativt kort tid ville ha funnet arbeid til RB også  |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 27.05.2008 15:48 Post subject: |
|
|
fatter ikke hvordan du ser at ullseth har kompetanse til dette??
Og semb vil jo ingen i norge ha...
Hoftun skulle i utgangspunktet jobbe mot alle andre lag enn førstelaget (tror jeg) _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.05.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Det blir helt sikkert Hoftun, når jeg tenker meg om. Det handler for "brakka" om det trygge, som er viktigere enn ekstern kompetanse. Hamren er unntaket, for her var styreleder så presset fra alle kanter. Hvis ikke, hadde Henriksen blitt ny permanent hovedtrener.  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.05.2008 15:58 Post subject: |
|
|
| media wrote: | En god kandidat ville vært håndballjentenes ubestridte leder, Marit Breivik. Sjøl om hun mangler fotballens nettverk, har hun gode sosiale relasjoner og et omfattende kontaktnett som hun vet å bruke - vi har jo også speidere til å ta seg av den "aktive" delen. Hun har en lederstil og en tilnærming som ville ha brakt mye godt inn i brakka. Vedder ganske mye på at hun i løpet av relativt kort tid ville ha funnet arbeid til RB også  |
Er dette en spøk eller ironi? Hun kommer aldri til å få den respekten en slik stilling er helt avhengig av. Du kan ikke legge til grunn at hun har ledet toppmotiverte, seriøse jenteunger. Det er stor forskjell på det og en total mannsdominert avdeling. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 27.05.2008 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg er meget spent på fortsettelsen. Regner med at media graver fram om det skal startes leting etter ny sportslig leder eller om klubben tar en "kjapp en" og oppgraderer Hoftun med umiddelbar virkning med argumentasjon om at han har klart seg veldig bra så langt, har nær kjennskap til klubben, spillerne og de andre ansatte. Når er neste styremøte? Ekstraordinært styremøte i en slik situasjon kanskje?
Dere med god husk og molvarpegenskaper, hvem var det de tre som var innstilt sist? Heggem ++? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke nødvendigvis negativ til Hoftun. Men mener at Rosenborg må gjennom en ny prosess for å ansette ny sportsdirektør. Dette ser det heldigvis ut som de skal, og da føler jeg meg rimelig trygg på at hele det sportslige apparatet er med i prosessen denne gang. Ikke slik som sist. Overkjøre hovedtreneren totalt! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.05.2008 16:25 Post subject: |
|
|
Spør du meg så har styret og Terje Svendsen nå for alvor mulighet til å rette litt opp i sitt dårlige ryktet. Nå kan man ta en ordentlig prosess og finne en sportsdirektør som har erfaring, nettverk og kompetanse som kan TILFØRE Rosenborg noe. Blir det assistent opprykk igjen, så graver de bare sin egen grav.
Ikke noe vondt om Hoftun, men han har ikke disse egenskapene pr dags dato. Det er jo bare et år siden han la opp som fotballspiller, det holder ikke. Har Hoftun ambisjoner om å bli sportsdirektør engang i fremtiden, så bør han være assistent under en skikkelig ressurs som Rosenborg nå forhåpentligvis henter inn. Jeg håper Hoftun også selv, ser at han har mer å lære og ikke tar snarveien til den store stillingen. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 27.05.2008 16:32 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Hun kommer aldri til å få den respekten en slik stilling er helt avhengig av. Du kan ikke legge til grunn at hun har ledet toppmotiverte, seriøse jenteunger. Det er stor forskjell på det og en total mannsdominert avdeling. |
Jeg er ett hundre prosent uenig.
Ikke fordi jeg tror Marit Breivik er en reell kandidat, men fordi argumentasjonen din for at hun ikke burde være en reel kandidat er helt bak mål.
Hvis RBK som organisasjon ikke klarer å gi en lederkapasitet som Marit Breivik den respekten hun fortjener bare på grunnlag av resultatene hun har oppnådd gjennom årene, står det dårligere til med klubben enn selv de mest pessimistiske her inne på forumet kan forestille seg.
Når det gjelder ledertyper og lederstil, så viser historien at det ikke fins noe rett og galt, og det er fullt mulig å oppnå respekt og resultater uten å skremme folk til å prestere, eller gjennomføre styrevedtak for den del. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.05.2008 16:37 Post subject: |
|
|
Enig, Joko. Hoftun blir også en slik lettvindt løsning jeg er redd for at RBK vil velge fordi han har spilt for RBK før og er trønder. Hadde vært artig å fått inn en person utenfra som ikke er fra Lerendal eller en person som ikke har hatt nære bånd til RBK tidligere.
Jeg frykter at styret og stell fortsetter med sin innkompetanse. Det overrasker meg ikke et gram |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.05.2008 16:46 Post subject: |
|
|
| Jarand: Jeg må dessverre si at i RBK så er man avhengig av ledere som sier i fra, er autoritær og holder folk i nakken. Tørum hadde jo en slik tilnærmet lederstil som Marit Breivik. Det fungerte ikke akkurat bra. Spillerne var i dårlig form, de møtte ikke opp til fysiske tester, lavt tempo på trening osv Resultatene var ræva. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 27.05.2008 17:00 Post subject: |
|
|
Håper først å fremst at Rosenborg leter etter en som ikke er/var manager eller trener.
Vi har hentet en trener som har den fotballfaglige ballasten og er opptatt av å bygge ett lag av og rundt trenerapparatet. Nå er behovet en sportslig leder som bygger oppunder den samme tankegangen som Hamren.
Jeg sier ikke at jeg er for Hoftun som fast sportslig leder men han har imponert meg overall etter han kom til RBK. Sånn ift. mange av forslagene i denne tråden så synes jeg han er ett godt alternativ.
Stikkord bør være:
- Erfaring fra å lede store organisasjoner
- Lagbygger
- Mediehåndtering
- Ekte (sympatisk)
- Språk (faller vel nesten under autoritet slik jeg mener det)
Eneste aktuelle navn jeg har som oppfyller kravene er Siem og Høgmo pr. dags. dato.
Begge virker rimelig uaktuelle.... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.05.2008 17:01 Post subject: |
|
|
Styret ansatte Erik Hamrèn som virker veldig lovende. En lignende løsning her hadde vært glimmrende.
Av folk som tidligere har erfaring i Rosenborg hadde jeg blitt veldig godt fornøyd med Per Mathias Høgmo som ville kunne bragt enda mer toppidrettskultur og sørget for at det tiltakene som ble satt igang sist gang han var her blir fulgt opp. Det som taler imot Høgmo er psyken som han slet med sist gang han var her ,men tror problemet blir mindre nå enn hva det var for Eggen og Høgmo (sist gang han var her), grunnen til at jeg tror det er at det istedenfor å måtte stå aleine nå har en sterk mann nede på benken som kan være med å ta noe av støyten. Nils Arne Eggen var en glimmrende buffer for Rune Bratseth og forhåpentligvis kan Hamrèn være noe av det samme for vår nye sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 27.05.2008 17:02 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner tankegangen din, men dette skyldes nok flere forhold enn bare det at Tørum ikke var en slugger som kjørte diktatur og kadaverdisiplin.
Forholdet mellom Tørum og resten av ledelsen i klubben, hvor Tørum etter sigende isolerte seg og ikke spilte på lag, var nok ikke veldig produktivt.
Hele fotballnorge satt med følelsen av at Tørum bare var en midlertidig løsning, og det er ingen grunn til at ikke spillergruppa satt med denne følelsen også. Kombiner dette med at Tørum bare var enda en assistent i rekka av flere, så er det ikke noe mysterium at det endte som det gjorde.
Personen du etterlyser, som kan holde spillerne i ørene, er allerede på plass og heter Erik Hamrén. Dette er hans oppgave. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK<3 Junior
|
Posted: 27.05.2008 17:05 Post subject: |
|
|
Hva med Morgan Andersen?  |
|
| Back to top |
|
 |
Vincent Junior
|
Posted: 27.05.2008 17:14 Post subject: |
|
|
Solskjær hadde vært noe  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2008 17:18 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Høgmo er mannen. Snakker han bra engelsk? |
Snakker han bra norsk?
Høgmo gjorde en del bra når han var i klubben, men jeg vil heller at vi tar inn en person som har erfaring fra større klubber og som kan utfylle Hamren best mulig.
Høgmo er et bedre valg enn Hoftun, men jeg mener det er å legge listen for lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 17:20 Post subject: |
|
|
Solskjær?  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.05.2008 17:21 Post subject: |
|
|
| Har Solskær mer erfaring enn Hoftun? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.05.2008 17:24 Post subject: |
|
|
SÃ¥ ikke innlegget ditt Vincent...
Nei, men han har erfaring fra verdens største klubb. Han er høyt respektert i fotballverden, og han har begge beina godt plantet på bakken.
Tror han kan være mannen til å konkretisere delmål for å nå målet om å bli en topp-30-klubb i Europa. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience,
Last edited by Moltisanti on 27.05.2008 17:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.05.2008 17:31 Post subject: |
|
|
– Vi har to styremøter i juni, og jeg regner med at styret vil kjøre en formell prosess rundt ansettelsen av ny sportslig leder. Det kan nok være veldig fornuftig, sier RBKs daglige leder Nils Skutle til NTB.
Det betyr at assistenttrener og vikarierende sportslig leder Erik Hoftun ikke uten videre rykker opp som fast ansatt sportslig leder.
– Hoftun har hatt to jobber og har gjennom dem styrket sitt kandidatur, men jeg tror likevel det er fornuftig å kjøre en formell prosess gjennom styret før vi foretar en ny ansettelse, mener Skutle.
Les mer: – Ingen automatikk i at Hoftun overtar |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.05.2008 17:32 Post subject: |
|
|
En sportsdirektør bør etter min mening ha god kjennskap til internasjonal fotball og helst ha et navn fra internasjonal fotball. Må ha erfaring innen slik jobbing, og bør ha noen år på baken.
Har vi en slik person i Norge? Hmm nei kan ikke se det umiddelbart. Hva med å se til Danmark og Sverige? Her må iallefall Erik Hamren ta med til råds iallefall.
Erik Hoftun bør aldri i verden ansettes som sportslig leder. Han må få holde på som ass. sportslig leder i mange år til før han kan være aktuell i en slik stilling. |
|
| Back to top |
|
 |
|