| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.04.2008 15:34 Post subject: |
|
|
| Jeg vil si laget jeg stillte opp er meget temposterkt hvor muligens den temposvakeste er Lago, uansett skal en selvsagt ligge lavt og kompakt mot Stabæk for å hindre bakrom for Nanskog, Demidov og Tettey får i oppdrag i å markere ( sparke ned ) Gunnarsson. Så lenge vi ligger veldig kompakt vil det bli langt vanskeligere å få til kjappe raske kombinasjoner eller drible seg igjennom ( Tchoy/Alanzinho ). Når det gjelder angrep må vi angripe hurtig og gjerne langt opp på møtende spiss som holder på ballen til at vi har fått løftet laget fram i banen. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 28.04.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Flat firer kan nok glemmes, det ser ikke ut til at det fører noe sted. Jeg stiller meg bak Keenoirs forslag. Demi får der hjelp av en Tettey som forhåpentligvis vil være bedre i en rolle som passer ham mye bedre enn den tullete vingplasseringen. Deres rolle blir å tette mellomrommet, verken Tchoi, Alanzinho eller Gunnarsson må få noe rom her overhodet. Trill ball (ikke pælm!) opp mot den offensive og kreative trioen Sapara, Ciljan og Traoré. Ivers får sjansen på topp.
Jeg tror desverre ikke laget settes opp i denne formasjonen, men jeg håper. At laget er kopakt og pucher opp og ned er livsviktig i denne kampen. Jeg er forberedt på slakt, men krysser fingrene likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 28.04.2008 15:43 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | blackwater wrote: | | Vi møter her kanskje tippeligaens beste lag (Kanskje bortsett fra Glimt) når det gjelder samhandling/bevegelser. |
 |
Ja faktisk Glimt. Har også sett deres kamper i år. Se bortifra at prestasjonene og at evnen ikke alltid strekker til. Men så vet alle spillerene hva som skal gjøres, hvor det skal løpes. R. Berg har alltid 3-4 alternativer å slå på. To gode vingtyper, samt indreløpere og spisser i bevegelse. Ingebrigsten har gjort en meget god jobb og de spiller mye mere Rosenborgsk enn hva vi selv gjør om dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.04.2008 15:58 Post subject: |
|
|
| Det ørlille håpet jeg har for denne kampen er tankene fra fjoråret da vi også var elendige, men klarte seire som brann, viking, stabæk hjemme om jeg ikke husker feil. Nå er denne borte da, men et lite håp har jeg uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 28.04.2008 16:11 Post subject: |
|
|
For min del er denne kampen historisk: For første gang utenfor europcaupene forventer jeg å tape en kamp. Kan ikke huske at jeg noen gang har vært forberedt på tap i serien. Ever. Da kan det bare gå en vei for meg min del, nemlig oppover. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 28.04.2008 16:13 Post subject: |
|
|
Forventet du seier i 2005-sesongen også? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.04.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Det vil gå til helvette. Det er åpenbart at alle tenker slik også. Trenerne, spillerne, fansen, kritikerne, motstanderne. Vi kom på 5.plass i fjor, og i år tipper jeg vi havner på, tja, 7.plass kanskje. Tenk på det  |
|
| Back to top |
|
 |
Ibux Junior
|
Posted: 28.04.2008 16:47 Post subject: |
|
|
| blackwater wrote: | | Ja faktisk Glimt. Har også sett deres kamper i år. Se bortifra at prestasjonene og at evnen ikke alltid strekker til. Men så vet alle spillerene hva som skal gjøres, hvor det skal løpes. R. Berg har alltid 3-4 alternativer å slå på. To gode vingtyper, samt indreløpere og spisser i bevegelse. Ingebrigsten har gjort en meget god jobb og de spiller mye mere Rosenborgsk enn hva vi selv gjør om dagen. |
Har vi vært på de samme glimtkampene? Vingspillet til glimt oser jo ikke av kvalitet, og det hører til sjeldenhetene at det i det heletatt kommer noen helhjertede løp (oftest på høyresiden). Greit at R. Berg har pasningsalternativer, men de fleste av disse er bakover på banen. Når det gjelder Martins er jeg enig med deg. Kunne faktisk tenkt meg at han flyttet noen mil lenger sør. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.04.2008 17:07 Post subject: |
|
|
Håper på dette:
Jarstein
Stoor - Stadsgaard - Lago - Traorè
Tettey
Strand - Skjelbred
Sapara
Storflor - Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.04.2008 17:10 Post subject: |
|
|
SÃ¥ du vil ha Strand inn og Demidov ut ? HÃ¥per ikke det bli en realitet.
Ut med Strand, skyv Tettey ut som indreløper og Demidov som anker så er du inne på en god oppstilling. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.04.2008 17:11 Post subject: |
|
|
Glemte helt av Demidov jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.04.2008 17:12 Post subject: |
|
|
Håper på dette:
Jarstein
Demidov
Skjelbred - Tettey
Sapara
Storflor - Iversen
Sånn håper jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.04.2008 17:14 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | Håper på dette:
Jarstein
Demidov
Skjelbred - Tettey
Sapara
Storflor - Iversen
Sånn håper jeg  |
Omtrent samme som mot Tromsø altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 28.04.2008 17:16 Post subject: |
|
|
Jeg ser fram til denne kampen.
Stabæk leder serien, og spiller på hjemmebane mot et formsvakt RBK. Stabæk er favoritter. Men så bølgende som vi spiller for tiden kan vi like godt varte opp med storspill og vinne mot Stabæk. Vi har potensial til å banke dem, både hjemme og borte. Spørsmålet er om vi klarer å få det ut. Vi klarte ikke å få ut noe som helst i forrige kamp mot Tromsø.
Kall meg gjerne gal, men jeg tror vi slår Stabæk.
Last edited by Skammels10 on 28.04.2008 17:20; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.04.2008 17:16 Post subject: |
|
|
Jepp.. Men Demidov går ned. Sapara går opp og Skjelbred ned!.
Mot Tromsø: 4 - 3 - 1 - 2
Mot Stabæk: 4 - 1 - 2 - 1 - 2 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.04.2008 17:20 Post subject: |
|
|
| Vrakes Lago til denne kampen bør man begynne å stille spørsmål om hvorvidt trynefaktor går foran ferdighet i trenerteamet. Han var en av ytterst få som får godkjent for Tromsø-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.04.2008 17:25 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | Jepp.. Men Demidov går ned. Sapara går opp og Skjelbred ned!.
Mot Tromsø: 4 - 3 - 1 - 2
Mot Stabæk: 4 - 1 - 2 - 1 - 2 |
Skjelbred går ikke "ned", han går lenger mot høyre. Tettey fortsetter som venstre breddeholder på midten. Disse to spillerne er IKKE gode i disse posisjonene. Eneste virkelige store forandringen er bytte mellom Sapara og Skjelbred, og Konan og Storflor(!). |
|
| Back to top |
|
 |
Ibux Junior
|
Posted: 28.04.2008 17:37 Post subject: |
|
|
Tror ikke 4-5-1 hadde vært helt feil denne kampen med en oppstilling ala denne:
Jarstein
Stoor - Stadsgaard - Lago - Traore
Storflor - Sapara - Demidov - Skjelbred
Konan
Iversen
Ikke optimal posisjon på Skjelbred, men tror likevel det kan fungere. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2008 17:37 Post subject: |
|
|
I situasjonen vi er i nå har jeg tenkt på fryktelig mange forskjellige løsninger med tall. 4-4-2, 4-3-3, 3-5-2 osv. Men eneste løsning jeg kommer fram til er egentlig å stille med de antatt beste i sine riktige posisjoner og at Hneriksen/Hoftun gir følgende taktikk: Spill ball og ha det gøy, gi faen i alt vi har prøvd å si tidligere!
Kanskje spillerne klarer å finne hverandre naturlig der ute. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 28.04.2008 17:40 Post subject: |
|
|
| Sikker på at det ikke er det som har blitt sagt tidligere..? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2008 17:44 Post subject: |
|
|
Jeg forestiller meg vel egentlig mer dette scenarioet: Cl, vi legger om til 4-4-2, vi har trener som i prinsippet er sparket, vi har en assistent som sikkert allerede har skjønt han midlertidig skal overta, vi kan ikke gå videre eller ta poeng i dødens gruppe og presset rundt alle er stort. Akkurat der og da tror jeg spillerne fikk beskjed om å spille ball, ha det gøy, gi faen i alt og teste ut en ny formasjon. Det virka som faen helt fram til Henriksen/Hoftun innså alvoret om at de skulle lede laget halve serien. Da kom en hel masse formasjoner, taktikk og møl som de ikke har klart å lære bort, og som har forvirret spillerne til det vi ser idag. 
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 28.04.2008 17:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2008 17:48 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ha diamanten tilbake. Flat firer kler ikke RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.04.2008 17:51 Post subject: |
|
|
Personlig håper jeg vi stiller slik:
_______________Jarstein_______________
Stoor______Kris_________Lago_____Traore
______________Demidov_______________
__________PCS________Tettey__________
_________Konan_______Sapara_________
_______________Iversen________________
Taktikk: Ha det gøy! Spill ball! Vi klarte å spille ut Valencia. Da skal det faktisk gå ann å spille ut Stabæk også. Problemet her er selvsagt at Tettey og Skjelbred ikke har noen vinger å spille ballen ut mot, som de trives med. Men Traore og Stoor SKAL (nå ser vi for oss at jeg er couch) komme opp i banen. Og de (PCS og Tettey altså) vil jo ha hverandre, Demi, Konan, Sapara OG Ivers å spille opp på, så de vil ha nok av valgmuligheter.
Enten det, eller så må Konan ut av laget og en annen REN SPISS spille på topp med Ivers, og da er det ENESTE alternativ Jo Sondre Aas. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.04.2008 17:55 Post subject: |
|
|
Når det offensive er så til de grader dårlig og laget sliter så mye, synes jeg det er bedre å spille på 0-0. At vi kjører en slik ala "Schalke-hjemme-kamp". Det er bedre enn av vi blotter oss offensivt, får brudd og Nannskog scorer igjen.
Det er selvfølgelig trist å møte komme med dette, men det er bedre med et poeng enn ingen.
Vi kommer ikke til å score hvis vi satser offensivt vi vil bare slippe inn flere mål. Dette kommer stort sett av den elendige jobbingen på midten, spesielt når det gjelder press og defensiv jobbing syndes det gang på gang. Vi får heller ligge kompakt bakover på banen og spille på det vi er god til; støttepasninger.
Det lille håpet offensivt mener jeg kan være at vi setter Storflor som spiss. Han er hurtig og vil tvinge Stabæk lenger tilbake på banen. Iversen kan være der for å ta i mot langballene og Øyvind stikker i bakrommet. Dette vil skape mye mer enn en veldig treg Konan som ikke har noen særlig gjennombruddskraft. Men jeg frykter fortsatt Konan og Ivers på topp og da blir det ikke sjanser dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2008 18:02 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Vi kommer ikke til å score hvis vi satser offensivt vi vil bare slippe inn flere mål. |
Jeg tror det er trygt å fastslå at et ofte blir mål når man satser offensivt. Vi skal ihvertfall ikke utelukke det fullstendig;)
| Quote: | | Det lille håpet offensivt mener jeg kan være at vi setter Storflor som spiss. |
Vi skal altså ligge med alle mann i forsvar og satse alt på ett kort; Storflor? Håper ikke dette blir en realitet, da scorer vi ihvertfall ikke.
| Quote: | | Dette vil skape mye mer enn en veldig treg Konan |
Konan blir bare dårligere og dårligere og tregere og tregere på dette forumet, det overrasker meg. Når det er sagt så er jeg enig i at Konan ikke burde spille spiss, han burde finnes på mdtbanen siden han tross alt er en midtbaespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
|