English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alejandro Lago
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

konklusjonen blir at vi trenger en ny midtstopper eller sentral i topp-klasse, da Demi ikke kan spille begge plasser samtidlig
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2008 13:48    Post subject: Reply with quote

Vi trenger enda en ny midtstopper og som allerede nevnt på Bratz-Tv jobber klubben med å få tak i det. På ankerplassen har vi tre alternativer som er mer enn nok ,mens på stopperplass har vi etter denne sesongen bare Stadstgaard, Nordvik og Demidov. Hvis Lago overbeviser kan han gis ny kontrakt ,men fremdeles bør vi ha en ny midtstopper og behovet blir enda større hvis Demidov overbeviser som anker.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 14:10    Post subject: Reply with quote

Det blir også litt avhengig av hvordan Nordvik utvikler seg. For i utgangspunktet skal det være nok med fire stoppere som holder tippeliganivå.
Jeg synes behovet for å forsterke på spissplass er større.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

Spissplassen trenger en også forsterkninger ,men si hvis Demidov overbeviser stort som anker og Nordvik/Lago ikke overbeviser i årets sesong trenger vi ihvertfall 2 midtstoppere til neste år. Forhåpentligvis overbeviser Lago og Nordvik i årets sesong og vi kan nøye oss med å handle en ung lovende stopper som fjerde stopper foran 2009 sesongen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.04.2008 14:22    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det blir også litt avhengig av hvordan Nordvik utvikler seg. For i utgangspunktet skal det være nok med fire stoppere som holder tippeliganivå.
Jeg synes behovet for å forsterke på spissplass er større.

I utgangspunktet ja. Det blir straks vanskeligere, når et par av disse, samtidig er backupen på andre plasser også. Når suspensjoner og skader da gjør sitt inntog, er det ikke sikkert 4 stoppere er nok.

Prater man rene stoppere, er det noe annet, men slik er det jo ikke i Pottet-e-det-beste-som-fins-RBK.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 14:33    Post subject: Reply with quote

Det var det jeg mente når jeg skriver at situasjonen er avhengig av hvordan Nordvik utvikler seg. Om han rendyrkes som sideback, så er vi nødt til å handle inn en ny stopper.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

Ingen ung, lovende stopper vil komme til rbk for å spille på 2. laget, ganske så sikker på at Nordvik er missfornøyd allerede, tror nok Eggen lovte han en del sjanser i år.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2008 20:46    Post subject: Reply with quote

Nordvik burde jo ha skjønt tegninga og huta seg på utlån i Glimt. Sånn som stoda er nå er han jo tredjevalg på venstreback og femtevalg (faktisk) som stopper. Han har heller ikke vist noe som skulle tyde på at han burde starte når han har fått sjansen.

Muligheten hans ligger i å herja både på 2. laget og på U21-landslaget, i tillegg til på trening. Hvis Miller ikke forbedrer seg og Traore blir flytta opp, kan det jo være en mulighet på backen, men da må han vise mye mer.

Iki yüz, wohoo!

Edit: Sjettevalg som stopper (faktisk). Glemte Basma.
cris
Proff

PostPosted: 18.04.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

Jeg ser fram til at Lago får sjansen fra start som midtstopper og krysser fingerene for at det går bra! Han fortjener utvilsomt denne muligheten! (Også bra at Demidov blir brukt der han sannsynligvis er best).

Men jeg tror jeg skal helle litt kaldt vann i hodet på de som tror på rbk seier på søndag. Det er altfor for mange usikkerhetsfaktorer som preger rbk-laget til denne kampen. Jeg nevner de viktigste;

- "nye" spilllere inn i laget som ikke har hatt liten mulighet til å kjøre seg sammen. Vi kan selvsagt håpe på at deres individuelle ferdigheter holder, men det tror ikke jeg.

- dårlig innkjørt spillestil i laget. Det offensive spillet jeg så mot fredrikstad holder ikke mål - i hvert fall ikke mot et godt vif forsvar.

- nøkkelspillere som Iversen og sapara ute av laget og tettey langt unna toppformen.

- rbks bortestatistikk taler heller ikke i riktig retning

MEN FOTBALLEN ER RUND OG I TIPPELIGAEN FOR ØYEBLIKKET KAN ALLE SLÅ ALLE! Forskjellene mellom lagene er små - og på gode og dårlige dager kan alt skje. Men min fotballekspertise sier dessverre at dette går rett i ....
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.04.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

Da skal vi ihvertfall være glad for at det ikke er DIN FOTBALLEKSPERTISE som avgjør kampen..
Elsker caps lock, har en tendens tilå dramatisere selv den kjedeligste klisje Razz

Er for all del ikke sikker på seier jeg heller, men jeg vil prøve å gjøre en vurdering av laget:

+ Vi har fått inn en meget rask midtstopper, det har vi savnet lenge.
+ Vi har teamet han opp med en skikkelig bulldoser.
+ Vi er kvitt Kvarme fra startoppstillingen.
+ Vi er styrket på midtbanen med en Demidov i form kontra en formløs Tettey som sentral.
+ En formløs Tettey har sannsynligvis blitt bedre siden sist kamp, en uke mer trening.
+ Vi er styrket på venstreback med Trare kontra Miller.
+ Vi kan anta at vi slipper å spille 70+ min med en mann mindre.

Jeg har både håp og trua på en bra søndag Very Happy
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

+ KTE har kommet inn i trenerteamet.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.04.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Enig med cris, har ikke trua på at et par roteringer er alt som skal til for at vi ser bra ut igjen. Hvis vi spiller bra på søndag tror jeg det er mer et uttrykk for potensialet dette laget har enn at de endringene er alt som skal til. Vi trenger først og fremst en trener som vet hva han vil, uten det så vil prestasjonene svinge kraftig uansett hvordan vi setter opp laget.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 18.04.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

ja,ja, så var det dette med håp og tro...

jeg håper at du håper rett og at jeg tror feil Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.04.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Hvis potensialet i laget ligger der er det egentlig ikke det veldig store rokeringene som skal til for å utløse det. En skal heller ikke undervurdere at enkelte av våre spillere ofte tar ut sitt beste i det store kampene jf. med Champions Leauge kampene ifjor høst. Tror fort vi kan få se det på søndag med 25 000 tilskuere på tribunen, magefølelsen min er god. RBK
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 02:26    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
I følge rapporter her inne var Lago meget god RBK 2 sin første kamp ,men ikke fullt så god i deres andre kamp. Uansett tviler jeg sterkt på at han kan gjøre det dårligere enn hva Kvarme har gjort så langt.

Lago var bestemann.
I tillegg vil jeg bare nevne:
- Lago var bedre enn meg. Sebastián Eguren

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
karpin
Junior

PostPosted: 19.04.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

hvordan går det med norskspråket til Lago? så han snakket på morsmålet sitt da han ble intervjuet av TV-adressa forleden... skjønner godt at det er enklere på intervju osv, men hvordan er det på treningsfeltet? han har vel lært seg en del gloser nå, vel?
robbie
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 16:44    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare for Henriksen å lære seg spansk. Slik tusenvis av tenåringer klarer på videregående.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 16:53    Post subject: Reply with quote

Det verste er jo egentlig at Henriksen konsekvent snakker på norsk til afrikanerne, Lago og Sapara..
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 16:55    Post subject: Reply with quote

At han i det minste snakket på engelsk burde være et minstekrav. Selv om jeg selv synes det er litt sært at ingen i klubben snakker fransk.

Jeg håper for all del at Erik Hamrén behersker flere språk enn Göteborgsdialekta.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2008 16:57    Post subject: Reply with quote

Kvarme brukes da litt. Han snakker fransk.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.04.2008 16:58    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Da er det vel bare for Henriksen å lære seg spansk. Slik tusenvis av tenåringer klarer på videregående.

Du synes det er det mest logiske?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

Var det ikke Kjøttulf eller noe i den duren KTE kalte Traore?

Uansett er det håpløst hvis det ikke kommuniseres på språk alle parter kan forstå på trening. Iallfall når en spiller har vært her lengre enn 6 måneder. Hvis dette er spillernes feil og ikke trenerne, er det fortsatt RBK som klubb som må ta et større ansvar og prioritere høyere å lære spillerne et språk alle parter kan.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.04.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Det er mange logiske måter å løse det problemet på. Lære spillerne engelsk og kommunisere på engelsk med dem. La trenerne lære seg flere språk, de får garantert bruk for det i fremtiden. Ansette en person i klubben som behersker flere språk og som kan formidle hva som blir sagt på trening. Den eneste måten jeg ser som IKKE er logisk er den som blir praktisert nå. Hvordan kan Rbk som klubb kalle seg en storklubb å ha den latterlige måsetningen om topp 30 så lenge alle treninger og all informasjon blir formidlet på trønersk...?? Skal man virkelig forvente at alle utenlandske spillere lærer seg Norsk, for så videre å lære seg inngrodd tøndersk? Det hele er rimelig latterlig! Gud jeg håper Kvarme legger opp til sommern og blir ansatt som "språkmann" på treningene!
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 17:35    Post subject: Reply with quote

Jönsson snakker og skriker jo på svensk, med diverse utlendinger på treningsfeltet...:

http://www.dagbladet.no/s...32944.html
Henri
Legende

PostPosted: 19.04.2008 17:37    Post subject: Reply with quote

Alle er enige i at kommunikasjonen må være sånn at alle forstår hva som foregår, men man må forvente at spillerne lærer seg norsk eller engelsk. At treneren skal lære seg 4-5 språk blir litt perverst.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 83, 84, 85  Next
Page 34 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb