| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 07.04.2008 23:22 Post subject: |
|
|
"Riseth-typen" så vi jo igår der han ble latterliggjort av teknisk gode Stabækspillere......
Klubbhora....
 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2008 23:28 Post subject: |
|
|
| Å være kynisk spillestile handler ikke om enkeltspillere ,men om å velge det litt enklere løsningene istedenfor å alltid prøve å spille oss ut av forsvaret så slår man heller litt langt for å minske risiko en tilatter færre folk å gå i angrep og en legger seg lavt og tetter rom for å satse på kontringer. Ingenting av dette gjorde vi idag når vi nok en gang spiller naivt. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.04.2008 23:32 Post subject: |
|
|
Som tidligere Nardo spiller så kan jeg jo med en gang si at Storflor er en møkkaspiller vi ikke ønsker...
Men så til selve kampen...
Jeg må jo selvfølgelig føye meg inn de andres rekker her og bare konstantere at RBK er et middelmådig adeccoligalag slik det ser ut i dag. Alt mangler. Det mangler ferdigheter på spillerne, samhandling mangler og ikke minst innsatsvilje til å faktisk gjøre noe på banen. 6 poeng og serieleder bør være motivasjon nok til å kjempe knallhardt.
Istedenfor bryter hele laget ned mot et bunnlag fra Eliteserien. Mann mot mann blir samtlige RBK spillere rundspilt. Jeg så hele kampen, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har sett RBK spille en så dårlig kamp før. 6-0 seieren til Stabæk mot RBK i sesongen til Hareide var til og med bedre!
Tettey blir rundspilt og fortjener faen ikke mer enn stryk på børsen. Du som gir han en 6`er, hvordan klarer du å argumentere for det? I posisjonen han spiller, gjør han INGENTING riktig. Ikke en eneste ting. Han spiller på for mange touch, spiller sjeldent i lengderetning og maser til spillerne om valg som er helt strategisk feil i forhold til ønsket spillemåte.
Når det gjelder Strand så er det en komedie å se på hvor sakte beina hans går. Det er på tide å legge opp! Nuff said! Du kommer aldri tilbake til godt nivå. Gi deg mens leken er god!
Kone er en latterlig spiller. Her sitter folk på foraet og forsvarer kvalitetene til denne mannen? Si meg, mener dere virkelig denne spilleren forsvarer en plass på laget? Han taper alle hodedueller, han har en touch som er verre enn Frode Johnsen og han avslutter faen meg verre enn en drita carew som skyter med venstrebenet. Amputer beina hans! De duger jo til ingenting!!
Og ellers er det vel bare Jarstein som får godkjent. Katastrofe! Det er helt riktig det Tande P sa etter Lyn-kampen. Alt det RBK har klart å bygd opp, har den siste generasjon klart å bryte ned på 3-4 år. Gratulerer Henriksen, men du er så jævlig planløs i alt det du gjør. JEG, -JEG- kan gjøre en bedre innsats enn det du gjør når vi snakker på et taktisk plan. Skaff deg en fotballfilosofi som samsvarer med planlagte detaljer i spillestil og relasjoner. Slutt å jabb dritt i media om at dette er bra, for så langt unna bra, er det umulig å komme! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på hva NAE tenker der han sitter i Spania, dette er så langt unna det han står for. Håper noen aviser får kommentar fra han snart  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.04.2008 23:45 Post subject: |
|
|
| Glem nå Eggen. Det er fullt mulig å spille feiende flott og effektiv fotball uten å sverge til 4-3-3. Det er en grunn til at så få lag faktisk bruker den formasjonen i disse dager. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 23:47 Post subject: |
|
|
| Jeg tenker ikke spesielt på 4-3-3, jeg tenker på passninger som går kryss og tvers og den totalt manglende fremdriften. Ingen planlagte mønstre, passninger som kun går på fot og alt annet NAE hater. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.04.2008 23:51 Post subject: |
|
|
Ok, da er jeg enig. Problemet er at mange vil rette kritikken mot spillerne. De er det minste problemet. Alt peker på Henriksen. Samtidig er det kanskje ikke ideelt med bråk om treneren akkurat nå. Det skulle tatt seg ut om Henriksen måtte gå av et par måneder før Hamrén tar over.
Ikke at jeg kan sette noen agenda.
Last edited by attach on 07.04.2008 23:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 07.04.2008 23:51 Post subject: |
|
|
OK , mange "harde " ord her nå i skuffelsen, inkl. meg selv.
Et lag jeg har fulgt godt med på de siste sesongene er Stabæk. De spiller en feiende flott fotball, har "typer" og en plan med spillet sitt, fremfor alt har de relasjoner og samhandling. Et morsomt og underholdende lag.
Høres kjent ut dette for oss RBK ere.......som fra en svunnen tid.... |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 23:55 Post subject: |
|
|
I vinter har fokuset vært:
* Hard trening
* Forskjellige systemer
* Tilpasse oss motstanderen bedre på bortebane
* Bli mer kyniske
Alt dette skal i tillegg gjøres av en trener som aldri har hatt ansvaret for annet enn et juniorlag, bør vi egentlig være overasket over hvordan ting ser ut?
Er forøvrig helt enig i at det skulle tatt seg ut om Henriksen måtte gå før Hamren kommer, dette kommer uanset ikke til å skje.
Må si jeg har litt vondt av Henriksen, alltid likt fyren og personligheten. Men her har han rett og slett mistet totalt kontroll over laget. Dårlig gjort av klubben å sette han i denne posisjonen i det hele tatt.
Last edited by longns on 08.04.2008 00:02; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 07.04.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Det er bare å være negative nå. Jeg forventer ikke noe festspill eller seirer før Hamrén kommer og har styrt skuten i 1 år minimum.
Kampen idag var tragikomisk. At tom. Storflor scorte må jo være et glimrende eksempel på det. Flott mål btw.
Å som jeg gleder meg til dress på sidelinjen, og havregrøt til spillerne etter sommeren - uansett hvem som spiller eller åssen vi spiller.
Heia møkkafotball til den tiden. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 08.04.2008 00:01 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke helt om jeg er enig i alt du sier joko, men noen poenger har du. Å trene et tippeligalag , bygge opp en "helt ny spillerstall" i et nytt spillesystem er ikke for ferskinger. En annen viktig faktor handler om å kunne gjøre seg forstått, å greie å FORMIDLE det man forhåpentligvis har av "bilder" oppe i sitt eget hode.
Mangler både bildene og kommunikasjonsevnen blir det graut....
Ellers er det jo tydelig at vi mangler spillere med fart på topp i et 4.4.2 system for å true bakrom. Jeg ble "sjokkert" mot Lyn da det ble hevdet at Storflor skulle true bakrom....
Hva kjennetegner de to beste 4,4,2 lagene i TL :
Brann har fart med Helstad / Winters m.flere, selv om det ble stryk mot AAFK (Tydeligvis en klar undervurdering av motstander)
Stabæk: stor fart med Nannskog, Alanzino m.fl.
Vi har : Iversen ( med rykk som en rullestolbruker)
Koné : ble løpt opp gang på gang av godsets forsvar
Traoré : mangler totalt gjennombruddskraft og fart.
Hva står vi igjen med da for å true bakrom ? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.04.2008 00:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Relasjoner bygges ikke over to kamper, og vi kan ikke drive og flytte og bytte rundt på spillere etter to kamper når vi har et langsiktig mål med dette laget og ikke en gang har (og i hvertfall ikke bør ha) noe mål om seriegull. |
Relasjonene er lite verdt hvis de baserer seg på spillere som ikke holder mål. Pasningspresisjonen blir ikke bedre av at spillere med lav pasningskvalitet som Storflor og Strand fortsatt får mye spilletid. Trond Henriksen viser for meg en dårlig evne til å bygge/ta ut riktig lag. Det handler ikke bare om relasjoner og kontinuitet, men hvilke spillere man bygger kontinuiteten på. Sjøl synes jeg det er totalt hål i haue' at man fortsetter å spille med diamant når man velger å ikke bruke/ikke kan bruke de to spillerne som behersker posisjonen som skal forsvare bruken av denne konstellasjonen. Så lenge Konan åpenbart ikke er et alternativ som offensiv midtbane, så bør Henriksen kutte ut å bruke denne posisjonen fram til Sapara er tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.04.2008 05:55 Post subject: |
|
|
| Det er ingen som har kommentert det mest oppsiktsvekkende med denne kampen: håret til Aleksander Aas. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.04.2008 07:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er rett og slett hårreisende uttalelser fra selveste Henriksen. I Brann har man hvertfall baller til å si at dette var ræva, det har man ikke i RBK. Her er man mellomfornøyd å tape 3-2 mot Godset, et bunnlag fra Tippeligaen i NORSK SERIE!!
Vi slipper inn to billige mål som knapt er sjanser. Vi slipper dem lett til, men vi gir oss aldri. Gutta skal ha ros for at de aldri gav opp, og viser god arbeidsmoral. Med litt tur kunne vi fått et poeng, sier Henriksen.
God arbeidsmoral? Så du de første 70minuttene, Henriksen? Tur mot strømsgodset?
Dette viser hvilket nivå disse RBKtrenerne legger lista. Å få uavgjort med tur mot Strømsgodset er ikke i nærheten av det nivået RBK skal ligge på.
De drar til Spania, Gran Canaria, men det kan umulig foregå noe seriøst og nyttig trening der. Spillerne drikker og fokusere for lite på å bli god. Øvelsene til Henriksen og Hoftun er preget av slapt temp og de forblir bare øvelser i den forstand at de ikke får til å bruke dette i kamp.
Roar Strand er også mellomførnøyd. "....... Men samtidig gjør vi en grei gjennomført kamp, og er klart best".
Man er ikke i nærheten når man ligger under 3-0. Det hjelper lite å trille ball i forsvar 70% av tiden. Man er ikke best da, Strand
Har RBKfolket virkelighetesoppfatning? Nei! Disse uttalelsene er grunn til enda større bekymring spør du meg. Man vil ikke innse at man mangler det meste man trenger for å vinne fotballkamper. Det er trist!! |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 08.04.2008 08:22 Post subject: |
|
|
Mener dere fortsatt at RBK har Tippeligaens beste stall? Jeg kunne ikke tro mine egne øyne slik kampen utviklet seg i går. Men hva kan man forvente med en forsvarsfirer der to spilte Adecco i fjor og en er gått ut på dato? Erik Hamrén får en vanskelig jobb med å rette opp dette skakk-kjørte RBK-laget.
PS: Koppinen (eller Crappinen som dere visstnok kaller ham) var banens beste i kampen TIL-Vålerenga, og er inne på Rundens lag i de fleste medier. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Hulsker kan Brenn Senior
|
Posted: 08.04.2008 08:47 Post subject: |
|
|
Min mening om gårsdagens kamp er at, Ja du kan gjerne bli solgt for min del mr.Kone! For noe så slappt som deg i går, har jeg aldri sett på en fotball bane. Du hører hjemme i 3 div.
Mr. Konan, du å syter i til media at du vil bort, SÅ dra da! Du å er en slappfisk og en "ballkunstner". Med hælspark i vildens sky og feilpassninger for the wind.
Tettey, du må være den i verden med mest feilpassninger iløpet av en kamp. Du er tydeligvis evneveik så det holder og muligens en smule blind, med en dæsj av farge blindhet. Du ser jo Svarte og hvite drakter på alle sammen der ute på banen, mens du hopper og spretter som en liten hoppetusse.
Nei, ut med Kone, Konan, Tettey og Kvarme. Gi meg Den danske kjempe, Vår alles kjære Jo Sondre Aas, Gi Pelu en sjans og for gud skyld, kom i form Ivers..Spill mere PS3 om det hjelper..bare kom i for, gjør d som trengs.. _________________ Gi oss Daniel Braaten tilbake. Å gi oss en skikkelig spiss, selg steffen! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.04.2008 09:11 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Jeg synes det er rett og slett hårreisende uttalelser fra selveste Henriksen. I Brann har man hvertfall baller til å si at dette var ræva, det har man ikke i RBK. Her er man mellomfornøyd å tape 3-2 mot Godset, et bunnlag fra Tippeligaen i NORSK SERIE!!
Vi slipper inn to billige mål som knapt er sjanser. Vi slipper dem lett til, men vi gir oss aldri. Gutta skal ha ros for at de aldri gav opp, og viser god arbeidsmoral. Med litt tur kunne vi fått et poeng, sier Henriksen.
God arbeidsmoral? Så du de første 70minuttene, Henriksen? Tur mot strømsgodset?
Dette viser hvilket nivå disse RBKtrenerne legger lista. Å få uavgjort med tur mot Strømsgodset er ikke i nærheten av det nivået RBK skal ligge på.
De drar til Spania, Gran Canaria, men det kan umulig foregå noe seriøst og nyttig trening der. Spillerne drikker og fokusere for lite på å bli god. Øvelsene til Henriksen og Hoftun er preget av slapt temp og de forblir bare øvelser i den forstand at de ikke får til å bruke dette i kamp.
Roar Strand er også mellomførnøyd. "....... Men samtidig gjør vi en grei gjennomført kamp, og er klart best".
Man er ikke i nærheten når man ligger under 3-0. Det hjelper lite å trille ball i forsvar 70% av tiden. Man er ikke best da, Strand
Har RBKfolket virkelighetesoppfatning? Nei! Disse uttalelsene er grunn til enda større bekymring spør du meg. Man vil ikke innse at man mangler det meste man trenger for å vinne fotballkamper. Det er trist!! |
Alt det han sa.
(men nå skjønner jeg ikke at noen klarte å misforstå Ciljan-kommentaren hans heller jeg da.) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.04.2008 09:12 Post subject: |
|
|
| Billige baklengsmål og lite flytt framover nok en gang. Når skal RBK finne tilbake til sitt gamle jeg.....? Håper VG, TV2 og resten av kloakkmediene slutter å snakke om fordelsdømming for RBK; Demi ble holdt igjen på sidelinjen på det ene baklengsmålet av 4. dommeren...... |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.04.2008 09:22 Post subject: |
|
|
Rosenborg fremstår nå som det norske landslaget. Mange personlige feil, ikke antydning til struktur i det offensive spillet. Her gjøres det feil på feil.
Her er det så mye å ta tak i at Henriksen har en formidabel jobb fram til Hamren tar over. Slik det ser ut nå så virker det som han kommer til å overlevere et lag som sliter under midten på tabellen, spillere som ikke har peiling på hva de skal gjøre. Et generellt dårlig lag. Synes synd på Hamren som ser ut til å få et lag som ikke holder mål. Han kommer til å få mye å gjøre.
Får nesten håpe han tar en Gunde Svan. Sier opp alle trenerne... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.04.2008 09:26 Post subject: |
|
|
| Jeg er redd for at Hamren ikke får den makten og støtten han kanskje trenger når han begynner med oppryddningsarbeidet. Jeg tror at kameratklubben på brakka vil motsette seg å se f.eks at Henriksen blir uønsket av Hamren. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.04.2008 09:34 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Billige baklengsmål og lite flytt framover nok en gang. Når skal RBK finne tilbake til sitt gamle jeg.....? Håper VG, TV2 og resten av kloakkmediene slutter å snakke om fordelsdømming for RBK; Demi ble holdt igjen på sidelinjen på det ene baklengsmålet av 4. dommeren...... |
Ja som om det ikke var nok med dårlig spill fikk vi denne i fleisen av Terje H. Kanskje ikke uten grunn at vi tar færrest poeng med ham som dommer. Jeg overvar kampen på Marienlyst (dvs uten repriser) og synes at D. Nielsen altfor ofte fikk gå opp med albuene rett ut, dessuten hadde han et par sene taklinger som godt kunne resultert i kort. Og OPPÅ dette klarer 4.dommer å drite seg ut. SELVFØLGELIG blør ikke Demidov lenger når han har 4,5 meter dasspapir stappa oppi nesa. Det er fysisk umulig. Regner med at TV2 knapt nevnte dette under sin sending, eller hur? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.04.2008 09:46 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Mener dere fortsatt at RBK har Tippeligaens beste stall?
PS: Koppinen (eller Crappinen som dere visstnok kaller ham) var banens beste i kampen TIL-Vålerenga, og er inne på Rundens lag i de fleste medier. |
Jeg tror aldri seriøse RBK-supportere har hevdet at vi har den beste stallen. De som har fulgt med en stund er innstilt på at vi fortsatt er i ferd med å sette laget etter et generasjonsskifte, og at en plass blant de tre beste er målet. Om det ikke skulle oppnås er det heller ingen krise.
Krappinen var RBKs beste i fem-seks kamper i fjor også, men var til gjengjeld forferdelig dårlig i enda flere.
Vi får avvente og se til høsten om Koppinen har unngått nye skader og fortsetter sitt storspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.04.2008 09:47 Post subject: |
|
|
| Spiller for spiller mener jeg vi inviduellt sett har det beste spillerne ,men det hjelper ingenting når det ikke evner å spille som et lag og det er trenerens feil. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 08.04.2008 09:55 Post subject: |
|
|
| Kontinuiteten er det for lengst slutt på uansett. Har vi tro på Hamren, må det bety at han får forme spillet etter eget hode. Det innebærer også at han må stå 100% fritt til å velge eget støtteapparat. Dessverre har jeg også 0% tillit til administrasjonens evne til a stå ved, og backe opp, egne valg, de har sviktet gang på gang på gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.04.2008 10:11 Post subject: |
|
|
Hovedproblemet ligger i det defensive. Selv om ikke samhandlingen offensivt er som i glansdagene så scorer vi bra med mål tross alt (42 kamper på rad med scoring er det ikke ?).
Kvarme bør ikke på banen mot FFK neste helg, og midtbanen trenger en alvorlig oppstramming i det defensive arbeidet. Vi har knapt en gjenvinning i midtbaneleddet med mindre motstanderen gjør klare feil, og det holder ikke med lett jogging bakover når vi mister ballen. Det er vanskelig å vinne kamper om vi skal fortsette å slippe inn 2-3 mål i hver kamp.
Det samme var problemet i fjor. Vi scoret bra med mål da også, men slapp inn uhyggelig mange billige mål som kostet oss poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
|