English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jarln
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 19:53    Post subject: Reply with quote

RBK<3^ wrote:
foreslår og sette inn Lago eller Statsgård og ta ut tettey for så og bytte plass med Demidov. Han har vel erfaring fra "anker på midten rolle".

Samtidig som vi gjør dette, bør vi legge om til 433 med Pelu eller noe på høyrekanten Very Happy

Må være litt mer systematiske i oppskriften.. og stjerna funker jo mildt sagt gansk dårlig om dagen.. Lyn-kampen var jo ikke akkurat no å synge om den heller :!
Back to top
View user's profile Send private message
slongva
Junior

PostPosted: 07.04.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

Synes det var litt irriterende med det andre målet. Irriterende at Rosenborg v/Demidov må ha 10 mann fordi Paulsen gjorde en forseelse. Hvorfor kan ikke fjerdedommeren sende inn Demidov med en eneste gang, slik at Rosenborg ikke skal bli straffet for noe Strømsgodset gjorde?
Back to top
Pkaill
Junior

PostPosted: 07.04.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:
gud hvor sint og frustrert jeg blir Sad

Støtter den Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 07.04.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å slutte å irritere meg over Hauge:

1) Foran 1-0-målet skal Kvarme ha frispark. Fire trekk senere scorer Godset.
2) Hvorfor får ikke Demidov komme inn på banen foran 2-0 målet?
3) Hva gjør Konan galt i situasjonen som burde ført til 2-1, og som Hauge blåser av?

Statistikk viser at vi bare tar halvparten av poengene sammenliknet med vanlig uttelling, og Hauge ser ut til at han har tenkt å følge opp i dag også.

Når det er sagt, synes jeg vi gjør en horribel omgang defensivt. Tettey har vært skyld i særdeles mange farlige situasjoner og kontringer imot.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

For noe latterlig dårlig, det er jo ikke noe framgang fra i fjor. Hva i svarte har de jobbet med på lerkendal i vinter? En umotivert Kone på topp som tenker mest på hva han skal syte om i avisen i morgen og et trenerteam uten taktiske egenskaper. Laget henger jo ikke sammen defensivt i det hele tatt. Rett og slett pinlig og se på. Få ut Tettey og flytt Demidov opp i ankerrollen og inn med Stadsgaard.
Back to top
Tommærn
Veteran

Tettey må ut. Håper bare ikke dette setter fyr i det berømte anker spørsmålet igjen. Tettey er mannen for fremtiden men er ikke i form etter skaden han pådro seg.
Back to top
Harald
Forumsjef

En anden ting som er gennemgående er at vi stadig ikke tør udfordre, en flok skræmte unger som løber rundt der ute.
Og hvorfior fanden skal vi spille frisparkene vi får tæt på mål tilbake eller en kort pasning til siden når vi ikke kan spille os i gennem. Send ballen ind i boksen!
Ellers venter jeg bare på undskyldningerne om at kunstgræsset ødelagde osv osv.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jan Banan
Junior

PostPosted: 07.04.2008 19:56    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke dommeren sin feil at vi ligger under, men Hauge har gjort ett par merkelige ting, hvorfor får Miller gult kort? Og hvorfor har ikke Nielsen fått gult kort enda? Er jo stadig oppe med albuen.
Back to top
longns
Veteran

Slapp av, jeg diskuterer ikke Tettey på dette forumet lenger.
Back to top
Brady
Veteran

Er vel ganske klart at Tettey mangler kamptrening. Touchet og ballfølelsen er ikke som den skal etter å ikke ha spilt kamper på lenge.

Det man kan gjøre er å sette inn Stadsgaard og flytte Demidov frempå midten.

Roar Strand har med unntak av langskuddet også vært helt håpløs. Sitter Berbatovci på benken? I tilfelle ville jeg gjerne sett ham på banen.

Hovedproblemet har dog vært dårlig bevegelse hos spissene, og da i særdeleshet Kone som også har rotet vekk ballen når han har fått anledning. Jo Sondre Aas bør få en hel omgang nå.
Back to top
Pkaill
Junior

slongva wrote:
Hvorfor kan ikke fjerdedommeren sende inn Demidov med en eneste gang, slik at Rosenborg ikke skal bli straffet for noe Strømsgodset gjorde?

Ballen skal vel være ute av spill først, etter at 4.dommeren har godkjent at spilleren er klar.
Back to top
keschaa
Veteran

Cypern: Kjøp boksesekk, det gjorde jeg etter nedgangen i 2005.
Funker faktisk.

Henger den opp etterpå, for å si det sånn. Er sikker på at ST hadde dratt noe bedre opp av hatten en Roy Miller.
Harald
Forumsjef

"Offensivt er det for såvidt okay" Pak sækken Hoftun, din idiot, det er faen ikke okay det som bliver præsteret!

EDIT: omstrukturering

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 07.04.2008 19:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
^Mirth
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Pkaill: Andre målet så er det faktisk Tettey som har ansvaret for Nielsen. Tettey er dessverre aldri i nærheten. (Grunnet at Tettey er så feilplassert i den situasjonen har til og med Miller tatt et lite steg vekk fra sin mann som ligger litt lenger ut en Miller, noe som gjør at det trolig hadde blitt skummel om innlegget hadde gått over Nielsen også).

Tettey har rett og slett vært fryktelig dårlig.

RBK spiller med lavt tempo (mange touch) og tidvis lav innsats, ser det ut til.

Hauge dømmer ihvertfall ikke i favør av RBK, noe det virker som han stort sett alltid er nøye på å ikke gjøre. Når Hauge først gir gult kort, så gir han det i en situasjon hvor Miller bommer på ballen, og liggende snur seg og sparker ballen over linjen, hvorpå Ohr løper inn i hodet på Miller (og faller som om han ble skutt) og aldri er i nærheten av noen ball. Hvordan kan det bli gult til Miller??? For ikke å snakke om alle avblåsningene mot Konan Ya, som jeg ihvertfall ikke alltid skjønner.
Back to top
vingback
Veteran

Hoftun: "offensivt er vi ok"

Ja? Ser vi samme kamp?
Back to top
Haavard
Senior

Helt enig. Få inn Stadsgaard og flytt demidov på midten.

Hvor er entusiasmen i spillet?

Helt håpløs omgang. Det er jo så dårlig balltempo og lite bevegelse i angrepsspillet at det ser ikke farlig ut i det hele tatt. Tettey kan jo faen ikke å sprarke ballen. Kan noen se å få lært gutten å skyte eller legge inn?

Vi er dessuten alt for lite kompakte i det defensive arbeidet. Strømsgodset spiller gjennom alle leddene våre lett.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 07.04.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Ganske så nitrist omgang, ja. Og det selv om vi har sjanser nok til å score mål.

Alle som har krevd at vi spiller 4-4-2 bør se nøye etter hvordan vi opptrer når vi skal spille oss ut og hvordan vi opptrer mot etablert forsvar. Det fungerer rett og slett ikke. Sjansene vi får kommer stort sett på kontringer etter at vi vinner ballen i gunstige situasjoner, sånn jeg ser det. Mangelen på et spillemønster i 4-4-2 er åpenbar av det jeg har sett.

Arbeidsfordelingen defensivt blandt de på midtbana virker også tåkete. At vi slipper inn billige mål, må man jo bare regne med all den tid Kvarme fortsatt får spille. Sad
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 07.04.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
.

Hovedproblemet har dog vært dårlig bevegelse hos spissene, og da i særdeleshet Kone som også har rotet vekk ballen når han har fått anledning. Jo Sondre Aas bør få en hel omgang nå.

Hovedproblemet har strengt tatt vært posisjoneringene til forsvarsspillerne ved innleggene til Godset og Tettey sin utrygghet med ball,spør du meg.
Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 07.04.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Funker faktisk.

Henger den opp etterpå, for å si det sånn. Er sikker på at ST hadde dratt noe bedre opp av hatten en Roy Miller.

Miller kommer nok til å slå til etterhvert slik både Stoor og Dorsin gjorde. Er idiotisk å slakte spillere før e har vert 6mnd i klubben. I dag er det midtbanespillere som har skyld i begge baklengsmålene.
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 07.04.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Funker faktisk.

Det er vel hoftun sitt verk.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 20:00    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet er manglende bredde, og horribel defensiv samhandling...samt en Tettey som mister ballen hver eneste gang.
Kone er dårlig med ball, men kan score målet vi trenger, og Konan er rett og slett vår beste i denne omgangen. Er bevegelig, mister aldri ballen, og skaper sjanser for laget.
Back to top
Ingeman
Veteran

Fy fan. Jeg blir så frustrert! KA fan skal vi gjør med dette? Vi e jo håplaus!! aaaaah!!!!!! Helvettes Henriksen!!

Helvetta!
Back to top
Pkaill
Junior

Slutt å skylde på Hauge. Er ikke han som gjør om rundt 60% ballbesittelse til et par-tre mål....Det må spissene våre stå for...

Verdien på Kone kan neppe gå særlig opp.....
Back to top
Lomaxx
Veteran

Hauge gir gult kort til Miller fordi han ikke tørr noe annet i henhold til media. Han kan jo bli hengt ut for favorisering. Det var for feigt. Hvis det var nok til å få gult så har jeg sett taklinger som tyder på røde kort både titt og ofte for begge lag, men mest for godset.
Godset har spilt ut Rosenborg som de pleier å spille ut andre. Presse dem in sentralt og demme opp. Dess er det ingenting som ligner på gode gamle rosenborg som kunne være i angrep før motstanderen hadde rukket å summe seg. Jeg vil se angrep hvor vi angriper på begge sider og splitter forsvaret
Kommentatorene skal i hvertfall få skryt for å holde seg objektive og sitter inne med mer kunnskap enn Semb og Alsaker

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

Hvor er innsats og engasjement?
Spillscenarioer som dette, ser vi gang på gang
Ballen har vi, men sjansene kommer ei
Må ærlig talt si jeg begynner å bli dritt lei

Tettey slurver, og det samme med Miller
For å treffe ballen, kanskje han burde bruke briller

Vi må skape sjanser, og få bevegelsene inn
Det vil redde kvelden min
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 20, 21, 22  Next
Page 10 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb