| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 31.03.2008 20:38 Post subject: |
|
|
Antar Henriksen er fornøyd med seier i dag og gjør minimalt med endringer til SIF. Never change a winning team. Mulig Pelu må erstatte Ivers om han er skade.
Fra spøk til alvor: Hvordan i herrens navn kan noen forvente at Rosenborg skal spille småspill på midtbanen med dagens firer? Setter Juskas opptreden på debut/nerve-kappa, men Strand og Storflor hadde lite for seg i dag. Strand gjør kloke ting med ball, men synes alderen er i ferd med å ta han KRAFTIG igjen. Spiller på det safe og skaper ikke like mye som tidligere. Storflor må være norgesmester i feilpasninger og ballmiss!
Utover det må jeg si at forsvaret var bra i dag. Kvarme kan byttes ut, men Stoor, Demi og etter hvert også Miller ser bra ut. Syntes, med et par hederlige unntak, at vi så svært bra ut defensivt og det er det lenge siden jeg har syntes!
Min vurdering: (karakter 1 -10)
Jarstein: Trygg med ball, kommuniserer godt. Gode igangsettelser. Ikke satt på allverdens prøver. 7
Stoor: En av hans aller beste i rbkskjorte. Fint driv offensivt, vilje til å bidra. Ok defensivt og godt steg. 8
Kvarme: Startet bra, men ble etterhvert avkledd av Holmen. Har sett sine beste dager. 3
Demi: Bryter fint foran og viser ro og kontroll. Spiller med mye tyngde tross sin unge alder. 7
Miller: Starter nervøst og virker utilpass. Spiller på seg selvtillit. Viser bra grunnteknikk. 5
Savolainen: Ingen god start. Premierenerver? Unødvendige ballmiss og sleit med touchen. Ble aldri helt venn med ballen. 4
Strand: Spiller på det trygge. Kloke valg og mye vilje. Reddet tre poeng mot slutten. 5
Ciljan Skjelbred: Løper mye og holder intensiteten oppe. God både med og uten ball. Flink til å sette opp andre. Kom overraskende godt ut av oppgaven som anker. Koker litt mye i topplokket til tider. Burde scoret. 7
Storflor: Klarer ikke å bidra som bakromstrussel, men kombinerer fint med Ivers/Ciljan. Til tider litt usynlig. Mange litt for enkle ballmiss. 5
Ivers: Ikke helt venn med ballen. Burde scoret. Uvanlig dårlig tilslag til ham og være, men hakket mer bevegelig enn i vinterkampene. 6
Kone: Sterk i luften, men litt for stasjoner. Iskald fra straffemerket. 6
Traore: Fin grunnteknikk og frekk med ball. Fint mål. Setter fart i kampen med innhoppet sitt. 7
Konan: Skaper større bevegelse på topp. Stor vilje. 6
Aas: Kanoninnhopp. Skaffet straffe og kunne puttet et til. Nydelig ballbehandling for straffen. 6 _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 31.03.2008 20:41 Post subject: |
|
|
Så ikke mye til den truinga av bakrom som Storflor skulle. Synes han var svak. Selvom jo han gikk i et par dueller, men det er også minstekravet av hva en kan forvente av en fotballspiller.
Stoor var jo klart banens beste, fantastisk kamp av svensken! Synes ellers Savolainen var svak, men mulig han hadde nerver? |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 31.03.2008 20:43 Post subject: |
|
|
Synes det var litt dårlig oppmøte på Lerkendal i dag..
HÃ¥per det er fordi det er mandagskamp. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 31.03.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Savolainen er definitivt ikke noe anker, og Strand har tapt seg. Storflor var bort i mot fraværende..
Med Tettey, Skjelbred,Traore og Sapara så blir midtbanen en helt annen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 31.03.2008 20:46 Post subject: |
|
|
Hehe, Drillo slaktet hele Rosenborg laget. Han kunne ikke skjønne at Henriksen var fornøyd med denne kampen  |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 31.03.2008 20:46 Post subject: |
|
|
Litt lite folk på kamp.
Trodde kansje første kampen ville bli utsolgt. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 31.03.2008 20:49 Post subject: |
|
|
Jeg velger å kikke litt på det defensive i dagens kamp. Offensivt synes jeg vi skaper såpass mye som vi kan håpe på - og forvente; det til tross for at vi har veldig mye å gå på også offensivt.
Mange av sjansene vi får imot kommer, slik jeg ser, som følge av minst to ting;
1.Vi spiller på oss unødvendige farer rundt egen sone på 30-40 meter. Ballen går på tvers og kryss fordi vi ikke finner riktig oppspillsvarianter. Om det er pga for dårlig bevegelse av våres offensive spillere, eller Lyn som var kloke og kompakte på midten vet ikke jeg, men antar det var en blanding. Lyn fikk mange brudd på grunn av enkle pasningsfeil.
2. Klareringene våres er fremdeles et problem. Vi header svært ofte ut i farlig rom på 20-25 meter hvor Lyn sine spillere får plukke opp ballen og gjenvinne ballen. En bedre spiller en Gustavinho trur jeg hadde banket minst en ball bak keeperen vår i dag. Her savnet jeg spesielt Tettey sine ballvinner og duellegenskaper. Vi blir rett og slett for veike i gjenvinningsfasen og trenger større aksjonsradius på egen banehalvdel. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 31.03.2008 20:57 Post subject: |
|
|
"Rosenborg har fokusert på angrepsspillet i forkant av premieren mandag kveld. "
HAHA. DÃ¥rligste kampen jeg har sett. Fy faen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.03.2008 20:58 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Storflor var ikke noget dårlige end de andre og han var ikke veik i duellerne i dag, han fik blåst nogle mærkelige frispark mot sig og var f. eks i duell med Eddie G.. |
Mener du at ikke var frispark?
| annekh wrote: | | Jeg kan ikke si jeg er imponert totalt sett. Syns mange spiller under pari i dag, spesielt Savolainen, Miller, Beto, Ivers og storflor. Savolainen og Miller har muligens premierenerver, men dei spilte rett og slett dårlig. . |
Spesielt Miller? Jeg synes han var "brukbart pluss" idag, siden dette var hans første kamp. Så her er jeg uenig med deg.
| Erlendr wrote: | | Hvorfor i alle dager sår de tvil om straffen til RBK? Det var jo soleklart at Aas ble hindret og fratatt en enorm målsjanse. "Faller lett" sa Sigurdsson.. Selvfølgelig faller han når du tar kråkfot på han, din snøblinde islender! |
Nei si det, men Drillo påsto at det var 2 andre situasjoner også hvor Lyn skulle ha straffe, noen som vet hva han snakker om? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 31.03.2008 20:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 31.03.2008 20:59 Post subject: |
|
|
martibs, vi skapte da vitterlig massevis av sjanser i dag og scorte to mål.
Det var det defensive vi slet med i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 31.03.2008 20:59 Post subject: |
|
|
| Etter denne kampen kan jeg ikke si annet enn at jeg elsker seiere på dårlige dager. Med Sapara og Tettey inn i troppen igjen blir dette bra. En del hakk framover fra de fleste treningskampene i vinter, så jeg er ikke skremt selv om det ikke var en perfekt gjennomført kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 31.03.2008 21:00 Post subject: |
|
|
| Tror det er måten vi skaper sjangser på som gjør at mange sitter igjen med et dårlig inntrykk, tilfeldig er et nøkkelord.. |
|
| Back to top |
|
 |
andersw Junior
|
Posted: 31.03.2008 21:02 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | | Storflor må være norgesmester i feilpasninger og ballmiss! |
Etter Solli mener du? _________________ Kokosnøtter dreper årlig flere mennesker enn haier gjør. Haier dreper omtrent 150 mennesker i året, mens kokosnøtter er skyld i om lag 2000 dødsfall årlig. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 31.03.2008 21:02 Post subject: |
|
|
| Synes vi så igjen mye kjent rbk-spill på høyresiden med Stoor og Strand i spissen. Utrulling til kant/dobling. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 31.03.2008 21:03 Post subject: |
|
|
Må si at du ligger høyt på skalaen din Clasiker. Hvordan blir det den dagen RBK spiller en GOD kamp?
Det blir litt drøyt å spre ut 7 og 8 etter en kamp som denne synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.03.2008 21:03 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: |
Godkjent pluss:
Jarstein, Demidov, Ciljan, Konan, Traore og Aas.
Under pari:
Resten. |
Eh, Stoor var da banens beste.
Last edited by Kjello on 31.03.2008 21:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Løsbart Junior
Joined: 01 Feb 2008 Posts: 15 Location: Litt for nær Åråsen Stadion
|
Posted: 31.03.2008 21:04 Post subject: Dommertabbe. |
|
|
Jeg gleder meg som de fleste andre her på forumet over 3 poeng, men jeg må samtidlig si at det er med et snev av bismak..
Fra et nøytralt synspunkt er det liten tvil om at dommerens prestasjoner i denne kampen grenser til en aldri så liten skandale. At Savolainen ikke får straffe mot seg etter 4 minutter, samt at Kvarme får fullføre kampen, føyer seg inn i en etterhvert lang rekke med horible dommeravgjørelser i norsk tippeliga.
Jeg har vært svært kritisk til diverse dommere når avgjørelser. har gått i RBKs disfavør tidligere, så jeg mener det er viktig å fokusere på dette også når de går trøndernes vei.
MEN, uansett befriende med 3 poeng i debuten. Har ikke vært noen selvfølge de senere årene.
Gleder meg til fortsettelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.03.2008 21:05 Post subject: |
|
|
Må bare få påpeke igjen at jeg gleder meg til Mr, Hamrén inntar Lerkendal  |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 31.03.2008 21:06 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | Må si at du ligger høyt på skalaen din Clasiker. Hvordan blir det den dagen RBK spiller en GOD kamp?
Det blir litt drøyt å spre ut 7 og 8 etter en kamp som denne synes jeg. |
Kan være enig i det i etterkant. Satte ikke kampen opp mot ekstremt gode kamper, så mer på spillerne seg i mellom. Juster ned alle et hakk, for jeg står på de induviduelle karakterene spillerne imellom. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 31.03.2008 21:10 Post subject: |
|
|
| Kan noen forklare meg hvorfor det plutselig ble bedre med Skjelbred som anker? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.03.2008 21:13 Post subject: |
|
|
| Fordi det ble holdt bredde etter det. Skjelbred gikk gang etter gang inn sentralt i banen mens han spilte der. Dette ga Espen Hoff store rom på den sida og Miller ble ganske alene. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 31.03.2008 21:13 Post subject: |
|
|
Var til tider en nitrist affære, spesielt i samhandlingen og ikke minst tempoet fremover - men det var som ventet. Kan knapt huske å ha sett RBK imponere i første kamp i sesongen - og med to såpass viktige spillere som Sapara og Tettey ute, så var det vel ikke mer å vente. Men det er ingen tvil om at det offensive må jobbes med og at det må bli mer av de kreative innslagene som Skjelbred begynte med mot slutten.
At Drillo slakter laget får stå for hans regning. Han er som vanlig historieløs når han bastant påstår at RBK har gått helt bort fra gammel filosofi basert på den ene kampen han har sett det siste året (kan det virke som, han har definitivt ikke sett de beste kampene våre angrepsmessig, f.eks. Valencia-kampene). Slike uttalelser etter første kamp på sesongen er bare tåpelige. Semb er ikke noe bedre, forøvrig. Faen, begynner å bli lei de tørre kommentarene hans nå.
Eneste lag som har imponert meg til nå er Fredrikstad og Tromsø, samt Helstad som var skuffende god i går. Forresten, imponert er ikke ordet. Men overrasket positivt kanskje. Ingen av de andre topplagene har vært gode, selv om Brann vant med god margin. _________________ Rock.
Last edited by uglevett on 31.03.2008 21:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 31.03.2008 21:14 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | | Kan noen forklare meg hvorfor det plutselig ble bedre med Skjelbred som anker? | Han var langt mer ballsikker og bevegelig enn hva Savolainen var i dag. Skaffet seg nødvendig rom og plass, og slo bra pasninger. Fikk også fart på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 31.03.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Skjelbred var bedre sentralt i dag ja, han har en stygg tendens til å gå innover hele tiden på kant. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 31.03.2008 21:18 Post subject: |
|
|
| Dere babler i vei om mønster her og mønster der. Vi skaper mange sjanser!! Det er den defensive organiseringa på midtbanen vi sliter med. Derfor er Tettey så viktig for Rosenborg. Slutt nå å grin fordi Rosenborg ikke spiller mønster fotball alla Lillestrøm som går til helvete når man møter lag som spiller mer tilfeldig og kreativt. |
|
| Back to top |
|
 |
|