| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.03.2008 14:24 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | Kommer kanskje litt sent inn i debatten, men registrerer at noen skeptikere kategoriserer Kris som en flopp i Reggina? Kan vi egentlig slå fast dette?
Noen som vet om han ble satt ut av laget før eller etter disse skadeproblemene? Kunne tenkt meg å vite mer om hvilken skade det er som har plaget vår danske venn, kneet? Om Kris har vært skadet i to år og allikevel fått spille en håndfull A-kamper for Reggina høres det jo ut som han spiller når han ikke er skadet?
Om han har slitt med skader og havnet i unåde hos presidenten i Reggina, er vel ikke det grunner nok til å kalle han en flopp?
|
Han var vel skadet som Harald sier, to år før han ble kjøpt. Spilte 5 kamper for Reggina, ble enten skadet igjen eller bare satt på benken/tribunen, så ut i kulden pga nekt av lån.
Om det er en flopp får vel den enkelte avgjøre, men - dere som tilsynelatende uten videre tror dette er Jesus som går på vannet.
Han fikk 5(!) kamper for Reggina, han spilte 14(!) kamper for FCN totalt fra seriestart 1005-1006. Endel pga skade seff.
For all del, gutten kan bli kanongod, men bortsett fra en blind tiltro til ST (av ren nysgjerrighet, når har han sett ham egentlig, og hvor mye - ST jeg vet du leser her inne, svar Thomas), hva i all verden forsvarer den hallelujastemningen for en strengt tatt helt ukjent variabel? Er dere så sulteforet at dere godtar hva som helst som "feitingen"?
Ja, Demidov slo til som tjusan så langt, men han ble kjøpt inn som et framtidsprospekt. Sett i lys av det, må vel hans gjennombrudd (for RBKs del) tilskrives gullhår i ræva - eller at konkurrentene hans er så dårlige! Ingen av mulighetene er vel spesielt flatterende for spillerjegernes del.
*Og før noen kommer tilbake til Stoor igjen. Ja, jeg mener fortsatt han er en flopp. Siden vi ikke ser ut til å bli kvitt ham, daukjøtt som jeg anser ham p.t, så håper jeg like mye som dere han skal bli dritgod, men ærlig talt - hvor lenge har han vært her nå? *Og dette er det nivået han har kommet opp på for RBK? Whoop-di-duu...
*Opptil flere setninger begynt med konjunksjon. Skriver i en muntlig stil på fora. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.03.2008 14:37 Post subject: |
|
|
| Er enig med Recon her. Nå kan det virke som om vi satser på å kjøpe spillere som KAN bli gode med en god del flaks, ingen klare og (relativt) sikre kort. Skal det fortsette slik er jeg redd vi misser forferdelig. Dermed har vi for plassert for eksempel Demidov, en spiller som aldri har spilt en eliteseriekamp, i en posisjon hvor det er han vi må stole på hvis det skal bli aktuelt med noe seriegull. Misser han, eller blir for ujevn, har vi et stort problem. Demidov burde i steden ha fått mulighet til å komme litt bakfra, kanskje kjempet med Kvarme om en plass sammen med et mer sikkert kort. Nå er vi avhengige av at nesten alle av "kanskje-sjanse- kjøpene" Miller, Stoor, Demidov og nå også trolig Stadsgaard slår til for fullt. Sjansen for det er relativt liten, og elementet av flaks har dermed blitt for stort... |
|
| Back to top |
|
 |
YO Junior
|
Posted: 29.03.2008 14:56 Post subject: |
|
|
Enig. De bare satser på at alt ordner seg lissm.
I sommer hadde de muligheten til å kjøpe Nilsson, men han ble for dyr. De ville heller bruke over 30 mill på en ung, østerisk midtstopper. Ganske risikabelt, spør du meg. Det kunne seff gått greit, men en stor sjanse å ta. Det er vel ikke for mange spillere utenfor norden som har blomstret i rbk..
Det ser nesten ut som de bare elsker å ta sjanser. Det neste blir vel at de forsøker å hente Gazza som spillende trener  |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.03.2008 15:08 Post subject: |
|
|
| Ingen som mener dette er feitingen vi har ventet på vel, men man er naturligvis glad når familien får et nytt medlem, noen hallelujastemning har jeg ikke sett. Er lov å være optimistisk og glad også, innimellom ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.03.2008 15:13 Post subject: |
|
|
For helvete da, RBK har alltid hatt sukess med å hente roller, og ikke navn. Det var jo nettopp når man begynte å hente navn fremfor roller at det begynte å butte imot! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 29.03.2008 15:17 Post subject: |
|
|
ser ikke på dette kjøpet som den såkalte "feitingen",mer som et kjøp av et talent der du KAN få mye for pengene.. i dagens marked er ikke dette så altfor dyrt.
de har nok fortsatt en ca. 15-20 mill til en feiting når/hvis den tid kommer..
hvis demidov-stadsgaard blir en suksess,trenger vi ikke en feiting på midtstopperplass likevel.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 29.03.2008 15:19 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Dette blir vel 3 klubben hans på 1 år og en venter muligens på en klargjøring fra FIFA/NFF om at spilleren er spilleberetighet for vårsesongen før en offentligjør. |
Dersom NFF skulle slå seg vrang, kunne man da ikke gått rundt regelverket med å bli enige med italienerne om å "leie" spilleren frem til november da serien er over, så "kjøpe" han slik vi slipper 2 ukers karantene i seriespillet?
Uansett så fikk vel Liverpool medhold da fikk disp for Mansherano, da de mente at han ikke fikk gjort "jobben" sin og det var et brudd iforhold til arbeidsreglene i EU? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2008 15:30 Post subject: |
|
|
Ikke noe problem etter norsk standard:
| Overgangsreglementet §15-1 a) wrote: | | For profesjonell spiller kan maksimalt være registrert for 3 klubber i perioden fra 15.11 til 14.11 året etter. I denne perioden kan spilleren kun gis spilletillatelse for 2 klubber. |
Mer interessant:
- Det har vært diskusjoner med spilleren, men ingenting er avgjort. Sannsynligvis blir det avgjort innen søndag kveld, sier RBKs pressesjef Harald Pedersen til NTB.
Les mer: Stadsgaard-avgjørelse senest søndag
Føler vel meg personlig ganske sikker på at det løser seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2008 15:31 Post subject: |
|
|
Stemmer det, men prossesen med Mascherano tok flere uker lang tid og det var et utlån slik som enkelte foreslo som en løsning lenger oppe på siden. Uansett finnes det utrolig mange eksempler på at en har sett bort i fra denne regelen, men også eksempler på at overganger har blitt avblåst eller at spilleren ikke har vært spillerberetighet før senere.
Sigurdsson Stoke - Brøndby - Viking
Halfredsson Tottenham - Lyn - Reggina
mens Gardar Johansson fikk ikke spille i Fredrikstad det første halvåret pågrunn av at han hadde spillt på to Islandske klubber idet innenhverende året. Fredrikstad ville jo også heve kjøpet pågrunn av at det ikke fikk spillerlisens ,men det fikk det ikke lov til av FIFA. Derfor tror jeg ikke det er utenklig at Rosenborg vil sikre seg. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 29.03.2008 15:43 Post subject: |
|
|
Recon, ett spørsmål av ren nysgjerrighet.
Hva må til for at du skal ha tro på en spiller som vi kjøper?
Det sies at en pessimist er en optimist med erfaring. Sånn sett kan du ha all mulig grunn til å være skeptisk til kjøpene vi gjør når man ser noen år tilbake i tid. Men en så god jobb som Stig T har gjort for rbk så skjønner jeg nesten ikke hvordan det er mulig å ha så lite trua!
Jeg har troa på at ST gjør en god jobb for rbk. Ergo har jeg tro på at alle ukjente spillere som Stig T henter til klubben har god mulighet til å bli en suksess
 |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 29.03.2008 16:10 Post subject: |
|
|
| Hva vites egentlig om hvor godt Torbjørnsen har fulgt Stadsgaard? |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 29.03.2008 16:23 Post subject: |
|
|
| Det er vel ikke helt usannsynlig at Thorbjørnsen kjenner til Stadsgaard fra tida før han ble ansatt som speider i Rosenborg. Sapara var jo også en spiller Thorbjørnsen hadde fulgt en tid før han ble ansatt som speider i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 29.03.2008 16:29 Post subject: |
|
|
nå er det bekreftet, sjekk rbk.no _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 29.03.2008 16:31 Post subject: |
|
|
| Det var jo en glad nyhet. Endelig en ny forsvarer. Er det ikke bare å pensjonere Basma nå? |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 29.03.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Jippie!  |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 29.03.2008 16:33 Post subject: |
|
|
| Fin fin overgang. Gleder meg til å se denne karen i spill. Forhåpentligvis vil han prestere! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2008 16:34 Post subject: |
|
|
| Da er det bare å ønske velkommen og lykke til og forhåpentligvis har vi fått vår stopperkjempe også bra at klubben endelig klarte å signere en kontrakt som varer lenger en 3 år. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.03.2008 16:36 Post subject: |
|
|
Happy days! Bedre med noe som kan være et potensielt superkjøp på en plass der vi trenger det, enn ingenting.  |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 29.03.2008 16:37 Post subject: |
|
|
Spent på lønna, men godt å få han til klubben med tanke på hvordan han står til Demidov og at ST har fulgt ham i lengre tid.
Mange spørsmål som likevel kreves å få tidlige svar på. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 29.03.2008 16:38 Post subject: |
|
|
Hoftun bekrefter at Stig T har fulgt ham over lengre tid, noe som er positivt.
Veldig glad vi fikk på plass en stopper, så får vi håpe han lever opp til beskrivelsen og forhåpningene. Juhu! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2008 16:44 Post subject: |
|
|
- Torbjørnsen har fulgt han lenge og mener dette er rett mann for oss. Stadsgaard har hatt en tøff tid i Reggina den siste tiden og da åpnet det seg en mulighet for oss til å hente han nå, forklarer Hoftun videre.
Les mer: Stadsgaard klar for RBK |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.03.2008 16:48 Post subject: |
|
|
| Nå slår de til med fire år, ja. Litt merkelig, synes jeg, men det er alltid artig med nye spillere, så får tiden vise hva han er god for. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 29.03.2008 16:54 Post subject: |
|
|
Deilig, veldig godt fornøyd. Jeg stoler som sagt på Thorbjørnsen og at han vet nøyaktig hva vi trenger. Troppen begynner å fylles ut nå gitt. :) _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
|