English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 23.03.2008 19:06    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Et spørsmål, er Trond Henriksen kompetent nok til å lede laget fram til Hamren kommer? Som NAE fint sa det, man kan ikke lære bort noe man ikke kan. Hva kan egentlig Henriksen? Vet at det er helt urealistisk at Henriksen ikke får lede laget frem til 1 juni, men er han kompetent nok? Det finnes jo ikke et eneste angrepsmønster igjen i dette laget...

Jeg tror at Henriksen er flink på den psykiske biten i en posisjon hvor han ikke har oppgaver som på et faglig nivå går over hodet på ham. Jeg tror han kan være en habil innpisker og en dyktig holdningsmotivator. Når det gjelder det fotballfaglige som går på å sette rammene som skal til for at ett lag skal prestere, altså det rent spillmessige i forhold til samhandling og plan bak ethvert løp og enhver pasning, så er han nok ikke "klok" nok til å løse den oppgaven.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 19:19    Post subject: Reply with quote

Skuffende saker. Håper denne kampen er noe vi kan se bort ifra, men er redd det ikke er så lurt Confused

Valget Strand over Konan er for meg helt utrolig, mulig Henriksen ville se Strand skikkelig før seriestart for å være sikker på at det rette er å ha han som reserve. Uansett merkelig å gi Konan bare fire minutter på banen.
Haavard
Senior

PostPosted: 23.03.2008 19:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hørte at de jublet i B/G når han forlot dem, begynner å forstå hvorfor... (Hoftun altså)

Hvem jublet i bodø? Supporterne eller skikkelser innad i klubben?
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

Var nok ingen som jublet. Tvert i mot! De ble jo dristur på ledelsen i glimt fordi de solgte Miller!
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Det eneste positive fra kampen er at RBK hadde full kontroll på "Gullfavoritten" Viking. Viking skapte knapt noen ting med unntak av noen dødballer.
RBK har mye å gå på spillemessig, syntes RBK spillerne var overlegne teknisk.
Syntes Demidov er meget god, ett scoop for RBK til en billig penge. Etter min mening bedre en Tore Reg.
keschaa
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Sånn for å oppsummere:

Defensivt synes jeg er det lille positive og ta med seg i kampen. Offenstivt er det ekstremt lite fremdrift og oppfinsomhet. Kanskje Konè og Iversen blir for like?

Forøvrig så reagerer jeg på vikinghordenes latterlige "personangrep" på jarstein.

Viking var like triste, så det er en annen positiv ting og ta med seg.
Bruttern
Proff

PostPosted: 23.03.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

Er det mulig at Konan og Traore blir spart på grunn av forholdene i dag? Altså kombinasjonen klima og baneforhold? Når man tar ut Sapara og Demidov, og stiller Konan og Traore på sidelinjen klarer jeg ikke helt å unngå å håpe at det er uttrykk for at Henriksen nedprioriterer kampen som oppkjøring.

Alternativet er nemlig at laget vårt skal ledes av en gal mann fram til sommer-pausen...
robinla
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

Største inntrykket jeg sitter igjen med av denne kampen er at en hel del Viking-supportere virkelig er latterlige, om ikke patetiske. Det blir ganske enkelt for dumt og dere som så kampen forstår sikkert hva jeg snakker om.

Når det er sagt, defensivt henger vi godt sammen, men offensivt er det mye rart. La oss håpe det meste skyldes baneforholdene...
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Enig med robinla. Offensivt blir det veldig tilfeldig. Vi klarer ikke å rulle opp for å få slått innlegg.
Back to top
Yngve87
Senior

PostPosted: 23.03.2008 21:00    Post subject: Reply with quote

Til dere som så kampen:

Hvordan var Savolainen, Demidov og Miller?
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 23.03.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Trist forestilling, noe baneforholdene må ta en del av skylden for.
Defensivt bra, men det offensive var helt borte...
Jeg har ikke fått noen "god følelse" når det gjelder Miller enda, håper den kommer. Så han første gang mot GIF Sundsvall, ingen store feil, men heller ikke så mye bra og trekke frem ifra den kampen (bra på nedtak av ball), da GIF var en forholdsvis svak motstander for oss.
Ser ut til at han sliter litt med tempoet (i pasningsspillet), og ender noen ganger opp med Stensaas spesial Rolling Eyes
Synd at Henriksen ikke fortsatte med høyre sida som startet mot GIF, der Stoor, Konan og Sapara briljerte første 35 min....
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 23.03.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Demidov var som vanlig bra og trygg.
Savolainen Jobbet godt, bra defensivt. Men som resten av laget, tam fremover.
Miller er forøvrig komentert flere ganger... dessverre.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 21:10    Post subject: Reply with quote

Enig med Batigol at dette ikke var så ille som mange vil ha det til. Har sett værre generalprøver for å si det sånn. Bra defensiv kontroll og vel så mange store sjanser som gullkandidaten Viking. Hadde Iversen hatt dagen så hadde han putta to ganger og da hadde vi vunnet. Er Viking den gullkandidaten som alle forståsegpåere mener så er vi det også. Vi banker Lyn. Tommel'n opp!

Ps Miller blir nok bra når han har spillt seg varm. Var sterk og god på hodet ved flere dueller i sekstenmeteren.

Last edited by Nåssåladden on 23.03.2008 21:15; edited 1 time in total
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Miller minner meg om Stoor når han kom til klubben. Virker som han også kan plages noe av problemer med selvtillit. Slik han framstod i dag virker han grei defensivt (slik som Stoor) og mer eller mindre ufarlig mann mot mann offensivt (også slik som Stoor). Håper det løsner for han også. Slik han leverte mot Viking er Nordvik et minst like godt alternativ, om ikke bedre.

Edit: leifer
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Nordvik har imponert meg mer en Miller i oppkjøringa for å si det sånn. Men hvem som spiller mot Lyn er for meg hipp som happ. Nordvik trenger rutine mens Miller trenger trygghet og selvtillit.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 21:47    Post subject: Reply with quote

Usmakelig av Viking Hordene. Tommel'n ned

Jarstein homohetset.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 23.03.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

Denne kampen, og de andre kampene i oppkjøringa, viser vel at vi sliter med de samme problemene i det offensive spillet som vi har gjort siden starten av forrige sesong. Vi har mye ballbesittelse og styrer kampene, men det blir mye småspill mellom 16-meterene og få sjanser ut av det.

Forskjellen fra i fjor er at forsvarsspillet virker mye mer solid, kampen i dag hadde vi sannsynligvis tapt i fjor. Slik sett er det ikke umulig at vi kan henge med i toppen, ettersom vi nok vil ta flere poeng på bortebane enn i fjor.

Selvfølgelig bekymringsfult at vi er såpass avhengig av individuelle prestasjoner for å score mål, men jeg regner med at dette er noe Hamren er i stand til å korrigere når han kommer i juni.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig positivt at vi fremstår såpass kompakte defensivt som vi gjør i dag, og har gjort i alle kamper i år. Det offensive er jeg mer bekymret for. Men forhåpentligvis blir samhandlingen bedre utover våren, noe som vil bedre det offensive spillet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.03.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

At vi har fremstått som solide defensivt i år er en illusjon! I omtrent alle treningskampene så har det vært masser situasjoner som 99 av 100 ganger ender i mål imot. Jeg er ikke trygg på det defensive etter det jeg har sett i teningskampene.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

RBK har sluppet inn 8 mål på 10 kamper. Tilfeldigheter over så mange kamper er ikke en tilfeldighet. Det er kompakt.

Vi har endelig fått en dominerende midtstopper i Vadim Demidov. Overraskende nok. Det har hjulpet stort for tryggheten der bak.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.03.2008 23:30    Post subject: Reply with quote

Demidov har mye skyld i at forsvaret er blitt bedre, ingen tvil. Men hvis du ser ordentlig på kampene vi har spillt i år så er det mange, mange situasjoner som det burde blitt mål i mot. Vi er ikke solide defensivt, vi har hatt flaks i mange kamper. tilfeldigheter kan dukke opp flefre ganger på rad. Dert er flere kamper vi hittil har spillt som vi ikke har fortjent seier, og at trener og spillere er fornøyd etterpå er bekymringsfullt.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.03.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det som blir sagt. Ufattelig kjedelig kamp, trist vær og tragiske hjemmesupportere.

Men akkurat i dag vil jeg faktisk risikere mitt navn og rykte ved å si at Miller har fått i orverkant mye negativ omtale. For all del, han er ingen verdensstjerne, men jeg synes han kom mye mer med litt utover i kampen. Han vant en del dueller og baller, selv om mye av dette også kan legges på et Viking som var like elendige som oss i pasningsspillet. Miller var også med en del oppe i motstanderfeltet mot slutten og vant et par hodedueller her. Jeg synes han viste en fysikk og duellstyrke i dag jeg ikke har sett de samme tendensene til før. Men han mangler fortsatt mye på å være den vingbacken vi savner.

Ellers var det midtbanen og Demidov som hadde det som var verdt å ta med seg i dag. Strand ble desverre borte i løpet av kampen, og burde vært tatt av før, men i mine øyne var starten hans i dag bortimot fantastisk. De første 10 la han ned mye jobb, kom på helhjertede løp og var strategen bak en av våre feteste sjanser i kampen.

Tidvis mye fine kombinasjoner i rommet rundt Sapara, men som vanlig lite konstruktivt.
Trondheim
Veteran

PostPosted: 23.03.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Jarstein homo hetset
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 24.03.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

- Det er et lite flertall som ødelegger for de 2000 medlemmene i Viking-hordene (...), sier en flau Oftedal til Aftenbladet.no

Et lite flertall, altså bare så vidt over 50% av medlemmene? Rolling Eyes
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2008 00:17    Post subject: Reply with quote

Heheh, den er fin!

Til hordenes forsvar skal det sies at jeg hørte de få som slang disse skjellsordene fikk "kjeft" underveis. Hørte både folk som sa "nei det er han ikke" og "gi dere med det der" da homo-hetsen dro ut.

Skal selvfølgelig ikke skje, men jeg mistenker at disse karene var relativt unge. Flere av de som skrek hadde tydeligvis ikke fått "rogn i påsan" ennå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb