| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.03.2008 04:17 Post subject: |
|
|
| Kent Arild wrote: | Nye Wembley e 4 meter under bakkenivå..
Hvis banen på Lerkendal har blitt senka,har det sikkert blitt plass te 5 nye seterader rund hele banen,og da har det helt sikkert blitt plass te rundt 35 000 tilskuere ,og Lerkendal har fremstått som en skikkelig Heksegryte. |
Ikke mulig med tanke på at kravene for å arrangere EM-kamper er 7,5 meter avstand bak målet og 6 meter på sidene mellom sidelinja og tribunen. Kravene for vanlig Tippeliga og E-cup er 5 og 4 meter. Og hvordan du finner ut at fem rader rundt hele stadion tilsvarer 15 000 sitteplasser er for meg underlig. Adidas-tribunen har vel 7500 sitteplasser og langt mere enn 20 rader. Og hvis man da tar 5 rader på hver side av banen vil man fremdeles mange seter igjen. 5 rader rundt stadion kan neppe utgjøre mer enn 3-4000 sitteplasser. Men det er uansett ikke mulig å legge på så mange rader hvis man skal opprettholde UEFAs krav til avstand mellom sidelinja og tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Arild Junior
|
Posted: 21.03.2008 04:38 Post subject: |
|
|
Du har nok rett..
Etter mine beregninger er det plass til ca 3470 nye seter med fem rader rundt banen..
Og med en utbygging av hver sving med rundt 1600 sitteplasser,vil Lerkendal få en tilskuerkapasitet på ca 31000 tilskuere.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.03.2008 05:06 Post subject: |
|
|
| Uansett umulig ift UEFAs krav. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.03.2008 10:34 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Ser nok heller ikke bort ifra at de kan komme til å senke gressmatta, noe som er en hel del billigere enn å bygge tilsvarende rader i høyden. |
Korrekt i utgangspunktet. Problemet er at eksisterende tribunetak ikke vil dekke disse plassene. Med heldekkende tak derimot er det ikke noe problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 21.03.2008 11:55 Post subject: |
|
|
| Ha det plutselig kommet en lov ang. tak over seteradene nå da? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.03.2008 12:19 Post subject: |
|
|
| Nei, forsåvidt ikke. Men det er argumentert for at det er de mest interesserte som allerede drar på kamp. Og at skal man lokke nye tilskuere til Lerkendal må man friste de som ikke er riktig så interesserte. Dermed er det argumentert for at skal man friste mange av disse som ikke er riktig så interesserte så må det en produktendring til. Spesielt mange av damene tror jeg ikke vil sitte å fryse i regn og kulde for å se Rosenborg spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.03.2008 16:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror styret er iferd med å summere opp planen til Skutle:
1. Planen for stadion ikke i henhold til hverken 600 millioner kroner i omsetning eller blant de 30 beste i Europa.
2. Dyr påkostning for å sette i stand en-dekkers endetribune til tross for at det ytterst tvilsomt om Kjernen noen gang vil fylle halve.
3. Restaurantdrift for vanlige folk på stadion neppe lønnsomt og i alle tilfeller ikke millionbutikk.
4. Uten heldekkende tak er det ingen holdepunkter som tilsier at klubben skal lokke mer enn 21 000 i snitt.
Positive ting fra planen:
1. God fleksibilitet for utbygging men det visst man vel allerede.
2. En hel del fikse løsninger levert fra HOK Sport.
Konklusjon: Insert coin try again. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.03.2008 16:07 Post subject: |
|
|
| Hvorfor tror du det? Litt tynn suppe du konkluderer på nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.03.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Det er elementert at man kan ikke spille bort sin viktigste strategisk disponible ressurs uten at den tar høyde for å gå inn som et element i realiseringen av strategiske målsetninger. Da blinker de røde lampene.
Utover det foreslås uhensiktsmessige endringer.
Da er det lett å komme til konklusjonen at planen ikke er god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.03.2008 16:24 Post subject: |
|
|
Iallfall flott at vi har noen til å trekke konklusjoner for styret...
Jeg har lyst til å se konkrete tegninger og tall før jeg kommenterer planene Rosenborg, i sammarbeid med diverse eksperter, har kommet fram til. Det vi har fått opplyst så langt er nok ikke nødvendigvis nøyaktig hvordan Lerkendal vil bli. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.03.2008 16:35 Post subject: |
|
|
Ikke enig. Jeg anser det som viktig at man først må man konkludere med hvordan ting og tang henger sammen. Og deretter ta det til tegnebordet. Pene tegninger som begeistrer kan man alltids skrape sammen.
Slik det er nå henger ting ikke på greip angående:
- Familiemarkedet.
- Kjernenmarkedet.
- Cash for stash-markedet inkludert familierestauranten.
- Automatikken i at publikum kommer som funksjon av stadionbygging.
Og pene tegninger kan ikke rette opp i dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Pilten Junior
|
Posted: 23.03.2008 14:08 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Det er elementert at man kan ikke spille bort sin viktigste strategisk disponible ressurs uten at den tar høyde for å gå inn som et element i realiseringen av strategiske målsetninger. Da blinker de røde lampene.
Utover det foreslås uhensiktsmessige endringer.
Da er det lett å komme til konklusjonen at planen ikke er god nok. |
Jeg beklager at jeg tidligere har antydet at Konesseur er en bløff som bruker ord og uttrykk han ikke har peiling på. Etter nok en gang å ha vurdert hans innlegg, har jeg kommet til at han er næringslivstopp i Trondheim. Høyst sannsynlig er han sjef for ferskvaredisken i den lokale Rema 1000.
For guds skyld! Hvor lettlurte er dere som starter en dialog med han? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.03.2008 14:17 Post subject: |
|
|
Synes han stort sett prater for seg selv jeg, er mao ikke mange lettlurte mennesker her.
Når jeg leser innleggene hans blir jeg så sliten at jeg bare har lyst til å skru av dataen og legge meg under en dyne.
Last edited by longns on 23.03.2008 16:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.03.2008 16:07 Post subject: |
|
|
"Det er elementert at man kan ikke spille bort sin viktigste strategisk disponible ressurs uten at den tar høyde for å gå inn som et element i realiseringen av strategiske målsetninger"
Ubrukelig setning som ingen skjønner en dritt av, ikke han selv engang. Er som joko sier ufattelig slitsomt å lese slike innlegg og jeg ler like mye hver gang han lirer av seg fremmedord som ingen har noen som helst forutsetning for å forstå. Hva er poenget? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.03.2008 19:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok at de fleste tok poenget selv om de later som om de ikke forstår. Og hvis du virkelig ikke forstod er det vel en grunn for det...
Den lange enkle forklaringa kommer her. Hvis du setter deg ei målsetting må det du foretar deg stå i stil slik at du har mulighet til å oppnå målsettinga. Hvis du har som målsetting å komme deg til Oslo fra Trondheim innen 5 timer er det vel en dårlig ide å sette seg på mopeden.
Det er slik at klubben har store eiendeler på Lerkendal. Per idag er disse langt ifra utnyttet i full grad for å tjene penger. Samtidig har klubben vanvittige ambisjoner for å få opp omsetningen. Eiendelene på Lerkendal er dermed en strategisk ressurs som klubben kan ta ibruk for å nå målsettingen. Men skal de ta ibruk denne ressursen må de utnytte den i tilstrekkelig grad til at den kan bli et av flere kilder til å nå målsettingen. Målsettingen til klubben er såpass rå at klubben må bruke alle slike muligheter fullt ut.
Når det gjelder spillere som tar mannen i stedet for ballen er det vel bare å si at de gjør dette fordi de ikke klarer å ta ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.03.2008 19:58 Post subject: |
|
|
| Konesseur, hvis du vil ha tilbakemeldinger og svar på dine poster, så ta hintet og bruk et mer folkelig språk. |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 23.03.2008 20:10 Post subject: |
|
|
| Tullprat, la nå Konesseur uttrykke seg på sin måte. Forstår dere det ikke, så har du to alternativer: les noe noe annet eller spør hva han mener om du må ha det med teskje. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.03.2008 20:11 Post subject: |
|
|
| Personlig så bryr jeg meg ikke, var bare et tips siden han klager på lite aktivitet i denne tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 23.03.2008 20:20 Post subject: |
|
|
Flott at du ikke er enig i hva jeg selv ønsker å se før jeg selv kommer med synspunkter på planene Rosenborg legger fram før en framtidig utvidelse/utbygging av Lerkendal, Konesseur.
Noen utbygging ligger uansett langt (1 - 2 år minimum, vil jeg tippe) fram i tid at det er nesten meningsløst, for min del, å diskutere på grunnlag av hva som har kommet fram så langt. Derimot, dersom det som har kommet fram i diverse artikkler den siste tiden er til punkt og prikke slik Lerkendal vil bli i framtiden, da ser jeg godt at en del vil bli diskutert. Derimot føler jeg meg ganske trygg på at Rosenborg i neste omgang gjennomfører neste byggetrinn mer eller mindre feilfritt. Spesielt når de nå henter inn hjelp fra folk med peiling. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 23.03.2008 20:29 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet hvordan gresset på Lerkendal er nå?
De må vel ta av plasten noen dager før seriestart...... _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.03.2008 20:54 Post subject: |
|
|
| Roar1961 wrote: | | Tullprat, la nå Konesseur uttrykke seg på sin måte. Forstår dere det ikke, så har du to alternativer: les noe noe annet eller spør hva han mener om du må ha det med teskje. |
Det jeg, Joko og mange andre mener er nok at vi ikke trenger å få mer innblikk i konesseurs drømmeverden. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 23.03.2008 22:43 Post subject: |
|
|
| Jaja dere om det. Synes vi skal ha såpass vidsyn at man tolererer andres meninger, selv om de er aldri er så fjernt fra deres virkelighet og ikke er støtende. La oss andre få lese hva han har å si så kan vi selv gjøre opp vår egen mening. Kan ikke fordra at noen hysjer ned andre... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.03.2008 22:52 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Derimot føler jeg meg ganske trygg på at Rosenborg i neste omgang gjennomfører neste byggetrinn mer eller mindre feilfritt. |
Det er vanskelige avveininger:
- hvor stort er egentlig totalmarkedet, og hvor store er delmarkedene?
- vil damene bli fristet av ny tribune med restaurant tross regn og kulde?
- kan Kjernen bli 5 000 mann?
- klemme til med full pakke? er det for risky med tanke på likviditetsproblemer og sportslig satsing? er det risky å ikke klemme til med tanke på den internasjonale konkurransen med blant Solbakkens FCK?
- hybrid? er det for spennvilt? |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 24.03.2008 01:54 Post subject: |
|
|
| toki wrote: | Er det noen som vet hvordan gresset på Lerkendal er nå?
De må vel ta av plasten noen dager før seriestart...... |
Hehe, vi får stole på at de bane ansvarlige vet hva de gjør
Det sies jo at de skal være landets beste  _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
| Back to top |
|
 |
|