English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - GIF Sundsvall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 16:02    Post subject: Reply with quote

Hørte at Lago hadde en formidabel feil i 1.omg. Hvordan har han vært totalt sett? Er det noe vi bør bruke til fordel for kvarme?
Back to top
View user's profile Send private message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 16.03.2008 16:03    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Enig med deg om Savolainen, en knallspiller som bør prioriteres langt foran Strand.

Også foran Tettey?
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 16:04    Post subject: Reply with quote

Lago og Demidov var meget solide.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 16:06    Post subject: Reply with quote

Tettey har vel den sentrale i både 4-3-3 og diamant, men i flat firer kommer Savolainen inn sammen håper jeg. Samtidig er det betryggende å ha denne aggressive og ballflinke spilleren som backup for Tettey.
Som indreløper bør han være et klart alternativ fra start.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 16:12    Post subject: Reply with quote

Tja du sier han bør prioriteres før Strand, men midtbanen har vel stort sett bestått av Skjelbred, Tettey, Traore og Sapara når disse har vært skadefri,

Mener du at Savolainen skal prioriteres før disse også?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Det har vel først og fremst vært fordi Strand har sp9ilt høyreback eller vært skadet. Vi har aldri sett et uttak der Strand har vært dumpet i direkte konkurranse med den midtbanen. Men uansett så har Savolainen vært såpass god at han bør vurderes opp mot Traore. Han får allikevel spilt mye da vi helt sikkert ikke går gjennom sesongen uten skader eller gule kort.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 17:04    Post subject: Reply with quote

Blir faktisk litt bekymret... kampforløpet høres altfor kjent ut:

Rosenborg dominerer banespillet og styrer mesteparten av spillet, men sliter med å komme til store målsjanser og dermed også med å score mål. Motstanderen får 2-3 feite sjanser imot, som faktisk er minst like store (og kanskje større) enn Rosenborg sine.

Positivt at vi vinner kampen, men skulle gjerne sett en klarere seier. Bortsett fra 8-0 mot Bodø og solid spill (men 2 tap) mot Fiorentina så er det mye på det jevne...
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 16.03.2008 17:13    Post subject: Reply with quote

Enig med Fubar
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 16.03.2008 17:13    Post subject: Reply with quote

Hvordan var Miller ?
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 17:17    Post subject: Reply with quote

Miller syns jeg virker ukomfortabel og tørr ikke ta de helt store sjansene og spiller seg fort inn i trange situasjoner. Han trenger nok litt tid.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Miller var nevnt hele 0 ganger på adressas kampreferat. 1 om vi tar med startoppstillingen. Kan vel være både positivt og negativt at han ikke blir nevnt..
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 17:43    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen, men etter det jeg leser her var det litt av den gamle tralten - mye spill, men mangler framover. Overrasker meg ikke at Lago går på en blemme, men at han er solid ellers. Siden Storflor heller ikke nå gjør noe av seg overrasker meg heller ikke, den mannen bør ikke få mer tillitt når de andre kommer tilbake. Nå kan man ikke si han har fått lite tid til å spille seg inn heller, man bør innse at han burde finne annet gress snart. Bra det heller ikke nå slippes inn mål, det er ihvertfall positivt.
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 16.03.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

Synes Miller var grei. Ganske god 1omgangen, men som vanlig har RBK en god og en mindre bra omgang. Defansivt var det bra men nå er det foran motstanderens mål vi ikke kommer til så ofte. Vi må ha mere trøkk.. Ellers en godkjent kamp fra min side.
Shearer
Junior

PostPosted: 16.03.2008 18:23    Post subject: Reply with quote

Synes det var en kamp helt på det jevne. Vi møter et lag som er tannløse offensivt, og ser ut til å nøye seg med å ligge på defensiven for å bryte ned RBKs angrep. Før pause var Stoor godt med offensivt og fokus på spill var langs høyre kant. Svensken blir belønnet med en assist etter et fint innlegg og en god avslutning av Ivers. Etter scoring dabber det litt, og vi skulle presset på ytterligere for flere scoringer. Etter hvilen blir det spill på en halvdel, og Sundsvall ligger ofte med elleve mann bak ball. Kjedelig omgang hvor RBK har full kontroll, men skaper altfor lite. Mangler en god del i den siste fasen av spille. Kommer altfor sjelden til store målsjanser. Lago og Demidov gjør en god og kontrollert kamp bakover, og det står helt klart for meg at disse er vår midtstopperduo for starten av sesongen. De blir ikke satt på de helt store prøvene, men spilte på seg selvtillitt i denne kampen. Siden dette er en treningskamp, synes jeg vi skal tørre å prøve mer, og kjøre over en svakere motstander. Juska klarte seg godt på sentralen, og Per viste også tegn på godt driv. Sapara skulle vært mer hissig på avslutningene, men spilte for all del en god kamp. Gleder meg til seriestart!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 19:34    Post subject: Reply with quote

Har ikke hatt anledning til å følge kampen mot GIF i dag, kan noen sette opp en seriøs spillerbørs....?
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 19:41    Post subject: Reply with quote

Jarstein 5
Stoor 6
Demidov 5
Lago 5
Miller 3
Konan 5
Savolainen 5
Skjelbred 6/7
Sapara 5
Konè 3
Iversen 4

Bytter

Pelu 3
Storflor 2
Basma 4
Strand 3
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 19:49    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Miller var nevnt hele 0 ganger på adressas kampreferat. 1 om vi tar med startoppstillingen. Kan vel være både positivt og negativt at han ikke blir nevnt..

SÃ¥ du kampen?

Dere som er så negativ med tanke på tempo og innsats. Er det noen her som seriøst tror tempoet og trykket vil være det samme mot lyn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Tommærn
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Jarstein 5
Stoor 6
Demidov 5
Lago 5
Miller 3
Konan 5
Savolainen 5
Skjelbred 6/7
Sapara 5
Konè 3
Iversen 4

Bytter

Pelu 3
Storflor 2
Basma 4
Strand 3

Gi Stoor en 7er og jeg er enig. Stoor var etter min mening kampens desidert beste spiller med Ciljan hakk i hæl. Stoor imponerer meg bare mer og mer.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

Høres lovende ut for forsvaret vårt om Stoor er på gang, samtidig som Lago og Demidov virker å ha kontroll. Nå har jeg ikke fått sett Kvarme kontra Lago, så hvem av dem som bør spille til seriestart er for meg umulig å si. Virker likevel som det er i angep vi har mest å jobbe med i år.

Og for meg er det mindre bekymringsfullt.
SoZo
Rutinert

PostPosted: 16.03.2008 20:24    Post subject: Reply with quote

Jarstein- Ikke mye å gjøre 5
Stoor - mye med framover i 1. omg. Traff godt på noen, ikke så godt på andre, men han skal ha for godt driv og possisjonering. 6
Demidov - grei kontroll, bommet litt på noen oppspill. 5
Lago - bryter godt, aktiv. Også god kontroll. 5
Miller - God kontroll, er faktisk med en del framover, men blir ikke spillt opp så ofte. 5
Konan - kombinerte godt med Sapara og Stoor i 1. omg, mer usynlig som spiss. 5
Juska - arbeidsom, trygg med ballen, gode avleveringer 7
Skjelbred - treffer ikke med alt i dag, men ingen skal ta ham på innsatsen. 7
Sapara - arbeider godt, men bommer også en del. 6
Kone - grei kamp, flott brasseforsøk 5
Iversen - Fikk ikke utrettet så mye utenom målet 5
Strand - fortsatt en terrier, men mangler mye på passningskvaliteten 4
Pelu - rakk ikke og markere seg noe særlig
Storflot - Herregud, jeg får vondt inni meg av å se ham spille

Ellers vil jeg si at det var utrolig surt og kalt og stå å se på i dag, så jeg kan jo skjønne at innsatsen ble litt laber utover kampen . Har fortsatt ikke fått igjenn varmen helt i kroppen.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 20:46    Post subject: Reply with quote

Bare sånn for å krangle: Hva gjorde Storflor som var så forferdelig i dag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
SoZo
Rutinert

PostPosted: 16.03.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Så du ypper til bråk Razz

Han gjør forsåvidt mye riktig når det gjelder offensiv possisjonering, jeg skal gi ham det, men hva hjelper det når han ikke får til noe når han får ballen i beina. Deffensivt var han en katastrofe, viker fra dueller og tar ikke returløp. Han jogger rundt utpå der med god avstand til motspiller på samme måte som Solli gjorde. I dag var det tre episoder på den korte stunden han fikk hvor jeg holdt på å rive det håret jeg ikke har, men jeg skal innrømme at kommentaren min nok var akkumelert fustrasjon over prestasjonene hans i det siste året
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
RBKfan100% wrote:

SÃ¥ du kampen?

Dere som er så negativ med tanke på tempo og innsats. Er det noen her som seriøst tror tempoet og trykket vil være det samme mot lyn?

Nei, desverre.. feilplassert Razz
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 00:37    Post subject: Reply with quote

Meget bra kvalitet på bildene fra kampen, aner jeg litt photoshopping? Smile
LarsP
Proff

PostPosted: 17.03.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

Siden så mange lager spillerbørser så tar jeg heller og oppsummerer kampen med det jeg oppfattet som positivt og negativt:

Positivt:
  • Forsvaret: GIF Sundsvall kom sÃ¥ og si aldri til noen sjanser, noe som skyldes god førsteforsvarerjobb av midtbanen samt et solid midtforsvar bestÃ¥ende av Lago og Demidov. Førstnevnte overrasket meg positivt.
  • Ballinnehavet: RBK hadde vel ballen sÃ¥nn ca 75% av tiden. Det tyder pÃ¥ høy pasningssikkerhet og god aggressivitet i samtlige ledd.
  • Juska Savolainen: Han var meget frisk og viser at han har bÃ¥de spilleforstÃ¥else, innsatsvilje og teknikk. Kan fort bli Ã¥rets komet i Tippeligaen.
  • Fredrik Stoor: Har tidligere vist at han er god defensivt, men viste i denne kampen at han kan levere varene ogsÃ¥ fremover pÃ¥ banen. Jeg fikk flere ganger i kampen en skikkelig god, gammeldags RBK-følelse da han kom pÃ¥ overlapp pÃ¥ høyresiden. NÃ¥r innleggene treffer oftere enn 1 av 3 ganger sÃ¥ vil han være en komplett høyreback. Flott assist!
  • Per Ciljan Skjelbred: Hva kan man egentlig si om denne gutten? Han gÃ¥r igjen foran med en vinnervilje og et pÃ¥gangsmot som ingen andre er i nærheten av Ã¥ besitte. En ting er dog sikkert, han bør øve mer pÃ¥ avslutninger fra distanse.

Negativt:

• Mangel pÃ¥ klart spillemønster: Jeg føler at RBK per dags dato ikke har funnet noen god algoritme pÃ¥ hvordan de har tenkt Ã¥ spille i den kommende sesongen. Midtbanen beveger seg i en eneste stor klynge og spillerne skifter til stadighet posisjoner, noe som skaper forvirring og ubalanse i ellers gode overgangsmuligheter. Det samlede resultatet er at angrepene blir stakkato og veldig sentrert inn mot midten, hvor man ofte setter seg fast etter fire-fem kortpasninger. Dette fungerer ikke mot defensivt orienterte Tippeliga-lag som setter opp en vegg rundt 16-meteren hver gang det er RBK som stÃ¥r pÃ¥ motsatt banehalvdel. De gode angrepene RBK har kommer som et resultat av overlegen teknikk, ikke god taktikk.
  • Roy Miller: NÃ¥ skal jeg ikke allerede begynne Ã¥ rakke ned pÃ¥ denne unggutten, da han kun har vært her i et par uker (jmfr: Fredrik Stoor som nÃ¥ har blomstret), men jeg synes han beveger seg meget snodig med tanke pÃ¥ at han er en vingback. I store deler av kampen var han feilplassert og ødela gode muligheter for overtallsspill pÃ¥ RBKs venstre side. I tillegg synes jeg han trakk for ofte inn i banen i stedet for Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ overlapp.
  • Marek Sapara: Dødballene var rett og slett hÃ¥rreisende, samt at han rotet fælt med enkle avleveringer. Posisjoneringsarbeidet hans var heller ikke noe Ã¥ skryte av.
  • Roar Strand: NÃ¥ banner jeg sikkert i kirka, men jeg føler at Supermann bør kjenne sin besøkstid og heller la unggutta fÃ¥ slippe til. Han er et fantastisk forbilde og en glimrende leder, men som indreløper sÃ¥ mener jeg at spillere som Juska og Abdi bør stille før han i køen nÃ¥r Tippeligaen starter om to uker (dersom de er skadefrie naturligvis)

Alt i alt så vinner RBK fortjent 1-0 mot et defensivt og heller tafatt lag. Ideelt sett så bør man vinne slike kamper med 2-3 mål, men jeg satser på at samspillet sitter bedre etterhvert som laget får satt seg og sesongen har startet.
Det viktige er uansett at dette var en glimrende motstander mtp. hvordan motstanderne ofte spiller mot RBK, da særskilt på Lerkendal.
I neste kamp forventer jeg et klarere spillemønster, smartere (og mer samtidige) bevegelser samt en større vinnervilje enn den guttene viste i dag (går). Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb