| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.03.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Jaja..
Maks ufortjent 1-0-seier etter en hårreisende dårlig andreomgang. For å ta det negative først: pasningskvaliteten er jo til tider skremmende, og så på paddeflatt kunstrgress da. Skjelbred så ut som han prøvde å gjøre det til en kunst å drepe tempoet i spillet ved å spille tre meter bak mannen, Konan så ut som han prøvde å finne ut hvor nært beina på motstanderen ballen kan spilles uten å stoppe, og Storflor så ikke ut til å ha lyst til å delta i noe pasningsspill.
Iversen er faktisk redusert til en stasjonær spiss som til alt overmål er direkte dårlig i lufta. Kone er som Iversen pluss noen kilometer bevegelse, men også pluss to sekunder på hver berøring
Og så skjønner jeg ikke helt hvem det egentlig er som spiller sentralt på midtbanen når Konan, Storflor og Pelu er på banen samtidig. Var mange oransje mot få hvite en del ganger der gitt... en idè å sette inn Berbatovci i stedet for å late som om Storflor og Pelu er midtbanespillere?
Hva som er greia med innlegg og timing skjønner jeg ikke, spissene løper jo inn som om innleggene skal skytes med strak vrist rett på mål, mens de i virkeligheten lander på motsatt side av boksen med snø på. Igjen: perfekt bane, ingenting å skylde på, trener de ikke på innlegg? Og angående perfekt bane: innsidepasninger i mål fra ti meter bør voksne menn klare, PCS og Pelu.
Positivt: Kone er målfarlig, Konan viser en del tendenser, Lago står foran Basma i køa, og Savolainen virker som han har bra ferdigheter i flere av midtbanerollene. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.03.2008 19:07 Post subject: |
|
|
| Skal ikke svartmale noe totalt, men det ser ikke bra ut før seriestart det her. Noen spillere er enda ute og noen er akkurat tilbake fra skadefravær, men likevel mangler man helt struktur over laget. Det blir viktige uker før seriestart, her må mye gjøres. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.03.2008 19:09 Post subject: |
|
|
Mye bra raskt pasningsspill. Ballen glir fra spiller til spiller. Mindre krampaktig småspill på midtbanen. Få gode innlegg til de to hodesterke spissene våre. Iversen er vel en skudd- og hode-spiller og kom vel ikke helt til sin rett i denne kampen.
Ellers mye strekk i laget, noe som gir Aaf rom. Helt grei 1-0 seier selv om begge lag kunne ha scora et par. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.03.2008 19:11 Post subject: |
|
|
Vi slår Afk og det er selvsagt positivt. Med det unge laget vi har som også har mange nye spillere så er det som forventa at vi er ustabile. Bra førsteomgang hvor vi spiller kjapt med fine kombinasjoner.
Mange her som har helt urealistiske forventninger når en ser på alle de nye unge spillerne vi har om dagen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 09.03.2008 19:13 Post subject: |
|
|
| DenRodeBaron wrote: | | KenMan wrote: |
For at spissen skal score mål eller "være der når laget skaper sjanser", må han vel strengt talt fungere?? |
Hva mener du? At en spiss skal være viktig i oppbygningen i spillet, eller at en spiss skal score mål?
Jeg synes du er veldig utydelig her, KenMan. At Kone fungerer dårlig i spillet, kan jeg tildels være enig i, hvis det er det du mener? Men å si at Kone ikke gjør jobben sin (som jeg definerer som å score mål), må jeg si at du tar grundig feil - han scorer nesten i hver eneste kamp. |
Nei, jeg er forsvidt enig med deg jeg, men jeg mener at en spiss må fungere for at han skulle kunne score mål. Skape rom, plassere seg rett, skuddteknikk osv, som jo er opplagt. En spiss har som primæroppgave å score mål. Så sånn sett gjør han jobben sin.
Beklager min utydelige uttalelse... _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 09.03.2008 19:51 Post subject: |
|
|
Hvorfor gikk Demi av? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 09.03.2008 20:10 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Vi slår Afk og det er selvsagt positivt. Med det unge laget vi har som også har mange nye spillere så er det som forventa at vi er ustabile. |
Men det er snart seriestart å vi burde være stabile.
Etter det jeg har lest av sammendrag av de to siste kampene mot Helsingborg og Ålesund så har vi totalt gjort det under par, men vi har vunnet kampene. Ikke sikkert dette holder i tippeligaen. Men har troen på gutta. Vi har jo noen viktige spillere ute også. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.03.2008 21:23 Post subject: |
|
|
| vegviks wrote: | | Hvorfor gikk Demi av? |
Han landa litt feil i en duel med Årøy og fikk litt vondt i kneet. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 09.03.2008 21:45 Post subject: |
|
|
| Noen som kan si litt om Savolainens kamp? Ser et par sier han virker bra, men litt mer konkret? Spilte han sentral midtbane i hele dag? Vet vi spilte flatt på midten i dag, men lå han likevel litt lengre bak enn Per? Bra løpskapasitet og styrke? Teknikk og pasningskvalitet både i forhold til tempo i pasningene og presisjon? |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.03.2008 22:05 Post subject: |
|
|
| Savolainen viste godt overblikk med gode og presise pasninger i dag. Bestemann etter min mening. Minner om Strømstad i spillestil |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.03.2008 23:23 Post subject: |
|
|
| Spesielt overblikket til Savolainen imponerte meg. Han virket sikker med ball og slo gode gjennombruddspasninger. Ikke alle nådde dit de skulle, men det var tydelig at han hadde en plan bak. Det er mer enn hva man kan si om andre som har vikariert i den posisjonen. Men jeg tror likevel at Savolainen mangler litt duellstyrke til å ta i fra Tettey plassen sentralt. For meg fremstår Savolainen som en Runar Berg med fart. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.03.2008 23:28 Post subject: |
|
|
| Nja, direkte duellsvak er han ikke. Han har lavt tyngdepunkt og raske føtter, vanskelig å bli kvitt. Han tapte da ikke så mange bakkedueller i dag. Men det er vel først og fremst i en flat firer han bør være et klart valg som sentral. Som indreløper i en diamant bør, og skal, han være foran Strand i køen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.03.2008 23:34 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Spesielt overblikket til Savolainen imponerte meg. Han virket sikker med ball og slo gode gjennombruddspasninger. |
Dette fotballkloke overblikket er jo det Tettey virker å mangle i enkelte situasjoner. Skal bli spennende å se hvem som spiller på midtbanen framover. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.03.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Savolainen gjorde et bra inntrykk i dag, sikker og god med ballen, gode løsninger, men bør ikke være noen konkurranse for Tettey sentralt. til det er han alt for lik Skjelbred, Sapara, Traorè i spillestil. Dessuten er vi nesten pinlig avhengige av Tetteys duellstyrke, posisjonering og gjenvinning.
Positivt at han ser ut til å være hakket mere interessert i løp uten ball enn de tre før nevnte, og at han kan utfordre mann mot mann. Hvis innleggsfoten hans står i stil med teknikken ellers, kan han være veldig spennende på "plassen" til Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.03.2008 00:15 Post subject: |
|
|
| I mine øyne så bør Savolainen være en sterk kandidat til den andre indreløperposisjonen. Blikket hans komplementerer Skjelbred og Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 10.03.2008 01:18 Post subject: |
|
|
Kampen er endelig kommet litt på avstand. Etter kampen satt jeg i gyngestolen og reiv skinnfiller rundt utslettene jeg fikk under kampen. Får ofte kløende utslett i perioder hvor jeg enten er forbannet eller stressa. Fra og med 2. omgang var jeg begge deler.
Nå har jeg ikke sett kampen i reprise. Det skal jeg gjøre i morgen, men om jeg ikke husker helt feil så spiller vi oss ofte inn i veldig trange situasjoner. Savolainen fikk vendt spillet fint noen ganger, men det skjer litt for sjelden. Som en følge av for dårlige og tidvis fraværende løp rundt ballfører tvinges vi til å spille på små flater. Visst har vi spillere som er teknisk dyktig og delvis behersker dette, men vi vinner svært svært sjelden noe på det.
Registrerer at Rambo stort sett er fornøyd med kampen, jfr intervjuet på rbktv. Jaja, der begynte det å klø igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.03.2008 06:57 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Dessuten er vi nesten pinlig avhengige av Tetteys duellstyrke, posisjonering og gjenvinning. |
Har er du inne på noe. Slik Rosenborg spiller for tida er det veldig viktig at vi bruker en spiller som Tettey sentralt. Han dekker store områder og er flink til å posisjonere seg og plukke opp klareringer. Han begynner også å bli brukbar i oppbygningen av spillet også. Som vi merket spesielt i andre omgang mot Aalesund er Rosenborg veldig avhengig av Tettey sentralt når vi spiller ballbesittende fotball med mange offensive midtbanespillere. Aalesund glei i gjennom midtbanen gang på gang. Rosenborg er best med Tettey sentralt!! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.03.2008 08:46 Post subject: |
|
|
Er det ikke det jeg har påpekt HELE tiden at vi ikke har duellspillere på midtbanen!!
(Det var jo derfor jeg var i mot kjøpet av Strømstad).
I TL kommer vi til å slite noe helt forferdelig. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.03.2008 08:55 Post subject: |
|
|
Har fått med meg maset ditt ja Savnet av Tettey merkes når vi har en så lett midtbane som det vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.03.2008 11:01 Post subject: |
|
|
Bekymringsverdig at Rambo ikke ser den dårlige andreomgangen som et svakhetstegn. Det er derimot et svakhetstegn at han ike så at Rbk skulle tapt 3-0 pga elendig andreomgang. Ballen suste en halvmenter utenfor flere ganger, og det var fryktelig bekymringsverdig at vi lar et så svakt lag som Aafk styre en hel omgang. Å trøste seg med at Rbk er fysisk robuste kan jeg bare tolke som at de har uteholdenhet nok til å kunne løpe rundt som hodeløse høner i en hel omgang. Jeg er bekymret før seriestart.
- Vi trenger å trene enda mer på vår nye 442-formasjon, trene mer på å spille sammen. Men jeg tror det blir bra til seriestart, analyserer Koné, på vei inn i bussen til flyplassen.
Koné har ihvertfall skjønt det, håper et glir inn hos andre også. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 10.03.2008 13:25 Post subject: |
|
|
Vil ikke RBKtv vise sammendrag med høydepunkter? Akkurat nå finnes det bare klipp av målet.
Sitter og er litt urolig over at de kanksje har sagt fra seg den rettigheten til TV2 Sumo... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.03.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Det intervjuet med Rambo gjør meg bare mer og mer sikker på at han hadde vært det dårligste assistentassistentvalget som trener hittil. Jeg kan ikke se at han har gjort mye annet positivt enn å øke intensiteten på treningene, og det bør ikke være hovedtrenerens rolle.
Ellers ser han ut til å stole på de gamle traverne, som Tørum gjorde, og følger taktikken "det der så ut til å funke for noen andre" i spillemønsteret. Jeg kan ikke se at det har skjedd noen utvikling i måten Rosenborg spiller 4-4-2 på i løpet av det siste halve året, og det er egentlig litt skremmende.
Hvis han i tillegg faktisk mener at RBK "sto godt imot defensivt", ja da er jeg redd for hvor på tabellen vi ligger når Hamrèn kommer i sommer, for var det noe vi ikke gjorde, så var det å stå godt imot. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.03.2008 17:12 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | Vil ikke RBKtv vise sammendrag med høydepunkter? Akkurat nå finnes det bare klipp av målet.
Sitter og er litt urolig over at de kanksje har sagt fra seg den rettigheten til TV2 Sumo... |
Joda, bare gå til web-spilleren så ligger et treminutts sammendrag der. Fikk mulighet til å fingranske sjansene der. Sjekk hvordan Kvarme bommer totalt i sjansen der Aarøy får stå fritt i feltet rundt midten av klippet og mot slutten ved innlegget fra høyre. Ikke bare er timinga heeelt totalbom, men mannen kan jo faktisk ikke hoppe i det hele tatt. Ser ut som om han har eldet seg bort fra Valencia-kampene.
http://www.rbk-tv.no/play...x?vid=5408 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.03.2008 17:32 Post subject: |
|
|
| Hva gikk det egentlig av Kvarme på den dobbeltsjansen til Aarøy? Kvarme plasserte seg jo metervis fra han begge gangene slik at han fikk stå helt alene foran mål. Det er spesielt merkelig når Aarøy var den eneste i nærheten å dekke opp. |
|
| Back to top |
|
 |
|