English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Montenegro - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.03.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

Både Hellas og Tyrkia er nasjoner vi er jevnbyrdige med. Ingen av de er klart bedre Norge, og begge lagene er faktisk nokså ujevne. Jeg forventet at Norge skulle gå videre, så jeg hadde ikke akkurat hyllet Åge Hareide for et slikt resultat.
For han hadde da kun gjort jobben som er forventa av ham.
Hadde vi vunnet gruppa klart så hadde jeg nok hylla både ham og
spillerne våre.

Edit: Leif

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 07.03.2008 01:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 07.03.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

Vi er fullt i stand til å slå dem begge to. Men normalt så ligger de på minst ei hylle over oss. Det er bare å ta en titt på kvaliteten på spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 25.03.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Slik starter Norge (4-1-4-1): Håkon Opdal - Jarl André Storbæk, Tore Reginiussen, Brede Hangeland, Jon Arne Riise- Martin Andresen- Jan Gunnar Solli, Fredrik Strømstad, Per Ciljan Skjelbred, Morten Gamst Pedersen- John Carew.

Les mer: Reginiussen starter

Flott at Per får starte!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.03.2008 16:05    Post subject: Reply with quote

Kjekt for Skjelbred ,men han kunne godt blitt spart til seriestarten, husker med gru U-21 landslagskampen foran kampene mot Fiorentina hvor både Tettey og Skjelbred fikk smeller.

Uansett kunne det droppet hele landskampen når den kommer 3 dager før seriestart i det minste kunne en sørget for at det var en hjemmekamp.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.03.2008 16:09    Post subject: Reply with quote

Vil heller ha landskamper nå, enn i innspurten på høsten. Det er da vi spiller de viktige kampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 25.03.2008 16:16    Post subject: Reply with quote

Tre poeng i mars er like mye verdt som tre poeng i oktober, vet du.

"This is a ball."
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.03.2008 16:29    Post subject: Reply with quote

hehe. Det spilles ikke like god fotball tidlig i sesongen. Mye mer nervøst... Da er det bedre å ha spilt noen landskamper. På høsten sitter spillet mye bedre. Da blir det bare forstyrrende med landskamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
stalet
Senior

PostPosted: 26.03.2008 11:40    Post subject: Reply with quote

Ã…ge Hareide utrykker bekymring for etterveksten av norske spisser bak Carew, Iversen, Helstad og har nok rett i det (http://fotball.adressa.no...103343.ece).

I samme artikkel forklarer Vidar Davidsen problemet med norske klubbers tilbakeholdenhet med å slippe til norske talenter, istendefor å hente hjem gamle helter eller kjøpe utenlandsk. Han har nok rett i det.

Men så kommer han med kronargumentet: at klubber som ManU og Arsenal har hatt suksess med å slippe til unge talenter. Ikke mange hjemlige talenter da (Rooney og Walcott?), det var det som var utgangspunktet for argumentet. For ei nepe.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.03.2008 12:00    Post subject: Reply with quote

At Davidsen er en klovn viser han hver gang han åpner kjeften husker fremdeles hvordan han prøvde å beskrive Mutu når han kommenterte Fiorentina kampen. Å gi United skryt for å gi det unge sjansjen på bakgrunn av Rooney henger ikke på greip, kjøper en spillere til 300 millioner så starter han. Walcott har heller ikke spillt imponerende mye for Arsenal siden han kom. En klubb som skal ha skryt er Barcelona for det sjansene det har gitt til Messi, Bojan og Dos Santos.

Problemet ligger i at norske spisser er for dårlige og selv spillere som Iversen, Helstad og Rushfeldt er langt unna å holde nivået til Carew som er en middelmådig spiss i europeisk sammenheng. Vi har en jobb å gjøre og vi får håpe at typer som Aas, Khallili, Gulsvik, Moa... har det i seg til å bli framtidens landslagspillere.

Last edited by Keenoir on 26.03.2008 12:03; edited 1 time in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 12:02    Post subject: Reply with quote

Håper Norge går på et par skikkelige karameller til nå slik at Hareide skiftes ut så fort som mulig, dvsfør kvalet starter til høsten. Montenegro er vel temmelig svake?
Back to top
frøyværingen
Junior

PostPosted: 26.03.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Mirko Vucinic og Simon Vukicevic som spillere som Norge bør se opp for. Vucinic er en kraftfull og smart spiss, mens Vukicevic er en mer slepen teknikker alla Emre.

Forventer egentlig en tøff og jevn kamp, men om Norge har ambisjoner om å ha komme til Sør - Afrika, så bør vi slå Montenegro. Men sikker er jeg langt ifra.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 15:54    Post subject: Reply with quote

Må innrømme jeg har blitt en medgangssupporter når det gjelder landslaget. Etter de enorme skuffelsene de har gitt meg de siste årene får jeg ikke igjen entusiasmen før jeg leser rapporter om godt spill.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 16:58    Post subject: Reply with quote

Fælt å si det, men den beste sangen om å være supporter av det norske landslaget er skrevet av en moldenser.

Jeg har nesten tre hundre kamper
Jeg har overlevd Stadheim og Gripp
Jeg har tapt, og vakla i troen
Men merkelig nok aldri gitt slipp
[...]
Det første sjokket var England
Jeg var der og så at vi vant
Men trodde det først utpå kvelden
Da jeg hørte Scheie si det var sant

Så kom det en fyr ifra Østfold
Og så banka vi Sveits og Brasil
Man kan se at'n ikke er Jesus
Men det hender iblant at jeg er litt i tvil

Spesielt det siste verset der tror jeg mang en fotballsupporter med alt for mange regnværsdager på samvittigheten kan kjenne seg igjen i. Den treneren som tar laget ditt opp av gjørma og opp i eliten, den treneren følger du til helvete og tilbake igjen.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt hva Storbæk gjør på landslaget. Fyren måker jo ballen opp i lufta og frem til ingenting så fort han ser en rød spiller.
Med Storbæk og Solli sammen på høyresiden, er det ikke akkurat ballbesittelse av internasjonal karakter vi har vært vitne til så langt...

EDIT: leif

Last edited by JellyFish on 26.03.2008 20:05; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:00    Post subject: Reply with quote

Kommer fortsatt ikke over at KTE ville betale 10 mill for Storbæk, sier litt om hvor dårlige Rosenborg er på spillermarkedet om dagen.
Back to top
hoboj0e
Proff

PostPosted: 26.03.2008 20:00    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
Jeg skjønner ikke helt hva Storbæk gjør på landslaget. Fyren måker jo ballen opp i lufta og frem til ingenting så fort han ser en rød spiller.
Med Storbæk og Solli sammen på høyresiden, er det ikke akkurat ballbesittelse av internasjonal karakter så langt...

Kan ikke si meg mer enig. Er overbevist om at vi har den dårligste høyrebacken blant alle landslagene i europa.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.03.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Hvis lagene presser vores forsvar, som Montenegro gør mot Norge, kommer kampbilledet til at være præcis det samme. Mange spillere ut på der som ikke bør spille på landslaget i det hele tat.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tommærn
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:09    Post subject: Reply with quote

Stakkars Skjelbred og Strømstad. Tipper en av de eller begge blir bytta ut til pause fordi de ikke passer inn i ''spillestilen'' til Hareide. Landslaget fortjener ikke en spiller av Skjelbreds kaliber. Kan være farlig for utviklinga hans å spille for Norge.
Back to top
hoboj0e
Proff

PostPosted: 26.03.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

Amen. For å toppe det hele kommer sikkert Erik Hagen, Eirik Bakke og Steffen Iversen inn etter pause. Ikke akkurat foregangsfigurer for teknisk fotball...
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:14    Post subject: Reply with quote

Hvor mye mer skal til før NFF ser at Hareide må gå?
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

Noen andre som har lyst til å grine når Norge slår langt når de har frispark bak midtbanelinja?
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:16    Post subject: Reply with quote

Første omgang ferdig....... Hva kan man si? NORGE MÅ HA NY TRENER!!!!!!!!!!!
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:16    Post subject: Reply with quote

Tror de ikke gjør noe før to-tre av de første kvalikkampene har gått med tap. Treningskampene er ikke viktige nok til at de gjør noe pga. dårlige resultater der.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

Etter 1-0 etter knappe 6 min og 2-0 før det har gått 40 så har jeg like stor tro på at landslaget greier å kvalle til VM som jeg har på at Bodø/Glimt kan vinne CL. Forsvaret er tragisk og angrepet er tragisk. Det er umulig å si noe om midtbanen fordi når forsvaret får ballen så lomper de den rett opp på Carew som ikke får armslag engang. Få inn en spiss til og slå om til en lit mer offensiv spillestil så kanskje det blir noe. Montenegro får jo gå uutfordra med ballen til en hver tid... Landslaget er en parodi på et norsk adeccoliga lag

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 26.03.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Drømmescenario: Skjelbred og Strømstad byttes ut til pause og Montenegro vinner til slutt 5 - 0. Hareide blir sparket og norge får en ny utenlandsk trener som stiller med blanke ark og kan plukke ut spillere som faktisk hører hjemme på landslagsnivå. Hvem nå en det måtte være Confused
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb