| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.02.2008 17:20 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | zaphod81 wrote: | | Og Kjello, hvis, etter de siste sesongene, du fortsatt ikke ser at midtstopperen er mest prekær, da har du hakket kortere hukommelse enn de fleste. |
Se på stallen vi har i dag. De to eneste alternativene på venstreback er Traoré og Nordvik. To unggutter som ikke har spilt spesielt mye på backplass. Ser man på midtforsvaret har man pdd Kvarme, Demidov, Lago, Basma, Nordvik og Stoor som alle kan spille midtstopper. Da sier det seg selv at vi er mere sårbar på venstreback enn i midtforsvaret. |
Jeg mener personlig at Traorè er en mye bedre venstreback enn Kvarme, Basma, Nordvik, Stoor og Lago er som midtstoppere, og det er dessuten ikke en like avgjørende rolle i laget.
Se på de baklengsmålene vi har sluppet inn de siste sesongene, det er en fullstendig uhørt mengde av dem som skyldes "junior"-tabber av de rutinerte stopperne våre. Ballmist på tjue meter, ingen duellstyrke, opphever offside, begge går, begge avventer osv osv. hvis man da tar med i beregningen at ingen av midtstopperne siden Hoftun har vært i stand til å sette i gang spillet uten å lukke øya og knalle ballen opp mot spissene, blir det egentlig ganske skralt.
Uten et solid midtstopperpar hjelper det ikke om vi så kjøper Eric Abidal, vi lekker fortsatt som en sil. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.02.2008 17:23 Post subject: |
|
|
| Konan og Kone er trege relativt sett!! De kan ikke utfordre på fart. De er sikkert ikke trege i forhold til deg og meg, men de gir ikke angrepet ekstra strenger å spille på. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.02.2008 17:28 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Man kan ikke gi unggutta alt ansvaret for en ny toppæra. Vi må også ha en del kvalitetsspillere som hever laget nevneverdig.
Behovet for raske angrepsspillere mener jeg er prekært. Vi klarte ikke å skape sjanser mot Fiorentina. Dette er mye på grunn av at vi ikke kan utfordre med hurtige spillere. De slår heller en støttepasning bakover fordi de kommer til kort. Det blir ikke mål og sjanser av det.
Angrep: Treg: Konan, Aas, Iversen, Kone
Rask: Storflor, Pelu?(men de holer jo tydeligvis ikke mål)
Defensivt sliter vi ganske mye med markeringssvikt. Nordvik er elendig til å markere man og vinne dueller. Det holder ikke rett og slett. Ny venstreback og midtstopper trengs.
Men det skjer ingenting så jeg blir ikke overrasket at det ikke kommer en ny forsterkning i det hele tatt. Ny 4/5 plass på veg.
Så Rune Bratseth må vel komme med en unnskyldning for alt det dårlige arbeidet han har gjort som sportslig ansvarlig for nedturen siden 1999, men det sykeste er jo at han blir hauset opp som en pioneer i RBK. |
kunne ikke vært mere enig.
Konan har bra fart men Traore har ikke noen spesielt god fart. Midt på treet. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 24.02.2008 19:09 Post subject: |
|
|
| tabbe å selge helstad! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 24.02.2008 19:14 Post subject: |
|
|
Skjer vel mer enn det vi leser om i diverse media gutter Ifølge media virker det jo som Rosenborg har kuttet jakten på nye spillere etter midtstopperen som havnet i FCK... |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.02.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Det RBK trenger er vel i hovedsak en midtstopper og spiss.
Midtstopperen fordi vi ikke kan satse på at en spiller med en god kamp for to nordiske lag kan demme opp hvis begge de to alt for rutinerte midtstopperne våre blir skada. Det er ikke godt nok på det området da senariet der Kvarme og Basma fort kan bli skada. Lago er passe muggen og da sitter vi med sjegget i diverse postkasser. Hva skal vi gjøre hvis dette senariet går inn. Flytte inn Nordvik og sette enten Traore eller Pirkalainen i forsvare. Dytte Stoor inn på sentralen og omrokere hele forsvaret vårt. Nei, hovedprioritet er bør være midstopper
Spissen trenger vi fordi: Aas er for ung, Steffen for feit og lat, Kone for driblekåt og har en tendens til å drible seg inn i mølje istedefor ut av dem og Konan er jo ikke egentlig spiss og bør heller rotere med Sapara så Sapi ikke får Iversen tendenser. Dessuten har vi ikke nok fart i Angrepet vårt til at de produserer noe. Det blir også veldig ofte med at spissene står og venter på at ballen skal lande på foten dems.
Jeg har ikke nevnt Storflor og Pelu fordi Storflor har vært for dårlig siden sist vi spilte i Hellas og Pelu veit jeg for lite om.
Nå har jeg svartmalt min lille jævel på veggen og lest andre svartmale både små og store jæveler på veggen og i Stano sitt tilfelle vil jeg kalle det å male Svendsen på Lerkendal. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.02.2008 01:00 Post subject: nye spillere 2008 |
|
|
Arti diskusjon,ingen tvil om at vi ønsker oss både det ene og det andre,men for å gi et svar til stano hvorfor vi skal bli bedre i år:
Slutt med denne sexy tullefotballen på bortebane.Snør igjen sekken bak og spill på overganger som mot feks. fiorentina.Når motstanderen er passelig frustrert og krampa tar dem kan vi pøse på med gladfotball etter at vi har scora først.Laget er allerede godt nok,bare trenerne/støtteapperatet klarer det taktiske denne gangen,og ikke lar spøkelset fra fortiden prege dem i bortekampene.Alle kan vel se at vi møter duracellkaniner som løper og løper.Forskjellen fra tidligere er at de har et par typer som kan kontre oss i senk hvis vi blir for naive. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.02.2008 01:30 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Kan du gi meg svar på det? |
Det er mange som har prøvd å gi deg et svar, men det virker som om du nekter å høre..
Liten oppsummering:
| Stano_11 wrote: | | Problemet er at alle er så forbaska sikker på at alt kommer til å blir så gulle bra med bare uerfarne spillere. Dette blir gull og greier. |
Realistisk sett så kan ikke RBK ta gull uten en ny solid stopper, det tror jeg alle vet og innser.
| Stano_11 wrote: | | Ingen som ser det realistiske på at Rosenborg har blitt ett dårligere lag enn det vi var ifjor. Og at det vi presterte i fjor var på et totalt lavnivå. Og hvorfor kommer vi da til å prestere bedre i år?? |
Det vi presterte ifjor var svært dårlig ja, men har vi blitt et dårligere lag? Slik ser jeg på det:
Ut:
Lars Hirschfeld
Micke Dorsin
Mika Koppinen
Vidar Riseth
Inn:
Rune Jarstein
Demidov
Savolainen
Pelu
Hirschfeld var veldig stabil og god, Jarstein er svært lovende
men ikke fullt så stabil, men han har faktisk potensialet til å
bli bedre enn Lars.
= Et minuspoeng.
Micke Dorsin var god defensiv men litt dårligere offensiv, i
Traore har vi en back som er mye bedre offensiv enn det
Dorsin var. Kanskje hakke dårligere enn Dorsin rent defensiv,
men det er ikke noe tvil om at Traore har et stort potensialet
som venstreback også.
= Lik poengsum, så fremdeles et minuspoeng.
Koppinen, vel hvor skal jeg starte?
Det faktum at han har forlatt klubben og at de fleste er glad
over det sier vel litt om hans prestasjoner. SÃ¥ her tar faktisk
Demidov Koppinen lett, selv om Demidov ikke har spilt fast
stopper på en stund.
= 1 plusspoeng, så nå har vi uavgjort.
Riseth var svært god når han ville (CL), men ellers var han
middelmådig og gammel. Spilt godt som midtstopper mot
slutten av sesongen. I Savolainen har vi fått en annen type midtbanespiller enn det Riseth var/er. Her bikker det mot et
plusspoeng men siden Savolainen enda ikke har spilt så blir
det litt usikker å bare spå. Jeg tviler uansett på at han er
dårligere enn Riseth.
= Lik poengsum, så fremdeles har vi uavgjort.
Pelu er en ekstra og etter min mening nødvendig tilvekst til
RBK-stallen. Her har vi fått fart noe som RBK mangler, bare
Jamtfall jr. har vist fart av de spillerne vi har fra før.
= 1 plusspoeng, totalt 1 plusspoeng.
Tørum vs. Hamrén, alt tilsier at Erik Hamrén er en bedre
trener enn det Tørum er og bare i denne ansettelsen så
stiller RBK sterkere iår enn ifjor.
2 plusspoeng, totalt 3 plusspoeng.
Jeg mener altså at vi stiller sterkere iår enn ifjor, men holder
det til gull? Jeg tror ikke det, vi kan kjempe om medaljer
med denne stallen, men gull tror jeg blir vanskelig. Får vi kjøpt
en midtstopper så tror jeg gullet er vårt, så dét bør vært en
klar førsteprioritering men nå jeg. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.02.2008 01:38 Post subject: |
|
|
Den største grunnen til at vi gjorde det dårlig i fjor var at spillerne presterte dårlig av forskjellige grunner(blant annet Tørum), ikke at spillerne ikke er gode nok! Og om stallen er svekket eller ikke, syns jeg vi skal vente med å vurdere til vi har sett flere kamper med spillerne vi har hentet og til overgangsvinduet stenger, kan godt hende det dukker opp flere.
Hovedpoenget mitt er ihvertfall at jeg regner med spillerne vi har vil prestere langt bedre i år enn de gjorde i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 25.02.2008 11:42 Post subject: |
|
|
Aalesund er i samtaler med den irakiske stjernen Nashat Akram som ble nevnt her for ei stund tilbake. Det er snakk om korttidskontrakt inntil overngangen til Manchester city går i orden.
http://www.nrksport.no/fo.../1.4920013 |
|
| Back to top |
|
 |
htj Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 26.02.2008 13:46 Post subject: |
|
|
| en stille hvisken fra betrodd hold om at rbk har midtstopper på gang. noen som har hørt noe? |
|
| Back to top |
|
 |
htj Junior
|
Posted: 26.02.2008 13:47 Post subject: |
|
|
| Han har flere kamper for Danmark og gjort sine saker bra på landslaget. Meget offensiv legning og kan også brukes på vingen. Et tungt skudd og et godt venstrebein. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 26.02.2008 14:10 Post subject: |
|
|
media:
Det der er lesning som får det til å kile i tissen. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.02.2008 14:13 Post subject: |
|
|
| Hvor seriøse er kildene dine media? |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.02.2008 14:32 Post subject: |
|
|
Heller Jan Kristiansen enn Miller. Kristiansen har et bra nivå. Kan ikke i min villeste fantasi at Miller skal kunne bekle en venstre back rolle i Rosenborg. Må være på RBK2.
Ser jo ut til at et av kjøpene i vinter allerede kommer til å bli bom kjøp og det er han Pelu. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.02.2008 16:59 Post subject: |
|
|
| Hoff er da ingen spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.02.2008 18:01 Post subject: |
|
|
| Hoff kan spille både ving, spiss og på kanten på midtbanen. Som jeg antydet tidligere; når e-cupeventyret var over, ville de neste kjøpene bli gjennomført. At Miller trolig blir kjøpt bør ikke overraske noen. Hvor god han blir i RBK får tiden vise. Han er tross alt VM-spiller for en brukbar fotballnasjon. Apropos Pelu; han er nok både en god ving i 4-3-3 og en bra bakromsspiss i 4-4-2. Merkelig at enkelte skal halshugge nye spillere før blekket på kontrakten har tørket...... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.02.2008 18:07 Post subject: |
|
|
| Et annet og forholdvis tilgjenglig spissalternativ er lynraske Morten Moldskred som har vist et godt sammarbeid med Sigurd Rushfeldt som er en spiller som ligner på Iversen og Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.02.2008 18:23 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Merkelig at enkelte skal halshugge nye spillere før blekket på kontrakten har tørket...... |
Enig. Spesielt med tanke på at Pelu må ta plassen til enten Ciljan, Tettey eller Sappara. Ikke selvsagt at det skal skje med det første. Har vel heller aldri vært tanken med akkurat det kjøpet heller. Tid. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 26.02.2008 18:25 Post subject: |
|
|
Så lenge vi ikke kjøper overprisete langslagsspillere kan vi jo ikke leve med de kjøpene klubben foretar seg må dere forstå...  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.02.2008 18:33 Post subject: |
|
|
| Tviler på om Miller er en svak spiller. Jeg har tillit til Hoftuns vurdering og kjennskap til Miller, og Hoftun har da faktisk i tillegg en viss erfaring fra toppfotball...... |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 26.02.2008 18:36 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Spesielt med tanke på at Pelu må ta plassen til enten Ciljan, Tettey eller Sappara. |
Jag visste inte att Pelu var mittfältare  |
|
| Back to top |
|
 |
|