| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.09.2007 15:13 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e90895.ece
| Quote: | | - Jeg føler fortsatt jeg har noe å bidra med. Jeg har fortsatt ambisjoner, og føler fortsatt jeg holder nivået, sier han |
Njaa. Du har vel kanskje sett bedre dager. Nivået til Kuka holder du. Selv om det ikke sier allverden.
| Quote: | | - Men jeg håper det kommer en som danker meg ut neste år. Det vil jo være et tegn på at klubben jobber i riktig retning. For spiller jeg fast til jeg er 40 er jo det et bevis på det motsatte, sier Basma. |
Det er korrekt. Det faktum at du spiller fast enda tyder på at enkelte i sportslig ledelse ikke har gjort jobben sin godt nok. |
|
| Back to top |
|
 |
FFTSimon Junior
|
Posted: 16.10.2007 17:35 Post subject: |
|
|
Heisann!
Har tenkt å gjennomføre et intervju med Christer Basma, og lurer på om det er noen spørsmål fansen kunne tenkt seg at jeg hadde stilt til han. Det kan være hva som helst nesten, men det bør ha noe med fotball å gjøre. Selv har jeg foreløpig tenkt litt på følgende spørsmål, og jeg vil gjerne ha kommentarer til dem også.
- Treningskultur - hva er annerledes nå enn med Nils Arne Eggen?
- Tørum - respekt i gruppa? Annen lederstil enn Eggen, På hvilke måter? Hva er positivt og hva er negativt?
- Varierende prestasjoner fra deg og Miika, kontroll på Sheva, herjet med av Hulsker. Hva kommer det av?
- Holdningene til spillere når det gjelder alkohol. Har vært mye snakk om det i media.
- Andreas Nordvik? Troa på han?
- Unge talenter? Er det noen du har spesielt tro på?
- Midtstopper eller back?
- Kvarme lagt opp, du signerer for ett nytt år, men har uttalt at det bør komme noen å danke deg ut snart. Er det et svakhetstegn for laget dersom du spiller fast neste år?
- Det virker som om det kollektive i forsvarsarbeidet ikke har fungert optimalt i år, hva er din kommentar til det?
- Du uttalte til media i vår at du mente Afrikanerne hadde mye å gå på når det kom til samhandling, hva mener du om det nå? Har det vært noen forbedringer?
Og noen klassiske spørsmål som:
- Hvem er den beste spissen du noensinne har møtt?
- Hvem er den beste makkeren du har hatt i midtforsvaret?
- Den beste spilleren du har spilt med?
- Ditt beste RBK-minne. _________________ FireFireTo.No |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 16.10.2007 18:13 Post subject: |
|
|
| Apropos det der med afrikanerne og samhandling, kan du jo spørre han om det ikke ville vært mer naturlig å gå i seg selv og se på egne feil først, før han ukritisk kritiserer de nye. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2007 18:56 Post subject: |
|
|
Skriv gjerne hva han svarer når du kommer så langt FFTSimon, evetuellt legg ut link dersom det publiseres annet sted! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.10.2007 19:00 Post subject: |
|
|
| Du har mange fine spørsmål i intervjuguiden din,FFTSimon. Lykke til, og del svarene med oss på forumet!!! |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 16.10.2007 19:13 Post subject: |
|
|
Artig at dere journalister tar dere en tur innom forumet. Har jobbet et år som freelancejournalist, og deriblant mye sport. Om du har noen tips til meg, som ønsker å spesialisere meg innenfor sport så tar jeg gjerne imot dem, har lite kontakter blant sportsjournalister bortsett fra de to på stjørdalens blad. Det jeg for det meste tar for meg er barne/ungdoms arrangement og basketballkamper, men ønsker å få litt større oppdrag.
- Treningskultur - hva er annerledes nå enn med Nils Arne Eggen? (Liker det spørsmålet, selv om det allerede er skrevet mye om det tidligere. Kunne også gjerne hørt litt mer om de andre trenerne. Ifølge et vg intervju i vinter hadde han lite til overs med Perry f.eks. der er det kanskje noe å hente)
- Tørum - respekt i gruppa? Annen lederstil enn Eggen, På hvilke måter? Hva er positivt og hva er negativt? (Mye av det forje spørsmålet, men kan også settes opp mot de andre trenerne)
- Varierende prestasjoner fra deg og Miika, kontroll på Sheva, herjet med av Hulsker. Hva kommer det av? (evt. Er det riktig at dere har variert i prestasjonene i år? Hvorfor?)
- Holdningene til spillere når det gjelder alkohol. Har vært mye snakk om det i media. (bra, men ikke bruk for stor del av intervjuet på dette temaet)
- Andreas Nordvik? Troa på han? (Spennende spørsmål, kunne gjerne sett at Basma hadde samenlignet seg selv og Nordvik, og om han kan nå like langt eller lengre)
- Unge talenter? Er det noen du har spesielt tro på?
- Midtstopper eller back?
(Bra, vil også høre litt om han har trua på selve laget og fremtiden som ligger foran Rosenborg)
- Kvarme lagt opp, du signerer for ett nytt år, men har uttalt at det bør komme noen å danke deg ut snart. Er det et svakhetstegn for laget dersom du spiller fast neste år? (likte ikke den spesielt, tror det kan føre til at intervjuovjektet låser seg, når du tremer han inn i et hjørnet på den måten, tror ikke du får noe brukbart svar ut fra det spørsmålet)
- Det virker som om det kollektive i forsvarsarbeidet ikke har fungert optimalt i år, hva er din kommentar til det? (evt. Hvordan synes du forsvaret har fungert i år? Hvorfor? )
- Du uttalte til media i vår at du mente Afrikanerne hadde mye å gå på når det kom til samhandling, hva mener du om det nå? Har det vært noen forbedringer? (Den gleder jeg meg til å høre svaret på, vil også høre litt om han tror de har en fremtid på lerkendal, i så fall hvor stor fremtid)
+ Hva er dine mål for Champions league i år?
Hvilke ambisjoner har du for neste sesong?
Hvordan var det å komme til Rosenborg?
Hva tenker du å gjøre etter spillerkarriere? fotballrelatert? rosenborg?
Hva var det som gikk galt med RBK 2005?
Hvordan er stemningen innad i troppen i rosenborg?
Hvem ønsker du å se i rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 19.11.2007 17:20 Post subject: |
|
|
Det har vært overraskende stille fra Basma etter at han ble vraket, nesten forbilledlig. Hadde forventet meg et intervju i en eller annen avis innen nå hvor han klaget på lite spilletid. Han sa jo at han håpet at en ung og lovende stopper ville komme å ta fra ham plassen, men at den stopperen skulle bli Kvarme hadde han nok ikke regnet med.
Det spørs om han har nok med å være i drømmene til Kristopher Schau
Og hvor blir det av intervjuet ditt SimonFFT? |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 19.11.2007 21:53 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Det har vært overraskende stille fra Basma etter at han ble vraket, nesten forbilledlig. |
Bortsett fra at evnene svikter mer og mer, har jeg alltid hatt sans for Basma. En spiller som *ville* til RBK, og har stilt opp for dem i mange år. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.11.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| hadde sansen for han jeg og. men mistet det under royal ligg i fjor. har en sterk følelse av at hans erfaring og autoritet har påvirket laget med negativt fortegn denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 19.11.2007 23:27 Post subject: |
|
|
| Basma har, slik jeg ser det, hadd en mer eller mindre konstant synkende kurve siden Hareide stakk. Det begynner å bli noen år... |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 22.11.2007 16:20 Post subject: |
|
|
Fortsatt mye å gi
| Quote: | - Nei, jeg føler ikke at jeg er inne i en tung sportslig periode selv om jeg ikke er på banen i alle kampene. Jeg har et avslappet og profesjonelt forhold til det. Jeg har jo visst at en hverdag der jeg ikke var et klart førstevalg ville komme, og det var jeg også klar over da jeg skrev ny kontrakt for to nye år, forteller Christer Basma til adressa.no etter torsdagens RBK-trening.
– Samtidig har jeg fortsatt mye Ã¥ gi. I fotballen er det ekstremt mange hverdager og veldig fÃ¥ kampdager. Jeg føler fortsatt at jeg er med pÃ¥ Ã¥ holde nivÃ¥et oppe pÃ¥ treningene, og er ekstremt pliktoppfyllende pÃ¥ feltet, mener veteranen.
– Det er klart at det er en ny situasjon for meg. Jeg har vært sÃ¥ heldig at jeg stort sett har spilt fast siden jeg kom til Rosenborg. Og selv om jeg fortsatt føler at jeg gjør jobben min trenger man selvtillit. NÃ¥r man fÃ¥r slike spørsmÃ¥l som det jeg fÃ¥r nÃ¥, og ser bilder av seg selv som sitter og depper pÃ¥ benken i aviser, er det klart at det ikke er spesielt gøy som fotballspiller, innrømmer Basma.
- Men jeg har kanskje godt av det som menneske. Som idrettsutøver blir en fort egosentrisk, medgir Basma åpenhjertig. |
Jeg etterlyste jo ett intervju for ett par dager siden, og der kom det jaggu meg.( Er du inne og leser på rbkweb Christer )
Sier vel det meste rett i det intervjuet der. 10 poeng til Basma
http://fotball.adressa.no...e95096.ece |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2007 16:27 Post subject: |
|
|
| Forstår ikke hvorfor Ole og Adressa snakker om to år. Det er vel vitterlig snakk om ettårskontrakt? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 22.11.2007 16:40 Post subject: |
|
|
| Får håpe det er journalisten som har hatt krøll på tastaturet, ett år til er mer enn nok. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2007 16:47 Post subject: |
|
|
| Jepp, Ruud (og Basma) tullet. Saken er rettet opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.12.2007 13:03 Post subject: |
|
|
Ser i dagens papirutgave av Adressa at Christer Basma deltok på følgende arrangement for Kirkens Bymisjon i fjor:
http://www.bymisjon.no/te...18430.aspx
Flott av Basma, og alle andre som deltar. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.12.2007 13:45 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Basma er en bra mann som er nok er mer reflektert enn de fleste fotballspillere. PÃ¥ fotballbanen har han imidlertid gjort sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 25.12.2007 14:17 Post subject: |
|
|
Basma ER viktig for de yngre.Masse å lære bort.Men jævlig unødvendig av vår venn Svendsen å sitte på julebord på Palmehaven å fortelle "alle som går forbi" hvor udugelig Basma er.
2 dager etterpå er det full taushetsplikt i RBK.Fy faan for en heslig fyr! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.12.2007 14:21 Post subject: |
|
|
| olivknob wrote: | | unødvendig av vår venn Svendsen å sitte på julebord på Palmehaven å fortelle "alle som går forbi" hvor udugelig Basma er. |
Utdyp denne er du snill. |
|
| Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 25.12.2007 14:23 Post subject: |
|
|
| Folk som ikke kjenner Svendsen,prater med Svendsen på julebord på Palmehaven.Svendsen slenger dritt om Basma til folk Svendsen ikke kjenner. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.12.2007 14:26 Post subject: |
|
|
| Ja, da så, er dette noe du har opplevd? Fy faen for en son of a bitch Svendsen er, visste jo det fra før, men dette tar virkelig kaka. |
|
| Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 25.12.2007 14:28 Post subject: |
|
|
Jepp
Vet ikke om det var tilfeldig med full taushetsplikt 2 dager etterpå.
Men må jo få lure på om det er Svendsen som har fremmet dette forslaget |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.02.2008 12:44 Post subject: |
|
|
Siden jeg kjefter på Basma stort sett hver gang han er på banen, så må jeg gi litt skryt for det han presterer av banen.
| Quote: | Mot Fiorentina spilte 35-åringen fra start etter å ha vært skadet siden Gran Canaria-oppholdet. Kun fordi Stoor ble skadet. Men Basma mener han ikke har problemer med å innfinne seg med sin nye hverdag.
- Det er slik det skal være. I en klubb som RBK skal det være kamp om plassene, hvor man ikke kan hvile på laurbærene etter én god kamp, sier Basma.
- Du har spilt fast siden du kom til klubben. Er ikke dette en defensiv holdning?
- Mange kan kanskje mene det, men det gjør ikke jeg. Jeg føler jeg kan spille bra fremdeles, men kjenner jo at jeg ikke blir yngre med årene. Og jeg ser at Fredrik er framtida.
Derfor blir det viktig at jeg aldri skal la han føle at han kan seile gjennom, men å pese ham hele tida. Da er han skjerpet. Og er Fredrik god, er laget også godt. At klubben gjør det bra, er det viktigste, sier Basma.
|
Basma er flink til å si de rette tingene, og jeg begynner faktisk og tro ham også
http://fotball.adressa.no...101014.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2008 12:57 Post subject: |
|
|
Lurer på hvilke utenlandske klubber som var inntressert i Basma og som kunne gi mer lønn enn vi.
Basma framstår som en reflektert og hyggelig person og selv om prestasjonene det siste året ikke har vært bra nok må en huske at han er muligens Rosenborgs beste høyreback gjennom tidene og har vært lojal mot klubben så lenge han har vært der. Så får vi håpe at årets sesong blir bedre for laget og Basmas del.  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.02.2008 15:34 Post subject: |
|
|
Beste høyreback?  |
|
| Back to top |