English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Reginiussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 16.02.2008 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har hittil vært en motstander av å hente gorilla-typer som f.eks Kjetil Wæhler fordi vi på det tidspunktet allerede hadde Kuka og Riseth.

Nå har jeg skiftet mening. Fordi vi allerede har bekledd behovet for offensive, sofistikerte og tekniske ferdigheter i Demidov. Da trenger vi en som kan komplementere han med taklinger og rutine. Da tror jeg ikke Reginussen er riktig mann. I såfall er faktisk Kvarme bedre.

Men mitt forslag lyder som følger, Kjetil Wæhler
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.02.2008 20:49    Post subject: Reply with quote

Men å blåse millioner på en stopper som er 32 og oftere og oftere blir skadet er vel ikke veldig fornuftig vel ?
Jeg vil også gjerne ha en wæhler-type i klubben, men gjerne en som er 5 år yngre omtrent.
Nå har ikke jeg finstudert Tore R, så min vurdering går blant annet etter TomH sine utsagn. Å ifølge TomH så er Tore R rasker og bedre i duellene enn Demi, noe som jeg syns virker som et veldig bra stopperpar. Å cdet er naturlig å tro at når han kommer til en vesentlig mer profesjonell klubb med blant annet Kvarme som læremester så vil han utvikle seg mye. Lukter litt en ny Hangeland her, burde ikke Rbk være klubben som plukker opp disse ?
Back to top
vanman
Junior

PostPosted: 16.02.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men mitt forslag lyder som følger, Kjetil Wæhler

Synd han skrev under ny kontrakt med Engen i dag, da... Antar det er usannsynlig dyrt å hente en kar hit uka etter at han har skrevet under for tre år med en annen klubb.
http://www.vif-fotball.no...608098.ece
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 16.02.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også at mye av grunnen til at man har mislyktes i stopperjakten er at vi i stor grad har lett etter en Hofseth-type. Nå vet vi at vi allerede har det i Demidov, og da burde stopperjakten bli lettere.
Gorilla-typene er en mer utbredd rase enn Hofseth-typene.

Ellers synes jeg at en backrekke som Nordvik, Demidiov, Reginussen og Stoor vil bli i overkant ung. Det behøves rutine
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.02.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

For umiddelbar suksess så trenger vi rutine, men ved kjøp av blant annet Tore R så mener jeg vi kan ha et nærmest uslåelig lag om 1-2 år. Ingen fotballspiller som starta karrieren sin med rutine, men det kommer med kampene Smile
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 16.02.2008 21:16    Post subject: Reply with quote

Et best mulig stopperpar komplementerer hverandre. Å ha to stoppere på samme alder og med de samme ferdighetene funker ikke. Så du da Kvarme og Basma spilte sammen i høst?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.02.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Men når den enes stopperen er god i taklinger og spillende (Demidov), mens den andre er hurtigere og bedre i lufta (Tore R), så er det da en god kombinasjon. Å si at Basma og Betpo spillte dårlig sammen fordi de hadde samme alder er jo håpløst, grunnen til at de spilte dårlig sammen er fordi Basma er tvers gjennom dårlig!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

Demidov er da relativt god i lufta selv om han ikke er et fyrtårn. Kan ikke huske at han tapte en hodeduell mot Fiorentina hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.02.2008 21:26    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Demidov viste både hurtighet og luftstyrke i kampen, så hvis det stemmer at Tore R er raskere og bedre i lufta så må det da være veldig bra! da har vi god luftstyrke, god hurtighet, gode taklinger og spillende stopper. Rutinen kommer etterhvert, å kompetansen holder nok mer enn nok i den norske ligaen.

Men når det er sagt så så jeg akkurat skrytevideoen av Martin Thømt Jensen som aalen la ut og han imponerer voldsomt med sine 17 år. Dæven, nå er jeg usikker på hva jeg har lyst på hehe Kan det være en ide å skaffe, som robbie ønsker, en rutinert stopper som kan holde i noen få år mens Martin Thømt Jensen utvikler seg videre i Moss på utlån fra oss? Fryktelig usikker på hva jeg egentlig vil nå hehe Smile
Edit - klarer ikke bestemme meg
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 03:58    Post subject: Reply with quote

Martin Thømt Jensen er uten tvil svært lovende og jeg har faktisk havnet i samme situasjon som deg og vet ikke helt hva jeg ønsker. Spesielt med tanke på at RBK allerede har Skjerve, Nordvik og Espen Schmitz. En idé kan være å sette Demidov der han er best, nemlig som et defensivt midtbaneanker. Da har vi i alle fall plass til et midtstoppertalent til (Reginiussen?), så kan vi også kjøpe Martin Thømt Jensen og deretter leie ham ut tilbake til Moss.

Heldigvis er den sportslige ledelsen mer kompetent enn det jeg er.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 04:08    Post subject: Reply with quote

Er rimelig idiotisk når man leter etter den nye Hoftun gjennom tre år og så når man endelig finner han, ville plassere han på midtbanen!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 04:32    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det vel kun du som endelig har funnet den nye Hoftun.
Kan godt hende flere også har gjort det, men det har i hvert fall ikke jeg. Og for meg er det i alle fall ikke idiotisk å plassere en spiller der han er best.

Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 17.02.2008 04:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Robbie, man leter selvfølgelig ikke etter en ny Hofseth når man allerede har funnet ham. Men det hadde vært glimrende hvis vi hadde kjøpt Reginiussen, men gjengen fra nord prisen ham opp i skyene dessverre.

Whæler er selvfølgelig et ''ikke-tema'' nå, da han har signert en kontrakt som binder ham til klubben i ytterligere 3 år. Dessuten er han en spiller som er rimelig lik Kuka ( litt raskere men stadigvekk ikke særlig god).
without ever having felt sorry for itself.

D. H. Lawrence
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 04:35    Post subject: Reply with quote

Demidov vil jeg påstå er mer lik Riseth og Koppinen (og dems spillerstil) enn det Reginiussen er.

Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 17.02.2008 04:44    Post subject: Reply with quote

Demidov er ikke lik Riseth og Kuka, da Demi har både rimelig god fart og pasningsfot, plasseringsevnen er jeg mer usikker på (målet til Mutu).

Bare så det er sagt, Kuka er nok noe av det dårligste (sammen med Dassma) vi har hatt i forsvaret vårt noensinne.

D. H. Lawrence
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 04:49    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Og for meg er det i alle fall ikke idiotisk å plassere en spiller der han er best.

Nå er det til orientering Rosenborgs forsvar vi diskuterer her og ikke Lillestrøm. Vår spillestil tatt i betraktning så behøves en stopper med tekniske ferdigheter som normalt er forbeholdt midtbanespillere.

For eksempel var det riktig å spille med Vegard Heggem som back, selv om ferdighetene isolert sett ville tilsi at han var en ving. Og vi spilte med Erik Hoftun som stopper selv om ferdighetene isolert sett tilsa at han var en midtbanespiller.

Ballahl wrote:
Demidov vil jeg påstå er mer lik Riseth og Koppinen (og dems spillerstil) enn det Reginiussen er.

Kan du forklare ordet "dems". Det har jeg aldri hørt før.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 04:49    Post subject: Reply with quote

Jeg hinta kun til duellstyrken og TomH som mente at Reginiussen er bedre enn Demidov på det området. Jeg mener derimot at Demidov er minst like god som Reginiussen rent duellmessig men at Reginiussen kanskje er litt bedre teknisk.
Edit:
Dems = deres
Feilskrivning Embarassed

Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 17.02.2008 04:57    Post subject: Reply with quote

Demidov er bedre teknisk enn Reginiussen, da dette har blitt bevist på u-21 landslaget hvor Demidov har spilt defensiv midtbane (kreves god teknikk for å prestere på et høyt nivå), men Reginiussen har bedre fart.

D. H. Lawrence
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.02.2008 06:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Demidov viste seg som en veldig bra midtstopper mot viola, men ta i betraktning at vi har sett en obligatorisk kamp. Det er for tidlig å si vi har funnet Hofseth. Han har ikke farta til Bratseth, å tviler på at han utvikler den med åra heller. Å for at man ikke skal se seg helt blind på viola-kampen: siste obligatoriske kamp han spillte, tapte laget hans 5-0. Skal selvsagt ikke legge masse skyld på Demi sine skuldre, jeg så ikke engang kampen, men forsvaret må alltid ta sin del av skylda når man taper 5-0... Jeg syns Demi imponerte mot Fiorentina, men jeg utroper han ikke til noen Hofseth før jeg har sertt flere kamper enn den.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 06:27    Post subject: Reply with quote

Dette handler ikke om en kamp, dette handler om å studere hvordan en spiller oppfører seg på i gitte situasjoner. hvordan en spiller behandler ballen i press. hvordan han fører ballen fremover på banen. evne til å ta offensive initiativ f.eks. slike egenskaper endres ikke fra kamp til kamp. i noen kamper taper man dueller, mens man vinner de samme i andre kamper. slikt endrer seg. men måten man oppfører seg på banen, kroppsholdning og spillestil forander seg ikke fra kamp til kamp
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.02.2008 06:33    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ikke noe å si på innsatsen til Demi, men du må da være enig i at det er for tidlig å utrope han som Hofseth?? 1 obligatorisk kamp har vi sett han spille for rbk, det er for lite til å bombastisk slå fast at vi har det som blir Norges beste stopper.. Men jeg liker det jeg har sett hittil.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 06:36    Post subject: Reply with quote

De fleste talenter trenger man å se over flere kamper og i noen tilfeller over flere sesonger. Men i Demidovs tilfelle snakker vi om et så ekstremt talent at jeg gir han den tittelen med engang.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.02.2008 07:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt uenig med deg, men håper du har rett Smile Jeg trenger å se Demi i flere kamper før jeg slår fast at det er Hofseth, men håper som sagt du har rett Smile
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 17.02.2008 10:28    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at vi desperat trenger spillere i mellom 25 og 30 år. Vi har nok folk i alderen 20-24 og 30+.
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 17.02.2008 14:08    Post subject: Reply with quote

Har vi muligheten til å hente Regeniusen til en pris som ikke er helt tullat så bør vi gjøre det.
Ser at en del soer at vo trenger en mer erfaren stopper med tanke på at fosvars linja kan bli vel ung. Det stemmer nok det vist en ønsker umiddelbar suksess, men med tanke på trener skifte og vår generelt veldig unge stall synes jeg ikke det er katastrofe om vi ikke vinner ligan.
Bruk heller året til å smi sammen et spennende ungt lag som kan dominere norsk fotball i årene frem over.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 103, 104, 105  Next
Page 20 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb