| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 14.02.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Irriterende tap. Spesielt med tanke på at Mutus mål var offside.
Jeg er meget imponert over Demidov. Han viser stor spilleforståelse opptil flere ganger, og han er flink til å sette i gang angrep. |
|
| Back to top |
|
 |
andersw Junior
|
|
|
At ikke Aas fikk komme inn etter 60 min for Kone. Jeg mener seriøst at Kone er den dårligste spissen i Eliteserien som får starte. Helt jævlig. _________________ Kokosnøtter dreper årlig flere mennesker enn haier gjør. Haier dreper omtrent 150 mennesker i året, mens kokosnøtter er skyld i om lag 2000 dødsfall årlig. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
Absolutt en godkjent kamp, ingen katastrofe akkurat.
Men, jeg vil ha Konan fra start neste kamp! Ingen tvil om at han var vår beste offensive.
Samtidig vil jeg berømme den godeste Demidov for veldig bra spill. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
|
|
Mye bedre andre omgang hvor vi viser lidt vilje i form af løbskraft. Men, dette burde været på plads når kampen blev fløjtet i gang, ikke noget det andre laget har stoppet med at spille fotball og spille på resultat.
Jeg vil ikke skrive så mye om spillere, de fleste som jeg skrev om i pausen fortsat hvor de slap. Dog vil jeg lige fremhæve Skjelbreds mange gode løb, men desværre manglede kvalitet i teknik og pasninger. Og Stoor flotte overlap og løb, men med de samme mangler som Skjelbred.
Dette er ikke verdens ende, men jeg synes bestemt at vi kunne have været mye bedre.
Forresten når begynder Konan at få flere chancer, han viser igen i dag at han er fuldt på højde med både Kone og Iversen. Derudover tror jeg han har mye bedre og gå på. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 14.02.2008 22:42 Post subject: |
|
|
Jeg er stort sett greit fornøyd med dette. Det bedrer seg stort i andre omgang, og rytmen blir langt bedre. Presisjonen er jo så som så, men det hører dessverre med på denne tiden.
Ellers må jeg si at Demidov var fantastisk. Hvor mange feil gjorde han i løpet av kampen? God en mot en, og svært gode involveringer fremover. Det kan virke som vi har gjort et kupp her. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 14.02.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Demidov er et røverkjøp virker det som ja. Viser stor autoritet, slår nydelige passninger i bakrom langs bakken vel som i lufta og leser spillet veldig bra. Vil nesten si at p.g.a. Demidovs prestasjon er jeg ikke alt for nedtrykt etter denne kampen.
Last edited by Tommærn on 14.02.2008 22:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.02.2008 22:45 Post subject: |
|
|
| Absolutt harald, Konan bør få en fair sjanse nå. Mye bedre enn de to andre i hele oppkjøringen. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 14.02.2008 22:51 Post subject: |
|
|
Ergelig med stolpetreffet og Saparas frispark. Jeg får meg ikke til å bli så altfor skuffet av laget og resultatet med tanke på at de er utenfor sesong, men en blir jo nedpå uansett, og som Harald sier så er det skuffende at de ikke kom igang før i andre omgang.
Last edited by Anders4 on 14.02.2008 22:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.02.2008 22:53 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig at vi har gjort årets kjøp i Demidov. Synes forsvaret vårt virker bedre organisert i år med et lite unntak i Kvarme som ikke alltid posesjonerte seg riktig.
Savnet av Tettey var temmelig tydelig selvom Strand ble endel bedre i andreomgang. Iversen var elendig i førsteomgang og det bør bli slutt på at en Iversen utavform går rett inn på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 14.02.2008 22:53 Post subject: |
|
|
| Demidov er god. Skjelbred jobbet godt og var positiv i andre. Konan fortjener å starte neste gang. Jeg har heller ikke særlig trua på Kone. Altfor ujevn i prestasjonene og sliter vel også med forståelsen. Nordvik klarte seg bra i debuten sin. Men hovedproblemte med rbk er at det går altfor sakte fremover. Mye trekantspill som ofte blir for trangt. Desuten må pasningsspillet bli bedre. Det er også den største forskjellen på lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 14.02.2008 22:54 Post subject: |
|
|
Så typisk norsk flaks at alle tre baklengsmålene så langt er kontroversielle.
Noen som la merke til situasjonen hvor Kone fikk frispark mot seg, 30 sekunder før scoringa? Begge Evertons mål burde vært annulert i går også...
Demidov var veldig positiv. Tok virkelig tak og ble fortjent banens beste. Likte også innhoppet til Konan.
Last edited by Troilonge on 14.02.2008 22:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 14.02.2008 22:55 Post subject: |
|
|
Kone er en stor skuffelse. Mangler mye på å spille andre gode - ser ikke medspillere på løp - skal heller gjøre det meste selv. Har dessuten trefot. Om han vil bort så for all del, benken neste, deretter salg.
Forøvrig er Skjelbred nok en gang RBK`s beste. Rimelig ballsikker, fint driv, og med en innsats som er forbilledlig. Stoor gjør også en god kamp, og er flink til å komme på overlap på kanten - innleggene kunne imidlertid vært bedre. Demidov ser bra ut. Spiller med autoritet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.02.2008 22:58 Post subject: |
|
|
| Problemet med å ta ut Kone er at Iversen for tiden minst spiller like dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.02.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Man ser at det er flere fjortisser med mobiltelefon som har lyst til at kaste penger efter viasat, når Skjelbred bliver kåret til banens spiller og ikke Demidov. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.02.2008 23:05 Post subject: |
|
|
| Demidov ble dagens mann på Lerkendal, da. Fullt fortjent. Men jeg kan til en viss grad forsvare at Per fikk prisen på Viasat også, han imponerer i hver kamp. Han har en nærteknikk som man ikke finner på så mange andre norske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.02.2008 23:07 Post subject: |
|
|
| Demidov og Ciljan var de desidert beste på banen. Tenk om vi kunne fått en etablert god midtstopper i sin beste alder til å være ved siden av han, Kvarme virker til tider helt "ballmongolid". |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 14.02.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Troilonge: Ingenting i veien med det første målet til Everton mot Brann i går.
Ellers tenkte jeg litt som Harald først, mange fjortisser som stemte på Skjelbred foran tv'en, men syns egentlig både han og Demidov var svært gode. Egentlig litt vrient å se hvem som var beste RBK'er. Selv ville jeg valgt Demidov, men det ville vært jevnt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.02.2008 23:12 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Demidov ble dagens mann på Lerkendal, da. Fullt fortjent. Men jeg kan til en viss grad forsvare at Per fikk prisen på Viasat også, han imponerer i hver kamp. Han har en nærteknikk som man ikke finner på så mange andre norske spillere. |
Ja, godt at Lerkendal publikummet så hvem som var bedst i dag. Demidov var på et højere niveau end alle andre i dag.
Helt enig angående Skjelbred nærtkenik, men den synes jeg ikke vi så mye af i dag. Mange rare pasninger og valg af Skjelbred synes jeg. Men han skal have for mange gode offensive løb. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 14.02.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Irriterte meg litt at vi aldri fikk se en reprise med god vinkel på Mutu idet skuddet som førte til scoringa kom, og synes det var litt merkelig at ingen av kommentatorene engang nevnte offside som en mulighet på den situasjonen. Var virkelig Mutu så klart onside at det ikke engang var vits i å nevne det?
"Greit" resultat etter en elendig førsteomgang og en litt bedre andreomgang. Jeg er egentlig mer fornøyd med at de ikke fikk den utrolig demotiverende 0-2 - scoringa mot seg enn jeg er misfornøyd med at de ikke fikk satt en av sjansene i andreomgangen. Med 0-1 er det nå et marginalt håp hvertfall, på 0-2 ville det blitt helt fånyttes å tro på avansement, jmfr. Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 14.02.2008 23:18 Post subject: |
|
|
| Demidov er god. Skjelbred jobbet godt og var positiv i andre. Konan fortjener å starte neste gang. Jeg har heller ikke særlig trua på Kone. Altfor ujevn i prestasjonene og sliter vel også med forståelsen. Nordvik klarte seg bra i debuten sin. Men hovedproblemte med rbk er at det går altfor sakte fremover. Mye trekantspill som ofte blir for trangt. Desuten må pasningsspillet bli bedre. Det er også den største forskjellen på lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 14.02.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Håper Rambo har mot til å sette Ivers på benken i neste kamp. Konan har et enormt potensiale og er i tilegg i mye bedre form også.
Syns også backrekka våres er positiv i dag, spesielt Demi og Stoor, men også Nordvik til tider. Meners Beto var klart dårligest i forsvaret i dag, skulle gjerne likt å sett en ny mann for Beto. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.02.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Det er Kone som må benkes, fyren kan være helt tragisk i perioder. Spesielt når han blir med i angreps oppbygging, bremser opp alt som er med sin elendig nærteknikk.
Iversen har forhåpentligvis fått litt mer trening til neste uke... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.02.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Spillerbørs sett fra stadion:
Rune Jarstein 5
Skulle kanskje tatt målet, men virket ellers trygg.
Fredrik Stoor 3
Joda, var OK i starten. Etterhvert ble løpene fraværende og innleggene katastrofale. Dette holder ikke.
Vadim Demidov 7 RB
Var meget god i midtforsvaret i dag. Trygg defensivt, og noen fine offensive raid også. Virker lovende og kan bli en skikkelig god spiller framover.
Bjørn Tore Kvarme 5 (+)
Spilte godt. Mange fine taklinger, et godt raid oppover banen. Ble vel runnet et par ganger som kunne blitt farlig, og virket litt utrygg med ball noen ganger, med en godkjent kamp likevel
Andreas Nordvik 5 (-)
Etter en skjelvende start med dårlige involveringer, kom han seg fint og viste prov på sitt potensiale. God teknikk.
Per Ciljan Skjelbred 5 (+)
Viste også i dag sin gode teknikk og sine flotte pasninger. En av de få som evnet å gjøre seg ledig. Kunne dòg vært heldigere - a.k.a. bedre - i pasningene og valgene ved enkelte anledninger.
Roar Strand 4 (+)
Fungerte greit nok, dog uten å dominere midtbanen totalt.
Abdourazack Traorè 4
Var grei nok, hadde noen fine detaljer, men kunne absolutt vært langt bedre i å ta løp, gjøre seg ledig, jobbe bedre bakover og gjøre bedre valg.
Marek Sapara 4 (-)
Skuffet litt i dag. Klarte aldri å dominere midtbanen, og fikk ikke alltid pasningene til å sitte like godt. Hadde noen gode forsøk her og der, men det ble noe småtamt over det hele.
Yssouf Konè 1
En skam. Pinlig innsats. Var regelrett elendig i alt han foretok seg. Basma hadde antakeligvis gjort en bedre jobb.
Steffen Iversen 1 (-)
Banens desidert dårligste. Stod i ro som en tosk hele kampen og bidro med null og niks. Var rett og slett katastrofalt elendig i dagens kamp, dette bør straffes med løpetrening i 2 måneder.
Didier Konan 4 (-)
Prøvde hardere enn Iversen (ikke at det skulle så mye til), men fikk det ikke helt til han heller
Last edited by SunsetSalami on 14.02.2008 23:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.02.2008 23:28 Post subject: |
|
|
| DEMIDOV har spilt seg inn i mitt hjerte! Fantastisk i en dårlig RBK-kamp!! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.02.2008 23:35 Post subject: |
|
|
Egentlig grei kamp av laget, omstendighetene tatt i betraktning, første omgang er tildels skrekkelig, men andre omgang er jo faktisk bra. Noterer meg at vi savner Tettey, og lurer på hva vi gjør når han ikke kan spille framover. Noterer meg også at jeg kunne gått inn for Iversen uten at noen hadde merket forskjell (jeg er dessverre ikke bedre enn som så)
Prøver meg på en børs, jeg 1-10
Jarstein - 6. Målet er ikke mye hans feil, ellers ser han veldig solid ut. Mye bra fotarbeid, sikker i feltet, får redningene sine til å se enkle ut.
Stoor - 6. Gjør det meste bra, litt småtrøbbel defensivt, bl.a. ved målet. Pluss for gode bevegelser offensivt og et par riktig gode innlegg
Kvarme - 4. Virker usikker, har en del hårreisende pasninger, og rygget for langt inn i boksen ved flere anledninger, som ved målet.
Demidov - BB 8. Ser ut som han har spilt i Europa i fem år. Skaper overtall offensivt, god med ballen, og har generelt stålkontroll bak.
Nordvik - 5. Åpnet nervøst med en del farlige ballmist, men spilte seg opp. Ikke like aktiv framover som Stoor.
Skjelbred - 6. Første omgang var direkte dårlig, med utallige feilpasninger, men fant også nivået utover. Stor nærteknikk.
Strand - 5. Utilpass og tett markert, mister ballen for mye, men er samvittighetsfull og god i returjobbinga
Traorè - 6. Løper langt og mye, og viser teknikk og balanse på høyt nivå. En av få som er ok i første omgang, men litt mye feilpasninger.
Sapara - 5. Er lenge usynlig, og klarer ikke å involvere seg, men bedre når han slipper seg litt lenger ned for å hente ballen. Noen utsøkte dødballer.
Konè - 3. Veldig stillestående i første omgang, bedre etter pause. Virker ikke på hugget, og blir aldri noen stor trussel foran mål.
Iversen - 1. Lyktes han med noe? Vant han en eneste duell? Løp han i det hele tatt? Noterte tre støttepasninger som traff.
Konan - 7. Forfriskende bevegelig, og aktiviserte Skjelbred og Stoor på høyresiden. Truet målet direkte, og traff stolpen. Noen feilvalg med ball.
Storflor - ?. La ikke merke til at han var der før han ikke fikk ta frispark.
Ellers interessant å høre at målet var offside, syns det så fishy ut, men var ingen gode TV-bilder.
EDIT: Er forresten ikke på norske avisers "fem er en god karakter"-greie. Tenk FM.
Last edited by zaphod81 on 14.02.2008 23:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|