| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Matt Proff
|
Posted: 12.02.2008 21:58 Post subject: |
|
|
| Tror mange av partene her har gjort ting som ikke er helt lovelig, og at Morgan er langt fra den værste kjeltringen. Så egentlig litt synd vist han skal være den eneste som blir straffet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.02.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg, jeg tviler på at han er den eneste som har gjort noe galt. Jeg føler meg ganske sikker på at Shittu og Morgan ikke har rent mel i posen i denne saken.
Men Lyn fortsetter å bruke Shittu, og det mener jeg er kritikkverdig. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2008 16:40 Post subject: |
|
|
| Syns aktoratet virker tidvis dårlig inforrmert, men har likevel opptrådt veldig arrogant overfor Lyn og Morgan: Det ble hevdet at 34 000 kr/mnd "umulig" kunne være en norsk profflønn for en 18-åring. Tviler sterkt på at så mange andre tenåringer ligger mye over. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2008 18:59 Post subject: |
|
|
At Rune Hauge og Chelsea ikke styrer mer rundt Edu og Bala, som også var "Chelseas eiendom", bør være et tegn på Lyn og Morgan i utgangspunktet har en god sak.
Spørsmålet er hva begge parter har foretatt seg utover dette; jf. forfalskninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.02.2008 20:20 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om Sarki, som vel rett og slett ble holdt igjen i London som "pressmiddel", om jeg husker riktig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2008 23:07 Post subject: |
|
|
En liten klargjøring: Jeg mener altså at begge parter har vært like ille og har forsøkt å utnytte hverandre.
Derfor er det ganske sannsynlig at Lyn (kanskje ikke Morgan) har forfalsket proffkontrakten, som sørget for at de hadde krav på overgangssum fra Manchester United ei uke senere; amatørkontrakt gir bare utdanningskompensasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 14:52 Post subject: |
|
|
Tragisk at Morgan Andersen slipper unna med å betale 20 000 til tross for forfalskning av kontrakt og feilaktig anmeldelse. At hele dommen blir gjort betinget er det samme som at han slipper straff.
Det blir også feil slik dommeren leste opp i domsavsigelsen at Andersen ikke hadde noe personlig å tjene på dette. Ved å bringe så mange penger inn til Lyn gjorde han seg selv til en flinkere fotballdirektør som senere kunne krevd høyere lønn og blitt mer ettertraktet som ansatt.
Etter min mening burde Andersen fått minst et halvår i fengsel. Forbrytere skal straffes, ikke gå fri. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.03.2008 14:54 Post subject: |
|
|
Morgan er dømt
Morgan anket på stedet, kan bli spennede å se hvilke konsekvenser en endelig dom kan få for Lyn. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.03.2008 14:57 Post subject: |
|
|
| Synes det blir helt feil at Lyn, Manchester United, Rune Hauge, John Shittu, Atle Brynestad og Chelsea skal slippe unna konsekvenser for deres moralsk forkastlige behandling av 4 unge spillere fra Nigeria. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 14:58 Post subject: |
|
|
| Er også latterlig at han får mildere straff fordi det vil få konsekvenser for yrkeskarrieren hans når det er i forbindelse med nevnte yrkeskarriere at han har begått kriminelle handinger. Hva slags logikk er det? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 15:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir, du kan ikke straffe noen for å være 'umoralsk'. Hvis dama di går fra deg og du føler deg lurt både økonomisk og følelsesmessig kan du ikke gå til politiet og kreve at hun straffes. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.03.2008 15:06 Post subject: |
|
|
Tror du virkelig at Andersen kun har handlet på eget iniativ, hvilke insinativer har han for det? Tror nok det er flere som har sine svin på skogen i Lyn, Chelsea, SEM og United ,men disse partene har vært mye flinkere til å skjule sine spor og bruke vanntette avtaler og unytte smutthull i loven.
Last edited by Keenoir on 26.03.2008 15:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 15:10 Post subject: |
|
|
| Bruker du vanntette avtaler og utnytter smutthull for det de er verdt, er du en smarting. Men å forfalske kontrakter gjør deg til en forbryter. Er en stor forskjell der.... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.03.2008 15:16 Post subject: |
|
|
| Stemmer det ,men selv om en ikke blir tatt betyr ikke det at en ikke har brutt loven for det, men en kan jo si at en er flink til det. Fremdeles lurer jeg på hva Morgan Andersen sine motiver er iforhold til hvilke motiver f.eks Lyn har. Morgan som jeg vet har ikke hatt egen økonomisk fortjeneste på sin forbryteleser. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 15:21 Post subject: |
|
|
Motivet til Andersen er jo soleklart. Det var å tjene penger for arbiedsgiveren sin, og få positiv oppmerksomhet mot seg selv for å ha gjort en glimrende jobb. Hele karrieren til Andersen har vært fylt av kontroverser og et klart bilde av en person som vil være i søkelyset og som vil frmstå som utrolig flink. Dermed vil han også kunne tjene bedre penger.
Jeg tror at Nils Arne Eggen var inne på noe når han kalte Andersen for 'asfaltert fra kragebenet og opp' mens han var NISO-leder, der han også ble dømt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 15:31 Post subject: |
|
|
| Jeg regner også med at NFF snart kommer på banen med en passende straff til de involverte. Morgan Andersen bør iallfall få et par års karantene, og Lyn må regne med å gå ned et par divisjoner, samt å betale en millionbot. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.03.2008 17:41 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Jeg regner også med (...) Lyn må regne med å gå ned et par divisjoner |
Helt seriøst, regner du virkelig med at dette skjer? Personlig tror jeg aldri NFF vil flytte Lyn ned i 2. divisjon for dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2008 18:13 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke det skjer, fordi jeg ser på NFF som en feig og lite konsekvent organisasjon, men det bør jo skje. Man kan ikke drive med økonomisk doping uten at det får alvorlige følger for et lag.
NFF har gitt poengtrekk for forseelser som blir som ingenting å regne i forhold, da det kun var snakk om papirrot (glemte å føre opp spiller på dommerkort og rot i overgangspapirer). Når man gir poengtrekk for slikt er det eneste logiske at man går et par steg videre når det her er snakk om svindel med viten og vilje for å få en stor konkurransefordel i forhold til andre lag. 60 millioner mer på bok.... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.03.2008 18:16 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at det burde skje noe drastisk ja, men jeg tviler også på at NFF gjør det. 2. divisjon blir kanskje litt drøyt da. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.03.2008 18:20 Post subject: |
|
|
| Jeg har lett litt på fotball.no for å finne sanksjonsbestemmelser, men jeg har ikke funnet noe så langt. Det som ikke er spesielt vanskelig, er å finne regler som klubben har brutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 27.03.2008 15:00 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
NFF har gitt poengtrekk for forseelser som blir som ingenting å regne i forhold, da det kun var snakk om papirrot (glemte å føre opp spiller på dommerkort og rot i overgangspapirer). Når man gir poengtrekk for slikt er det eneste logiske at man går et par steg videre når det her er snakk om svindel med viten og vilje for å få en stor konkurransefordel i forhold til andre lag. 60 millioner mer på bok.... | \
Som tidligere antydet (under en annen tråd) skriver mesteparten av Lyns inntekter seg fra en svilirettslig avtale mellom tre parter, Lyn, Chelsea og Ma United, hvor det spesifikt spesifiserers at partene fraskriver seg videre juridiske skritt nær sagt uansett hva som skulle komme til å avdekkes senere. Det kommer sikert til å komme en del "forhandlingsutspill" fra Chelsea sin side for å teste saken og evt vilje hos Lyn til å komme dem i møte, men om Lyn har is i maven og selv ikke ønsker å komme dem i møte er det bare å sitte stille og vente på en evnt rettsak Chelsea aldri vil være interessert i (til det har klubben litt formange lik i lasten) l en rettssak i England hvor hele klubbens drift og forretningsdisposisoner vil bli endevendt.
Det interessante punktet kommer til å ligge på i hvilken grad et norsk aktorat kan drive inn midler fra en avtale mellom tre, oppegående, rasonelle parter innenfor Engelsk lov. Som tidligere antydet ligger City's styrke som finanssentrumi at intersansjoanle organisasjoner kan opererer under et lokale lovverket, uten å ta hensyn til de juridiske "asulutter" som ligger hjemme i organisasjonenes hjemland. Sulle en eller annen norsk akor, men sterk rettferdighetssans, har jeg en gebrunnet mistanke om at City, britiske politikere, jurister og forretningsmenn kommer til å gå rimelig ballsitic, og sette et rimelig sterkt krav på egne hjemlige myndighter til å gjøre "et eller annet"overfor <norge- |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.03.2008 17:33 Post subject: |
|
|
| Jeg tror heller ikke at rettsvesenet har noe å hente med å prøve å få penger ut av Lyn. NFF bør derimot kjenne sin besøkelsestid. Idretten har sitt eget regelverk de kan bruke. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Verken inndragning eller foretakstraff for Lyn
Personlig syns jeg dette er riktig. Hadde blitt et såre styr om Lyn skulle ha tilbakebetalt 50-60 mill, som Brynestad tok ut med konsernbilag for et år siden.
Verden får gå videre sjøl om Morgan trolig fusket. |
|
| Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 09.06.2008 13:57 Post subject: |
|
|
Det var "morro" så lenge det varte, men la oss nå håpe at denne saken er død og begravet en gang for alle. Det er tre år siden denne ballen begynte å rulle, 3 år hvor styre og ledere har måttet fokusere like mye på hva som skjer utenfor banen som på det som skjer på banen. Saken tjener heller ikke Brynestad til ære. Hvis mine kilder er riktige stod 30 mill fra Chelsea tre dager på Lyns konto før Atle med B sørget for å få disse pengene inn i sitt system (som har slitt økomisk de siste årene...). Nå vil andre (velinformerte) rykter ha det til at Atle kun ønsker å selge hvis han får nok penger, om ikke det skjer ? Vel, Espen Hoff og Ighalo kan selges unna med en særdeles hyggelig fortjeneste.
Atle bidro med mye penger da han først kom inn og da hadde vi alle mye å takke ham for, nå har han imidlertid brukt klubben som en "lender of last resort" og alle utlegg han hadde innledningsvis er nesten hentet inn.
Jeg kommer nok ikke til å handle så veldig mye på Smart Club når jeg vender hjem om ikke så lenge.uansett skal det bli deilig å se en av verdens vakreste drakter uten en av verdens styggeste reklamer  |
|
| Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 09.06.2008 14:06 Post subject: |
|
|
| Smart Club er ifølge rykter konk |
|
| Back to top |