| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 31.01.2008 12:48 Post subject: |
|
|
| Ja, det er mange merkelige kjøp i de store ligaene også. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.01.2008 17:22 Post subject: |
|
|
Faen ta deg, Peg! De penga kunne vært våre nå! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2008 20:10 Post subject: |
|
|
Arason til Hammarby?
Det mest naturlige er vel at han i stedet havner i Fredrikstad i en trekanthandel. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2008 04:07 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten (25) beskriver Bolton-tilværelsen som
”ikke akkurat gull”.
I sin redebut for TIL tok Miika Koppinen (29) fullstendig kommandoen.
Han har blitt utnevnt til visekaptein også. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 06.02.2008 14:44 Post subject: Børge Hernes |
|
|
Lengre artikkel om Børge Hernes i gårsdagens (5. februar) Aftenposten Aften. Fokuserer på at han som de beskrev som et av Rosenborg sine største talent nå spiller i 6. divisjon for Stort FK. Fin artikkel, ikke minst om kostnadene med å være fotballspiller på høyt nivå.
Når det er sagt så tror jeg ikke det er så "ille" som det fremstilles i artikkelen. Tror gjerne at jeg kunne tenkt meg å være spiller i Rosenborg med god lønn, grei arbeidstid osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 06.02.2008 14:51 Post subject: Ståle Stensås |
|
|
Ser forresten at Ståle Stensaas nå tydeligvis begynner å sikte seg inn på livet etter aktiv fotball.
På Stort FK sin hjemmeside er han nå satt opp som Sportsdirektør, mens han skal jobbe som defensiv trener i Øvrevoll/Hosle bl.a. sammen med Karl Petter Løken og 5(!) andre trenere/managere osv. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.02.2008 20:49 Post subject: |
|
|
Deler av Hernes-intervjuet:
Han byttet trøye med Zinedine Zidane og var regnet som et større talent enn Fredrik Winsnes og Øyvind Storflor, men nådde aldri de samme høyder innen fotballen. Skader og og en personlig "kræsj" med Nils Arne Eggen (!) førte ham bort fra Rosenborg, til Skeid i 1. divisjon. Så kom skadene, så la han opp...
- Jeg hadde egentlig ingen planer om å bli fotballspiller, jeg skulle til Warszawa og studere, sier den nå 31 år gamle Hernes til Aften.
Han studerer nå mot en master i finansiell økonomi og jobber deltid hos KLP i Oslo for å finansiere studiene.
- Jeg føler meg mye bedre nå som jeg studerer og får til ting på egen hånd, som fotballspiller er du utrolig låst og har kun fri i julen og en uke på sommeren.
Nå spiller han for gøy i Stort FK i 6. divisjon i Oslo, som spiller hjemmekampene på Bjølsen "ugress".
- Vi har det moro, av og til kjenner jeg at jeg har en del fotball i meg, andre ganger kjennes det bare flaut at jeg fikk betalt for dette, sier Hernes til Aftenposten Aften.
Les mer: Hernes angrer ikke
Last edited by 2mas on 06.02.2008 23:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.02.2008 20:58 Post subject: |
|
|
Leste artikkelen i Aftenposten Aften i går.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.02.2008 22:58 Post subject: |
|
|
| Linken er feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 06.02.2008 23:11 Post subject: |
|
|
| Fantastisk hvordan han får fotballyrket til å virke som tvang. Sytepave. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.02.2008 23:55 Post subject: |
|
|
| Fikset linken. Ikke særlig mye mer - kopierte det meste. Vet ikke om det var mer i Aftenposten. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.02.2008 00:31 Post subject: |
|
|
| Hvilken "kræsj" hadde han med NAE? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2008 11:44 Post subject: |
|
|
Hardtsatsende Ranheim var interessert i å knytte seg til Hjeldes tjenester i kampen om opprykk fra 2. divisjon, men etter noen treninger med klubben sa Hjelde nei takk mandag formiddag.
– De hadde et fint opplegg med mulighet for å trene på dagtid, men jeg er ikke motivert nok for å satse for fullt på nivå tre i Norge, forklarer Hjelde.
I stedet blir det Vuku.
– Vi får vurdere utover våren. Jeg vil ikke love bort for mye, men utenkelig at jeg kan bli med i noen kamper er det ikke.
Les mer: Hjelde-comeback i Vuku |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.02.2008 12:15 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Hvilken "kræsj" hadde han med NAE? |
Nja, kræsj og kræsj, Hernes ble aldri det samme etter at han ble tatt av banen uten skade etter 37 minutter mot Lillestrøm på Lerkendal ihvertfall.
Da hadde han spilt katastrofalt dårlig, fått gult kort og scoret selvmål. Men NAE burde kanskje ventet til pausen da...
http://www.rbkweb.no/kamp...lsk-h.html |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2008 12:51 Post subject: |
|
|
Det pussige var jo at alle bare to uker tidligere trodde at Hernes var ordentlig på gang igjen, etter to mål mot Stabæk.
I november havnet han i Skeid, og det var begynnelsen på slutten. Han skal likevel ha skryt for ikke å ha valgt Molde, som også la inn bud.  |
|
| Back to top |
|
 |
vanman Junior
|
Posted: 13.02.2008 17:49 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth kløner det visst til for en klubb på Østlandet
http://www.dagsavisen.no/...335034.ece:
| Quote: | | På overtid klønet Vidar Riseth det til og Spartak kunne lage sitt tredje mål for kvelden |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.02.2008 17:58 Post subject: |
|
|
Det slår meg når jeg leser det sammendraget at det laget der var ikke fryktelig sterkt. Sånn sett utenom midtbanen som holdt verdensklasse.
Hernes, B.I. Johnsen og Stensaas. Bare Hoftun igjen av backrakka fra året før. et angrep med roar strand og petter belsvik var noen hakk ned fra mini og john carew.
ikke så rart at spillet så smått begynte å stagnere den sesongen |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.02.2008 14:56 Post subject: |
|
|
Hele Hernes-artikkelen:
«Jeg er glad jeg ikke ble toppspiller»
Adresseavisen 23.02.2008
2008-02-23T
Del: Adr-Tabloid Side: 8
OSLO: Snart ti år etter at han byttet trøye med Zinedine Zidane, skåler Børge Hernes (31) for at det gikk som det gikk. 9.
desember 1998: To dager før sin 22-årsdag erstatter Børge Hernes Morten Pedersen og kommer inn til sin femte gruppespillkamp i Mesterligaen denne sesongen. Inkludert kvaliken spilte han syv e-cupkamper som høyreback og ving den sesongen. Han var den soleklart yngste spilleren med over fem kamper den høsten og var i den nye generasjonen rosenborgere, sammen med blant andre Øyvind Storflor og Fredrik Winsnes. 28. januar 2008: Mens de to jevnaldrende eks-lagkameratene lader opp til eliteseriestart med Rosenborg og Strømsgodset, vikarierer en småskadd Børge Hernes som keeper på trening med 6.-divisjonslaget Stort FK i Oslo. Snart ti år etter at Hernes var det største talentet av de tre, kunne ikke kontrastene vært større.
- Jeg har virkelig ikke angret, jeg er faktisk utrolig glad for at jeg kom meg ut av toppfotballen så tidlig, sier Børge Hernes når vi tar ham med på kafé for å høre hvorfor det gikk som det gikk.
Carew-avtale
99-sesongen ble en nedtur for unge Børge. Nils Arne Eggen var tilbake og tok over for Trond Sollied, og på høsten ble Hernes leid ut til Vålerenga, som en del av John Carew-avtalen.
- Jeg hadde egentlig ingen planer om å bli fotballspiller. Jeg skulle til Warszawa og studere, så ringte Nils Arne og ville ha en prat med meg. Det var likevel Sollied som ga meg mest spilletid; da Nils Arne kom tilbake, var det kroken på døra. Vi krasjet som personer, og fikk aldri et spesielt godt forhold. Nå ser jeg at han var en genial trener, som lå et par hakk foran de andre.
Tilbake i RBK i 2000 ble det fire kamper fra start og ni som innbytter i serien. UEFA-cuptapet mot Alaves i desember ble hans siste oppgjør i Europa, etter det tre korte innhopp i Mesterligaen.
Plaget av skader
På vinteren ble han solgt til 1.-divisjonslaget Skeid, men etter en sesong der begynte skadene for alvor å prege den raske kantspilleren, som til slutt la opp.
- De fleste unge fotballspillere drømmer om å bli profesjonelle, spille i utlandet, komme på landslaget. Men du sier at du er glad det gikk som det gikk?
- Jeg husker jeg var sjalu på kompisene som hadde ferie og kunne reise og oppleve ting. Som fotballspiller er du utrolig låst, og har bare fri i julen og i en uke på sommeren. Det er vanskelig alltid å ha arbeidstid når kompisene finner på ting sammen. - Dessuten føler jeg meg mye bedre nå som jeg studerer og får til ting på egen hånd. For meg gir det en bedre selvfølelse enn å lykkes på fotballbanen, sier Hernes, som har halvannet år igjen på masterstudiet i finansiell økonomi.
Prøver å overtale
Han har kontakt med flere RBK-ere, deriblant Christer Basma. - Jeg prøver å fortelle flere at gresset faktisk er grønnere på den andre siden. Fotballspillere tjener godt, men samtidig blir det vanskelig å få ting gjort selv om man har både mye fritid og penger. Jeg husker at bare det å poste et brev ble til et ukesprosjekt. Jeg tror det er sunt å ha noe å drive med ved siden av fotballen, hvis ikke kan det bli et snevert liv. Men jeg vet samtidig at det ikke er lett å sette av tid. All respekt for Fredrik (Winsnes), som bare har pløyet igjennom legestudiet mens han har vært fotballspiller.
Sesongoppkjøring
I dag ser 31-åringen lite fotball, men følger med på gamleklubben. Han synes det er leit å se trenere få sparken og at flere har sykmeldt seg.
- Det er ikke akkurat et godt tegn. Enhver annen bedrift ville gjort noe om dette hadde skjedd, sier Hernes, som jobber hos finans- og forsikringsselskapet KLP i tillegg til å studere. Forrige sesong endte Stort FK på fjerdeplass. Siste bortekamp endte med seier over Indre Østham på walkover, mens det ble hjemmetap i sesongavslutningen mot serietoer Turk Genclick. Nå er laget i oppkjøringen til en ny sesong, og Hernes gleder seg. - Det er synd det er så få gode baner. Selv spiller vi på Bjølsen «ugress», og er glade når vi får sjansen på kunstgress hvor det i alle fall er jevnt. Men vi har det moro, og av og til kjenner jeg at jeg har en del fotball i meg. Andre ganger kjennes det bare flaut at jeg en gang fikk betalt for dette.
ASLÂN W.A. FARSHCHIAN AFTENPOSTEN / ADRESSEAVISEN
©Adresseavisen _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.02.2008 15:13 Post subject: |
|
|
Flott at du tar deg tid til å skrive det som ikke kommer på nett Torbjørn.
Bra jobba  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.02.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Jeg har tilgang til en database over nyhetsartikler som jeg kan kopiere fra. Jeg skriver ikke over manuelt fra avisartiklene, til det har jeg litt for mye å gjøre ellers i hverdagen  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.02.2008 19:17 Post subject: |
|
|
| At det for en fotballspiller skal være et ukesprosjekt å poste et brev vil jeg virkelig tro på... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.02.2008 19:24 Post subject: |
|
|
| Syns også at Hernes svartmaler det bedagelige livet som fotballproff. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.02.2008 01:31 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | At det for en fotballspiller skal være et ukesprosjekt å poste et brev vil jeg virkelig tro på... |
Ja, det burte jo en samboer, kone eller barn ordne.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 24.02.2008 01:41 Post subject: |
|
|
artig lesning.
er bestekameraten min som har skrevet artikkelen. Han fortalte om et særdeles hyggelig møte med en veldig hyggelig kar  |
|
| Back to top |
|
 |
|