| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2007 17:59 Post subject: |
|
|
Utbyggingen av Lade-anlegget kan koste 200-500 millioner hvor Rosenborg er tiltenkt store deler av regningen. Resultatet skal bli:
- En arena som tilfredsstiller NFFs lisenskrav for toppfotball.
- Bygging av 5-6 kunstgressbaner for breddeidrett og turneringsspill.
- Bygging av to treningsgressbaner for toppfotball.
– Det er klart at vi må gå inn med en del midler, men hvor omfattende det blir vet vi ikke ennå. Men det haster litt med å komme i gang, og derfor må vi marsjere litt mens vi tenker, sier Bratseth.
– Vi har en veldig god dialog med kommunen, og håpet er å kunne starte utbyggingen i løpet av neste år.
Ørn skal i mellomtida spille på Lerkendal stadion.
- Ja, vi kommer til å tilby dem det. Men vi har ikke kommet så langt at vi har fått en ordentlig avtale på plass ennå.
Les mer: Rosenborg redder Ørn |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 17.11.2007 18:04 Post subject: |
|
|
| Oi. Det blir stusslige greier. 300 folk på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.11.2007 18:24 Post subject: |
|
|
Bah, ødelæg græstæppet et andet sted, tak! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.11.2007 18:27 Post subject: |
|
|
| Enig, dette bør ikke føre til dårligere spilleforhold... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.11.2007 19:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Utbyggingen av Lade-anlegget kan koste 200-500 millioner |
Du store mi tid. Tomta er rimelig flat. Parkering og garderobe-bygg er der allerede. Parkeringsplassene til omliggende virksomheter kan vel brukes ved store stevner. Ingen vits i å brenne av opp mot 500 millioner spenn.
5 kunstgressbaner: 5 x 3 millioner: 15 millioner
2 kvalitetsbaner: 2 x 5 millioner: 10 millioner
Stadiumbane: 7.5 millioner
Hovedtribune med plass for 1000 tilskuere med innebygd garderober/toalett og kiosker: 30 millioner
Endetribuner 200 tilskuere per stykk: 2 x 5 millioner: 10 millioner
Annen langsidetribune med plass til 500 tilskuere: 7.5 millioner
Kostnad: 80 millioner |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.11.2007 20:49 Post subject: |
|
|
| Det skal jo være en innendørshall på størrelse med Valhall da... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.11.2007 21:44 Post subject: |
|
|
Randaberghallen med flere tusen tilskuere er prissatt til 65 millioner.
Sett at de skal bygge 7 Randaberghaller blir kostnaden:
7 x 65 millioner = 455 millioner.
Edit:
Til opplysning kosta Abra-hallen i sin tid: 22 millioner |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 21.12.2007 17:53 Post subject: |
|
|
| Har ikke fulgt denne saken så nøye. Er det snakk om at RBK skal kjøpe Lade anlegget? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.12.2007 17:59 Post subject: |
|
|
| Lite konkret per idag. Men det er mulig vi får se noen såkalt hårete planer etterhvert. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2007 20:22 Post subject: |
|
|
Det er sannsynligvis snakk om å få en større eierandel i det kommunale anlegget.
Kommunen vurderer for øvrig å selge rundt halvparten av anlegget til andre for å bygge næringsarealer. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 22.12.2007 02:06 Post subject: |
|
|
| Trodde hele den flystripa (Haakon VII) skulle bli fyllt med shoppingsentre, så det er kanskje derfor kommunen vurderer å selge unna halvparten av anlegget. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2007 13:27 Post subject: |
|
|
Jepp, kjøpesenter er næringsareal så godt som noe.  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.12.2007 14:48 Post subject: |
|
|
Har grublet litt på det.
Hva i all verden er det klubben skal bygge for 200-500 millioner kroner på Lade?
og hvorfor? |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 26.12.2007 12:52 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Trodde hele den flystripa (Haakon VII) skulle bli fyllt med shoppingsentre, så det er kanskje derfor kommunen vurderer å selge unna halvparten av anlegget. |
Det foreligger en reguleringsplan som sier bebyggelse langs Haakon VII er regulert for næringsliv, mens bebyggelse langs Lade Alle er regulert for leiligheter. Toyota har allerede fått beskjed om at de må flytte fordi det skal bygges leiligheter der. Så vidt jeg vet omfatter de nåværende byggeplane kun bygging fram til Maske sin eiendom, på begge sider.
Men jeg ser ikke noe grunn til at RBK skal få kjøpe deler av Lade anlegget av den grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.01.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne sett at media hadde gravd fram litt mer fyldig informasjon om Lade-prosjektet og bakgrunnen for det. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.01.2008 15:16 Post subject: |
|
|
| Har du lest papir-Adressa eller kunne du tenkt deg enda mer informasjon? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.01.2008 15:18 Post subject: |
|
|
| Jeg har ikke lest papir-adressa. Det er kanskje derfor jeg ikke er oppdatert. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.02.2008 02:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Saken behandles i Trondheim bystyre 13. desember. |
Hva ble utfallet? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Badevekt Junior
|
Posted: 25.03.2008 22:23 Post subject: |
|
|
Fin artikkel, Thomas.
Min mening da. Jeg er kanskje litt kontroversiell i det jeg skriver nå, men det får bare stå til: Jeg synes ikke noe om dette i det heletatt. Jeg er en person som tenker strukturert, estetisk og kompakt når det gjelder sånne ting.
Ruste opp anlegget på Lade for 200.000.000 - 500.000.000 kroner er hårreisende.
Ja, jeg forstår at Rosenborg Ballklub vil hjelpe, men dette er kanskje å dra det vel langt med tanke på å være raus i forhold til seg selv. Det første spørsmålet jeg selv stiller meg er hvordan Rosenborg skal få råd til å bygge et gigantisk, moderne idrettsanlegg og bygge ut et Lerkendal stadion som virkelig ikke akkurat er godt planlagt kunst.
Planene isolert sett er jo enormt gode. Trondheimsregionen trenger et slikt anlegg som Rosenborg vil ha på Lade, og det vil hjelpe Rosenborg - et stykke inn i framtida. Men så kommer dette med estetikk og et kompakt Lerkendal. Jeg synes Rosenborg er Rosenborg i det de har. Jeg er en ung fyr som ikke har så veldig mye erfaring fra 70- og 80-tallet akkurat, men for meg er Rosenborg Rosenborg som det er i dag - alt på ett sted; treningsanlegg, klinikk, administrasjonsbygg i Brakka med folkelighet, stadion og fleksibilitet i mulighetene de har til å utvikle Lerkendal som et kompakt toppfotball-senter.
Alt sammen blir så oppstykka. Men for all del - Lade som et toppmoderne idretts- og flerbruksanlegg er over hodet ikke å forakte. Men opp mot 500 millioner kroner er litt drøyt da Rosenborg heller kunne ha brukt litt mer penger på seg selv, sjøl om det kanskje det er det de indirekte gjør i dette med Lade med tanke på framtidig utvikling av gode fotballspillere.
Dersom det skal bli noe på Lade, så vil jeg gjerne se at det skal gjøres skikkelig, nøye og pent - noe Rosenborg ikke har vært så alt for flinke til.
Dersom treningsanlegget blir flyttet, er jeg redd RBK vil miste litt av folkeligheten i det å ikke ha et treningsanlegg rett utafor Brakka. Litt off topic nå, men mange kommer og tar seg en matbit i Brakka, for så å se på Rosenborg trene, eller omvendt.
Lade med innendørs flerbrukshall, fortrinnsvis for fotball, flere kunstgressbaner, gode gressbaner, store fleksible lokaler for akademiske formål (idrett) og at anlegget er åpent for alle døgnet rundt: Ja takk.
Men at Rosenborg skal ta størsteparten av regninga blir feil.
Lerkendal stadion først - Lade etterpå. Treningsanlegg for seg selv har dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.03.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Treningsanlegget på Lerkendal går det ikke an å bygge ut mye mere enn det det er idag. Derfor støtter jeg helt og fullt ut det med å flytte hele treningsanlegget på Lade der det er en mye større plass.
Som Skutle sier så trenger de større plass når de nå satser for fullt med å rekrutere egne spillere i en skala som det aldri har blitt gjort før og da trenger man plass.
Hvis Rosenborg kan få en stor slump med penger på å selge områdene rundt Lerkendal for så å få tak i lade med de planene det innebærer ser det veldig bra ut. Skal sannelig ikke se bort fra at de starter opp en egen privat videregående skole nå som de satser tungt på ung rekrutering. |
|
| Back to top |
|
 |
larsØ Junior
|
Posted: 25.03.2008 23:20 Post subject: Lade? |
|
|
Jeg mener noe av suksess kriteriene til RBK har vært samlokalisering administrasjon, treningsfasiliteter, nærhet til sportsklinikken og kamparena.
Jeg ser ingen gode grunner til å forandre noe på dette. A-laget bør fortsette å trene på Lerkendal. De nyopprettede gutte og juniorlagene samt andre lag kan jo bruke Lade.
Føler nå Skutle tenker vel mye penger i salg av eiendom på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 25.03.2008 23:27 Post subject: |
|
|
| Jeg ser at samlokalisering av flere ting som treningsfasiliteter og sportsklinikk har et poeng, men hvorfor kamparenaen må ligge samme sted ser jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.03.2008 23:29 Post subject: |
|
|
| Enig, a-laget bør holde til på treningsbanene på Lerkendal. Og for å sette det litt på spissen, ønsker man et fremtidig Lerkendal hvor stadion er en av de laveste byggningene? Slikt vil jo helt klart svekke inntrykket av Lerkendal som en mektig stadion og gi stadion langt mindre oppmerksomhet. |
|
| Back to top |
|
 |
|