| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 20.01.2008 17:59 Post subject: |
|
|
det er kort hukommelse og manglende intelligens som er årsaken til det. noe som er ganske vanlig i samfunnet for øvrig. man har fått signaler om at demidov har gjort det bra på trening mens pelu sliter med nivået, dermed er visse mennesker overbevist om at det dermed er en automatikk i at demidov blir stor stjerne i år, mens pelu blir benkesliter.
det finnes så mange tilfeldigheter i både i fotball og verden generelt at det kan like gjerne skje at pelu virkelig slår til når sesongen nærmer seg og at demidov brekker beinet eller møter veggen. karim essediri er et eksempel på en som har gjort det godt på forsesongen før så å falle totalt igjennom.
men selvsagt - det er jo helt legitimt å finne seg en favoritt som man har tro på før sesongen starter. og demidov har absolutt et potensiale
det viktigste uansett er at vi ikke glemmer at det er først når serien er i gang at alvoret starter. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.01.2008 18:12 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: |
det finnes så mange tilfeldigheter i både i fotball og verden generelt at det kan like gjerne skje at pelu virkelig slår til når sesongen nærmer seg og at demidov brekker beinet eller møter veggen. |
Det kan godt skje ja, men skjer det, er det ingen tilfeldighet. Alt som skjer, på fotballbanen og i verden generelt, er et resultat av bevisste og ubevisste valg og handlinger. Man kan ha flaks eller uflaks med timing, at omstendigheten passet godt eller ikke med ens egenskaper, men tilfeldig er det ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.01.2008 18:16 Post subject: |
|
|
| Du skal høre mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.01.2008 19:22 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | | Synes det er meget interessant at det er helt legitimt her i forumet å avslå at en spiller kan ha noe for seg før han er kommet skikkelig i gang (f.eks. Pelu), mens det å si at man har fått et positivt inntrykk av en spiller (Demidov) det er å gå for langt... |
Føler denne var rettet mot meg, så skal gi et svar.
Jeg har ikke avslått at Pelu kan være et godt kjøp, men jeg var skeptisk i utgangspunktet ettersom det her er snakk om en kjent spiller i det norske fotballmiljøet som gjorde en god sesong i Adecco-ligaen i fjor. Hvorfor var da ikke de andre toppklubbene ute etter ham? Jeg koblet dette med at her hadde muligens Hoftun gått på rumpa et par ganger mot KIL i fjor og blitt imponert.
Når Pelu da viser seg frem på en såpass slett måte mot dårlig motstand, og før den virkelige hardtreningspåvirkningen burde slått inn, er det absolutt på sin plass å nevne. Men det er alt for tidlig å fastslå at han ikke blir noen suksess.
Angående Demidov gjorde han ingen brølere, men gjorde heller ikke noen enorme individuelle prestasjoner på banen som man ble voldsomt imponert av. Her møtte man B-laget til Helsingborg og Las Palmas, og da syns jeg rosen til Demidov går litt over stokk og stein hos enkelte.
Personlig tror jeg fremdeles at Nordvik er hakket bedre, men regner med at dette blir mye klarere noen uker frem i tid. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 21.01.2008 01:47 Post subject: |
|
|
Var ikke rettet mot noen spesielle, men om du føler det, så greit for meg! Synes du oppsummerer poengene dine fint. :) _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 21.01.2008 01:56 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Angående Demidov gjorde han ingen brølere, men gjorde heller ikke noen enorme individuelle prestasjoner på banen som man ble voldsomt imponert av. |
Slik som forsvaret vårt har vert de siste åra tror jeg vi skal være glad for hver midtstopper uten brølere.
Verdens beste stoppere er ikke soloartister med voldsomme enkeltprestasjoner. Men det gjør det de skal, holde ballen unna målet. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 21.01.2008 08:26 Post subject: |
|
|
Jeg er imponert over pasningsfoten til Demidov. Teknikken hans er fenomenal på dette området. Han slår veldig harde pasninger langs bakken, uten at ballen spretter 30-40 cm opp i lufta, og i tillegg har han imponert meg med en del veldig gode langpasninger. Teknikken hans på dette feltet gjør at han slipper å "ta i" for å få ballen til å gå langt/fort, og dermed blir presisjonen bra.  |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.01.2008 09:11 Post subject: |
|
|
| Pasningsfoten er absolutt den største styrken hans. De gangene jeg har sett han på u21 har jeg blitt mektig imponert over pasningene hans. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 21.01.2008 09:19 Post subject: |
|
|
Det passer jo godt inn i Hamréns pasningsregime _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.01.2008 09:23 Post subject: |
|
|
Det kan man si  |
|
| Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 21.01.2008 10:59 Post subject: |
|
|
Etter at jeg har sett og spilt med og mot Vadim i to uker nå, så er jeg imponert. Han kommer inn fra dag 1 og tar virkelig tak i midtforsvaret. Prater voldsomt, og vil virkelig vinne. Demidov er uten tvil den beste stopperen vi har i rbk, og vil lett spille seg inn på laget. Det er mine ord. _________________ Ståle Stensaas. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.01.2008 11:29 Post subject: |
|
|
| Godt å høre! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.01.2008 13:46 Post subject: |
|
|
| håper du har rett.... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.01.2008 02:44 Post subject: |
|
|
| DenRodeBaron wrote: | Jeg er imponert over pasningsfoten til Demidov. Teknikken hans er fenomenal på dette området. Han slår veldig harde pasninger langs bakken, uten at ballen spretter 30-40 cm opp i lufta, og i tillegg har han imponert meg med en del veldig gode langpasninger. Teknikken hans på dette feltet gjør at han slipper å "ta i" for å få ballen til å gå langt/fort, og dermed blir presisjonen bra.  |
Det er derfor han passer best på midtbanen.
Han har en Skammelsrud-fot og et veldig godt overblikk.
| jkrakene wrote: | | Demidov er uten tvil den beste stopperen vi har i rbk, og vil lett spille seg inn på laget. Det er mine ord. |
Med all respekt, det er en latterlig påstand vil jeg si.
Så langt må jeg si at Kvarme er minst et hakk bedre enn Demidov. Demidov har vært okey så langt, verken forferdelig god eller dårlig. Mens Kvarme har imponert meg, spesielt mot Henke & co. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.01.2008 06:47 Post subject: |
|
|
Ballahl,
1) hva er galt med å ha en midtstopper med "Skammelsrud-fot og et veldig godt overblikk"?
I min verden har en slik spiller like mye å gjøre i et midtforsvar som på midtbanen. Faktisk vil jeg si at det er helt andre kvaliteter som avgjør om man passer best som midtbanespiller eller forsvarsspiller.
2) Jeg vil tro at ditt sammenligningsgrunnlag mellom Demidov og Kvarme er omtrent 135 minutter. Dette tilsvarer antakeligvis en normal treningsøkt. Ballahl, JKrakene har antakeligvis et langt bedre sammenligningsgrunnlag enn deg. Av den grunn synes jeg du kunne spart deg ditt "med all respekt", når du ikke over en periode, daglig, har kunnet sammenligne disse to spillerne.
Personlig er jeg av den oppfatning at det er ditt innlegg som er latterlig - ikke fordi du formulerer deg veldig godt og presist, men mer pga et litt pinlig innhold.
Jeg tror ikke at en treningskamp mot svært dårlig motstand gir mange flere svar på spillerkvalitet, enn en god spilleøkt på treningsfeltet. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.01.2008 07:35 Post subject: |
|
|
| Uten å si det sikkert, så har vel kvarme foreløpig et høyere toppnivå inne. Det vil vel forhåpentligvis Demi hente inn utover sesongen med litt TL erfaring. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.01.2008 13:08 Post subject: |
|
|
| jkrakene wrote: | | Etter at jeg har sett og spilt med og mot Vadim i to uker nå, så er jeg imponert. Han kommer inn fra dag 1 og tar virkelig tak i midtforsvaret. Prater voldsomt, og vil virkelig vinne. Demidov er uten tvil den beste stopperen vi har i rbk, og vil lett spille seg inn på laget. Det er mine ord. |
Slikt liker jeg å høre!
Ballahl, når du trekker jkrakenes oppfattning i tvil, sier du vel egentlig at du trekker hans evne til å se en annen spillers ferdigheter i tvil? Med mindre du selv har et bedre sammenlikningsgrunnlag som gir deg grunn til å mene noe annet?
Jeg har bare sett 1. omgang mot Las Palmas på JÆVLIG dårlig stream og tør ikke spå noen ting som helst når det kommer til Demidov. Men jeg liker det jeg leser fra folk som påstår de har sett Demidov en del ganger, det være seg på trening, hos hønefoss eller på U21-landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.01.2008 13:17 Post subject: |
|
|
Enig, synes det var unødvendig av Ballahl å skyte budbringeren, som faktisk har et langt større grunnlag å vurdere spillerne på. Greit nok å stille seg tvilende, men å kalle påstanden til jkrakene latterlig, er sånn cirka midt utpå det berømte jordet.
Gjerne bidra med mer sånt, jkrakene. Det tror jeg vi alle setter stor pris på.  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.01.2008 16:01 Post subject: |
|
|
B/T ser jo de fleste kampene på vg.no/live, klart han har et bedre vurderingsgrunnlag enn en som har trent med RBK i to uker  |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 22.01.2008 16:13 Post subject: |
|
|
ja, det er kjempe med litt inside info.
 _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.01.2008 18:29 Post subject: |
|
|
Når RBKweb har en RBK-spiller som vil bidra på forumet, så må vi ikke kakke hode av vedkommende... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 22.01.2008 21:14 Post subject: |
|
|
| hvem er jkrakene? |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 22.01.2008 21:39 Post subject: |
|
|
| Jon Arne Kråkenes, tidligere juniorspiller på RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.01.2008 04:24 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Ballahl,
1) hva er galt med å ha en midtstopper med "Skammelsrud-fot og et veldig godt overblikk"?
I min verden har en slik spiller like mye å gjøre i et midtforsvar som på midtbanen. Faktisk vil jeg si at det er helt andre kvaliteter som avgjør om man passer best som midtbanespiller eller forsvarsspiller. |
Har jeg noen gang sagt at en "Skammelsrud-fot og et veldig godt overblikk" Ikke passer godt for midtstopper?
Poenget mitt var at disse egenskapene passer best i midtbanen, og at han har størst potensialet der.
| TomH wrote: | 2) Jeg vil tro at ditt sammenligningsgrunnlag mellom Demidov og Kvarme er omtrent 135 minutter. Dette tilsvarer antakeligvis en normal treningsøkt. Ballahl, JKrakene har antakeligvis et langt bedre sammenligningsgrunnlag enn deg. Av den grunn synes jeg du kunne spart deg ditt "med all respekt", når du ikke over en periode, daglig, har kunnet sammenligne disse to spillerne.
Jeg tror ikke at en treningskamp mot svært dårlig motstand gir mange flere svar på spillerkvalitet, enn en god spilleøkt på treningsfeltet. |
Jeg har sett Kvarme og Demidov langt mer enn 135 minutter, det er derfor jeg sier at han passer bedre på midtbanen enn som midtstopper. jkrakene, uttaler etter å ha spilt og trent med begge spillerne. Det er greit nok det, men det er tross alt i kamp alt blir avgjort. Og så langt har Demidov ikke vist noenting i kamp som tilsier at han er vår beste forsvarer. Så den uttalelsen mener jeg fremdeles er latterlig.
| Clasiker wrote: | | Ballahl, når du trekker jkrakenes oppfattning i tvil, sier du vel egentlig at du trekker hans evne til å se en annen spillers ferdigheter i tvil? Med mindre du selv har et bedre sammenlikningsgrunnlag som gir deg grunn til å mene noe annet? |
Nei da, jkrakene har helt sikker rett i sin oppfatning av spillerne. Men problemet i denne sammenheng er at det er en stor forskjell mellom kamp og trening.
| attach wrote: | | Enig, synes det var unødvendig av Ballahl å skyte budbringeren, som faktisk har et langt større grunnlag å vurdere spillerne på. Greit nok å stille seg tvilende, men å kalle påstanden til jkrakene latterlig, er sånn cirka midt utpå det berømte jordet. |
Jeg skyter ikke "budbringeren", attach. Det var bare en påstand han kom med som jeg mener er latterlig, og det står jeg fremdeles for.
| Clasiker wrote: | | Men jeg liker det jeg leser fra folk som påstår de har sett Demidov en del ganger, det være seg på trening, hos hønefoss eller på U21-landslaget. |
| attach wrote: | Gjerne bidra med mer sånt, jkrakene. Det tror jeg vi alle setter stor pris på.  |
| Maradona wrote: | | Når RBKweb har en RBK-spiller som vil bidra på forumet, så må vi ikke kakke hode av vedkommende... |
Jeg er helt enig, jeg håper jkrakene fortsetter med å bringe "inside informasjon".  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.01.2008 07:33 Post subject: |
|
|
Det eneste som er latterlig her, Ballahl, er din gjentatte arrogante holdning ovenfor personer som i bestemte diskusjoner åpenbart har bedre meningsgrunnlag enn deg selv. Jfr. diskusjonene om Nordvik og nå Demidov. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|