English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ulrik Laursen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Han kan vel uansett ikke delta i Uefa cup, OB har deltat denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff

PostPosted: 16.01.2008 21:41    Post subject: Reply with quote

Veldig synd. vi får håpe Beto holder formen.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 21:42    Post subject: Reply with quote

Ja det er litt skummelt at han tydeligvis ikke har fart. Da er det viktig med en rask spiller sammen med han i midtforsvaret. hvordan er egentlig farten til Demidiv og Nordvik?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.01.2008 21:45    Post subject: Reply with quote

Hvor raske er egentlig Demidov? Det går fint å ha en "treg" stopper hvis en har en rask stopper ved siden av. Uansett vil jeg tro at han er flink til å skjule svakhetene sine slik som Hoftun også gjorde i sine velmaksdager.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.01.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Demidov virka helt middels rask i kampene mot HIF og Las Palmas.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.01.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Laursen takket forresten nei til FCK da han dro hjem til Danmark.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 16.01.2008 22:14    Post subject: Reply with quote

Etter ansettelsen av Hamrén er nok spiller i den danske ligaen ekstra motivert for å komme til Trondheim. Og FCK framstår nå som et langt dårligere alternativ enn for seks måneder siden - pga den pinlige e-cup-exiten. 0-4 for Aberdeen...

Dette tilsier at vi bør fiske et par dansker før sesongstart. Og Laursen virker som et godt alternativ.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.01.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

ssjovold wrote:
Dessuten spilte Hoftun til han var 38 (minst), så det er vel mulig vi har en stopper i en stund som kan være med på å ta oss steder vi ikke har vært før...

Nå var vel Hoftun rimelig pinlig å se på en god stund før han til slutt ga seg da.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.01.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Stemmer siste halvåret var ikke bra ,men det var vel den tiden gjekk fra å være treg til å bli ekstremt treg og Hoftun var vel 35 år eller noe sånt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.01.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Det var vel litt mer enn siste halvåret, og det var mer enn den fysiske hurtigheten som manglet for å si det slik.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

Laursen virker som et kapteinsemne og som den grovarbeideren vi trenger. Selvsagt trekker det ned at han er treg, men virker som en bra type for de kommende par-tre årene og med den dekningen vi har på stopperplass burde det være en selvfølge at vi går for en mann med såpass bra internasjonal erfaring.
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 16.01.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Synes du kan komme med noen forslag med hvem vi burde hente i stedet Recon...

Var skeptisk når jeg først så nyheten men tror dette kan være en perfekt fyr for å få det ellers unge forsvaret som vi (forhåpentligvis) kommer til å satse på fremover. Høres ut som dette er mannen som kan få de andre gutta til å bli menn baki der Smile

Hvis han er "normalt" treg kan han likevell herje i tippeligaen og klare seg greit i europa... Løp og kjøp!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.01.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:
Synes du kan komme med noen forslag med hvem vi burde hente i stedet Recon...

Jepp. Bare betal meg den lønna tomsingene i Trondheim har for å gjøre det, du.

Gratulerer med dagens "enkleste" innlegg.

Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 16.01.2008 23:11    Post subject: Reply with quote

tja synes det er bra at vi kan få in em stopper, høres ut som en god spiller. Men litt gammel og prisen på mellom 8-10 millioner er høy.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 16.01.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:
Var skeptisk når jeg først så nyheten men tror dette kan være en perfekt fyr for å få det ellers unge forsvaret som vi (forhåpentligvis) kommer til å satse på fremover.

Det kommer til å bli satset på Basma og Kvarme, hvis vi henter Laursen kan vi i verstefall ende opp med: Laursen - Kvarme - Basma - Stoor, i forsvaret. Dette er en snittalder på 32 år, noe som ikke er et så "ellers ungt forsvar". I så fall kan vi i alle fall vente oss en del baklengs i sesongen 2008. Smile
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 16.01.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kan forvente mange baklengsmål uansett hvem vi ender opp med i forsvaret vores.

Han er et godt kjøp, men budet burde være lavere for en mand av hans alder. Hvis han drar opp til Trondheim blir det fordi han da slipper å betale restskat i Danmark, siden han lever på forskerordningen. Motivationen for hans del vil jeg gjerne høre mere om.
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.01.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Hva har snittalderen med hvor mange mål vi kommer til å slippe inn? Det er forsåvidt ofte slik at forsvarer opplever sine beste år rundt 30 fordi det har en senere utvikling en angrepspillere. Det er ikke mange lag i tippeligaen som har opperert med stopper 20-21 år i fjor.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 16.01.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

For all del, det kan hende Basma og Kvarme utvikler seg videre, men nå er det på tide de slutter å cruise på talentet sitt... Herregud! Våkne opp da, mann! Både Kvarme og Basma blir 36 år i år. Uansett om man er spiss eller midtstopper har man er bratt og synkende kurve når man når denne alderen. Og jeg mener det ikke er forsvarlig å bruke omtrent 10 millioner på en spiller som blir 32 år, da synes jeg heller man lar være å kjøpe spilleren og begynne å leite litt videre.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
"Rosenborg er desværre uanset hvordan man vender og drejer det, et noget større klub end OB...... Det er vel kun FCK som kommer op i nærheden, også alligevel ikke helt."

søkke som jeg likte å lese det der på dansk Smile

Tenkte å kommentere det samme, utrolig artig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
netrom
Senior

PostPosted: 17.01.2008 00:01    Post subject: Reply with quote

Til alle som klager, enhver stopper som har UEFA-cup finale og landslags erfaring er mer en velkommen på stopper plass i RBK.

For å være helt ærlig, driter jeg nestn i hva han koster, Nordvik er ikke klar spør du meg, Dermidov er et uskevet blad og de "gamle" har vist hvor mange personlig feil det er mulig å gjøre gang på gang.

Velkommen Smile
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 17.01.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Danmark - Spania: http://www.youtube.com/wa...pFFzqN2oAc

Ulrik Laursen spilte fra start. Jeg tror det er han som er nummer 4 på videon.
På det første målet i den videon ser det faktisk ut som det er Laursen som glipper markeringa si og lar spanjolen heade ballen i mål :-/
På det andre målet er jeg ikke sikker på om han skal klandres, men han viser i hvertfall at han ikke har spessielt mye fart der...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 17.01.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg ganske så sikker på at Rambo satser på Demidov-Kvarme som stoppere, med Basma og Lago som backup.
robbie
Veteran

PostPosted: 17.01.2008 00:18    Post subject: Reply with quote

skal demidov og nordvik ta steget opp og utvikle seg til å bli midtstoppere av klasse, så er de avhengig av å ha en bauta ved siden av seg til å lære av. så lenge basma og kvarme er så ustabile som de er synes jeg det er en grei investering å putte ti millioner kroner i et lederhode som tross alt har løpt ut på matta i en europacup-finale. forsvaret vårt trenger sårt en sjef, så kan nordvik ta seg av å løpe opp motstanderne.

vi har tørstet etter gode stoppere i årevis. og dette er første gang jeg hører et navn jeg har trua på
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.01.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

Quote:
For all del, det kan hende Basma og Kvarme utvikler seg videre, men nå er det på tide de slutter å cruise på talentet sitt... Herregud! Våkne opp da, mann! Både Kvarme og Basma blir 36 år i år. Uansett om man er spiss eller midtstopper har man er bratt og synkende kurve når man når denne alderen. Og jeg mener det ikke er forsvarlig å bruke omtrent 10 millioner på en spiller som blir 32 år, da synes jeg heller man lar være å kjøpe spilleren og begynne å leite litt videre.

Når jeg skrev om at forsvarspillere som er over 30 ofte er på topp var det nok ikke Basma og Kvarme jeg mente. Begge viser helt tydelige tegn på at det er over toppen mens denne Laursen tydligvis har blitt enda bedre det siste årene.

Han vil være våre klippe i 2-3 sesonger og det gir Demidov og Nordvik tid til å utvikle seg til forsvarsbautaer som forhåpentligvis har utkonkurrert Laursen da. Det gir også klubben 1-2 år til finne en langsiktig løsning for ny midtstopper.

Laursen er en dyr spiller til å være 31-32 år gammel ,men det kan forsvares med at han sannsynligvis kommer til å forbedre 11 ellveren og kan også være forskjellen på fiasko eller suksess neste sesong.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 17.01.2008 01:00    Post subject: Reply with quote

[quote]
vi har tørstet etter gode stoppere i årevis. og dette er første gang jeg hører et navn jeg har trua på[/quote]

Den der er jeg enig i.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next
Page 5 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb