| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 16.01.2008 21:39 Post subject: |
|
|
| Han kan vel uansett ikke delta i Uefa cup, OB har deltat denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 16.01.2008 21:41 Post subject: |
|
|
Veldig synd. vi får håpe Beto holder formen. _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.01.2008 21:42 Post subject: |
|
|
| Ja det er litt skummelt at han tydeligvis ikke har fart. Da er det viktig med en rask spiller sammen med han i midtforsvaret. hvordan er egentlig farten til Demidiv og Nordvik? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.01.2008 21:45 Post subject: |
|
|
| Hvor raske er egentlig Demidov? Det går fint å ha en "treg" stopper hvis en har en rask stopper ved siden av. Uansett vil jeg tro at han er flink til å skjule svakhetene sine slik som Hoftun også gjorde i sine velmaksdager. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.01.2008 21:50 Post subject: |
|
|
| Demidov virka helt middels rask i kampene mot HIF og Las Palmas. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.01.2008 21:55 Post subject: |
|
|
| Laursen takket forresten nei til FCK da han dro hjem til Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 16.01.2008 22:14 Post subject: |
|
|
Etter ansettelsen av Hamrén er nok spiller i den danske ligaen ekstra motivert for å komme til Trondheim. Og FCK framstår nå som et langt dårligere alternativ enn for seks måneder siden - pga den pinlige e-cup-exiten. 0-4 for Aberdeen...
Dette tilsier at vi bør fiske et par dansker før sesongstart. Og Laursen virker som et godt alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.01.2008 22:24 Post subject: |
|
|
| ssjovold wrote: | Dessuten spilte Hoftun til han var 38 (minst), så det er vel mulig vi har en stopper i en stund som kan være med på å ta oss steder vi ikke har vært før...
|
Nå var vel Hoftun rimelig pinlig å se på en god stund før han til slutt ga seg da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.01.2008 22:26 Post subject: |
|
|
| Stemmer siste halvåret var ikke bra ,men det var vel den tiden gjekk fra å være treg til å bli ekstremt treg og Hoftun var vel 35 år eller noe sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.01.2008 22:30 Post subject: |
|
|
Det var vel litt mer enn siste halvåret, og det var mer enn den fysiske hurtigheten som manglet for å si det slik. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.01.2008 22:40 Post subject: |
|
|
Laursen virker som et kapteinsemne og som den grovarbeideren vi trenger. Selvsagt trekker det ned at han er treg, men virker som en bra type for de kommende par-tre årene og med den dekningen vi har på stopperplass burde det være en selvfølge at vi går for en mann med såpass bra internasjonal erfaring. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 16.01.2008 22:43 Post subject: |
|
|
Synes du kan komme med noen forslag med hvem vi burde hente i stedet Recon...
Var skeptisk når jeg først så nyheten men tror dette kan være en perfekt fyr for å få det ellers unge forsvaret som vi (forhåpentligvis) kommer til å satse på fremover. Høres ut som dette er mannen som kan få de andre gutta til å bli menn baki der
Hvis han er "normalt" treg kan han likevell herje i tippeligaen og klare seg greit i europa... Løp og kjøp! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.01.2008 23:08 Post subject: |
|
|
| MIXMASTERTOT wrote: | Synes du kan komme med noen forslag med hvem vi burde hente i stedet Recon...
|
Jepp. Bare betal meg den lønna tomsingene i Trondheim har for å gjøre det, du.
Gratulerer med dagens "enkleste" innlegg. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 16.01.2008 23:11 Post subject: |
|
|
| tja synes det er bra at vi kan få in em stopper, høres ut som en god spiller. Men litt gammel og prisen på mellom 8-10 millioner er høy. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 16.01.2008 23:19 Post subject: |
|
|
| MIXMASTERTOT wrote: | | Var skeptisk når jeg først så nyheten men tror dette kan være en perfekt fyr for å få det ellers unge forsvaret som vi (forhåpentligvis) kommer til å satse på fremover. |
Det kommer til å bli satset på Basma og Kvarme, hvis vi henter Laursen kan vi i verstefall ende opp med: Laursen - Kvarme - Basma - Stoor, i forsvaret. Dette er en snittalder på 32 år, noe som ikke er et så "ellers ungt forsvar". I så fall kan vi i alle fall vente oss en del baklengs i sesongen 2008.  |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 16.01.2008 23:28 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi kan forvente mange baklengsmål uansett hvem vi ender opp med i forsvaret vores.
Han er et godt kjøp, men budet burde være lavere for en mand av hans alder. Hvis han drar opp til Trondheim blir det fordi han da slipper å betale restskat i Danmark, siden han lever på forskerordningen. Motivationen for hans del vil jeg gjerne høre mere om. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.01.2008 23:37 Post subject: |
|
|
| Hva har snittalderen med hvor mange mål vi kommer til å slippe inn? Det er forsåvidt ofte slik at forsvarer opplever sine beste år rundt 30 fordi det har en senere utvikling en angrepspillere. Det er ikke mange lag i tippeligaen som har opperert med stopper 20-21 år i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 16.01.2008 23:45 Post subject: |
|
|
| For all del, det kan hende Basma og Kvarme utvikler seg videre, men nå er det på tide de slutter å cruise på talentet sitt... Herregud! Våkne opp da, mann! Både Kvarme og Basma blir 36 år i år. Uansett om man er spiss eller midtstopper har man er bratt og synkende kurve når man når denne alderen. Og jeg mener det ikke er forsvarlig å bruke omtrent 10 millioner på en spiller som blir 32 år, da synes jeg heller man lar være å kjøpe spilleren og begynne å leite litt videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 16.01.2008 23:58 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | "Rosenborg er desværre uanset hvordan man vender og drejer det, et noget større klub end OB...... Det er vel kun FCK som kommer op i nærheden, også alligevel ikke helt."
søkke som jeg likte å lese det der på dansk  |
Tenkte å kommentere det samme, utrolig artig. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 17.01.2008 00:01 Post subject: |
|
|
Til alle som klager, enhver stopper som har UEFA-cup finale og landslags erfaring er mer en velkommen på stopper plass i RBK.
For å være helt ærlig, driter jeg nestn i hva han koster, Nordvik er ikke klar spør du meg, Dermidov er et uskevet blad og de "gamle" har vist hvor mange personlig feil det er mulig å gjøre gang på gang.
Velkommen  |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 17.01.2008 00:02 Post subject: |
|
|
Danmark - Spania: http://www.youtube.com/wa...pFFzqN2oAc
Ulrik Laursen spilte fra start. Jeg tror det er han som er nummer 4 på videon.
På det første målet i den videon ser det faktisk ut som det er Laursen som glipper markeringa si og lar spanjolen heade ballen i mål :-/
På det andre målet er jeg ikke sikker på om han skal klandres, men han viser i hvertfall at han ikke har spessielt mye fart der... |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 17.01.2008 00:12 Post subject: |
|
|
Nå er jeg ganske så sikker på at Rambo satser på Demidov-Kvarme som stoppere, med Basma og Lago som backup. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.01.2008 00:18 Post subject: |
|
|
skal demidov og nordvik ta steget opp og utvikle seg til å bli midtstoppere av klasse, så er de avhengig av å ha en bauta ved siden av seg til å lære av. så lenge basma og kvarme er så ustabile som de er synes jeg det er en grei investering å putte ti millioner kroner i et lederhode som tross alt har løpt ut på matta i en europacup-finale. forsvaret vårt trenger sårt en sjef, så kan nordvik ta seg av å løpe opp motstanderne.
vi har tørstet etter gode stoppere i årevis. og dette er første gang jeg hører et navn jeg har trua på |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.01.2008 00:30 Post subject: |
|
|
| Quote: | | For all del, det kan hende Basma og Kvarme utvikler seg videre, men nå er det på tide de slutter å cruise på talentet sitt... Herregud! Våkne opp da, mann! Både Kvarme og Basma blir 36 år i år. Uansett om man er spiss eller midtstopper har man er bratt og synkende kurve når man når denne alderen. Og jeg mener det ikke er forsvarlig å bruke omtrent 10 millioner på en spiller som blir 32 år, da synes jeg heller man lar være å kjøpe spilleren og begynne å leite litt videre. |
Når jeg skrev om at forsvarspillere som er over 30 ofte er på topp var det nok ikke Basma og Kvarme jeg mente. Begge viser helt tydelige tegn på at det er over toppen mens denne Laursen tydligvis har blitt enda bedre det siste årene.
Han vil være våre klippe i 2-3 sesonger og det gir Demidov og Nordvik tid til å utvikle seg til forsvarsbautaer som forhåpentligvis har utkonkurrert Laursen da. Det gir også klubben 1-2 år til finne en langsiktig løsning for ny midtstopper.
Laursen er en dyr spiller til å være 31-32 år gammel ,men det kan forsvares med at han sannsynligvis kommer til å forbedre 11 ellveren og kan også være forskjellen på fiasko eller suksess neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 17.01.2008 01:00 Post subject: |
|
|
[quote]
vi har tørstet etter gode stoppere i årevis. og dette er første gang jeg hører et navn jeg har trua på[/quote]
Den der er jeg enig i. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
|