| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.01.2008 21:00 Post subject: |
|
|
| Legg disse pengene i midtstopper budsjettet. Strand holder en sesong til. Som backup kan Traore flyttes frem og Nordvik kjøres som back. Får angst av tanken på nok en sesong med sovende eldrehjem i bakre ledd. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 10.01.2008 21:05 Post subject: |
|
|
Mye pessimisme i forumet nå gitt. ;)
Klarer liksom ikke å si nei til en landslagsspiller som Strømstad jeg, men han er fortsatt laaangt unna å bli RBK-spiller, som Adressa skriver. TV2 lager altså en sak ut av ingenting (ikke noe uvanlig der altså). Men jeg kjøper argumentene på både for like typer på mitbanen og mangel på mål farlighet på midtbanen. Men det betyr ikke at Strømstad ikke vil være en glimrende tilvekst.
Det vi alle er enige om er at vi trenger minst én stoppersjef, og gjerne med mye erfaring, men ikke for gammel... _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 21:17 Post subject: |
|
|
Jepp  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.01.2008 21:24 Post subject: |
|
|
| Svennarbonden wrote: | | Og hvor mange hodedueller i egen 16-meter vant Jan Hansen, Sverre Brandhaug, Bent Skammelsrud, Roar Strand, Ørjan Berg, Trond Egil Soltvedt, Runar Berg og Fredrik Winsnes siden det er dette vi nå måler gode midtbanespillere i? |
Du skal ikke kødde med Brandhaug. Når han kom på landslaget begynte han til og med å spille med trøya inni buksa, og ikke bare flagrende utenpå.
Det hendte en sjelden gang at Brandhaug prøvde seg på en heading.
Det påstås til og med at han scora med huet en gang, i en innendørsturnering i charlottenlundhallen.
Jeg har til og med snakket med flere som mener de var der og kikka på når Brandhaug scoret med hodet.
Jeg er sikker på at dersom man legger sammen alle de som påstår de var tilstede den gangen Brandhaug scoret på hodet, så ville man kunne fyllt opp en hel langside på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 10.01.2008 21:25 Post subject: |
|
|
| eporkg wrote: | | Midtbanen blir da ikke noe særlig "lavere" når vi kjøper strømstad? Ingen av de på midtbanen er noe særlige gode på hodet, men jeg tror ikke dette har så mye å si hvis de kan rundspille motstanderne langs bakken. Strømstad er forøvrig en type aggresiv ballvinner jeg savner i rosenborgmidtbanen. Håper han blir rosenborgspiller! |
Det er vel akkurat det som er poenget, å få noen andre spilletype (hode).
Skjelbred er vel veldig aggresiv, er han ikke?? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.01.2008 21:30 Post subject: |
|
|
| En gang var jeg på en badestrand i Filippinene som heter Boracay. Der var det en pub hvor alle ansatte var dverger! Det er omtrent den retningen jeg føler Rosenborg går i nå. |
|
| Back to top |
|
 |
supermann_strand Junior
|
Posted: 10.01.2008 21:32 Post subject: |
|
|
Vi trenger strengt tatt ikke Strømstad, med den midtbanen vi har trenger vi heller nye stoppere. Helst norske krigere, menn er det noe utvalg av Norske stoppere til en go pris?
Menn for all del har vi råd til begge deler sier jeg ikke nei takk  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.01.2008 21:33 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
Du skal ikke kødde med Brandhaug. |
Vi har'n Brandhaug! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.01.2008 01:12 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | Mye pessimisme i forumet nå gitt.
Klarer liksom ikke å si nei til en landslagsspiller som Strømstad jeg, men han er fortsatt laaangt unna å bli RBK-spiller, som Adressa skriver. TV2 lager altså en sak ut av ingenting (ikke noe uvanlig der altså). Men jeg kjøper argumentene på både for like typer på mitbanen og mangel på mål farlighet på midtbanen. Men det betyr ikke at Strømstad ikke vil være en glimrende tilvekst.
Det vi alle er enige om er at vi trenger minst én stoppersjef, og gjerne med mye erfaring, men ikke for gammel... |
Er nok mye pga den berømte midtstopperen som mangler. Hadde vi hatt et navn med litt tyngde allerede i boks, så hadde nok folk vært mer positiv til Strømstad også. Tror ikke så mange her har noe imot å få inn norske landslagsspillere, men det blir jo fort mindre midler tilgjengelig for en stopper om vi skal ha flere kjøp i 10-millionerklassen (det er et rått tips fra min side, med tanke på at "Matta" var så fornøyd med det som tilsynelatende var et første bud). |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2008 01:52 Post subject: |
|
|
| Prisen ligger vel på rund det samme som Hæstad vil jeg tro siden dette er to spillere med veldig lik status. Tror at overgangen nermest er i boks ,men spiller/agent ønsker å vente til det internasjonale overgangsvinduet stenger før en overgang til Rosenborg blir aktuell. Stig Lillejord går ut for å hindre at eventuelle beilere ikke tror at spilleren er klar for Rosenborg. Start ønsker nok en overgang så snart som mulig siden det er temmelig opplagt at det mangler noen kroner på det glade sørland. |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 11.01.2008 08:40 Post subject: |
|
|
| 10 mill for strømstad er ok men det bør ikke bli mye mer. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 11.01.2008 08:58 Post subject: |
|
|
jeg må si at jeg ikke helt skjønner tankegangen til Strømstad. Hvis ikke noen klubber har vert interresert til nå, hvordan skal de da bli det i denne fasen av året. De henter han isåfall ikke for å være fast invetar i 11'ern.
Strømstad virker faktisk litt virkeilighetsfjern! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2008 11:56 Post subject: |
|
|
Klovner er vel som regel det Vi husker jo Iversen for to år siden på frierferd igjennom Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 11.01.2008 19:10 Post subject: |
|
|
| Jeg husker da Sverre Brandhaug headet i stanga i en eliteseriekamp på Lerkendal. Tror det var i 1990. Det ble jubel som om at det var scoring. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 11.01.2008 19:32 Post subject: |
|
|
godt poeng... _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2008 19:36 Post subject: |
|
|
Nå var det mer en digresjon knyttet til Brandhaug-praten ovenfor. Jeg synes ihvertfall det var artig å få vite.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.01.2008 05:33 Post subject: |
|
|
Jeg vet du ikke vil bli enig med meg, men allikevel vil jeg ta en diskusjon siden du "savner" svar, TomH:
| TomH wrote: | | Uansett, ingen har klart å argumentere, fornuftig, mot at vi IKKE trenger en sterk hodespiller i minimum enten backrekka eller midtbaneleddet. Slik situasjonen er nå, er vi nesten dømt til å tape kamper mot lag som spiller ballen over midtbanen vår og mot en eller to store spisser. |
Hvorfor skulle noen argumentere mot deg her, alle vi er enige om at vi trenger en sterk hodespiller. Og det tror jeg vi skaffer oss, vår nye midtstopper vil ha den styrken sammen med fart og godt pasningsspill (forhåpentligvis, men det haster).
| TomH wrote: | Vi har absolutt ingen, verken i midtbanelddet eller i forsvaret, som kan matche følgende spillere i lufta på defensive dødballer: f.eks Koppinen, Sequira, Rushfeldt (TIL), Aarøy, Skiri (Aalesund), Sundgot, Occean, Riseth, Kippe, PSAndresen, Brenne (LSK), Kienast (m.fl i HamKam), Karadas, Bakke, Ørn Bjarnasson og Ørn Sigurdsson (Brann).
Over en hel sesong kommer dette aldri til å gå bra. |
Vi har Christer Basma, Alejandro Lago, Bjørn Tore Kvarme, Yssouf Kone og Steffen Iversen som alle matcher dem. Når vi i tillegg får vår nye midtstopper så skal dette ordne seg, du trenger ikke å være bekymret.
| TomH wrote: | Tommærn,
1) om du hadde fulgt litt med på debatten hadde du sett at det i utgangspunktet ikke er gunstig å hente ned angrepsspillere på defensive dødballer. |
Hvorfor ikke?
Vi har mange kjappe karer som kan både starte og avslutte et angrep svært godt. Husker du Valencia? Der avklarte en spiller i vårt felt (tror det var Iversen), og vi satte direkte fart mot Valencias 16 meter, med Skjelbred i hovedrollen. Hvem var det som avsluttet angrepet og scorte, jo Steffen Iversen. Dette er ikke noe problem.
| TomH wrote: | 2) jeg tror ikke at selv du mener at Basma er en god forsvarsspiller.
3) Kvarme er ikke en duellspiller. Det er ikke uten grunn at det var Koppinen som gikk i duellene. |
Jeg er helt uenig med deg i dette, Kvarme og Basma holder TL-klasse, begge klarte å prestere i CL også. Kvarme vant alt av dueller mot Helsingborg (jeg vet Helsingborg spilte med 18-19åringer).
| TomH wrote: | Til slutt det viktigste:
4) om vi tenker oss en situasjonen hvor LSK, i vanlig spill, kommer til innlegg, har vi ikke Iversen og Kone der. Derimot vil LSK sannsynligvis ha Brenne, Occean, Sundgot og godt mulig Riseth der fremme.
Vi har ingen som matcher disse i lufta.
INGEN. |
Du overdriver, jeg ser ditt poeng men du overdriver. Lago og Kvarme matcher dem greit. Når vi får den nye stopperen så skal ikke dette være et problem. Jeg må gjenta meg selv.
| YO wrote: | | Vi trenger ikke en dyr, knøttliten spiller som taper alle hodeduellene, og som vil til RBK fordi ingen andre vil ha han. Ihvertfall ikke i utlandet. |
Strømstad vil forsterke både stallen og førsteelleveren. Når vi forhåpentligvis sikrer oss en lang kontrakt med spilleren så er vi sikra mot et salg av Skjelbred og eventuelt Tettey.
| YO wrote: | | Gi oss heller en forsvarsspiller eller en midtbanekriger som har mulighet til å vinne hodedueller. |
Det vil vi forhåpentligvis få, det er ikke helt krise enda.
| YO wrote: | | Strømstad vil jo til utlandet mer enn Kone, og er det noen som ser på rbk som et springbrett til utlandet er det Strømstad. |
Les mitt innlegg i denne siden, så får du kanskje en oppklaring! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.01.2008 12:47 Post subject: |
|
|
| Strømstad er liten men er faktisk meget fysisk godt utviklet. Kanskje en fin erstatter for Strand, så kan Traore spille back. Men vi burde kanskje ha en venstrefot på midtbanen? |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.01.2008 15:10 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
Jeg er helt uenig med deg i dette, Kvarme og Basma holder TL-klasse, begge klarte å prestere i CL også. Kvarme vant alt av dueller mot Helsingborg (jeg vet Helsingborg spilte med 18-19åringer).
|
Du har ikke rare hukommelsen du stakkar. Kvarme var god mot Valencia, men det var det eneste bra fra den kanten i hele fjor. Det du sier om Basma gidder jeg ikke kommentere, nøyer meg med å rulle meg i sofaen av kramplatter. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.01.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Jeg syns at det overdrives fælt når folk prater om at vi må ha midtbanespillere som er 1,90 og helt råe i lufta. Dette er slettes ikke nødvendig, etter min mening. Det viktigste er å vinne andreballene ikke, duellen i forkant. Dette er noe som Skjelbred, Tettey og Strømstad er veldig gode på, derfor tror jeg at en midtbanekonstellasjon med de tre kan fungere relativt bra.
Glemmer folk at vi for kun et par år siden stilte med Berg-Skammelsrud-Strand på midtbanen? Og vi er vel alle enige om at det fungerte relativt bra
Derfor mener jeg at et Strømstad-kjøp slettes ikke er så dumt, så lenge vi også henter inn en midtstopper. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.01.2008 16:31 Post subject: |
|
|
Petko,
problemet er at vi mangler en hodesterk spiller i BÅDE midtbaneleddet og forsvarsleddet. Vi må ikke på død og liv ha en hodesterk midtbanespiller, men da MÅ vi ha en hodesterk stopper.
I dag har vi ingen av delene.
Vi MÃ… ha enten eller. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.01.2008 19:14 Post subject: |
|
|
Da er vi enige TomH
Men jeg tar det som en selvfølge at den nye stopperen vi henter er hodesterk. Jeg er i utgangspunktet for å hente Strømstad, så lenge vi ikke betaler overpris, og det ikke går ut over budsjettet for et midtstopper-kjøp.
Kan si det sånn: den nye midtstopperen er hovedretten, mens Strømstad kan betraktes som desserten. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.01.2008 23:26 Post subject: |
|
|
| Gislefoss Jr. wrote: | Kvarme er ikke spesielt sterk i hodedueller, og Basma er Basma. Lago er vel bedre med hodet, men generelt for dårlig.
TomH har et godt poeng. |
TomH gar et poeng, men han overdriver.
| vingback wrote: | | Du har ikke rare hukommelsen du stakkar. Kvarme var god mot Valencia, men det var det eneste bra fra den kanten i hele fjor. Det du sier om Basma gidder jeg ikke kommentere, nøyer meg med å rulle meg i sofaen av kramplatter. |
Kvarme var mye skada ifjor, så hans form kan forsvares. Dessuten ville Tørum heller bruke sin drømmeduo, Koppinen og Basma istedenfor Kvarme. Men mener du at Kvarme og Basma ikke holder TL-nivå?
Jeg mener begge holder brukbart TL-nivå. Vi er ikke helt i krise enda, men vi må skaffe oss en ny midtstopper snart. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|