English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Strømstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 18:55    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Famous Grouse og RBKfan100%,
den midtbanen dere nå skryter av vil aldri bli innvolvert i noe spill i norsk TL.

Om det finnes fornuftige fotballtrenere i Norge, vil jeg tro at man enkelt og greit spiller ballen over midtbanen vår, til store, sterke hodespillere i angrepet.

Vi vil være sjanseløse i halvparten av kampene i TL.

Dette er et serriøst forum tomh!
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 18:57    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk vi skal drite i dette med en spillende midtstopper, tror Demidov kan ta den rollen. La oss hente en yngre Riseth type i forsvaret...

Litt....

Last edited by longns on 10.01.2008 19:00; edited 1 time in total
Back to top
YO
Junior

PostPosted: 10.01.2008 18:59    Post subject: Nok midtbanespillere Reply with quote

Vi trenger ikke en dyr, knøttliten spiller som taper alle hodeduellene, og som vil til RBK fordi ingen andre vil ha han. Ihvertfall ikke i utlandet.

Gi oss heller en forsvarsspiller eller en midtbanekriger som har mulighet til å vinne hodedueller.

Strømstad vil jo til utlandet mer enn Kone, og er det noen som ser på rbk som et springbrett til utlandet er det Strømstad.

Gleder meg til kampene mot lsk
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 10.01.2008 19:05    Post subject: Reply with quote

Strømstad har i det minste bevist over tid at han kan spille fotball.

Og hvor mange hodedueller i egen 16-meter vant Jan Hansen, Sverre Brandhaug, Bent Skammelsrud, Roar Strand, Ørjan Berg, Trond Egil Soltvedt, Runar Berg og Fredrik Winsnes siden det er dette vi nå måler gode midtbanespillere i?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:05    Post subject: Reply with quote

YO,
enda godt vi er enige.

Strømstad vs Riseth
Sapara vs Sundgot
Traore vs Occean
Basma vs Kippe
Skjelbred vs PÃ¥l S. Andresen
Tettey vs Brenne

Vi får satse på at LSK ikke får noen kårnere eller frispark...
Bakklandia
Legende

PostPosted: 10.01.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

....og DER sank respekten min for Erik Hoftun betraktelig. Jeg trodde faktisk på han da han sa de jobbet med forsterkninger i bakre ledd, og så går han for denne makrellen. Da blir det vel som jeg sa da, Demidov bli stopper, og med Lago tilbake og Kvarme overtalt syns de vi har de midtstopperne vi trenger, og har lagt den saken død. Igjen.

Jeg håper seriøst Strømstad blir solgt for 50 millioner i sommervinduet, slik at vi får såpass mye penger at det blir vanskelig for ledelsen å snakke bort midtstopperkjøp med økonomi, i det minste.
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:09    Post subject: Reply with quote

Svennarboden,
du har misforstått.

Det er ikke hodespillet vi måler gode midtbanespillere i, men vi har FOR like spillertyper. Vi har ingen alternativer om våre motstandere pøser høye baller mot forsvaret vårt.

Midtbanen hadde forsåvidt vært helt grei - om vi hadde hatt spillere i forsvaret som kunne heade og holde markering.

Det har vi ikke!

Vi kommer til å få noen skikkelige skreller mot "primitive" lag som KUN spiller på fysikk og høyde.

Ps. Det var ikke mange forsvarsspillere du ramset opp blant gårsdagens RBK helter. Man hadde sikkert en eller annen midtstopper som kunne heade på den tiden; Hoftun, BOB, Bratseth, Sollied m.fl
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:17    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
YO,
enda godt vi er enige.

Strømstad vs Riseth
Sapara vs Sundgot
Traore vs Occean
Basma vs Kippe
Tettey vs Brenne

Prøv: Iversen Vs Riseth, Kone vs Sundgot, Kvarme vs Occean, Demidov vs Kippe, Stoor vs Pål S. Andresen, Basma vs Brenne... Da har vi igjen Tettey som er duganes på huet. Damn som du svartmaler kompis.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 10.01.2008 19:18    Post subject: Reply with quote

Midtbanen blir da ikke noe særlig "lavere" når vi kjøper strømstad? Ingen av de på midtbanen er noe særlige gode på hodet, men jeg tror ikke dette har så mye å si hvis de kan rundspille motstanderne langs bakken. Strømstad er forøvrig en type aggresiv ballvinner jeg savner i rosenborgmidtbanen. Håper han blir rosenborgspiller!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2008 19:24    Post subject: Reply with quote

Er da ikke høyden på spillerne som er problemet. Man kan være duellsterk selv om man er 1,60. Men problemet er at den midtbanen og delvis det forsvaret vi har er totalt blottet for duellstyrke. Og da vil vi få seriøse problemer mot lag som har duellsterke midtbanespillere og spisser. Og de finnes det mange av i TL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 10.01.2008 19:24    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ps. Det var ikke mange forsvarsspillere du ramset opp blant gårsdagens RBK helter. Man hadde sikkert en eller annen midtstopper som kunne heade på den tiden; Hoftun, BOB, Bratseth, Sollied m.fl

Hvor i forsvaret tenkte du at Strømstad skulle spille?

Strømstad er midtbanespiller. Rosenborg har aldri hatt en tradisjon for å ha duellsterke fyrtårn på midtbanen. Så får det heller være at de i TILLEGG til å kjøpe Strømstad trenger en sjef i midtforsvaret som gjerne kan være både duellsterk og høvding i lufta. Jeg kan strekke meg så langt som at vi er enige der.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

Både Berg og Skammelsrud var sterke som okser, Berg var også rimelig god i lufta. Man trenger ikke å være 2 meter for å være duellsterk.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

Tommærn,
1) om du hadde fulgt litt med på debatten hadde du sett at deti utgangspunktet ikke er gunstig å hente ned angrepsspillere på defensive dødballer.

2) jeg tror ikke at selv du mener at Basma er en god forsvarsspiller.
3) Kvarme er ikke en duellspiller. Det er ikke uten grunn at det var Koppinen som gikk i duellene.

Til slutt det viktigste:
4) om vi tenker oss en situasjonen hvor LSK, i vanlig spill, kommer til innlegg, har vi ikke Iversen og Kone der. Derimot vil LSK sannsynligvis ha Brenne, Occean, Sundgot og godt mulig Riseth der fremme.
Vi har ingen som matcher disse i lufta.

INGEN.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Alle vet jo at stoppere og backer skal ligge høyt på hjørnespark slik at de kan stusse vekk evt. lange klareringer fra kortvokste midtbanespillere i 16 metern. Tommel'n opp!
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Strømstad avventer til februar
http://fotball.adressa.no...e97882.ece
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:30    Post subject: Reply with quote

Bare så det er klart;

Jeg snakker om duellstyrke i lufta - ikke langs bakken!

Det er forsåvidt greit om vi kjøper Strømstad, men da må det hentes inn to store okser som vi kan ha som stoppere.

Da er alt greit.

Last edited by TomH on 10.01.2008 19:33; edited 1 time in total
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 10.01.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Stallen vi har nå er faktisk så sterk at, om vi hadde hatt Riseth og Koppinen fortsatt, så tror jeg at ville vært gode kandidater til å vinne serien.

Jøss, du mener altså at 35åringen Riseth og Koppinen er forskjellen på gull og middelhavsfarer? Hentet TIL gullet når de hentet Miika? Dette er bull!!!

Jeg ser poenget ditt og deler til en viss grad bekymringen din for dårlig luftstyrke, men dette var å dra det for langt. Det er en kjent sak at om rosenborg har terriere nok til å stresse oppspillene vil presisjonen ødelegge, og terriere, det har vi. Det handler om forskjellige spillestiler, vi vil nok ikke få det samme dragsuget i magen på rbkcornere i år, som tidligere år, men la oss holde realismen og nyansene i livet for det. Dessuten trekker vi jo alltid ned Ivers på defensiv dødball.

Og bare for å få si det: Hadde vi hatt mange lange staker i laget vårt, ville vi nok lagt opp spillet etter det også, og blitt LSK/Ham-Kam-look-a-like, nei gi meg afrikanske delikatesser anyday, framfor nordmann-pælmenhøytoglangt!
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
YO,
enda godt vi er enige.

Strømstad vs Riseth
Sapara vs Sundgot
Traore vs Occean
Basma vs Kippe
Tettey vs Brenne

Ikke vær så negativ. Husk at vi fortsatt har Iversen, Koné, Demidov(?), Basma og Kvarme. I tillegg så tror jeg Tettey har gått vinnende ut av den duellen med Brenne.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:34    Post subject: Reply with quote

Fowler,
les mitt svar til Tommærn ovenfor.
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:36    Post subject: Reply with quote

Dessuten,
jeg er lei av midtbanespillere (bortsett fra Sapara) som ikke skårer mål.

Det lukter ikke mål av Tettey, Skjelbred og Strømstad.

Clasiker,
jeg tror det ville utgjort en stor fordel for RBK å fortsatt ha f.eks Koppinen i stallen. Jeg var vel av de få som faktisk syntes at han var god (spesielt i lufta).

Hadde vi, i tillegg til f.x Koppi, hatt en stopper som kunne løpe opp en del gjennomspill i tillegg, ville det ikke gjort meg noe om vi kjøpte Strømstad. Men slik situasjonen er nå, er et evt kjøp av Strømstad, ikke et godt kjøp. Det er ikke noe slikt vi må bruke pengene på nå.

Last edited by TomH on 10.01.2008 19:41; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2008 19:39    Post subject: Reply with quote

Merkelig at folk jubler for ei ny signering når TV2s reportasje inneholdt intet nytt med tanke på en overgang. Start og Rosenborg har vært enige lenge nå og Strømstad har ikke sagt annet enn at han avventer.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er lettet!
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

Spot on, Attach. Begynte seriøst å lure på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg i TV2-reportasjen nå.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Fowler,
les mitt svar til Tommærn ovenfor.

Ja, det var luftstyrke jeg tenkte på. Og jeg mener at RBK har noe som LSK ikke har; Norges beste hodespiller i Steffen Iversen.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:47    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Tommærn,
1) om du hadde fulgt litt med på debatten hadde du sett at deti utgangspunktet ikke er gunstig å hente ned angrepsspillere på defensive dødballer.

2) jeg tror ikke at selv du mener at Basma er en god forsvarsspiller.
3) Kvarme er ikke en duellspiller. Det er ikke uten grunn at det var Koppinen som gikk i duellene.

Til slutt det viktigste:
4) om vi tenker oss en situasjonen hvor LSK, i vanlig spill, kommer til innlegg, har vi ikke Iversen og Kone der. Derimot vil LSK sannsynligvis ha Brenne, Occean, Sundgot og godt mulig Riseth der fremme.
Vi har ingen som matcher disse i lufta.

INGEN.

1) DU snakka om hjørnespark og frispark i innlegget jeg siterte. Og det er helt vanlig praksis å flytte ned angrepsspillere på hjørnespark om det er nødvendig. Er ikke sjeldent Iversen rydder opp på hjørnespark. Desuten er ikke iversen og Kone spillere som kan gjøre all verdens på egenhånd etter en klarering. Kreative spillere som Strømstad, Skjelbred og Sapara kan derimot kontre godt.

2) Bedre med Basma på hjørnespark en Strømstad, Skjelbred og Sapara som du gjerne vil ha i feltet. Om han ikke er den beste forsvarsspilleren i Rosenborg er han fortsatt god å ha på dødballer.

3) Se punkt 2.

4) Det er sjeldent man fyller opp med flere en 3 spillere i feltet i norge da man ikke har for vane å bygge opp angrep. Og da vil Rosenborg ha mer en 4 spillere i feltet.

Jeg syns du svartmaler det hele og har tynne argumenter. På en annen side er jeg enig i at vi trenger en ''slugger'' til i klubben. Men mener ikke at det er absolutt nødvendig. Heller en god spillende midtstopper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Next
Page 19 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb