| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tommærn Veteran

|
Posted: 08.01.2008 16:25 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | sinker spillet til tider, men enig i at han er god på sitt beste.
Begynner å bli høy på pæra nå, han har skiftet til trøye nr 10.... |
Hehe.. Ser poenget dit, men den siste der er vel å ta i litt  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.01.2008 16:26 Post subject: |
|
|
| Som jeg foreslo for noen dager siden; Per eller Alex bør bli visekaptein. Artig og se at ledelsen har samme mening. Kan ikke bety annet enn at flere av gamlekara er på vei ut og trolig får enda mindre spilletid. Fortjent at Alex fikk denne rollen og tilliten. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.01.2008 16:47 Post subject: |
|
|
Synes dette er bra. Rosenborg har tydelig skiftet litt kurs enn det de har gjort tidligere. Satser mye på unge og fremadstormende spillere. Og bra de også er representert blant kapteinene.
Tettey er bare 21 år gammel og fortsetter læringskurven hans som det har gjort de siste 2 årene, ja da blir han noe stort. Spennende |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.01.2008 16:53 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | en visekaptein som forhåpentlig vis sliter med å spille seg inn på laget |
Hæ? |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 08.01.2008 17:52 Post subject: |
|
|
Tja, er han nødt til å være høy på pære for å ha lyst til å bytte nummer fra 19?
Jeg tror Tettey og Per Ciljan vil få en knallsesong i år, det er mye som tyder på det, synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Dante
|
Posted: 08.01.2008 18:41 Post subject: |
|
|
| Det er da bare strålende med den noe unorske holdningen å græbbe 10'ern hvis man har mulighet. Synes det er glimrende med en ung, norsk, talentfull visekaptein med nr 10 på ryggen! Hvis Banor kan være mer stabil på et nivå som bare minner om kampen på Mestalla er han også Norges klare midtbanedirigent. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 08.01.2008 20:11 Post subject: |
|
|
Som en skrev på VG-nett så tror jeg dette hovedsaklig er pga mangel av andre kapteinemner.
Tettey har store mangler som kaptein. En kaptein skal dra med seg de andre og være en vanguard for laget, og det slettes ikke noe Tettey gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 08.01.2008 20:21 Post subject: |
|
|
| Kan ikke forstå at dette har med noe annet enn mangel på andre alternativer å gjøre. Tettey har langt fra noen ledertype. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 08.01.2008 20:35 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | | Flott nyhet, og det viktigste med dette er vel at Henriksen kanskje signalerer at Basma i utgangspunktet får finne seg i å være backup. Hadde han tenkt å bruke Basma i første-elleveren hadde vel nevnte spiller blitt visekaptein. Men jeg leser vel kanskje for mye ut av dette. |
nei det vil jeg si er en god vurdering!  |
|
| Back to top |
|
 |
chrisis87 Senior
|
Posted: 08.01.2008 21:02 Post subject: |
|
|
Synes Alex skulle hatt nummer 5 slik som Essien har på Chelsea;) men at han er et kapteinsemne tror jeg også stemmer. Har overvært endel kamper i ABRA hallen der jeg synes han står frem og er veldig "muntlig" på banen, som en kaptein skal være, dessuten er det bra at vi har egenproduserte spillere som kapteiner. _________________ World needs bad men. We keep the other bad men from the door. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.01.2008 01:05 Post subject: |
|
|
Etter at josinho for et par dager siden snakket om vi bør ha en ung visekaptein, så gikk tankene mine direkte til Alexander Tettey. Han mente jeg hadde fortjent vervet og dèt fikk han, noe som er strålende nyheter.
Jeg synes Tettey var RBKs beste spiller i 2007, jeg håper han forsetter sitt gode treningsarbeid og sin ydmykhet ovenfor enhver oppgave.
Gratulerer Tettey, dette var velfortjent!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.01.2008 13:43 Post subject: |
|
|
Jeg har sett Tettey som en fremtidig sjef, siden jeg så kampene fra U-19 EM for noen år siden... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2008 21:41 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Begynner å bli høy på pæra nå, han har skiftet til trøye nr 10.... |
De fleste som ikler seg den trøya har nok stigende selvtillit, ja. Noe galt med det?
"Høy på pæra" er vel uansett et lite treffende uttrykk å bruke i denne sammenhengen, da jeg ikke synes Tettey virker særlig overlegen. Men du synes det?
PS! Det er mange nye innlegg (som var skjult) i denne tråden nå, folkens.  |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.01.2008 00:48 Post subject: |
|
|
| karakas wrote: | | Kan ikke forstå at dette har med noe annet enn mangel på andre alternativer å gjøre. Tettey har langt fra noen ledertype. |
Helt uenig med deg, karakas. jeg tror at dette er meget godt gjennomtenkt. Kroppsspråket til Tettey, ved flere anledninger, lenge før han spillte seg til fast plass, fortalte meg at her har vi med en stor lagspiller å gjøre. Husker at han ved flere anledninger gikk i strupen på både Basma og Kvarme etter horible plasseringsfeil osv. En lagspiller på lik linje med Roar Strand, men som samtidlig tør å si ifra  |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 10.01.2008 01:00 Post subject: |
|
|
Folk ser ikke ut til å forstå ordet emne!
Når Henriksen sier at Tettey er et stort kapteinsemne, så betyr det at Tettey har alle forutsetninger for å bli en fantastisk kaptein.
Da synes jeg att det er helt riktig at han blir visekaptein nå, så han kan utvikle seg i rollen!! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.01.2008 02:06 Post subject: |
|
|
Ser helt klart på Tettey som kapteinsemne. Han er rbk gutt, har hjerte for klubben, han er en leder på banen, og tørr å si ifra.
Det jeg ikke er helt overbevist om, er evnen til å stå fram når det går trått. Ciljan er en sånn type, som kan gå forran som et godt eksempel, og dra med seg flere. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 10.01.2008 09:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | De fleste som ikler seg den trøya har nok stigende selvtillit, ja. Noe galt med det? |
Viktig med selvtillit, bare det ikke blir for mye. HÃ¥per ikke han blir den nye martin andresen (som person)
Synes han har vist tegn til å være litt klysete til tider ja, spesielt før landskampen, men da kom han jo fort ned på jorda igjen med tidenes dårligste spill... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.01.2008 10:35 Post subject: |
|
|
| Må ærlig talt si at jeg aldri har sett på Tettey som klysete... |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.01.2008 11:14 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Synes han har vist tegn til å være litt klysete til tider ja, spesielt før landskampen, men da kom han jo fort ned på jorda igjen med tidenes dårligste spill... |
Som mage andre her må jeg si meg veldig i uenig i dine meninger om Tettey. Når det gjelder kommentarene før landskampen syns jeg han uttalte seg perfekt i forhold en den ''obsessive'' holdningen til norsk media. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 10.01.2008 16:18 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | | karakas wrote: | | Kan ikke forstå at dette har med noe annet enn mangel på andre alternativer å gjøre. Tettey har langt fra noen ledertype. |
Helt uenig med deg, karakas. jeg tror at dette er meget godt gjennomtenkt. Kroppsspråket til Tettey, ved flere anledninger, lenge før han spillte seg til fast plass, fortalte meg at her har vi med en stor lagspiller å gjøre. Husker at han ved flere anledninger gikk i strupen på både Basma og Kvarme etter horible plasseringsfeil osv. En lagspiller på lik linje med Roar Strand, men som samtidlig tør å si ifra  |
Helt enig karakas. HÃ¥per han viser et konkurranseinnstinkt som sier at han ikke skal tape for alt i verden, noe jeg tror gutten har. _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 10.01.2008 16:19 Post subject: |
|
|
Beklager, mente helt enig med deg skjæringen  _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 11.01.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Jeg tviler på om Tettey er høy på pæra, bare fordi han har fått trøye nr 10. Jeg tviler på at det er Tettey som sagt at han skal ha nr 10, men at det Rosenborg som vil vise at de satser på Tettey i den defensive rollen og at RBK vil at visekapteinen skal ha en trøye mellom 1 og 11, og nr 10 er ikke unaturlig for den rollen han er som defensivt anker på laget, Skammelsrud hadde nr 10, synes heller at d var mer unaturlig at Riseth hadde nr 10, som ble innkjøpt som midtstopper og anser at det var et krav fra Riseth om at han ville ha nr 10..... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 11.01.2008 15:09 Post subject: |
|
|
| Jeg mener å huske at Winsnes fikk nr.10 først, og Riseth nr.4 Winsnes ville ikke bli forbundet med Skammelsrud-rollen og de byttet så trøye. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.01.2008 15:22 Post subject: |
|
|
Maradona....
Jeg tror Rosenborg gir langt faen i hvilket nummer Tettey har på drakta... |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 11.01.2008 15:36 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | sinker spillet til tider, men enig i at han er god på sitt beste.
Begynner å bli høy på pæra nå, han har skiftet til trøye nr 10.... |
Janteloven:
1. Du skal ikke tro du er noe.
2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.
3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.
5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.
6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.
7. Du skal ikke tro du duger til noe.
8. Du skal ikke le av oss.
9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.
10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. |
|
| Back to top |
|
 |
|