English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tobias_1989
Proff

PostPosted: 31.12.2007 01:30    Post subject: Reply with quote

Tettey har råtten teknikk. Han er ikke dårlig, men han er ikke så god som hele dette nettstedet skal ha det til.
Og saparius eller hva du heter.. Du motsier deg selv littegran.. Du virker aldeles strålende fornøyd med Demidov-, og Pelu-kjøpene, men allikevel savner du en ny Sapara. Hva mener du egentlig?
longns
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 01:31    Post subject: Reply with quote

saparius wrote:
så alle klarer å score fra 20-30 m. flere ganger???

Poenget ditt?
Back to top
View user's profile Send private message
Saparius
Rutinert

PostPosted: 31.12.2007 01:34    Post subject: Reply with quote

scorte kanskje tettey ikke flere mål på langskudd i år kanskje??
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tobias_1989
Proff

PostPosted: 31.12.2007 01:36    Post subject: Reply with quote

Åja.. Da har han bra teknikk, og er en god fotballspiller. Eller var poenget bare det at han faktisk KUNNE sparke en ball? Tror Joko skjønte det, men det skal mer til enn å kunne sparke en ball for å spille på Rosenborg..
tobias_1989
Proff

PostPosted: 31.12.2007 01:38    Post subject: Reply with quote

saparius wrote:
så alle klarer å score fra 20-30 m. flere ganger???

Over lengre tid må jeg si JA.. Klarer ikke navngi noen RBK-spillere som ikke ville klart det. Uansett er jo "langskudd" kun en av flere hundre evner man har som fotballspiller...
Saparius
Rutinert

PostPosted: 31.12.2007 01:41    Post subject: Reply with quote

ingen som husker målet mot tromsø f.eks???
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 01:41    Post subject: Reply with quote

Flaks...

Det høres sikkert veldig usaklig ut, men la meg forklare.

Hvis jeg som den relativt dårlige fotballspilleren jeg er, står i en time å fyrer av haugevis av skudd mot et mål. Så vil mesteparten av skuddene gå til helvete, men heldige meg vet at ballen faktisk må ende et sted. Så hvis jeg fyrer av 100 skudd, så vil jeg sikkert få noen veldig vakre mål. Men når du har så dårlig skuddteknikk som jeg selv vet jeg har, så er jeg godt klar over at det bare er tilfeldig og flaks og ikke beregnende presisjon.

Det samme gjelder Tettey, han er flink til å komme i skuddposisjon og skyter veldig mye mot mål. Å som jeg nevnte tidligere, ballen MÅ ende et sted. Derfor var det egentlig bare en naturlig konsekvens at han ville score et par mål fra avstand. Fine mål, men det gjør han overhodet ikke til noen god skytter.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.12.2007 02:56    Post subject: Reply with quote

Tetteys skuddfot er dårlig, det er ikke til å gjemme under noen stol (fant ikke på et bedre uttrykk). Han skyter hardt, men upresist, og når han først treffer rent blir det perlemål. Men et spørsmål til f.eks. deg Joko: Hvorfor har du / dere aldri kritisert Skjelbred for sin skuddfot? Den er jo også veldig dårlig. Kan ikke huske å ha sett han score utenfor 16-meteren en eneste gang. Tettey HAR jo i det minste scoret to meget fine mål utenfor 16...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 03:09    Post subject: Reply with quote

Fordi Skjelbred har en helt grei skuddteknikk og er veldig passningssikker, problemet til Skjelbred er at han skyter altfor sjeldent. Ikke at det er noen Sapara class over skuddene hans, men det er heller ikke Nhelko og Tettey klasse.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.12.2007 07:49    Post subject: Reply with quote

Mye enig i det knerten sier. Tettey er ingen god skytter. Han har et godt tilslag når han treffer rent, og han er veldig skuddvillig. Han skyter ofte fra distanse, og da må nødvendigvis enkelte skudd treffe mål. Men her snakker vi om et par ganger i året, og for å sette ting litt i perspektiv har han minst like mange distanseskudd som går til innkast, som går i mål i løpet av en sesong.

Skjelbred har mer presis skuddfot etter min mening. Men han skyter altfor sjelden (noe han vel sa at han jobbet med for et år eller så siden), i tillegg til at han mangler styrke i tilslaget sett i forhold til Tettey. Når skjelbred skyter treffer han som regel mål eller ihvertfall innenfor rimelighetens grenser utafor. Tettey skyter altfor ofte over tribunen eller mot linjemannen. Ingen av disse to vil bli noen ny Beckham, men slik jeg ser det har Skjelbred bedre potensiale enn Tettey. Bare han begynner å skyte litt mer.
RoarO
Junior

PostPosted: 31.12.2007 08:50    Post subject: Reply with quote

Det Tettey mangler, sitter mye mellom ørene; ro og konsentrasjon i skuddøyeblikket. Dersom han i stedet for å brenne til, heller tar det med ro og konser på å treffe ballen rent, vil ikke bare kraften i skuddet være der men også retningen (oftere vel og merke, ikke hver gang). Har sett ham avslutte uten press fra andre spillere på trening, og da treffer han mye bedre.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 10:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Tettey er en meget dårlig skytter. Det er noe grunnleggende feil ved tilslaget på ball, noe som går utover både langpasninger og skudd.

Tettey er ikke den typen som rolig kan touche ballen lett med vristen, sånn at den flyr elegant 40-meter til en medspiller. Han skal bruke rå makt kombinert med et horribelt tilslag på å få den frem..
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 31.12.2007 14:50    Post subject: Reply with quote

Synes skuddforten til Ciljan får veldig mye ufortjent kritikk i denne tråden. Mener å huske et par kamper ihvertfall før han ble skadet, at jeg ble imponert over så harde skudd fra en så liten kropp. Problemet hans er vel hyppigheten av skuddforsøk, og at han heller vil spille seg frem til 7 meter enn å fyre av fra 20.

På en annen side er ikke skudd-/pasningsfoten til Tettey særlig mye å skryte av, hans tidligere trener sa det jo selv før landskampen mot Tyrkia at han hadde et lurvete tilslag, og man ser jo tydlig at han ikke har helt lagt fra seg det enda.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Tettey skal iallfall ha ros for at han prøver å skyte fra distanse når han har muligheten. Det samme gjelder også Sapara og Konan forøvrig. Foruten de tre er det ikke mange spillere i stallen som prøver utenfor 16-meteren med mindre de ikke har ett eneste pasningsalternativ. Håper bare han får utbedret teknikken og da er det vel en god ting å se på Sapara/Konan.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2007 14:58    Post subject: Reply with quote

Skjelbred har etter min mening for liten kraft i skuddene sine til å skore mål på veldig mange langskudd synes f.eks Strand har en god skuddfot som også vises igjen ved at har pleid å levere 5-10 mål pr sesong. Noe Skjelbred og Tettey har til gode å gjøre.

Når det gjelder Tettey synes jeg at han bruker altfor mye kraft i skuddene som igjen gjør at han ofte "bommer" på ballen synes heller ikke alltid vurderingene til Tettey er den beste da det litt for ofte kommer håpløse langskudd fra 30-40 meter.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 20:33    Post subject: Reply with quote

Tettey har selvfølgelig fått beskjed om å skyte når han er i brukbar posisjon. Han har bra tilslag - om et par år så kan det hende presisjonen er jevnere også.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Skjelbred har mer presis skuddfot etter min mening. Men han skyter altfor sjelden (noe han vel sa at han jobbet med for et år eller så siden), i tillegg til at han mangler styrke i tilslaget sett i forhold til Tettey. Når skjelbred skyter treffer han som regel mål eller ihvertfall innenfor rimelighetens grenser utafor. Tettey skyter altfor ofte over tribunen eller mot linjemannen. Ingen av disse to vil bli noen ny Beckham, men slik jeg ser det har Skjelbred bedre potensiale enn Tettey. Bare han begynner å skyte litt mer.

At Skjelbred har et mer presis skuddfot iforhold til Tettey betyr ikke at han har en bedre skuddfot. For begge mangler noe viktig iforhold til å få til det gode skuddet.
Skjebred - okey presisjon men for svakt skuddkraft.
Tettey - DÃ¥rlig presisjon men for hard i skuddkraft.
Begge bør altså trene på å få riktig balanse mellom presisjon og skuddkraft. Etter min mening blir det feil å påstå at Skjelbred har bedre potensiale enn Tettey når det gjelder langskudd. Vil si at de stiller forholdsvis likt, tross alderen.
At Tettey skyter kan tyde på en taktikk fra trenerens sin siden. For det er svært viktig å ha distanseskudd som kan true mål, slik at en keeper føler seg utrygg når det kommer distanseskudd fra visse spillere. At Tettey har fått hovedansvaret til å ta de skuddene tyder på at han er den best egnet iforhold til trenernes syn.
Det sier kanskje mer om lagets skuddkvalitet enn Tetteys. Det betyr kanskje også at Tettey presterer svært godt i treningene (langskudd), men når kan kommer til kampene så sliter han litt mer. Tror han bør slappe av litt så kan dette bli meget bra for alle parter.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

At Tettey skyter kan tyde på en taktikk fra trenerens sin siden. For det er svært viktig å ha distanseskudd som kan true mål, slik at en keeper føler seg utrygg når det kommer distanseskudd fra visse spillere.

I tillegg til den evige regelen om hvor viktig det er å avslutte angrep uten å få kontring imot. Og RBK ønsker midtbanespillere som scorer flere mål, bl.a på langskudd.

Fyr løs, sier jeg Smile
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 00:37    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Skjønner ikke hvor du tar dette fra altså. Jeg synes absolutt ikke du kan si at Skjelbred har en "mer" presis skuddfot enn Tettey. Jeg kan ikke huske at Skjelbred har noen spesiell stor treffprosent på sine langskudd. Tror dette er nok en myte skapt på forumet.

Og hvis argumentet ditt stemmer så er det alikevel syltynt da det er mye enklere å styre en svakt skudd inn mellom stengene enn det er å styre et knallhardt skudd. Dersom Tettey bestemte seg for å skyte dvaske lomper som bare hadde som mål å havne mellom stengene så hadde han sikkert klart det
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2008 14:47    Post subject: Reply with quote

Tettey ny visekaptein. Kan ikke si jeg ser det samme kapteinemne som støtteaperatet ser. Men de jobber tross alt sammen med ham hver dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommærn
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Du kom meg i forkjøpet der Smile
Jeg må si at jeg ble litt rørt av denne nyheten. Jeg har lenge sett på Tettey som en potensiel kaptein siden jeg syns han har en fin utstråling og ro på banen. Og som Henriksen sier i slutten av artikkelen så er han gjennomført proffesjonel på og utenfor banen. Et bra signal fra Rosenborg til andre unggutter rundt om i landet og en deilig nyhet i seg selv syns jeg. Cool
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 08.01.2008 15:15    Post subject: Reply with quote

Flott nyhet, og det viktigste med dette er vel at Henriksen kanskje signalerer at Basma i utgangspunktet får finne seg i å være backup. Hadde han tenkt å bruke Basma i første-elleveren hadde vel nevnte spiller blitt visekaptein. Men jeg leser vel kanskje for mye ut av dette.

Last edited by Anders4 on 08.01.2008 15:22; edited 1 time in total
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

god begrunnelse, men han bør nok trene mer skal han beholde plassen. Dumt med en kaptein som er mye småskadet og en visekaptein som forhåpentlig vis sliter med å spille seg inn på laget
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 15:19    Post subject: Reply with quote

Du er en skrulle du......
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

sinker spillet til tider, men enig i at han er god på sitt beste.

Begynner å bli høy på pæra nå, han har skiftet til trøye nr 10....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 166, 167, 168  Next
Page 59 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb