English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 01:12    Post subject: Reply with quote

Enig, Attach. Det vil være synd hvis den lange tradisjonen på Lerkendal med å involvere backene i angrepsspillet vil forsvinne. Jeg er ikke sikker, men mener å ha lest et sted at så ikke vil skje, og at Hamrén bruker backene fremover også.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 01:12    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Før jeg legger med, legger jeg ut mitt drømmelag for 2008...

Jarstein

Stoor Demidov Wæhler Edman

Tettey

Strømstad Skjelbred

Sappara

Kone Steffen Iversen

... og Roar Strand som superreserve på høyreback og midtbane

Trener: Erik Hamrèn/Trond Henriksen

... og drømmer søtt Smile ...

Sier meg enig i den drømme 11'eren. Tommel'n opp!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 03:29    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Mens vi er inne på det. Hva med offensive backer? Det er nesten det siste jeg vil gi slipp på.

Han kan vel ikke endre på det, for det er jo "Moderne fotball"! Cool
Isåfall blir det et stort tap.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ vel si det samme som Badtab her, er det noen som ikke bruker backene lenger?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Strand, Traore og Demidov: Forsvar eller midtbane?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 13:34    Post subject: Reply with quote

Hva angår Demidov, må jeg si jeg syns det er ufattelig teit at de ikke har en plan for hvor de trenger ham og skal bruke ham.

Det er litt opp samme gata som vanlig - "hainnj e go'. Ja, da kjøpe vi'n. Kor ska vi bruk'en? Næi, det e no itj så fali..." Confused

RBK i et nøtteskall.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2008 13:59    Post subject: Reply with quote

Demidov er vel sett på som en talentfull spiller som gir Rosenborg muligheter i midtforsvaret som anker samt at han muligens kan brukes som indreløper det var ihvertfall det Eggen sa når han signerte. Synes det er greit at trenerene bruker tid og studerer spilleren og gjør seg opp en formening om hvor spillern har størst potensial eller om har er det beste alternativet i en posisjon. I morgen tester en stopper posisjonen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 14:26    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg er nå engang ikke av samme mening som RBK i at "oy, han er en potet, flott". Vel og bra å rotere posisjoner i yngre alder, a la Ajax, men handler du til A-stallen, skal man imo hente folk som er spisset i en posisjon, og som man har en plan for. Nåværende framgangsmåte lukter fortsatt litt 80-tall.

Det er vel ikke bare FFK som har en ledelse (se hvor fint det ordet fanger alt nå) som henger igjen noen divisjoner under laget.

Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 14:53    Post subject: Reply with quote

Ikke glem VÃ¥lerenga sin ledelse...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

En må kunne forvente at enkelte spillere kan bekle flere posisjoner og at det sportslige apparatet prøver spillere i forskjellige posisjoner for å finne det beste laget.

Selv om spilleren kan bekle flere posisjoner betyr det ikke at han blir en ny Solli eller Karadas han kan like godt bli en ny Ronny Johnsen eller Vidar Riseth som begge var spisser til å begynne med som endte opp som ruvende midtstoppere. Kristian Örn Sigurdsson ble kjøpt inn som høyreback i Brann og var en katastrofe til slutt så den sportslige ledelsen at spilleren hadde ferdighetene til å bli en ruvende midtstopper. Traore ble ifjor hentet fordi han var et godt prospekt på hele venstresiden hvor på venstresiden er for øyeblikket ikke sikkert ,men at han har alle muligheter til å bli en god Rosenborg spiller er det vel liten tvil om. Demidov er også et prospekt som ikke er forventet å ha en nøkkelrolle i neste års lag ,men er kjøpt for framtiden og må gis tid for å finne sin posisjon og rolle i Rosenborg.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

I heard you the first time. Wink

Jada, men de fleste fotballspillere KAN bekle flere posisjoner. Det jeg mener er at RBK virker å få en halvfeit en mer pga at en spiller er en allrounderpotet heller enn en spiller som er spisset/spesialisert/sett inn ønsket ord, i SIN posisjon. Dét er jeg ikke så begeistret for. Det ble forresten tidlig sagt at Traore var best som indreløper (av Henriksen).

Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

Det var noe tull når jeg sko legge inn innleggene noe Debug mode så la inn på nytt og på nytt. Noen får slette det innleggene som er til overs.

Uansett forstår hva du mener når det gjelder spissing for å få en sterkest mulig ellver, men synes ikke det er fullt så viktig når det kommer til ungutter ment for framtiden da er ferdighetene viktigere og tilpasse spilleren en eventuell rolle er også enklere i ung alder. Når det gjelder spillere som er ment for en plass i førsteellveren er det viktigere at en har plan bak bruken av spilleren og gjerne i bestemt posisjon på laget.

Fikk Debug mode igjen på dette innlegget. Hva er kommer det av?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2008 15:39    Post subject: Reply with quote

Ser at denne feilen igjen oppstår titt og ofte. Vet ikke helt hva som er grunnen, men uansett:

Innlegget blir lagt til sjøl om du får meldinga! Ikke gå tilbake og legg til på nytt!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 15:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Uansett forstår hva du mener når det gjelder spissing for å få en sterkest mulig ellver, men synes ikke det er fullt så viktig når det kommer til ungutter ment for framtiden da er ferdighetene viktigere og tilpasse spilleren en eventuell rolle er også enklere i ung alder. Når det gjelder spillere som er ment for en plass i førsteellveren er det viktigere at en har plan bak bruken av spilleren og gjerne i bestemt posisjon på laget.

Jeg er enig med deg jeg, men om man titter på stallen vår, er Demidov betydelig mer aktuell for det siste enn det første.

Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 16:05    Post subject: Godfotteorien Reply with quote

Fin teori, men nå vil jeg se den i praksis.
http://www.rbkweb.no/vis/5815

Vi må slutte å finne plasser til spillerne som er "gode", nå må vi finne spillere som er gode på de riktige plassene !!!
Vi trenger ikke flere Solli'er løpende rundt og er halvgod over alt.

(du får flytte tråden hvis det er noen plass den passer inn fra før)
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2008 16:08    Post subject: Reply with quote

For øyeblikket er han nok det ,men når vi nærmer oss seriestart er det forhåpentligvis handlet inn minimum et førstevalg på midtstopperplass.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

Så er frågan om man foretrekker Kvarme eller Demidov ved siden av ham... Confused

Eller Lago seff, om han får en fair sjans og tar den.

Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 16:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Strand, Traore og Demidov: Forsvar eller midtbane?

Vi må slutte å finne plasser til spillerne som er "gode", nå må vi finne spillere som er gode på de riktige plassene !!!
Vi trenger ikke flere Solli'er løpende rundt og er halvgod over alt
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.01.2008 17:37    Post subject: Reply with quote

Alle som kan spille i flere posisjoner er ikke som Solli jevnt over dårlig i det fleste. Strand er jo en glimmrende back samt en glimmrende indreløper, det viktige er at en får en rolle hvor en får brukt sine styrker det handler ikke om å få enkeltspillere best mulig ,men om å få et velfungerende kollektiv hvor det enkelte individ kan skinne.
Back to top
Dante

PostPosted: 08.01.2008 18:31    Post subject: Reply with quote

Som ny på forumet (har smuglest en stund) må jeg få starte med noe gøy; her er mitt forslag til startellever sesongen 2008:

Jarstein
Stoor, Lago, Kah, Traore,
Tettey
Strand Skjelbred
Sapara
Kone Nevland

Etter min mening har Kah alt som skal til for å bli en midtstopper i Europaklasse. Jeg har dog ikke peiling på eventuell pris eller tilgjengelighet. Nederlandske klubber under de tre store bør likevel RBK kunne konkurrere mot på spillermarkedet.

Innser at Kong Roar vil slite med å holde hele kamper, men likevel er jeg lite lysten på å prioritere å hente en ny midtbanespiller. Man har en trygg oppstilling her, og muligheter til å variere med mer usikre kort som Berbatovci, Demidov, Konan og Pelu.

På topp har jeg tynn begrunnelse. Jeg nekter å sette opp noe lag med sutrekroppen Iversen. Jeg synes Kone har alt som skal til for å fungere både som oppspillspunkt og målscorer, men tror han vil bli mye bedre med en smart, bevegelig og hardtarbeidende spiss som makker.
Back to top
Lillhammring
Senior

PostPosted: 08.01.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

Ser at de nye nummerene til RBK er klare, nr 2 og 3 står ledig, det er vel et klart indikasjon på at det kommer inn et par nye forsvarsspillere. Er vel egentlig ikke noe klart tegn, men tyder i alle fall på at vi mangler klare alternativer i forsvar!
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.01.2008 20:28    Post subject: Reply with quote

Jarstein

Stoor - Demidov - Kvarme - Traorè

Tettey
Sapara ---------- Storflor / Strand
Skjelbred

Konè - Iversen

Faktisk er mitt drømmelag slik for sesongen, sett at vi ikke får inn noen nye spillere. Ser ikke så veldig elendig ut egentlig...
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

Bytt plass på Sapara og Skjelbred, så er jeg helt enig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.01.2008 20:36    Post subject: Reply with quote

Er egentlig ganske likegyldig til det, det jeg liker med PCS er drivet og stikkballene, samt at Sapi får benyttet innlegga sine på kant. Men ettersom Sapi har svak kondis så blir det vel helst Sapara forrerst i diamanten ja. Du er også enig i at vi muligens trenger Storflor, altså en som går på veldig mange løp og er en klassisk ving? Smile
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 20:40    Post subject: Reply with quote

Jepp. Synes det var synd at Storflor ble vraket etter en så god høst han hadde i 2006. En av de viktigste grunnene til seriegullet.

I fjor ble han vraket, og hadde dårlig selvtillitt. Spillet hans bar preg av det. Kom seg litt utover høsten. Synes han er en meget god spiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 80, 81, 82  Next
Page 24 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb