| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 03.10.2007 11:48 Post subject: |
|
|
| Så TV-adressa-saken først nå, og må si at jeg syns det er veldig unødvendig å begynne å hinte mot at Kone tenker å skifte klubb pga. én vrakning.... |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 24.10.2007 13:02 Post subject: |
|
|
Nok et surt oppstøt fra krølltoppen i mediehuset på Heimdal:
Kom med den sterke mannen |
|
| Back to top |
|
 |
Vaggal Junior
|
Posted: 25.10.2007 10:20 Post subject: Truls Dæhli og andre inkonsekvente kommentatorer |
|
|
| Sitter her med tre sportsbilag fra VG foran meg, etter Chelsea-kampen, etter Schalke-kampen og dagens. Overskriftene fra de to siste er: "Festen er over" og "Festen som forklarte Tørums avgang. Overskriftene sier vel det meste om mangelen på langsiktig analyse også blant de som klager på mangelen på nettopp dette i RBK(noe som selvfølgelig er berittget). Dæhli slår først fast at RBK er det eneste norske laget som kan hevde seg i CL etter Chelsea, selv om mye var flaks. etter Schalke erklærer han at RBK ikke kan spille festfotball, og at vi har en mørk høst i møte. Nå etter Valencia er fotballen fryd og gammen igjen, med festspill og overskjørsel av Valencia. Vel og bra er det at man kommenterer kamp for kamp, men inkonsvensen og tabloid analyse er latterlig. Trenger vel ik eå utdype dette mer, men venter fortsatt på en nøktern fotballkommentator som ikke tar helt av i hverken den ene, eller den andre retningen. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.10.2007 10:30 Post subject: |
|
|
Tenkte samme tanken da jeg dro hjem fra kampen i går. Husket overskriften fra Schalke-kampen, og regnet med å det ble annen lyd på VG`s kommentator i dag. Noen burde sende ham en mail og konfrontere ham med det. Blir rett og slett for dumt når man uttaler så til de grader tabloid.
Kroksæther i Adressa forventet vel også slakt. En viss ydmykhet der i gården hadde også gjort seg. Men mange i media, som selv stiller i overmåte kritiske spørsmål, er lite selvkritiske. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 11.12.2007 01:12 Post subject: |
|
|
..og at mange ivrige sportsjournalister i diverse regionsaviser har klart å overtale sjefen sin til å sponse tur for å se CL-kamp i Tyskland  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 01:18 Post subject: |
|
|
Tror andelen av dem er større på CL-hjemmekamper enn på bortebane. Det er enklere for å få ja til Trondheims-tur enn London-tur hos redakatøren i f.eks. Helgeland Arbeiderblad.
Uansett så vil ikke andre norske klubber ha så stort pressefølge med unntak for når motstanderen lokker. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.12.2007 12:30 Post subject: |
|
|
Litt om RBK og medietrykk:
- Media er en liten del. Men jeg skal ikke skylde på pressen. Det er mer klubben. Administrasjonen. Fansen. Alle på gaten. Rune Bratseth har hatt jobben lenge - men opplevde uavbrutt suksess. Når RBK sluttet å vinne serien og begynte å sparke trenere, måtte også han ta en pause, sier Jan-Erik Aalbu til VG.
- Alle skjønner at man ikke kan være tilgjengelig 24 timer i døgnet, men det er farlig hvis spillere og ledere beveger seg vekk fra kvinnen og mannen i gata – de som betaler for å gå på kamp. Da tar man bort noe av sitt eget livsgrunnlag, sier Perry til VG. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2007 08:38 Post subject: |
|
|
Det er kanskje jeg som liker å beskytte RBKweb og pressen generelt, men er enig med Ola By i Adressa:
- Media er en lettvint skyteskive i motgang. Når budskapet er ubehagelig, hjelper det ikke å slå i hjel budbringeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 19.12.2007 09:24 Post subject: |
|
|
| Da har han altså definert media som budbringeren, men det er ikke sikkert det er en innertier. Tror faktisk media i like stor grad er budskapet jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2008 10:30 Post subject: |
|
|
Litt kostelig at Adressa hadde denne saken på trykk i dag med bilde av Håkon Opdal.  |
|
| Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 02.01.2008 13:45 Post subject: |
|
|
Ikke så rart. Opdal er gammel spiss med trønderblod i årene.
Brannmann Sam |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.01.2008 11:38 Post subject: |
|
|
Oi, oi, oi! I disse eksamens tider kan dette blive meget spændende. RBK må bare sørg for at Svendsen deltager i en evt. debat på RBK-TV.
Jeg har ikke se en god komedie på længe _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.01.2008 11:41 Post subject: |
|
|
| Ja, dette kan bli interessant. Synes likevel det er litt pussig at RBK legger opp til enda mer storm rundt klubben. All PR er god PR? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.01.2008 11:45 Post subject: |
|
|
| Håper han stiller opp, burde ikke være et stort problem å slå Svendsen, KTE og resten av nervevrakene i en debatt. Håper forøvrig TV Adressa stiller med eget kamera slik at ikke RBK-TV klipper seansen til sin egen vinning. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.01.2008 11:49 Post subject: |
|
|
Dette blir interessant. For min del er sympatien 100 prosent på brakka.
Adressa har fordelen av etterpåklokskapens lys. Til tross for det er det få eller ingen av klubbledelsens disposisjoner som tilsier en så hard kritikk.
Personlig synes jeg de fortjener applaus for å ha gjort en formidabel jobb år etter år. Jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde gjort ting bedre selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.01.2008 11:59 Post subject: |
|
|
Nei, det er jaggu ikke jeg heller... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 04.01.2008 12:03 Post subject: |
|
|
Seriøst? Jeg hadde gjort det bedre selv
At adresseavisens RBK-dekning holder enda lavere kvalitet enn en gjennomsnittsbeslutning fra RBK-styret er en annen sak. Kroksæter og Ulseth.. Det er et dusin fjortenåringer på dette forumet som har mer å komme med en det radarparet der.
Uansett friske takter fra RBKs medieavdeling. Go get them! _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.01.2008 12:06 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Nei, det er jaggu ikke jeg heller... |
Leksjon nummer en er vel entydighet i kommunikasjonen for å unngå misforståelser. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2008 12:09 Post subject: |
|
|
Heldal går i alle fall sterkt ut i sin nye jobb, og ønsker å kutte alle bånd til sin tidligere arbeidsgiver.  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.01.2008 12:56 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Recon wrote: | | Nei, det er jaggu ikke jeg heller... |
Leksjon nummer en er vel entydighet i kommunikasjonen for å unngå misforståelser. |
Nekter å tro noen misforsto hva jeg mente her i hvert fall. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.01.2008 13:04 Post subject: |
|
|
| Okei, da tolker jeg det slik som Weghard. Det er lett å kritisere ikke sant? Men så finner man ut at man slett ikke tror man kunne ha gjort det bedre selv. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 04.01.2008 13:05 Post subject: |
|
|
Rbk bør etter min mening definere Adressa som en av sine viktigste samarbeidspartenere. Det er derfor rimelig dristig å utfordre adressa på denne måten som de gjør nå.
Håper at dette utspillet er strategisk gjennomtenkt fra RBK sin side. Det er vel sannsynligvis et forsøk på en dialog og problemløsning for å få til et bedre samspill, men det virker litt spesielt å sende invitasjonen under "ordet fritt". |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.01.2008 13:38 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle RBK krype for Adressa? Adressa har gått sure fordi RBK innskrenker mulighetene deres for å slå journalistisk mynt på sladderen på Brakka, pluss at RBK nå har ei medieavdeling som er såpass sterk at den uten problemer kan utkonkurrere Adressa på nyhetsstoff om byens uten sammenligning sterkeste merkevare. Heldal og Wolden har i seg selv nok pondus til å overgå den navlebeskuende sportsredaksjonen på Heimdal, dessuten kan RBK når som helst velge å delegere de heteste nyhetene til seg selv i stedet for å invitere norsk sportspresse inn i eksklusiviteten.
Hvis den sportslige utviklinga følger den meget gode mediestrategien, kan interessen for RBK om få år være så stor at klubben kan monopolisere nyhetsstoffet i enda større grad. Om ikke lenge vil deres egen hjemmeside være den suverent beste leverandør av nyhetsstoff på nettet, og så vil interessen rundt nett-TV følge på. En gang i fremtiden vil muligens en modifisert utgave av Rosenborg-magasinet være det mest dagsaktuelle trykte medium om RBK også.
Skal det være noen mulighet for et videre fruktbart samarbeid mellom Adressa og RBK, må nok Adressa finne seg i å betale for det. I så fall tror jeg det må en lukrativ sponsoravtale til, hvor Adressa sikrer seg avtaler om nyhetsflyten. Det er naturligvis ikke lov å hindre den frie pressen, men det er sikkert ikke ulovlig å sende pressemeldinger til Adressa før man sender dem til hovedstadsavisene. |
|
| Back to top |
|
 |
|